mihaio07 Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 Mergeam cu mobra din dotare cand la un moment dat s-a oprit motorul, s-au stins farul si bordul, toate concomitent si din senin. La inceput m-am gandit ca o fi murit bateria, dar nu era asa frig si mai mersesem cateva reprize scurte in ziua respectiva. Asa ca am incercat sa o pornesc, dar nu a mers. Se invartea motorul de cateva ori, dar apoi se oprea aproape imediat, ca si cum nu ar fi fost contactul pus. A trebuit sa o imping pana acasa. O experienta mirifica, pentru ca si-asa nu mai mersesem pe jos demult. Cel putin nu impingand 120 de kile de mobra. Deci farul nu merge (nici pozitia), bordul nu se aprinde (mai facea el figuri, deci nu e tocmai relevant), si electromotorul nu da niciun semn de viata. O sa verific bateria, dar chiar daca ar fi moarta, de ce nu porneste impinsa? Se poate sa fie vreo mufa / vreun cablu de vina, sau imi trebuie alt CDI? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shorty Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 (editat) Adica nimic din ce e electric pe ea nu mai merge? Daca da, cred ca ar merita verificate sigurantele intai. Ma gandesc (din putina mea experienta cu electrica) la posibilitatea unui scurt. Legat de CDI, cred ca poti sa stai linistit, daca avea doar el o problema nu cred ca-ti crapau toate componentele electrice. Editat Octombrie 25, 2008 de Shorty Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stircu Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 Mergeam cu mobra din dotare cand la un moment dat s-a oprit motorul, s-au stins farul si bordul, toate concomitent si din senin. La inceput m-am gandit ca o fi murit bateria, dar nu era asa frig si mai mersesem cateva reprize scurte in ziua respectiva. Asa ca am incercat sa o pornesc, dar nu a mers. Se invartea motorul de cateva ori, dar apoi se oprea aproape imediat, ca si cum nu ar fi fost contactul pus. A trebuit sa o imping pana acasa. O experienta mirifica, pentru ca si-asa nu mai mersesem pe jos demult. Cel putin nu impingand 120 de kile de mobra. Deci farul nu merge (nici pozitia), bordul nu se aprinde (mai facea el figuri, deci nu e tocmai relevant), si electromotorul nu da niciun semn de viata. O sa verific bateria, dar chiar daca ar fi moarta, de ce nu porneste impinsa? Se poate sa fie vreo mufa / vreun cablu de vina, sau imi trebuie alt CDI? poti sa incerci sa verifici contactul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 nu stiu ce mobra ai dar daca nu ai curent deloc majoritatea modelelor nu pornesc nici impinse,verifica totusi bateria prima data apoi sigurantele personal nu cred ca e ceva grav Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 Verifica si curata bine bornele si papucii ce se prind de baterie, mi s-a intamplat si mie de vreo 2 ori sa o lasi OK si dupaia sa nu mai porneasca. Dupa verificat sigurante si injurat un pic m-am gandit sa verific si alea, culmea borna de la + era oxidata ... De oprit in mers am mai auzit la cineva la un cb 500, i se slabise borna de la - unde se prinde pe motor(in cazul cb-ului pe unul din suruburile ce tin electromotorul), dar se oprea motorul cand motocicleta vibra mult apoi revenea la mersul normal ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 ar trebui MUSAI verificat si releu de incarcare!!! Asta se fecundeaza din senin si sunt doua cazuri mirifice 1. *pe deschis* si incarca ca nebunu peste 14,7 volti...... ajunge pe la 25 volti Âşi strică multe chesti gen CDI 2. *pe închis* Âşi nu-ți mai încarcă deloc Âşi-ți consumi bateria Âşi impigi la mobră Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 26, 2008 Autor Share Postat Octombrie 26, 2008 S-a rezolvat. Era siguranta de la baterie. Aveti idee de ce s-a ars? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 26, 2008 Share Postat Octombrie 26, 2008 (editat) S-a rezolvat. Era siguranta de la baterie. Aveti idee de ce s-a ars? probabil un curent mai mare decat cel pentru care a fost ea proiectata Editat Octombrie 26, 2008 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 28, 2008 Autor Share Postat Octombrie 28, 2008 Dupa cum era de asteptat, problema a recidivat. Am reusit totusi sa merg vreo doua zile fara probleme. S-a intamplat la fel: la un moment dat s-a oprit tot sistemul. Nu am reusit sa gasesc nicio particularitate a fenomenului. Am luat firele la mana si am mai izolat / sprayat cateva, ca sa nu zic ca m-am uitat degeaba. Totul parea in regula, inclusiv bornele bateriei. Singurul lucru pe care nu am apucat sa-l verific a fost releul de incarcare. Am schimbat si siguranta, dar ma astept sa se prajeasca in scurt timp. Unde ar trebui sa-mi concentrez eforturile? Sunt multe fire, iar ca sa iau la mana toata instalatia electrica trebuie sa dezmembrez jumate de mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 De obicei cand exista contacte imperfecte tensiunea si curentul scad in circuit, nu cresc. Arderea sigurantei nu e produsa de un contact imperfect de continuitate, ci mai sigur de o scurgere spre masa, un scurtcircuit. Eventual releul de incarcare e pe duca si da o tensiune prea mare, adica nu mai reguleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Octombrie 28, 2008 Share Postat Octombrie 28, 2008 De cand am patit-o prima data la fel ca tine tin in motor un set complet de sigurante. Poate ar trebui sa incerci si tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 29, 2008 Autor Share Postat Octombrie 29, 2008 De obicei cand exista contacte imperfecte tensiunea si curentul scad in circuit, nu cresc. Arderea sigurantei nu e produsa de un contact imperfect de continuitate, ci mai sigur de o scurgere spre masa, un scurtcircuit. Eventual releul de incarcare e pe duca si da o tensiune prea mare, adica nu mai reguleaza. Sprayul l-am dat de forma, ca tot era acolo. Dar de uitat, m-am uitat dupa + uri neizolate sau roase. Eu m-am gandit ca face scurt de la vibratii, asta ar explica de ce mai merge putin pana sa arda siguranta. Daca ar fi releul de vina, nu s-ar praji instantaneu? De cand am patit-o prima data la fel ca tine tin in motor un set complet de sigurante. Poate ar trebui sa incerci si tu. Am si eu la mine, numai ca setul de 6 contine doar una de 20A, cat imi trebuie mie. Cred ca o mai dreg eu si cu una de 15, dar banuiesc ca nu e intelept sa pun una mai mare (25), nici in caz de urgenta. E vreun mod special de a verifica releul? Sau trebuie doar sa pun multimetrul pe baterie si sa o turez? Pe mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Masoara tensiunea pe baterie, atat. Cu motorul turat si neturat. Multe componente electronice semiconductoare pot avea inainte de moarte un comportament de genul "acum merge, acum nu merge" care apare aleator si se indeseste cu cat moartea e mai aproape. Asa poate sa faca si regulatorul, sau sa-si schimbe comportamentul cand se incinge, etc... Nu spun neaparat ca e releul, e doar o supozitie, foarte bine poate fi un scurt undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 siguranta principala nu e de 30 A?eu cam la toate moto care le-am avut dra de 30(japoneze ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Din cate spui tu nu prea pare sa fie releul de vina. Se intampla destul de frecvent ca releul sa se defecteze in asa fel incat sa faca scurt circuit si sa-ti arda siguranta dar in acest caz fenomenul e ireversibil si cum ai pune o siguranta noua cum ti-ar arde-o. In cazul tau mult mai probabil ai un fir cu + pe el, dezizolat care-ti da din cand in cand la masa , si deoarece se arde numai siguranta principala eu as incepe verificarile cu traseul din siguranta pana in contact sau unde mai ai + direct din siguranta aia. Daca ar fi alt fir si sigurantele corespund ca vlaoare ar trebui sa ti se arda alta siguranta inaintea celei principale. Spuneai ca bordul a mai facut figuri, e foarte probabil sa fie chiar acolo o problema mai ales in zona contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 31, 2008 Autor Share Postat Octombrie 31, 2008 Media e de mers vreo doua zile pana sa se arda. Totusi, de cand am gadilat firele ultima oara au trecut 3 zile fara probleme. E prematur sa zic ca am rezolvat problema, dar daca ma gandesc mai bine singurele lucruri pe care le-am facut efectiv au fost: strangerea suruburilor de la bornele bateriei si izolarea firului de stop de la frana spate. Dar niciuna nu cred ca era cauza. Bateria nu prea are treaba, iar frana trebuia actionata ca sa treaca curent prin firul ala (ceea ce nu s-a intamplat nici prima oara, nici a doua). Din ce m-am dumirit eu uitandu-ma pe schema electrica, siguranta aia de 20A e singura din tot circuitul. Zona frontala (bord+far) a fost prima verificata, dar nu era nimic neregula. Problema bordului nu cred ca e de natura electrica, pentru ca am observat ca vara merge tot timpul, iar cu cat se face mai frig, cu atat se aprinde mai rar. Mobra mea are un manunchi gros de fire izolat care o traverseaza de la un cap la altul. Din ce am vazut pe la alte mobre de genul, se intampla ca manunchiul ala sa frece fie de sa, fie de cadru si sa erodeze firele. La prima vedere, pare in regula, dar se poate ca unul din firele dinauntru sa fie ros fara sa se vada semne in afara? Adica de la frecare fir pe fir? Ca sa stiu daca are rost sa desfac tot carnatul de la un cap la altul si sa iau firele la mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Nu sunt sigur 100%, dar pe firul de la stopul de frana exista intotdeauna un +. Contactul de la frana doar inchide circuitul spre masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 31, 2008 Autor Share Postat Octombrie 31, 2008 Acum ca mi-am adus aminte, mi se tot arde pozitia (pe spate). Becul este cu doua filamente, iar stopul merge, doar pozitia e arsa. O avea vreo legatura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Acum ca mi-am adus aminte, mi se tot arde pozitia (pe spate). Becul este cu doua filamente, iar stopul merge, doar pozitia e arsa. O avea vreo legatura? becul ala are 3 elemente ce conduc electricitate, unul este masa, adica soclul becului, apoi celelalte 2 sunt pozitia si frana; pozitia iti lumineaza si numarul pe timp de noapte. urmareste firele astea doua de pe urma de ceva contact imperfect sau scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 2, 2008 Share Postat Noiembrie 2, 2008 S-a rezolvat. Era siguranta de la baterie. Aveti idee de ce s-a ars? ..o sa se mai arda Dupa cum era de asteptat, problema a recidivat.................... in concluzie ai un scrtcircuit, verifica instalatia electrica, in special acolo unde trec firele printre componente metalice, rezervor etc. Poate ai strivit un manunchi de fire la o reparatie anterioara, verifica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Noiembrie 2, 2008 Share Postat Noiembrie 2, 2008 eu as incepe cu verificarea de la ghidon. Este posibil sa fie vreun fir cu izolatia crapata care face scurt cand rasucesti ghidonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Noiembrie 3, 2008 Share Postat Noiembrie 3, 2008 incearca sa iti iei manualul de service de pe net pentru ca acolo descriu pas cu pas identificarea fiecarei probleme..... am avut si eu o problema de electrica (niste bobine arse la stator) si am mers vreo luna de zile cu ea impinsa sau cu bateria incarcata pe redresor.... pana sa ii dau eu de cap (uitandu-ma in manual cu multimetrul in mana), am fost pe la cateva service-uri... nu pot decat sa zic ca oamenii sunt prastie... ca e releul de incarcare, ca e bateria, ca e un scurt... bine ca nu m-am apucat sa cumpar vreo piesa.... intrun tarziu, singurii care au gasit imediat problema, fara sa le mai zic eu ce am masurat, au fost la Bardac la service... nu stiu cum sunt preturile fata de altii, dar cu siguranta se pricep. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.