Sari la conținut

Lantz Fara Siguranta?


cristian78
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Miam luat un kit de lant pentru Suzuki GS500 si inca nu l-am montat. Am primit in pachetul respectiv cele doua pinioane + lantz-ul + doua pungulitze cu niste piese minuscule.

De curiozitate am desfacut aseara una dintre acele pungi si ma asteptam sa gasesc o siguranta DAR NU ERA. Am cautat si in cealalta punga si nici acolo nu am gasit. Mam uitat mai cu atentie la acea bucata de za care ar fi trebuit sa aiba acele santuri in care sa intre sigutanta si nu avea asa ceva!

 

Am sunat pe cel de la care l-am luat si mi-a spus ca se monteaza cu CIOCANUL :finger: :crack: !!!!!

 

Ma puteti ajuta cu cateva pareri?

 

A mai folosit cineva asha lantz ?

 

Deja ma gandesc la faptul ca va fi mai greu de montat dar ce alte implicatii acre ??

 

Trebuie sa ma duc la vreun atelier ? sau incep sa dau eu cu ciocanul (nu prea dau cu cicanul si e posibil sa nu nimeresc )??

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Miam luat un kit de lant pentru Suzuki GS500 si inca nu l-am montat. Am primit in pachetul respectiv cele doua pinioane + lantz-ul + doua pungulitze cu niste piese minuscule.

De curiozitate am desfacut aseara una dintre acele pungi si ma asteptam sa gasesc o siguranta DAR NU ERA. Am cautat si in cealalta punga si nici acolo nu am gasit. Mam uitat mai cu atentie la acea bucata de za care ar fi trebuit sa aiba acele santuri in care sa intre sigutanta si nu avea asa ceva!

 

Am sunat pe cel de la care l-am luat si mi-a spus ca se monteaza cu CIOCANUL :finger: :crack: !!!!!

 

Ma puteti ajuta cu cateva pareri?

 

A mai folosit cineva asha lantz ?

 

Deja ma gandesc la faptul ca va fi mai greu de montat dar ce alte implicatii acre ??

 

Trebuie sa ma duc la vreun atelier ? sau incep sa dau eu cu ciocanul (nu prea dau cu cicanul si e posibil sa nu nimeresc )??

 

Merci!

 

Sigurante gasesti la louis. Dar au 2 piese diferite (cam 9 euro parca bucata) si nu stiu pe care sa o cumpar :lol:

 

Plus ca sigurantele sunt "pe" dimensiuni. M-am uitat tot pe louis la dimensiuni la lantul care il doresc si "ciuciu". Nici o informatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca nu numai siguranta imi lipseste , ci si "locul" in care se prinde, adica acea za care are pe fiecare din cele doua axe cate un santulet in care intra siguranta.

 

Ma gandesc acum cat de sigur ar fi sa folosesc sigurantza de la lantzul vechi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un lantz endless... se demonteaza bascul shi se monteaza lantzul... daca nu ai experientza mergi la un mecanic dar stai cu ochii pe el sa nu il tai shi sa il nituiasca pentru ca japonezul nu l-a facut asha de prest, ci ca sa aiba rezistentza mai mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa montezi un lant fara siguranta trebuie sa suspendezi motocicleta de spate, demontezi bratul ce tine roata si montezi lantul, nu e chiar asa de complicat.Nu fa prostia sa desfaci lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate inteleg eu, lantzul se pare ca a venit desfacut, nu deja "inchis", deci in cazul asta nu are sens manevra cu "ocolirea" basculei, decat in varianta in care "innozi" lantzul la rece, ca sa poti da ca lumea cu ciocanul ai apoi il pui pe roata.

 

Varianta a doua este sa pui lantzul pe traseu, apoi sa il inchizi, cu ciocanul. Expresia cred ca se refera la introducerea unui boltz de za prin cele doua ochiuri din capete. Probabil are o constructzie mai speciala, un con dublu care se bazeaza pe elasticitatea zalei pentru a intra si pentru a nu mai iesi deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mentionez ca lantz-ul este desfacut (deja) de nou, si are toate piesele pentru a fi montat.

Intrebarea mea este se poate monta lantz-ul pe pinioane si dupa aceea sa se nituiasca sau trebuie nituit inainte de al monta ???

 

Oare pot sa folosesc sistemul cu sigurantza de la lantz-ul vechi ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai panica , nu e stiinta NASA implicata in operatiunea asta :crack:

 

 

Optiunea 1 si cea mai buna e lantul "endless" , vine inchis si il montezi prin demontarea basculei. E cel mai rezistent si cu ocazia asta gresezi si articulatiile basculei. Mai nasol e daca s-a neglijat gresajul si articulatiile au ruginit...te vei lupta ceva sa la desfaci.Ulei penetrant,prese improvizate, baroase samd. :lol:

 

Optiunea 2 (cazul tau) Lantul vine deschis dar cu o za speciala care se nituieste.In principiu ar trebui sa fie la fel de sigura metoda ca la varianta 1, atata timp cat nu gresesti grav la nituire ( strangi/bati prea tare sau inegal cele 2 nituri -->strici o-ringurile, uzura prematura pe incuietoare samd)

 

Optiunea 3 si cea mai PROASTA e cea cu za de siguranta cu "agrafa" , care poate sa sara chiar daca o montezi corect (cu partea inchisa spre sensul in care se misca lantul) Ozura apare in primul rand pe zaua de siguramnta si daca nu il schimbi la timp se rupe de acolo.

 

 

ATENTIE, un lant rupt mai ales pe o japo e f periculos, iti poate bloca roata si te pune in cap,poate indoi bascula,poate sparge blocul motor :lol:

 

 

Cum se nituieste lantul in cazul 2, adica al tau :

 

1 se taie cu flexul lantul vechi sau se rad capatele niturilor pt o za si se desface

2 se trage lantul nou prin bascula ,

3 se cauta un dorn cu un unghi destul de "obtuz" incat sa iti lateasca nitul . de exemplu facut dintr-un spiral rupt polizat samd.

4. se monteaza zaua de inchidere cu niturile care trebuiesc batute spre exterior, avand grija sa pui corect o-ringuile (sau x/z ringuri ), in spatele lor trebuie manjit bine cu unsoarea aia care vine cu lantul (trebuie sa ai un pliculet ceva)

5. placuta libera se baga presat pe nituri( cu un patent sau orice) , egal si perpendicular, fara sa storcesti excesiv o-ringurile. Trebuie sa arate ca orice alta za. Pe spate tine contra cineva cu un ciocan greu, in timp ce bati cu dornul in niturile alea scobite, sa le latesti. Lovituri scurte,alternativ pe cele 2 nituri, pana iese la fel , fara sa strangi prea tare.

GATA

 

 

Varianta "stiintifica" implica o presa speciala de desfacut/nituit lanturi, disponibila de ex la louis, heingericke samd , care costa xx euroi. Nu e mare scofala daca il faci cu ciocanul....totusi daca tii mortis sa il nituiesti cu presa, vorbeste cu cineva care are si il "ungi " cu o bere ;)

 

 

SPOR !!!!!!!!!!!

:finger:

 

 

PS: NU FOLOSI SIGURANTA VECHE DECAT IN CAZURI DISPERATE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PASTREAZ-O PT URGENTE !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AHA!

 

OK. sa spunem ca la teorie stau bine :finger: . va voi informa in legatura cu "opera de arta" !!

 

Trebuie sa iasa bine , dar daca din greseala stric ceva , mai am o za de rezerva si ma duc la cineva mai priceput ca mine.

 

Merci pentru raspunsuri!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt asemenea cazuri exista presa fara de care e un chin sa montezi zaua de inchidere. Daca nu ai asa ceva mai bine apelezi la un service .Se poate si cu ciocanu' dar trebuie sa ai mana formata

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

la lantul endless ai doua posibilitati de montare

 

1) demontezi bascula incovienent pierzi timp

2) cumperi o za , tai lantul si-l nituiesti la loc incovienent iti trebuie "scula" de nituit (nu exista probleme de rezistenta sau anduranta!)in germania nici un dealer nu o sa demonteze bascula sa-l inlocuiasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta "stiintifica" implica o presa speciala de desfacut/nituit lanturi, disponibila de ex la louis, heingericke samd , care costa xx euroi. Nu e mare scofala daca il faci cu ciocanul....totusi daca tii mortis sa il nituiesti cu presa, vorbeste cu cineva care are si il "ungi " cu o bere :lol:

SPOR !!!!!!!!!!!

Adica scula asta...post-143-1129761460_thumb.jpg

are baiatu' :crack: si trebuie sa amortizam costurile :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK. ar fi de preferat sa folosesc o presa. nu prea sunt adeptul cicanului (o relicva a epoci de piatra), oricand poti strica ceva cu ciocanul.

 

Deci care poate sa ma ajute va rog sa-mi lase un numar de telefon pe PM si un pretz.

 

MERCI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea sunt adeptul cicanului (o relicva a epoci de piatra), oricand poti strica ceva cu ciocanul.

 

MERCI.

 

 

;) :D :crack: ciocanul e una dintre cele mai tari inventii ale omului :lol: Inca de cand a gasit el prima piatra pt spart nucile :eek:

 

Ciocanul e "tatal" mecanicii,

Dalta e "mama" mecanicii,

Sarma de balot e cel mai tare principiu al fizicii, in fiecare zi ii gasesti noi si minunate moduri de utilizare :lol:

 

 

Toate merg de la Ij la GSXR, de la Trabant la Ferarri, sau de la arc al tanc. Totul e sa stii cum sa le manuiesti, e si asta o arta :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciocanul e "tatal" mecanicii,

Dalta e "mama" mecanicii,

Sarma de balot e cel mai tare principiu al fizicii, in fiecare zi ii gasesti noi si minunate moduri de utilizare :banana:

Toate merg de la Ij la GSXR, de la Trabant la Ferarri, sau de la arc al tanc. Totul e sa stii cum sa le manuiesti, e si asta o arta :P

 

Da se poate spune si asa. mai ales daca esti artist poti folosi ciocanul cu foarte mare succes.

 

Depasind faza cu principiile , vreau sa va spun ca problema a fost rezolvata de catre Cata M .

 

Mi-a pus noul lantz si prima impresie este ca merge putin mai rotund, la aceasta se adauga si conforutul psihic .

 

 

Bafta si Sanatate!!!

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am schimbat si eu kitul si am ales varianta "extreme maniac" : am demontat bascula :) :crack:

 

Lantul mi-a venit inchis complet fara nici un fel de siguranta. Am suspendat motocicleta de spate, dat roata jos, schimbat foaia, demontat axul basculei+prindere amortizor+o articulatie a pro-linkului-->scos bascula. Surpriza, nu fusese demontata niciodata si totusi totul era farmacie, nici un strop de rugina dupa 12 ani, nota 10 pt Honda :blink:. Scos lantul vechi, schimbat pinionul de atac, pus lantul nou, bagat bascula, gresat din belsug tot,prins prezoanele la loc. Toata operatiunea a durat cca 3 ore, din care cel putin 1 h pozitionarea basculei :banana: :huh: M-a cam enervat chestia asta, trebuie aliniata perfect altfel nu intra si ciufulesti simeringurile de praf (japonezul a proiectat cota pe cota, cu simeringurile usor presate intre cadru si bascula). De aia totul era curat si uscat :D .

Una peste alta , operatiunea a fost un succes, si acum pot sa-i dau in gura chiar si pe o roata linistit fara sa-mi fie frica de lant ca ar putea sari sau rupe. :P :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...