Remyx Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Salut, Am o problema de ceva timp care s-a agravat si as vrea sa o rezolv singurel ca tot vine iarna, dar inainte de toate va trebui sa stiu ce caut. Deci, La frane, vobleaza din ce in ce mai tare. M-am uitat in manual si scrie asa: Front weel wobbling: 1. Bent Rim 2. Worn front weel bearings 3. Faulty tire 4. Loose axle 5. Wheel out of balance deci : 1. NU STIU CE INSEAMNA !!! 2. rulmentii de la roata si axul sunt schimbate de 1 luna 3. cum adica ? cauciucul e intr-adevar batran, dar asta nu inseamna ca e defect. Iar galme sau alte kestii nu are pe el. E doar sters. 4. NU STIU CE INSEAMNA !!! 5. janta are plumbii pe ea. Oricum, la 40-60 nu conteaza foarte mult echilibarea. Pun o poza cu schema furcii, poate imi arata cineva despre ce e vorba si ce tre' sa verific. Merci, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Dicul de frana? E ok? se poate verifica abatarea eventuala de pe acesta! Discurile se mai uzeaza inegal datorita temperaturilor ridicate la care-l urci si brusc il bagi in apa de la o balta ...etc... Verifica si abaterea pe discuri chiar daca zoici ca-s noi...asta ar fi si motiv de schimbat in garantie ! In rest... ma cam uit ca boul la poarta noua la schema aia... Or fi altii care stiu! Io atata am avut de spus! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 e lasata mai jos din juguri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 deci : 1. NU STIU CE INSEAMNA !!! 2. rulmentii de la roata si axul sunt schimbate de 1 luna 3. cum adica ? cauciucul e intr-adevar batran, dar asta nu inseamna ca e defect. Iar galme sau alte kestii nu are pe el. E doar sters. 4. NU STIU CE INSEAMNA !!! 5. janta are plumbii pe ea. Oricum, la 40-60 nu conteaza foarte mult echilibarea. Merci, 1. Janta indoita... poate tzi-i indoit cercu' de la roata, daca ai dat in vreo groapa... 2. rulmentii ar trebui sa fie OK, avand in vedere ca-s noi 3. eu am avut un cauciuc fara urme vizibile de probleme, dar care totusi imi facea figuri.. cand am schimbat cauciucul, am scapat de voblaj 4. axul rotii este destrans. Poate nu ai strans bine piulitele care fixeaza axul rotii... 5. la 40-60 conteaza echilibrarea la fel de mult ca la orice alta viteza... voblajul din aceasta cauza, din cate stiu eu, apare in momentul in care vibratiile date de dezechilibrarea rotii ajung la frecventa de rezonanta. daca mergi mai incet sau mai repede, vibratiile se atenueaza si voblajul dispare. Bafta!! DDC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 1. Janta indoita... poate tzi-i indoit cercu' de la roata, daca ai dat in vreo groapa... 2. rulmentii ar trebui sa fie OK, avand in vedere ca-s noi 3. eu am avut un cauciuc fara urme vizibile de probleme, dar care totusi imi facea figuri.. cand am schimbat cauciucul, am scapat de voblaj 4. axul rotii este destrans. Poate nu ai strans bine piulitele care fixeaza axul rotii... 5. la 40-60 conteaza echilibrarea la fel de mult ca la orice alta viteza... voblajul din aceasta cauza, din cate stiu eu, apare in momentul in care vibratiile date de dezechilibrarea rotii ajung la frecventa de rezonanta. daca mergi mai incet sau mai repede, vibratiile se atenueaza si voblajul dispare. Bafta!! DDC Daca-mi permiti DDC, sa-l atentionez pe om la punctul 4 ca sa nu stranga surubelele de la ax mai tare decat scrie in carte(cu cheia dinamometrica)...! In rest se pare ca treburile cele mai simple par cel mai complicate! Iaca invat si io cu voi !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Verifica rulmentii de pe axul de directie Un cauciuc varza poate sa-ti dea efecte notabile, incearca totusi sa-l schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remyx Postat Octombrie 18, 2005 Autor Share Postat Octombrie 18, 2005 (editat) Pai discul de frana (e unul singur, ca motorul e de 125) este ok ca grosime. Insa freaca putin deci probabil ca e nu e perfect drept. Ai dreptate, asta s-ar putea sa fie o cauza. Insa ar trebui sa le elimin pe toate celelate inainte sa cumpar disc nou. @Baiazid : nu inteleg intrebarea. Nu am umblat la suspensie daca asta este intrebarea. Axul rotii este strans cum trebuie, am verificat. In plus, faza cu stransul m-ai mult decat trebuie o stiam. Multzam. Voblajul este prezent si in timpul mersului obisnuit, insa cu o amplitudine mica. La franare, amplitudinea creste foarte foarte mult (peste limita de siguranta). Deci am sa verific urmatoarele in ordinea : 1. Mers si verificat janta sa nu fie stramba. Verificat si axul, ca cine stie... Asta ar putea rezolva voblajul in timpul mersului. 2. Demontat si verificat discul de frana : presupun ca daca este stramb (sincer nu stiu cum s-ar putea stramba atat de tare ca nu am cazut cu ea, iar pentru a-l incinge trebuia sa alerg, nu gluma) ar putea fi cauza. 3. Verificat amortizoare pentru ca par cam moi si am urme de ulei pe ele, si probabil ca Baiazid asta sugereaza. Si inca o intrebare : exista un rulment in schema aia undeva sus, unde se prinde furca de motor. Nu e posibil ca de la acel rulment sa fie ? Editat Octombrie 18, 2005 de Remyx99 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Si inca o intrebare : exista un rulment in schema aia undeva sus, unde se prinde furca de motor. Nu e posibil ca de la acel rulment sa fie ? Pai eu ce ziceam? exista 2 rulmenti ai coloanei de directie, verifica -i. Suspenzi motocicleta cu roata fata in aer si tragi de roata, vezi daca are un joc cat de mic(se simte click-click-click)-->ori sunt rulmentii uzati ori sunt slabi. Daca la rotirea furcii simti puncte dure-->rulmenti uzati.furca trebuie sa se bracjeza stanga dreapta fara click-uri, puncte dure, usor si liniar.tot aici poti verifica daca ai joc in amortizoare, cu roata demontata tragi de fiecare tub in timp ce cineva tine de ghidon. Totusi daca zici ca problema e strict pe franare cu fata, se poate sa fie discul indoit sau slabit din prinderi,uzat inegal samd. Daca decelerezi fara sa atingi frana fata mai face probleme ?(franezi spate+motor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remyx Postat Octombrie 18, 2005 Autor Share Postat Octombrie 18, 2005 (editat) Pai eu ce ziceam? exista 2 rulmenti ai coloanei de directie, verifica -i. Suspenzi motocicleta cu roata fata in aer si tragi de roata, vezi daca are un joc cat de mic(se simte click-click-click)-->ori sunt rulmentii uzati ori sunt slabi. Daca la rotirea furcii simti puncte dure-->rulmenti uzati.furca trebuie sa se bracjeza stanga dreapta fara click-uri, puncte dure, usor si liniar.tot aici poti verifica daca ai joc in amortizoare, cu roata demontata tragi de fiecare tub in timp ce cineva tine de ghidon. Totusi daca zici ca problema e strict pe franare cu fata, se poate sa fie discul indoit sau slabit din prinderi,uzat inegal samd. Daca decelerezi fara sa atingi frana fata mai face probleme ?(franezi spate+motor) Oups !!! Deci : tras de ghidon stanga : Click si un "salt" mic tras de ghidon dreapta : Click si un "salt" mai mare Axa Creste lista de reparatii ( noroc ca e iarna lunga O sa incerc sa va tin la curent cu ce gasesc cand o sa o demontez, poate va folosi si la altii. Editat Octombrie 18, 2005 de Remyx99 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Honda si mai cum ? Se pare ca sunt dusi rulmentii din coloana de directie. Nu-i bai mare, in mod normal sunt in jur de 40 de euro la louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Pe viitor, ca inteleg ca acum te-ai lamurit de unde e buba, verifica si presiunea in cauciucuri, sa fie cea recomandata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Remyx Postat Octombrie 18, 2005 Autor Share Postat Octombrie 18, 2005 @cmatei: Presiunea a fost primul lucru verificat. Mercik. @Axa: Honda NSR 125 R. Rulmenti voi lua direct de la Alexandria. Sunt Koyo. Am povestit intr-un topic cum am dat 400.000 pe un rulment luat din Londra si era fabricat la Alexandria. Acelasi rulment, in aceeasi cutie, costa aici 40.000 lei. Parte rea e ca tre sa dau rulmentul vechi jos, sa iau PartNo si sa caut apoi unul identic. Deci cateva zile pe bara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 Verifica si jocul la amortizorul stang al furcii. Banuiesc ca pe partea asta e discul de frana. Uzura bucselor de ghidaj din acesta e mai mare decat la cel din dreapta fiind un singur disc. Problema asta am gasit-o si la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 eu am inteles ca cauza ar fii asimetria amortizoarelor.........si pare si logic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 De obicei regula generala cu rulmentii asta e. Romania are una din cele mai performante industrii de rulmenti si este printre primle exportatoare din Europa. Doar ca rulmentii de furca sunt mai ciudati, sunt pe con de obicei si mai au si niste garnituri de praf , e posibil sa nu-i gasesti chiar asa pe toate drumurile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R_i_d_e_r Postat Octombrie 21, 2005 Share Postat Octombrie 21, 2005 mergi cu motocicoleta pe un drum drept si bun(fara gropi) cu vreo 30-60km/h daca tot simti ca vobleaza(chiar fara sa tragi frana) problema e din roata( janta lovita sau cauciuc defect) eu am problema cu cauciucu; prima oara am fost sa-mi echilibrez roata si cica la aia ca e posibil sa fie janta dusa, iar cei care repara jante mi-au aratat ca era cauciucu defect. MENTIONEZ CA ERA CAUCIUC MICHELIN nou-noutz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 11, 2006 Share Postat Mai 11, 2006 Tocmai m-am intors dintr-o mica plimbare de vreo 1200km in care am experimentat voblajul. Tot ce pot sa va zic este ca a fost foarte nasol. As dorii cei care chiar cunosc aceasta senzatia sa ne impartaseasca din experienta lor cum putem evita aceste fenomen. Eu unul tot ce am putut sa fac a fost doar sa mentin voblajul sa nu-l las sa se mareasca. Ce solutii exista pentru diminuarea aparitiei voblajului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Amortizorul de ghidon. Scump, dar citeodata face banii. Si eu am patit-o, dar am reusit sa o tin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Accelerezi rapid si se usureaza fata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dama Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 Mie mi-a spus cineva ca trebuie sa-ti ridici fundul de pe sa . Inca nu am patit-o si sper sa n-o patesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Mai 12, 2006 Share Postat Mai 12, 2006 sa mute cineva topicul asta de la aria de accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Mai 13, 2006 Share Postat Mai 13, 2006 sa mute cineva topicul asta de la aria de accidente. suparatule ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 Nu cred ca are rost sa fie la Accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan.marinescu Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 Din cate stiu eu, se recomanda sa lasi motoru sa-si faca numaru. Pe romaneste: tii de ghidon, dar incet, nu incerci in nici un caz sa-i impui o traiectorie, pentru ca nu o sa reusesti decat sa transmiti vibratia la restul motorului. Tii de ghidon pana se calmeaza. Cica ajuta si un pic de acceleratie. Si vezi cum faci cu iesirile alea din curba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sadik69 Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 Tocmai m-am intors dintr-o mica plimbare de vreo 1200km in care am experimentat voblajul. Tot ce pot sa va zic este ca a fost foarte nasol. As dorii cei care chiar cunosc aceasta senzatia sa ne impartaseasca din experienta lor cum putem evita aceste fenomen. Eu unul tot ce am putut sa fac a fost doar sa mentin voblajul sa nu-l las sa se mareasca. Ce solutii exista pentru diminuarea aparitiei voblajului? Cei care au avut/au Ij-uri , Niepre , jave (cu amortizoeare de-a-mpulea) stiu prea bine ce e un voblaj... Io aveam voblaj automat la IJ la 60 la ora ... dupa 60 ii trecea. Prietena mea a cazut din cauza unui voblaj in linie dreapta. In loc sa accelereze a franat... cam la 80 la ora ....julituri urate dar doar atat... In rest cu asta nu am avut parte de asa ceva... Dar eu cred ca si rotile ne-echilibrate si prost centrate te pot duce la pierzanie... Am fost pe o Yamaha xj si cand lasam un pic ghidonul din maini incepea sa joace ca bezmetica...cateodata si cu o mana o simteai cum misca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.