Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Da, acum recitesc si imi dau seama ca exista o mica confuzie in termeni. Greutatile la capatul ghidonului atenueaza vibratiile. Capetele de ghidon foarte usoare nu au acelasi efect. Amortizorul de ghidon ar fi mai corect sa fie numit amortizor de directie.

exact! suntem de acord! impotranta capetelor de ghidon este trecuta de multi cu vederea. pe langa faptul ca duce la uzura prematura a mai multor componente (stiu, suna ciudat dar asa este) te mai pune si pe ganduri si te baga la cheltuieli. o fi roata? rulmentii? furca...

ps: nu se va intampla asta daca odata cu schimbarea capetelor de ghidon se va monta si un amortizor

Editat de zar916
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Voblaj se spune doar la oscilatia de directie. Eu asa stiu.

 

 

Ghidonul e ca o parghie,daca ai capetele de ghidon,e o contragreutate in plus care e menita sa preia socurile ce le-ar induce voblajul.Mai repede si mai usor intra in rezonanta un corp usor decat unul mai greu.Ce e drept ca iti tre ceva capete de ghidon mai grele sa preia bine.La cele de 49cc poti pune o plasa cu bere de ex :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a mea intra-n voblaj de fiecare data cand iau mainile de pe ghidon, cand e in viteza, nu stiu pe liber, am sa incerc la anul.

Incepe din ce in ce mai tare, puna mana pe ghidon, si-o aduc pe calea cea buna.

Imi pare rau ca nu pot sa merg fara maini :)

Nu am apucat sa citesc prea mult, de la ce-ar putea fi? Roata fata neechilibrata???sau ce? as vrea sa rezolv prob asta, e vb de zx6r 07.

 

Noroc!

Mentionez ca in mers, pe strada, nu tin minte sa-mi fi voblat (mai mult de o miscare stanga-dreapta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se scrie clar ca voblajul este un efect care se intampla aleator , dar in nici un caz nu se intampla pe acelasi motor la orice viteza si in orice conditii . Daca tie iti vibreaza ghidonul la orice viteza e clar ca ai si alte probleme . O descentrare a rotii sau probleme la rulmenti nu fac altceva decat sa accentueze efectul si sa-i ofere prilejul sa se manifeste mult mai des .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ghidonul e ca o parghie,daca ai capetele de ghidon,e o contragreutate in plus care e menita sa preia socurile ce le-ar induce voblajul.Mai repede si mai usor intra in rezonanta un corp usor decat unul mai greu.Ce e drept ca iti tre ceva capete de ghidon mai grele sa preia bine.La cele de 49cc poti pune o plasa cu bere de ex :burnout:

 

Cred ca ai inteles oarecum exagerat importanta capetelor de ghidon la voblaj. Vibratia barelor ghidoanelor este una deranjanta dar frecventa este destul de mare si energia mica. Voblajul de directie este o oscilatie de frecventa mult mai mica si energie mare. Daca ai patit vreodata un voblaj puternic sau un tankslapper cred ca stii la ce ma refer iar in cazul asta nu conteaza ce capete de ghidon are motocicleta.

Daca ar fi sa fie corect termenul de "contragreutate" in cazul maselor de la capatul ghidonului, n-ar fi doua si asezate simetric pe deasupra :)

 

a mea intra-n voblaj de fiecare data cand iau mainile de pe ghidon, cand e in viteza, nu stiu pe liber, am sa incerc la anul.

Incepe din ce in ce mai tare, puna mana pe ghidon, si-o aduc pe calea cea buna.

Imi pare rau ca nu pot sa merg fara maini :)

Nu am apucat sa citesc prea mult, de la ce-ar putea fi? Roata fata neechilibrata???sau ce? as vrea sa rezolv prob asta, e vb de zx6r 07.

 

Noroc!

Mentionez ca in mers, pe strada, nu tin minte sa-mi fi voblat (mai mult de o miscare stanga-dreapta)

 

Rulmentii de ghidon si posibil rulmentii de roata fata. Trebuiesc verificate ambele perechi.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai inteles oarecum exagerat importanta capetelor de ghidon la voblaj. Vibratia barelor ghidoanelor este una deranjanta dar frecventa este destul de mare si energia mica. Voblajul de directie este o oscilatie de frecventa mult mai mica si energie mare. Daca ai patit vreodata un voblaj puternic sau un tankslapper cred ca stii la ce ma refer iar in cazul asta nu conteaza ce capete de ghidon are motocicleta.

Daca ar fi sa fie corect termenul de "contragreutate" in cazul maselor de la capatul ghidonului, n-ar fi doua si asezate simetric pe deasupra :)

 

 

 

Rulmentii de ghidon si posibil rulmentii de roata fata. Trebuiesc verificate ambele perechi.

 

nush ce sa zic..n-ar trebui sa se simta un joc sau ceva si pe loc? ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nush ce sa zic..n-ar trebui sa se simta un joc sau ceva si pe loc? ...

 

Roaga un prieten sa ti-o tina pe cric cu roata fata ridicata in aer. Misca de ghidon, vezi daca se simte ceva. Rulmentii de roata ii verifici pe motocicleta cu etrierii dati jos. Invarti roata si asculti daca face zgomot sau vibreaza.

Suspensia fata cand ai servisat-o ultima oara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frigider, pe mobra TREBUIE sa poti merge fara maini, si cu cat viteza e mai mare cu atat tre sa fie mai usor.

 

ia si verifica furca fata daca zici ca nu ai jocuri, jambe aliniate, indoite, CAUCIUC deformat , ax indoit...

Lista zic eu ca e corecta, as adauga si presiune in roti.

 

Oricum, da mai multe date, asa ai luat-o, ai cazut si face asa, ai umblat la reglaje/geometrie, e prea grea pe fata, ai facut alte modificari?

Ca asa se mai plingea unul mai demult ca parca nu trage si in final era pedala de frina strimba, si chiar n-ai cum sa te gindesti la toate posibilitatile.

Eventual pune intrebarea asta si la service ca se mai uita mai multa lume acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi de raspunsuri, moto asa am luat-o, anul trecut in luna a 7-a, mie mi se parea ca "are ceva" suspensia, cand treceam pe denivelari mi se parea ca e un joc undeva, m-am dus la mai multi oameni priceputi, au tras de ea in toate felurile, unii au si mers pe ea, au luat gropi si linii de tramvai intentionat si au zis ca sunt eu nebun, ca furca n-are nimic.

 

astept la anul sa-i pun cauciuc nou pe fata, sa vedem atunci.

 

ceva nu e in regula, asta e clar.

 

nu m-a interesat pt ca na, ma deranjeaza doar cand vreau sa merg fara maini :friends:

 

frigider, pe mobra TREBUIE sa poti merge fara maini, si cu cat viteza e mai mare cu atat tre sa fie mai usor.

 

ia si verifica furca fata daca zici ca nu ai jocuri, jambe aliniate, indoite, CAUCIUC deformat , ax indoit...

 

daca ar fi ceva de genul ax indoit as simti vibratii in ghidon, dar nu se simte nimic.

 

doar daca iau mana se produce fenomenul.

 

Roaga un prieten sa ti-o tina pe cric cu roata fata ridicata in aer. Misca de ghidon, vezi daca se simte ceva. Rulmentii de roata ii verifici pe motocicleta cu etrierii dati jos. Invarti roata si asculti daca face zgomot sau vibreaza.

Suspensia fata cand ai servisat-o ultima oara?

 

din cate stiu nu s-a umblat la suspensie, moto fiind din 07, eu am luat-o-n 2010, nu scapa ulei, nimic, mi-a setat-o cineva mai "moale" , ma simt f bine cu ea, pe franari mai ales.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu nu s-a umblat la suspensie, moto fiind din 07, eu am luat-o-n 2010, nu scapa ulei, nimic, mi-a setat-o cineva mai "moale" , ma simt f bine cu ea, pe franari mai ales.

 

Nu are voie sa vobleze cand iei mana de pe ea, mai ales motocicleta veche de 4 ani.

Troncane jugul cand treci peste denivelari, nu suspensia. Trebuie dat jos jugul superior, desfacuta piulita contra si ajustata piulita care preia jocul in coloana la rulmentul superior.

Varianta mai lunga este cu motocicleta ridicata de fata, toata suspensia fata data jos si refacut reglajul la rulmentii de directie. Daca mai mergi asa, vei strica cementarea rolelor/bilelor la rulmentul inferior si va trebui schimbat. Asta daca nu s-a produs deja stricaciunea.

Partea buna este ca nu e dezastruos nici foarte costisitor :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

repet:

Furca a fost inspectata de oameni, nu are joc la jugul superior(asta credeam si eu ca are, stiam cum e, ca la bicicleta)

 

 

 

Pt bec:

 

Nu m-a interesat pt ca numai un deget daca tin pe ghidon, nu vobleaza, nu se simte nimic.

In frana de motor se produce fenomenul, nu am testat pe liber.

 

vad eu la anul ce are, sunt sigur ca furca n-are nimic (desi are 4 ani) si jugul la fel.(parerea mea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am citit tot topicul, asa ca'mi cer scuze daca deja exista raspuns la intrebarea mea... : geometria motocicletei este cea originala? Adica nu cumva are "jack-up" kit (parghii la bascula spate diferite)? Am inteles ca "cineva" ti'a reglat suspensia mai moale... asta insa de obicei inseamna un "sag" static mai mare si respectiv un "trail" mai mic, care POATE avea drept consecinte tendinte supraviratorii si/sau voblaj.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca "cineva" ti'a reglat suspensia mai moale... asta insa de obicei inseamna un "sag" static mai mare si respectiv un "trail" mai mic, care POATE avea drept consecinte tendinte supraviratorii si/sau voblaj.

 

M-am gandit si eu la suspensia mai moale dar nu cred ca e cazul din moment ce aude zgomote in fata la mici denivelari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca geometria originala a motocicletei nu a fost modificata (parghii bascula, telescoape ridicate, jenti si/sau gume diferite...etc.) si nu sunt nici probleme tehnice, singura variabila ramane setarea suspensiilor. Nu o sa intru in amanunte, ar fi mult prea multe de detaliat... in principiu insa discutam de doua situatii principale: confort si curbe. Din pacate nu le poti avea pe amandoua in acelasi timp.

 

O setare a suspensiilor pentru confort te va penaliza pe viraje stranse sau de viteza, iar una "sport" iti cam face ficatul pateu... pe drumurile de la noi cel putin. Atentie insa, setare "sport" nu inseamna NEAPARAT suspensie dura, de lemn, ci, functie de greutatea de incarcare si stilul de pilotaj si utilizare a franelor inainte sau pe curbe, sa folosesti toata cursa telescoapelor, fata si spate. Natural, un stil mai agresiv va necesita suspensii mai tari.

 

Desi setarea suspensiilor este o arta pe care nu am pretentia ca o stapanesc nici pe departe, eu am observat ca, in general cand apar tendinte de voblaj pe franare sau motorul cauta prea mult interiorul curbei trebuie umblat la suspensia fata iar cand apar tendinte de voblaj pe acceleratie sau motorul se ridica prea rapid din curba, da sa deschida prea mult trasa sau apare efectul de "elastic" (bascula revine violent) trebuie umblat la suspensia spate. Bineinteles, cele doua sunt in stransa legatura, modificarile se vor influenta reciproc.

 

Nu in ultimul rand ar trebui mentionat ca la schimbarea geometriei unei motociclete, chiar si numai din setarea suspensiilor, pe langa "rake" si "trail" se modifica si distributia incarcarii greutatii pe cele doua axe si comportamentul dinamic al centrului de greutate. Dar deja deschidem un alt capitol...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi setarea suspensiilor este o arta pe care nu am pretentia ca o stapanesc nici pe departe, eu am observat ca, in general cand apar tendinte de voblaj pe franare sau motorul cauta prea mult interiorul curbei trebuie umblat la suspensia fata

 

Pilotii se folosesc pe circuit de comprimarea furcii si scurtarea distantei dintre rotile motocicletei pentru a culca mai repede motocicleta in viraj. Cu toate astea, cu furca moale pe fata scade eficienta franarii, creste durata in care fata se incarca maximum si permite apasarea puternica a manetei. Eu patit voblaj de la suspensii fata reglate pentru confort.

Sunt motocicleta a caror constructie si geometrie, le fac predispuse usor la voblaj. Altele sunt insa mult mai "asezate" si mai putin periculoase din acest punct de vedere. Cu cate e mai multa masa pe roata fata, cu atat e mai probabil ca voblajul sa se produca la o motocicleta sport. Cel putin asta am intalnit eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect de acord, in special cu ultima remarca.

 

Interesant cum insa evolueaza conceptul de motocicleta super-sport, spre exemplu motorul meu, considerat odata printre cele mai sportive de strada... acum abia se mai califica la categoria sport-touring. Mai mult, probabil datorita evolutiei tehnologice a anvelopelor, un pilot oarecum amator (asa, ca mine) poate atinge relativ usor limitele constructive. Totusi, modificarile, sau daca vrei "up-grade"urile, nu dau intotdeauna rezultatele scontate.

 

In acest sens eu am experimentat putin schimbarea geometriei originale a motocicletei mele, mai mult datorita faptului ca am polizat toba pana a inceput sa rasufle si mai putin pentru a creste agresivitatea de abordare a virajelor, prin schimbarea "oaselor" parghiilor supensiilor de la bascula spate, respectiv micsorarea ampatamentului si a "rake"ului si "trail"ului. Am inceput cu valoarea maxim admisa de spatiul din bascula in care telescopul lucreaza (depasirea acesteia facand ca telescopul sa atinga bascula), adica "oase" mai scurte cu 10mm si respectiv o ridicare a spatelui cu cca 50mm (raportul nu este liniar).

 

Prima impresie a fost teribila, motocicleta devenind extrem de imprevizibila, in special pe perioada de franare si la viteze foarte mari. Am incercat si, intr'o oarecare masura chiar am reusit sa ameliorez acest comportament prin repetate resetari ale suspensiilor insa, cel putin cu arcurile OEM, tendinta spatelui de a "veni peste mine" pe perioada de franare inainte si in viraje mi'a creeat senzatii pe care nu mai vreau sa le retraiesc. Am inceput sa scad diferenta de lungime a "oaselor" progresiv, cate 1-2 mm si am constatat ca, cel putin in ceea ce ma priveste, diferenta maxim admisibila fata de cea standard este de doar 3mm. Cei cca 15mm cu care spatele s'a ridicat au facut ca toba sa mai atinga asfaltul doar foarte rar, in special doar cu pasager (fara a reajusta suspensia spate) dar raportul distributiei greutatii fata-spate a ramasa in limite decente, simtind la propriu ca ambele lucreaza in mod egal.

 

Urmatoarea etapa a fost instalarea unui amortizor de directie, care desi a imbunatatit evident comportamentul motocicletei in special pe curbele de viteza si m'a incurajat la folosirea "trail-brake"ului... a readus in evidenta necesitatea reajustarii suspensiilor la noul stil de condus dar mai ales lipsa mea de experienta in acest sens. Un lucru am remarcat si tin neaparat sa'l mentionez: odata pornit pe acest drum, e nevoie de foarta multa rabdare si atentie, modificarile sau reajustarile trebuind facuti in pasi mici, cu perioade lungi de readaptare a reflexelor. Prea multa incredere prea devreme ... de obicei se termina prost.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema instabilitatii pe franare la FZR cred ca vine in mare parte din cauza centrului de greutate care este destul de in spate si a sasiului destulde lung. Am condus o singura data motocicleta asta dar numai in configuratia stoc si nu prea pot sa imi dau cu parerea.

Spatele ridicat cu 50mm mi se pare cam mult.

Ce gume ai acum pe ea? Stoc arata 130/60 si 170/60

Daca ai putea sa o duci la 120/70 si 190/55 (in nici un caz 190/50) cred ca ar fi o mare imbunatatire, ai putea sa o apleci fara sa mai dai cu toba. Pe fata sigur iti trebuie alta janta, nici pe spate nu stiu daca poti sa bagi 190/55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca geometria originala a motocicletei nu a fost modificata (parghii bascula, telescoape ridicate, jenti si/sau gume diferite...etc.) si nu sunt nici probleme tehnice, singura variabila ramane setarea suspensiilor. Nu o sa intru in amanunte, ar fi mult prea multe de detaliat... in principiu insa discutam de doua situatii principale: confort si curbe. Din pacate nu le poti avea pe amandoua in acelasi timp.

Ride Safe!

 

Nu are nici o legatura cu furca utilizarea unui jack-up kit sau lowering kit, adevarat ca modifici incarcarea pe axe si poi trebuie sa setezi suspensiile corespunzator, dar, chiar daca nu o faci tot poti merge fara maini, fara sa ai probleme la stabilitatea furcii. In plus folosirea unui astfel de kit cere o reobisnuire totala cu utilajul, pe franare, pe curbe, pozitie de croaziera, tot ce sa mai.

 

Sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema instabilitatii pe franare la FZR cred ca vine in mare parte din cauza centrului de greutate care este destul de in spate si a sasiului destulde lung. Am condus o singura data motocicleta asta dar numai in configuratia stoc si nu prea pot sa imi dau cu parerea.

Spatele ridicat cu 50mm mi se pare cam mult.

Ce gume ai acum pe ea? Stoc arata 130/60 si 170/60

Daca ai putea sa o duci la 120/70 si 190/55 (in nici un caz 190/50) cred ca ar fi o mare imbunatatire, ai putea sa o apleci fara sa mai dai cu toba. Pe fata sigur iti trebuie alta janta, nici pe spate nu stiu daca poti sa bagi 190/55.

 

 

Intr'adevar, sasiul, sau mai bine zis ampatamentul este destul de mare la FZR1000EXUP insa cu greutatea este exact pe invers, din fabrica fata este mai incarcata decat spatele. De fapt, asta e si problema la folosirea "jack-up" kitului care ridica spatele cu maximum posibil, fata devine incarcata excesiv iar rata de compresie a arcurilor nu mai este potrivita. Desi nu am incercat, sunt totusi convins ca, chiar si daca acestea ar fi inlocuite cu altele cu o rata de compresie mai potrivita noii distributii statice a greutatii, datorita dezechilibrului de incarcare spatele tot ar tinde sa "vina dupa tine" la franari puternice. Cum ziceam, modificarea geometriei unui motor este de cele mai multe ori limitata de redistribuirea greutatii si comportamentul dinamic al centrului de greutate.

 

Gume am BT016Hypersport 120/70/17 si 180/55/17, nu pot folosi 190 pe spate deoarece janta este de 5.5.

 

In fine, am intrat in detalii despre motorul meu deoarece, atunci cand se vorbeste despre voblaj datorat modificarii geometriei originale trebuie discutat concret, pe fiecare caz specific in parte si vroiam sa subliniez ca aceeasi modificare practicata pe 2 motoare diferite nu va avea intotdeauna acelasi rezultat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gume am BT016Hypersport 120/70/17 si 180/55/17, nu pot folosi 190 pe spate deoarece janta este de 5.5.

 

Merge foarte bine 190/55 pe janta ta. Uita-te la specificatiile si recomandarile de pe pagina dunlopracing:

http://dunlopracing.com/tires-products/d211gp/

Cu talon de 55 ai sa ai un spate mai inalt si mai mult cauciuc sa te apleci. Daca treci prin bucuresti iti dau un SH sa-l incerci.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o legatura cu furca utilizarea unui jack-up kit sau lowering kit, adevarat ca modifici incarcarea pe axe si poi trebuie sa setezi suspensiile corespunzator, dar, chiar daca nu o faci tot poti merge fara maini, fara sa ai probleme la stabilitatea furcii. In plus folosirea unui astfel de kit cere o reobisnuire totala cu utilajul, pe franare, pe curbe, pozitie de croaziera, tot ce sa mai.

 

Sanatate.

 

 

Nu sunt de acord, jack-up sau lowering kit are foarte mare legatura cu furca, in afara de incarcarea sau descarcarea de greutate si lungirea sau scurtarea ampatamentului se modifica si unghiul telescoapelor, respectiv "trail'ul. Daca insa nu s'au adus modificari in acest sens si motorul tinde sa vobleze la mersul "fara maini"... cu siguranta undeva sunt probleme.

 

Merge foarte bine 190/55 pe janta ta. Uita-te la specificatiile si recomandarile de pe pagina dunlopracing:

http://dunlopracing....roducts/d211gp/

Cu talon de 55 ai sa ai un spate mai inalt si mai mult cauciuc sa te apleci. Daca treci prin bucuresti iti dau un SH sa-l incerci.

 

Cred ca nu se poate generaliza, probabil ca depinde de forma si carcasa unui anumit tip de anvelopa. Vad ca in linkul indicat la 190 chiar este specificat ca "best rim" 5.5... cel putin la modelul respectiv. La Bridgestone, cel putin la modelul BT016 pe care'l folosesc in prezent, recomandarea este sa nu se dapaseasca 180 pe janta de 5.5.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca-ti zic ca nu are legatura cu voblejul la mersul fara maini. Am instalat destule kit-uri si nimeni nu s-a plans de asa ceva, in plus, chiar motocicletele mele au fost inaltate, z-ul care il detin acum are un jack-up de 45 mm. Toate kit-urile folosite sunt de la producatori specializati, Lucas, TRW, Hyperpro, adica oameni care au studiat problema. Nu am probleme la mersul fara maini, nu vobleaza nu nimic. Putem discuta ca am modificat greutatea pe axe si ca fata se incarca mai mult in cazul franarii si ai zenzatia ca vine spatele peste tine, sau incarcarea suspensiilor pe curbe dar asta e alta discutie si sunt de acord ca aici poti imparti discuta pe modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu se poate generaliza, probabil ca depinde de forma si carcasa unui anumit tip de anvelopa.

 

Asa este. Gp-ul si GPracerul sunt "ascutite". Sunt si cauciucuri cu carcasa mai "rotunda" pe 55 dar nu stiu daca stau la fel de bine pe jata de 5.5

Ce arcuri ai acum pe furca fata, cele stoc?

 

As vrea sa stiu si eu ce reglaje de suspensie se fac la motoretele la care se monteaza kituri de inaltare. Mai ales la cele care nu au furca fata reglabila, cum e Z750.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii schimbi arcurile, daca te deranjeaza si ai reglaj la amortizoru de pe spate, care trebuie sa-l intaresti sa nu-ti fie instabil spatele pe curbe. Reglaje n-ai la Z750 la furca. Oricum, ce legatura are cu voblajul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...