CZU Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Am intrat in posesia unui sistem de franare dublu disc (fata) de la o japoneza si nu ma pot hotara cum e mai destept sa o montez ca franarea sa fie cat mai sigura. Personal inclin sa pun un disc cu un etrier pe fata si celalalt disc cu etrierul doi pe roata din spate. In felul asta cand actionez frana de mana sa blochez ambele roti. Sistemul este NISSIN cu patru pistone pe etrier si discuri de 320mm Voi cum ati face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Am intrat in posesia unui sistem de franare dublu disc (fata) de la o japoneza si nu ma pot hotara cum e mai destept sa o montez ca franarea sa fie cat mai sigura. Personal inclin sa pun un disc cu un etrier pe fata si celalalt disc cu etrierul doi pe roata din spate. In felul asta cand actionez frana de mana sa blochez ambele roti. Sistemul este NISSIN cu patru pistone pe etrier si discuri de 320mm Voi cum ati face? Parerea mea, proprie si personala: Pune totul pe fatza. Franarea pe fatza este esentiala la motocicleta. Punand un disc pe fata si unul pe spate franarea ar fi distribuita 50-50, ceea ce nu e chiar bine, mai ales ca va fi mereu asa, nu mai poti frana doar cu o roata. La motocicletele care au comunicare intre circuitul fata si spate exista o reductie calculata astfel incat frana fata sa asigure procentul major din franare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dacian Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Si eu sunt de aceiasi parere. Cred ca ar trebui sa pui tot sistemul in fata. Este mai sigur asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 eventual ai putea sa montezi un reductor de la dacia(nush cum se zice , da reduce forta de franare pe rotile de pe spate dak pe spate nu este o anumita greutate...) da totusi cel mai recomandat e dublu disc de 320mm cu 6 pistonase pe spate si un disc simplu de 240mm cu 4 pistonase... (asta e configuratia standard la vitezane si la multe alte motoare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Daca ai pune un disc pe fata si un disc pe spate cum zici tu actionat amandoua de la mana...Frana de picior nu o sa ai? Sau ramane pe tambur??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shobolanu' Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 (editat) Ambele pe fatza clar. Pentru spate tamburii sunt de ajuns sa blocheze roata .... shi mai mult nu trebuie. Iar in timpul franarii (dupa prima fractziune de secunda) toata greutatea motorului e pe roata din fatza , unde ai nevoie de frane adevarate. Acuma , dublu disc pe fatza pt un Nipru cred ca e muuuult prea mult, dar o sa arate cool. Editat Octombrie 4, 2005 de Shobolanu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Eu am pus o roata de Honda CB250 pe niprul meu, roata de aluminiu cu un singur disc. Am pastrat insa telescoapele originale rusesti. Mai ramane sa rezolv cu prinderea etrierului pe telescop. Iar solutia este sudura electrica cu telescopul demontat si umplut cu apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 Mah, Escule.. de facut di toati la giucarica ta vad ca tot fashi..da povesteste tu la taica daca te-ai gasit si tu prin arhivele politiei?.. eventual pe PM daca te rusinezi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 eu am pe nipru dublu disc pe fatza de 280 shi un disc pe spate de 240 franarea e super echilibrata, shi foarte eficienta, de obicei folosesc doar un deget ca sa franez.bineintzeles ca intotdeauna folosesc frana fatza combinata cu cea spate, in functzie de situatzie- mai mult fatza sau mai mult spatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 5, 2005 Share Postat Octombrie 5, 2005 Pune totul pe fata, zic bine baietii. Franarea simultana fata-spate e o prostie mai ales daca faci sistemul dupa ureche.La Dnepr sunt binevenite 2 discuri ca e ditamai animalul, franele ineficiente la o inertie asa mare sunt printre primele dezavantaje in varianta originala. Nu ati auzit nciodata clasicul " Dati-va ca nu am fraaaaaaneeeeeeeeeeeee!" ? strigat de un dneprist ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 stai linistit ca si de la mine cu jawa la fel se aude! aia pe fatza e de forma ca asa vrea ea! oricum acum imi pun dublu-disc fata si disc spate de la o honda de 1000 sau 1100 (nu ma intrebati ca nu stiu modelu' oricum e mai vechiut dar sunt niste namile pe fata (cred ca de 320) si cand m-am dat cu motoru' pe care sunt acum era sa-mi rup capu' numa' cu 2 degete! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CZU Postat Octombrie 6, 2005 Autor Share Postat Octombrie 6, 2005 (editat) Eu inteleg sa pui 2 discuri pe fata la o vitezana de 240Kg care prinde 300/h, ca trebuie sa poti frana in caz de urgenta si la astfel de viteze, dar la Nipru cu care mergi cu 110/h de ce sa pui 2 discuri? Am vazut ca chopperele au doar un disc pe fata. Cine are pe Nipra un disc, nu este suficient? Editat Octombrie 6, 2005 de CZU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 ba da, ar fi suficient daca ar fi proiectat sa franeze un motor la 240kg -cat are un nipru solo nemodificat, ca sa nu mai vorbnim de alea cu modificari, care trec lejer de 300.dar frane cu un disc sunt putzine care sa fie asha. de aceea e mai bine dublu disc pe nipru:gandeshte-te ca sunt doua persoane, ceva bagaj, plinurile facute -se ajunge pe la vreo 550 kg -shi trebuie sa franezi urgent fiindca vaca din fatza ta tocmai s-a hotarat sa intoarca fara sa se asigure, ce faci -te arunci in frana! eu am dublu disc shi e super, mai bine sa fie fortza de franare excedentara decat sa nu potzi opri namila! parol! a, inca ceva: de unde shtii tu ca un nipru merge doar cu 110? eu cand ma grabesc merg cel putzin cu 110, de obicei cu 120-130 iar la depashiri ii mai dau. numa bine ! cosmin aka kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 ...si in plus arata mai bine cu 2 discuri pe fatza. motivul pt care n-au toate motoarele dublu disc pe fatza este legat de costuri. nu din cauza ca ar fi prea puternica franarea (a se citi periculos de puternica). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Octombrie 8, 2005 Share Postat Octombrie 8, 2005 Nu cred ca-i o idee buna sa pui frina fata+spate pe acelasi circuit pt ca s-ar putea strica si sa ramii numa cu frina de motor... Si nici nu cred ca-ti da ITP-ul daca nu ai 2 sisteme de frinare independente. Si chiar cu reductie e cam complicat cind incepi sa pui multe bagaje in spate si se schimba distributia greutatii pe cele doua roti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.