Sari la conținut

Frana Simultana Pe Fata Si Spate


CZU
 Share

Postări Recomandate

Am intrat in posesia unui sistem de franare dublu disc (fata) de la o japoneza si nu ma pot hotara cum e mai destept sa o montez ca franarea sa fie cat mai sigura.

Personal inclin sa pun un disc cu un etrier pe fata si celalalt disc cu etrierul doi pe roata din spate. In felul asta cand actionez frana de mana sa blochez ambele roti.

 

Sistemul este NISSIN cu patru pistone pe etrier si discuri de 320mm

 

Voi cum ati face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat in posesia unui sistem de franare dublu disc (fata) de la o japoneza si nu ma pot hotara cum e mai destept sa o montez ca franarea sa fie cat mai sigura.

Personal inclin sa pun un disc cu un etrier pe fata si celalalt disc cu etrierul doi pe roata din spate. In felul asta cand actionez frana de mana sa blochez ambele roti.

 

Sistemul este NISSIN cu patru pistone pe etrier si discuri de 320mm

 

Voi cum ati face?

 

 

Parerea mea, proprie si personala: Pune totul pe fatza. Franarea pe fatza este esentiala la motocicleta. Punand un disc pe fata si unul pe spate franarea ar fi distribuita 50-50, ceea ce nu e chiar bine, mai ales ca va fi mereu asa, nu mai poti frana doar cu o roata. La motocicletele care au comunicare intre circuitul fata si spate exista o reductie calculata astfel incat frana fata sa asigure procentul major din franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eventual ai putea sa montezi un reductor de la dacia(nush cum se zice , da reduce forta de franare pe rotile de pe spate dak pe spate nu este o anumita greutate...)

 

da totusi cel mai recomandat e dublu disc de 320mm cu 6 pistonase pe spate si un disc simplu de 240mm cu 4 pistonase... (asta e configuratia standard la vitezane si la multe alte motoare)

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele pe fatza clar. Pentru spate tamburii sunt de ajuns sa blocheze roata .... shi mai mult nu trebuie. Iar in timpul franarii (dupa prima fractziune de secunda) toata greutatea motorului e pe roata din fatza , unde ai nevoie de frane adevarate. Acuma , dublu disc pe fatza pt un Nipru cred ca e muuuult prea mult, dar o sa arate cool.

Editat de Shobolanu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus o roata de Honda CB250 pe niprul meu, roata de aluminiu cu un singur disc. Am pastrat insa telescoapele originale rusesti. Mai ramane sa rezolv cu prinderea etrierului pe telescop. Iar solutia este sudura electrica cu telescopul demontat si umplut cu apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, Escule.. de facut di toati la giucarica ta vad ca tot fashi..da povesteste tu la taica daca te-ai gasit si tu prin arhivele politiei?..

eventual pe PM daca te rusinezi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pe nipru dublu disc pe fatza de 280 shi un disc pe spate de 240 franarea e super echilibrata, shi foarte eficienta, de obicei folosesc doar un deget ca sa franez.bineintzeles ca intotdeauna folosesc frana fatza combinata cu cea spate, in functzie de situatzie- mai mult fatza sau mai mult spatele.

post-1567-1128461816_thumb.jpg

post-1567-1128461834_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune totul pe fata, zic bine baietii. Franarea simultana fata-spate e o prostie mai ales daca faci sistemul dupa ureche.La Dnepr sunt binevenite 2 discuri ca e ditamai animalul, franele ineficiente la o inertie asa mare sunt printre primele dezavantaje in varianta originala. Nu ati auzit nciodata clasicul " Dati-va ca nu am fraaaaaaneeeeeeeeeeeee!" ? :banana: strigat de un dneprist ? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

stai linistit ca si de la mine cu jawa la fel se aude! :banana: aia pe fatza e de forma ca asa vrea ea! :cheers: oricum acum imi pun dublu-disc fata si disc spate de la o honda de 1000 sau 1100 (nu ma intrebati ca nu stiu modelu' oricum e mai vechiut dar sunt niste namile pe fata (cred ca de 320) si cand m-am dat cu motoru' pe care sunt acum era sa-mi rup capu' numa' cu 2 degete! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inteleg sa pui 2 discuri pe fata la o vitezana de 240Kg care prinde 300/h, ca trebuie sa poti frana in caz de urgenta si la astfel de viteze, dar la Nipru cu care mergi cu 110/h de ce sa pui 2 discuri?

Am vazut ca chopperele au doar un disc pe fata.

Cine are pe Nipra un disc, nu este suficient?

Editat de CZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba da, ar fi suficient daca ar fi proiectat sa franeze un motor la 240kg -cat are un nipru solo nemodificat, ca sa nu mai vorbnim de alea cu modificari, care trec lejer de 300.dar frane cu un disc sunt putzine care sa fie asha.

de aceea e mai bine dublu disc pe nipru:gandeshte-te ca sunt doua persoane, ceva bagaj, plinurile facute -se ajunge pe la vreo 550 kg -shi trebuie sa franezi urgent fiindca vaca din fatza ta tocmai s-a hotarat sa intoarca fara sa se asigure, ce faci -te arunci in frana!

eu am dublu disc shi e super, mai bine sa fie fortza de franare excedentara decat sa nu potzi opri namila!

parol!

a, inca ceva: de unde shtii tu ca un nipru merge doar cu 110?

eu cand ma grabesc merg cel putzin cu 110, de obicei cu 120-130 iar la depashiri ii mai dau.

numa bine ! cosmin aka kerosen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca-i o idee buna sa pui frina fata+spate pe acelasi circuit pt ca s-ar putea strica si sa ramii numa cu frina de motor... Si nici nu cred ca-ti da ITP-ul daca nu ai 2 sisteme de frinare independente.

Si chiar cu reductie e cam complicat cind incepi sa pui multe bagaje in spate si se schimba distributia greutatii pe cele doua roti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...