Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Weave este, si nu poți descărca fata accelerând, ca fenomenul se agravează. Tai puțin gazul si te joci așa cu ea, e fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca te referi la voblaj: http://www.promotor.ro/moto/news/video-voblaj-la-peste-200-kmh-10894023

 

Ai si un topic dedicat acestui lucru aici /index.php?/topic/28869-voblaj-totul-despre/

 

Dar din ce vad in video ul tau, drumul are niste crapaturi in el. Si asta poate sa fie o cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am inteles (din fericire nu mi s-a intamplat asa ceva) nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta. Franarea nu face altceva decat sa accentueze voblajul si vibratiile .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

nu trebuie sa franezi, ci sa accelerezi cat mai mult ca sa redresezi motocicleta.

Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid.

Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa spun cu accelerarea.Eu am patit-o pe la vreo 110 la ora,am accelerat brusc si a inceput sa vobleze foarte tare(poate ca aveam si ape pe vremea aia).Am lasat-o usor,fara franare si s-a rezolvat situatia.Dar senzatia este super de (cuvant urat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa.Fenomenul nu prea se intampla decat daca esti destul de tare pe acceleratie .Rezolvarea nu este sa accelerezi mai tare ci sa te relaxezi ,dat grumu la gaz si lasat ghidonul sa-si revina .Daca se strange de ghidon cu putere si se opune rezistenta se trenzmite oscilatia la roata din spate si din momentul ala trebuie sa-ti faci rugaciunile foarte rapid.

Asta e valabil la motoare sport.La capre sau alte categorii se mai intampla si din alte motive dar rezolvarea e cam aceeasi.

aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit tot asa pe la 110-120 km/h. cred ca de vina era asfaltul.sau...posibil cauciucul, De cand am schibat anvelopa nu sa mai intamplat. Dar fenomenul voblaj a fost frt micutz, am lasat acceleratia si si-a revenit rapid.

Editat de massive818
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voblaj se numeste fenomenul, poate aparea de la N probleme: rulmentii de la jug, roata/anvelopa ovalizata/descentrata etc, exista un telescop antivoblaj care poate monta, intareste miscarea furcii stanga-dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

aia asa o vaga idee despre functionarea amortizorului anti voblaj? ... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55

Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene ,eu nu vorbesc din povesti ,am trait pe pielea mea oscilatia de fata de zeci de ori si pe strada si pe circuit.Am reusit sa scap de fiecare data fara probleme asa ca stiu despre ce vorbesc.Da stiu cum functioneaza amortizorul antivoblaj dar la unu din motoare nu am deloc si merg asa de ani de zile si nu ma cac pe mine este indispensabil cum fac altii .Daca treci prin asta de cateva ori si nu te-ai (cuvant urat) pe tine te obisnuiesti si-ti vezi de treaba.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 08:55

Am intrat in voblaj si cu un XT Yamaha care nu are nici o legatura cu puterea si ciclistica de sportiva si nu am avut nici pe dracu.XT-ul oscileaza si pe frana de motor daca intrii prea tare in curba.

bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

bah las-o dreagnea... ai fost de 3 ori la adancata si incepi cu povete .. te rog eu lasa-ma cu basinile astea de mare cunoscator, cand mergi cu tiru visezi ca esti pe adankata ...

Nu sunt ba mare cunoscator si nu am pretins asta niciodata dar tie iti dau lectii la orice ora si asta te framanta.

Daca nu vorbeai din auzite stiai despre ce e vorba si nu te mai dadeai tantos p-aici.

» Post actualizat in 03 Feb 2017 09:07

Si bai desteptule ,la circuit e suficient sa mergi doar o sesiune si traiesti experienta de mai multe ori .

» Post actualizat in 03 Feb 2017 09:57

... daca te relaxezi prea tare vobleaza pana vine curba sau camionu de pe contrasens ...

In cuvintele de mai sus te-i dovedit ca nu ai idee despre ce vorbesti.

 

Dejamagitor cat de repede ai realizat ca esti depasit si trebuie sa te retragi.

» Post actualizat in 04 Feb 2017 08:58

 

1 of 3

 

 

 

 

 

1. The "tankslapper" is a very frightening experience. Usually occuring when accelerating hard over bumpy pavement, a tankslapper ensues when the front tire becomes airborne, then regains traction outside the rear tire's alignment. The resulting deflection bounces the tire off to one side, followed by another bounce in the opposite direction as it contacts the pavement again. Unless the bike's steering geometry is able to damp out the deflections quickly, the resulting oscillations from the front tire as it bounces back and forth will swiftly gain in strength, causing the bars to swap from side to side with increasing ferocity. The oscillations can be violent enough to rip the bars out of your hands, and fling your feet off the pegs. You can guess what happens next.

2. The easy cure for this problem is a steering damper. Many sportbikes now come stock with one, as the radical steering geometry needed for quick handling can otherwise cause some instability in certain situations. While a steering damper is an easy fix, it shouldn't be a cure-all; if you're forced to adjust the steering damper's stiffness (if available) until you can barely turn the bars in order to keep the bike's handling stable, there is a problem somewhere in your chassis setup. A too-stiff steering damper can also cause handling problems by itself; if your steering damper is adjustable, and you find that your bike won't hold a line (especially in slower corners), or gets into a small wobble or oscillation in high speed corners, try backing off the stiffness a little and see if it helps.

 

3. Not all sportbikes need a steering damper, however. Many have steering geometry setups that offer quick handling, while still providing the necessary stability to damp out any front-end oscillations. In most cases, one of the biggest contributors to a tankslapper is your body positioning and grip on the bars. Some people ride in a more upright position when carving corners, but when accelerating over bumpy pavement, that upright body position puts even more weight transfer to the rear, which causes the front end to get lighter. Also, the more upright torso means that your grip on the bars is tighter in order to stabilize your upper body. That firmer grip feeds more input into the front end, something it doesn't need while it's busy trying to damp out the inputs from the bouncing front tire. It actually forms a vicious circle: you grip the bars tighter because they're starting to flap back and forth, but that only feeds more input into the front end, compounding the problem further.

4. The easiest way to avoid tankslappers while accelerating over bumpy pavement is to--believe it or not--keep a relaxed grip on the bars. Relaxing your grip on the bars means you must lean forward in order to assist in keeping your torso stabilized. This helps put more weight on the front end, which keeps the front tire on the pavement. Since you're not using your arms to stabilize your upper body, get your weight onto the footpegs so that you can get your body as far forward as possible; this also allows you to grip the tank with your knees for more stability.

If you do get into a tankslapper, keep your weight forward and--as hard as this sounds--maintain a relaxed grip on the bars. Let the motorcycle's chassis deal with damping out the oscillations. Don't try to be a human steering damper; you'll only make the problem worse. Tankslappers can definitely soil your undies; but if you're able to deal with them correctly, you'll usually ride through them before you know it

» Post actualizat in 04 Feb 2017 09:00

Punctul 4 era ce incercam sa explic inainte sa intervina superbec cu aberatiile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta. In ambele situatii am avut amortizor de ghidon. In momentul maro nu ai timp sa te gandesti, sa-ti aduci aminte ce tre sa faci ca ai citit tu pe nu stiu pe unde... se intampla totul foarte repede si doar instinctual am actionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat eu intr-un usor voblaj pe la 250 pe autostrada din cauza unei presiuni scazute in anvelopa fata. Ultima oara a fost anul asta cand am facut pana pe fata pe la vreo 150, scapa valva aer, in depasire fiind. Primul instinct a fost sa incetinesc dar in momentul ala a inceput dansu' si mai tare asa ca am accelerat din nou si intr-un final am reusit sa opresc fara sa cad, roata fata era pe janta. In ambele situatii am avut amortizor de ghidon. In momentul maro nu ai timp sa te gandesti, sa-ti aduci aminte ce tre sa faci ca ai citit tu pe nu stiu pe unde... se intampla totul foarte repede si doar instinctual am actionat.

 

Ai reactionat bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nu sunt ba mare cunoscator si nu am pretins asta niciodata dar tie iti dau lectii la orice ora si asta te framanta.

 

hai ca a reinviat topicul

 

ai incercat sa recitesti ce am scris poate acum intelegi mai bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

hai ca a reinviat topicul

 

ai incercat sa recitesti ce am scris poate acum intelegi mai bine?

Nope,au fost si sunt atat de multe topicuri de divertisment si polemica incat am pierdut interesul sa mai creez si eu.

Nu prea ai ce sa-mi explici despre fenomenul asta pentru ca l-am trait de inspe mii de ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...