Sari la conținut

Accident vechi din vara ancheta de doi lei


danny_nt
 Share

Postări Recomandate

Am fost astazi (deacu ieri) audiat ca martor la un accident petrecut in august cand un prieten de-al meu a vrut sa vada ce e mai tare o dacie sau un kawasaky, din pacate dacia a avut castig de cauza detasat :P . Ok deci sa prezint in mare faptele sa vad ce parere aveti despre ancheta politiei rutiere ca eu unul sunt dezamagit de asa profesionalism si sincer nepasarea daca nu inversunarea fata de motociclisti ca sa zic asa.

In mare filmul s-a petrecut cam asa. Amandoi veneam spre Bucuresti dar incidentul s-a petrecut pe undeva in judetul Neamt, nu o sa dau neaparat date exacte aici daca cineva e curios putem discuta mai multe eventual pe pm. deci mergeam spre bacau amandoi cu motocicletele, aglomeratie mare pe sosea, era duminica dupa amiaza pe la orele 15. El mergea in fata eu dupa el. In afara localitatii eu cred ca aveam vreo 70, el depasise 2 masini eu ma pregateam sa depasesc, semnalizez cand ma uit in fata vad o explozie de cioburi si il vad cum sare peste o masina. O dacie voia sa faca stanga si n-a mai putut s-o evite. El mi-a zis ca ala a facut brusc stanga de volan cand incerca sa-l depaseasca. Fara sa semnalizeze sau sa se incadreze spre axul drumului.

Eu o iau pe contrasens si opresc motorul in fata motorului lui ca sa nu vina vreunu din fata peste noi. In fine omul isi scoate casca era intreg desi muscase din asfalt, doar la glezna avea probleme.

Soferul masinii suna la 112, vine o salvare il duce la spital (s-a lasat cu o fractura urata si 2 placute in picior) intre timp vine nene militianul satului ne pune sa mutam vehicolele de pe acolo. Intr-un tarziu vin si cei de la rutiera si incep plictisiti sa masoare peacolo, sa faca poze. Mergem pe la declaratii la seful de post care din cate am vazut deja daduse verdictul de expert(aka seful de post mare expert in accidente de circulatie): motociclistul e vinovat. Soferul daciei se cunostea cu el ca am vazut ca se intrebau de familii de una de alta cred ca erau consateni. Ok dau o declaratie in fuga si vin spre bucuresti.

Intre timp prietenu meu mi-a zis ca desi tipul i-a facut stanga in fata ca sa intre pe un drumeag astia vor sa-l scoata vinovat. In fine azi m-am dus si eu la politie ca sa vad ce si cum si dosarul ala e o bataie de joc. Eu mi-am schimbat declaratia pentru ca fusesem "ajutat" in acel moment de catre seful de post ca sa obsev niste chestii care acum imi par fara nici o logica, adica el mi-a sugerat niste termeni care atunci pe moment nu le-am dat atentie dar acum ganditi la rece mi s-au parut cam ilogici. Se pare ca omul se pricepe sa faca pe cineva din vorbe iar atunci pe moment m-a cam lucrat. Asta ar fi una.

A doua problema e ca oamenii care au intocmit schema ori sunt idioti ori vor sa para. Deci au luat ca urma motocicletei o urma de cauciuc de masina. Azi m-am certat cu inspecorul de voia sa ma dea afara ca ii rad in nas cand el imi arata "cika" urma de frana lata cat un pneu de camion. Imi venea sa-i zic ba esti prost, cauciucul de motocicleta e plastinina sa se lateasca de 30 de cm (latime) cand pui frana? (va rog sa ma corectati daca gresesc poate eu sunt prost si recunosc daca e asa). Paralela cu urma luata de ei este o urma de 5-10 cm (latime) pe care eu o recunosc ca fiind una de motocicleta, adica cat e suprafata de contact la un cauciuc spate. Bun deci aici m-a trimis la plimbare ca imi bat joc de el.

Dupa aia imi zice urma lunga de 27 de metri, ma uit eu la o poza era o julitura cand a cazut motorul si a julit cu schimbatorul sau altceva dur de pe partea stanga. Ii zic eu de cand urma de frana face julituri in asfalt? aici e clar ca a mers moto taras si o piesa metalica a lasat dara asta. Dupa zice bine nu 27 da 24 de metri, hai ca aia sunt de la julitura..parca eram la care da mai mult. Nu mai zic ca schema accidentului cu vehiculele este trasa de par ca sa para motociclistul vinovat (aici poate sunt subiectiv). Dar nu este asa cum era la momentul impactului.

Alta chestie soferul cu dacia am "aflat" ca nici macar nu i s-a retinut permisul sau altceva merge relaxat cu masina, pe cand prietenul meu isi ia dovada in fiecare luna, pe hartia aia zice ca s-a retinut pentru nerespectarea regimului depasirii sau cam asa ceva.

Singurul lucru bun e ca moto avea casco deci in mare parte isi ia banii iar acum e refacut aproape in intregime mai trebuie sa-si scoata placutele din picior. si la vara ne dam iar :friends:

Eu sincer l-am sfatuit sa o lase balta ca se lupta cu morile de vant, el vrea sa angajeze inspector sa refaca expertiza si sa urmeze cursul legal, parerea mea e ca o sa cheltuie bani degeaba si timp.

Acum sper ca o sa intre si el pe forum sa spuna parerea lui.

Mai atasez si vreo doua poze care le-am facut atunci la repezeala.imi pare foarte rau ca nu m-a dus capul sa fotografiez tot atunci caci acum ne-ar fi folosit, dar ma gandeam ca politia rutiera e destul de competenta.Silly me.

Am uitat sa spun ca nu a vrut sa se puna nimeni martor, cei mai credibili martori erau in prima masina de dupa el care au vazut exact tot si sunt din bucuresti, dar au motivat ca se grabesc si nu pot ramane, as aprecia daca au cea mai mica tangenta cu acest forum si iau cumva legatura cu mine.

post-29633-1228265759_thumb.jpgpost-29633-1228265723_thumb.jpgpost-29633-1228265780_thumb.jpg

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la vara ne dam iar :friends:

bine ca a iesit asa. sa ne vedem la vara pe sosea.

ala chiar avea de gand sa mearga pe camp cu dacia ???

bine ca avea casco pe motor. oricum cu militia e greu sa castigi ceva prin tribunale.... Pacat ca nu ati racolat atunci martori sau nu ati facut mai multe poze

Poate ne spune si prietenul tau cum s-a intamplat.

Editat de larryboss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu va lasati. Din poze doar si e clar dupa pozitie ca lovitura e laterala.

Trebuie reclamat la DNA seful de post. E clar "echidistant" !!! Mama lor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cam greu acum sa sa refaca totul. deja raul s-a produs, declaratiile la politie s-au dat, si de obicei politia nu scoate vinovatii din randul lor, mai ales ca ala e un politist sarman de la tzara care-si castiga si el o paine. :fuck:

 

cel mai simplu: cumparat cel mai vechi si ieftin Nissan Patrol (sau ARO), omul pandit pe sosea si... mai departe fiecare cu imaginatia lui. Daca ala poate scapa, inseamana ca legea e aceeasi pentru toata lumea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea?? Este ca prietenul tau a depasit ff prost! La fel cum majoritatea motocicilistilor fac. O depasire CORECTA se face prin mijlocul benzii nu pe langa axul drumului asa cum arata pozele postate de tine. Daca o faci pe langa axul drumului este clar ca mergi numai prin unghiuri moarte sau cineva poate deschide portiera si te duci la o intalnire cu patul de spital.

 

DA! Vinovat de producerea accidentului este soferul auto DAR autor moral cam cine e asa dupa tine?? Adica uita-te la urma aia de franare e nici la 50cm de axul drumului .... pai scuza-ma cam cum ai vrea sa te vada ?? Dacia 1310 (automobilul majoritar pe drumurile comunale, judetene din tara asta) daca are oglinzi laterale atunci ele sunt FIXE nu sunt mobile, nu le poti regla in functie de drum sa vezi unghiul mort etc etc. NU EXISTA POSIBILITATEA sa te vada din acest caz. Lucrul asta amplificat cu neglijenta la ghidon a unora duc la intamplari nefericite, vezi cazul tau.

 

Nu vreau sa par infect sau rau sau cum vrei tu sa ma caracterizez. Nu le iau apararea politzailor din neamtz. Am vazut cercetari si mai si decat ceea ce ai povestit tu. Insa prietene, daca iti iei expert ala te va pune sa citesti un art. de OUG de la capitolul POZITII IN TIMPUL MERSULUI, si la depasire ai sa vezi obligatiile atat a celui care depaseste cat si ale celui care este depasit. Pretenul tau (si sunt convins ca si tu) nu le-ati respectat deloc!

 

P.S: Asta vara in timp ce umblam pe drumurile patriei intr-un week-end am fost depasit de 2 grupuri distincte de moto. Unul roman (se vedea dupa haita in care mergeau si cum mergeau) si altul din Austria pe niste BMW-uri tip 1200RT. La cel de rau romani personal era sa dau peste vreo 3-4 dintre ei deoarece in dobitocenia lor crunta de zei ai soselelor nu se asigurau decat dintr-o directie in mom in care depaseau, iar daca in momentul ala vroiam sa imi arunc chistocul sigur nimeream casca vre-unuia. La cel din Austria no comment.

 

P.P.S: Fa ce consideri tu ca ai de facut ca sa castigi aceasta lupta inegala. Pana una alta ramane art. 59/2 acolo DAR repet: gandeste-te la rece! Daca am gresit cu ceva in interpretarea pozelor tale te rog sa imi spui. Insa eu asa vad lucrurile si sincer sunt obisnuit sa spun ceea ce vad!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un replay foarte corect multumesc. In primul rand din cate am vazut/facut nici el si nici eu nu depaseam pe axul drumului ci pe la jumatatea benzii, in momentul accidentului nu l-am vazut unde se afla exact ca erau 2 masini intre noi, dar cred ca revenea din depasire(cred doar), cand asta cu dacia i-a facut manevra in fata. Eu nu caut autor/vinovat moral ci vreau sa stiu daca se merita continuat ceva in conditiile de fata.Eu unul sunt de parere ca se lupta cu morile de vant, de aceea si am postat aici ca sa aflam mai multe pareri.

Urma de cauciuc care am subliniat-o eu in poza aia este urma lasata de un cauciuc de masina in pata de benzina, dar am vrut sa exemplific cam cat e de lata urma pe care ei o considera urma de franare a motocicletei. Nu am poze cu aceea.

Faptul ca a respectat sau nu conduita preventiva este problema lui si cred ca a aflat-o pe pielea lui, 3 luni la pat plus operatiile aferente.

Din discutiile lor (politistilor imediat dupa accident) intelesesem ca voiau sa scoata culpa comuna, dar unde este culpa comuna cand unuia ii retine permisul la dosar iar celalalt n-are nici o treaba?

Faptul deranjant este ca nu se poate in 2008/europa sa te duci cu sacosa de cartofi/1-2 gaini ca sa scapi asa usor fara nici macar sa-ti retina permisul?

Ce fel de specialisti plateste statul roman de nu sunt in stare sa deosebeasca o urma de frana de pneu de masina fata de unul de motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nightwolf, vorba campaniei aleia care a fost discutata si pe aici pe undeva: daca iti arunci gunoiul din masina pe geam, tu de ce nu sari? Cum sa-ti 'arunci chistocul'? Nici ca figura de stil nu suna bine. Ai scrumiera, foloseste-o. Sau daca arunci chistocul asigura-te ca nu-i vine in mecla vreunui motociclist din spate.

 

Individul a precizat ca NU aia e urma de franare. Se vede clar (si parca lucrai in domeniu) ca e urma de masina, are santuri paralele pe urma de franare, e maxim o urma de franare de dacie. In plus, la sub jumatate de metru e urma contactului scaritei / schimbatorului / franei cu asfaltul, a franat si a cazut la juma' de metru'?

 

Inainte sa zici ca 'tu si prietenul tau depasiti ca niste contrabandisti cu tigari', ar trebui sa casti ochii, si la poze si la postul initial.

 

Parerea mea?? Este ca prietenul tau a depasit ff prost! La fel cum majoritatea motocicilistilor fac. O depasire CORECTA se face prin mijlocul benzii nu pe langa axul drumului asa cum arata pozele postate de tine. Daca o faci pe langa axul drumului este clar ca mergi numai prin unghiuri moarte sau cineva poate deschide portiera si te duci la o intalnire cu patul de spital.

 

DA! Vinovat de producerea accidentului este soferul auto DAR autor moral cam cine e asa dupa tine?? Adica uita-te la urma aia de franare e nici la 50cm de axul drumului .... pai scuza-ma cam cum ai vrea sa te vada ?? Dacia 1310 (automobilul majoritar pe drumurile comunale, judetene din tara asta) daca are oglinzi laterale atunci ele sunt FIXE nu sunt mobile, nu le poti regla in functie de drum sa vezi unghiul mort etc etc. NU EXISTA POSIBILITATEA sa te vada din acest caz. Lucrul asta amplificat cu neglijenta la ghidon a unora duc la intamplari nefericite, vezi cazul tau.

 

Nu vreau sa par infect sau rau sau cum vrei tu sa ma caracterizez. Nu le iau apararea politzailor din neamtz. Am vazut cercetari si mai si decat ceea ce ai povestit tu. Insa prietene, daca iti iei expert ala te va pune sa citesti un art. de OUG de la capitolul POZITII IN TIMPUL MERSULUI, si la depasire ai sa vezi obligatiile atat a celui care depaseste cat si ale celui care este depasit. Pretenul tau (si sunt convins ca si tu) nu le-ati respectat deloc!

 

P.S: Asta vara in timp ce umblam pe drumurile patriei intr-un week-end am fost depasit de 2 grupuri distincte de moto. Unul roman (se vedea dupa haita in care mergeau si cum mergeau) si altul din Austria pe niste BMW-uri tip 1200RT. La cel de rau romani personal era sa dau peste vreo 3-4 dintre ei deoarece in dobitocenia lor crunta de zei ai soselelor nu se asigurau decat dintr-o directie in mom in care depaseau, iar daca in momentul ala vroiam sa imi arunc chistocul sigur nimeream casca vre-unuia. La cel din Austria no comment.

 

P.P.S: Fa ce consideri tu ca ai de facut ca sa castigi aceasta lupta inegala. Pana una alta ramane art. 59/2 acolo DAR repet: gandeste-te la rece! Daca am gresit cu ceva in interpretarea pozelor tale te rog sa imi spui. Insa eu asa vad lucrurile si sincer sunt obisnuit sa spun ceea ce vad!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nightwolf, vorba campaniei aleia care a fost discutata si pe aici pe undeva: daca iti arunci gunoiul din masina pe geam, tu de ce nu sari? Cum sa-ti 'arunci chistocul'? Nici ca figura de stil nu suna bine. Ai scrumiera, foloseste-o. Sau daca arunci chistocul asigura-te ca nu-i vine in mecla vreunui motociclist din spate.

 

Individul a precizat ca NU aia e urma de franare. Se vede clar (si parca lucrai in domeniu) ca e urma de masina, are santuri paralele pe urma de franare, e maxim o urma de franare de dacie. In plus, la sub jumatate de metru e urma contactului scaritei / schimbatorului / franei cu asfaltul, a franat si a cazut la juma' de metru'?

 

Inainte sa zici ca 'tu si prietenul tau depasiti ca niste contrabandisti cu tigari', ar trebui sa casti ochii, si la poze si la postul initial.

 

Negativ... eu doar am exemplificat niste situatii si mi-am dat cu pararea. Omu a dat reply-ul perfect la ceea ce am spus eu. Daca tu incerci se despici firul in 5 e problema ta nu a mea. Treaba cu tigarile, fiind o figura de stil, trebuia intelesa asa cum a fost spusa nu dezvoltata si analizata (sincer pe un drum national cine isi arunca la 80-100 la ora tigara pe geam ala e un (cuvant urat) -- parerea mea).

 

Eu stiu ff bine ce fel de urma e aia insa REPET m-am legat doar de poze si marcarile facute pe poze. Nu stau sa fac analiza fotografica ca nu ma plateste nimeni sa spun ce tip de cauciuc e ala, sensul de deplasare si viteza aproximativa (lucruri care apropo se pot deduce din respectiva poza).

 

Inainte sa sari digera cum trebuie ceea ce am scris, eventual citeste cu atentie, ia codul rutier, fa o comparatie si pe urma posteaza. Asta in cazul in care vrei sa ne lansam intr-o polemica stupida intr-o zi cetoasa de decembrie cand vizibilitatea in Bucuresti e sub 150m.

 

Un replay foarte corect multumesc. In primul rand din cate am vazut/facut nici el si nici eu nu depaseam pe axul drumului ci pe la jumatatea benzii, in momentul accidentului nu l-am vazut unde se afla exact ca erau 2 masini intre noi, dar cred ca revenea din depasire(cred doar), cand asta cu dacia i-a facut manevra in fata. Eu nu caut autor/vinovat moral ci vreau sa stiu daca se merita continuat ceva in conditiile de fata.Eu unul sunt de parere ca se lupta cu morile de vant, de aceea si am postat aici ca sa aflam mai multe pareri.

Urma de cauciuc care am subliniat-o eu in poza aia este urma lasata de un cauciuc de masina in pata de benzina, dar am vrut sa exemplific cam cat e de lata urma pe care ei o considera urma de franare a motocicletei. Nu am poze cu aceea.

Faptul ca a respectat sau nu conduita preventiva este problema lui si cred ca a aflat-o pe pielea lui, 3 luni la pat plus operatiile aferente.

Din discutiile lor (politistilor imediat dupa accident) intelesesem ca voiau sa scoata culpa comuna, dar unde este culpa comuna cand unuia ii retine permisul la dosar iar celalalt n-are nici o treaba?

Faptul deranjant este ca nu se poate in 2008/europa sa te duci cu sacosa de cartofi/1-2 gaini ca sa scapi asa usor fara nici macar sa-ti retina permisul?

Ce fel de specialisti plateste statul roman de nu sunt in stare sa deosebeasca o urma de frana de pneu de masina fata de unul de motocicleta?

 

Din pacate poate nu s-a vrut a se stabili ce si cum. Repet: lupta-te ... poate ai sa reusesti pana la urma :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit si eu (ca probabil toti de pe acest forum) sa depasesc o masina care sa traga brusc stanga peste mine. in cazul dat am avut bafta ca era liber contrasensul si langa el nu era un sant, ci plan drept cu pietris si iarba, pt ca pe ala m-am dus eu, oarecum stupefiata ca sunt intreaga si in continuare pe 2 roti, nu sub 4 roti :laugh:

 

in ce-l priveste pe prietenul tau, n-am habar ce s-a intamplat acolo de fapt, dar daca lucrurile stau cum ai zis iata ce as face: as cere contraexpertiza criminalistica (chit ca e pe bani), as face toate plangerile pe care mi le pot imagina (la parchetul local, la igpr, la...u name it) si, in general, as face tot scandalul care mi-ar trece prin minte. si as face-o indiferent daca as crede ca am sanse de succes sau nu, pur si simplu pt ca nu mi se pare normal sa taci si sa pleci capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea?? Este ca prietenul tau a depasit ff prost! La fel cum majoritatea motocicilistilor fac. O depasire CORECTA se face prin mijlocul benzii nu pe langa axul drumului asa cum arata pozele postate de tine. Daca o faci pe langa axul drumului este clar ca mergi numai prin unghiuri moarte sau cineva poate deschide portiera si te duci la o intalnire cu patul de spital.

Eu depasesc mai pe langa axul drumului tocmai pentru a nu intra in unghiul mort. :)

Pe mine instructorul auto m-a invatat sa-mi reglez oglinzile astfel incat sa se vada un pic din partea laterala (spate,normal) a autoturismului. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depasiti fratii mei motociclisti cat mai la distanta...sa-i lasati o sansa si omului ce conduce masina sa nu dea peste voi in caz de neatentie. multi depasim din scurt, f aproape de masina si d'aia se intampla inevitabilul...pe cand daca lasi o oarecare distanta si-l vezi pe bou ca da stanga peste tine si te-arunci in claxon, mai ai o sansa sa se redreseze. eu, patitu' cu ghidonu'-n mana, cand am covrigu-n mana ma aplec sa vad cu certitudine ca nu vine-un depasitor din scurt...asta eu ca ma mai tin si de ghidon. dar badea ce-are 1310 (sau si-a luat logan acu') nu e obisnuit si-si arunca privirea si zice apoi ca s-a uitat, dar n-a vazut...:laugh:

 

bafta, aveti nevoie. n-ar trebui lasata asa...

Editat de betzigash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu depasesc mai pe langa axul drumului tocmai pentru a nu intra in unghiul mort. :)

Pe mine instructorul auto m-a invatat sa-mi reglez oglinzile astfel incat sa se vada un pic din partea laterala (spate,normal) a autoturismului. :laugh:

 

1. TU fixezi oglinzile PENTRU CA AI SI ALTA SCOALA (nu cred ca e cazul sa explic mai mult)

 

2. Daca depasesti pe langa axul drumului sansele sa-i intrii in unghiul mort sunt mult mai mari decat daca depasesti pe mijlocul contrasensului (vb de un drum national cu 1 banda pe sens gen cel din poza). De ce spun asta? Majoritatea soferilor isi regleaza laterala stanga in asa fel incat sa se vada STRICT coltul din stanga spate al auto, poate nici macar ala (old school) pentru a avea control asupra acostamentului de pe contra-sens (nu ma intrebati de ce, probabil e reflexul sa nu ii iasa tractorul in spate de pe camp sau la jmecherii de magheru sa poata sa vada nr. de inmatriculare ale masinilor cu PISI in ele). In cazul asta, datorita concavitatii oglinzii imaginea reflectata pe langa ca pare mult mai DEPARTATA decat este in realitate (d`aia scrie ca obiectele din oglinda sunt mai aproape decat par) iti da impresia si de spatiu larg intre auto si moto (vb strict de exemplul practic). Astfel se intampla multe accidente rutiere cand soferul auto in fractiunea de secunda cand vede moto in oglinda trage in scurt de volan cu gandul sa evite o groapa si TROSC! se intampla deoarece nu si-a calculat cum trebuie manevra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trec cat de aproape pot de conservari, dar nu prea am tupeu sa merg chiar pe mijlocul benzii in o depasire la 120km/h pe soselele noastre. Cred ca am ales de multe ori varianta un pic mai spre ax, sau alteori m-am apropiat de conserva pe partea dinspre axul drumului, dupa care am trecut pe partea aproape de acostament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unghiul mort? oglinzi fixe? nu l-a vazut??? ati auzit de complexa operatiune optica de "intoarcere a organului de gandire pe o raza de 90 de grade in partea opusa partii drepte"??? mai pe scurt, fara gluma, nici un autoturism nu vede unghiul mort in oglinda. de-aia ii zice unghiul mort. de-aia se aplica urmatoarea: soferul este OBLIGAT sa intoarca capul la stanga sau la dreapta, in functie de situatie. si atunci vezi tot! scuza ta, ca soferul nu l-a vazut in oglinzi e puerila. DACA soferul a semnalizat intentia de a depasi sau a lua o curba la stanga cu cel putin 100m inainte de obstacol/cotitura, da, motociclistul e nu numai vinovat, dar e si bou. in toate celalalte cazuri, este victima prostiei unui taran!

Editat de aoleks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unghiul mort? oglinzi fixe? nu l-a vazut??? ati auzit de complexa operatiune optica de "intoarcere a organului de gandire pe o raza de 90 de grade in partea opusa partii drepte"??? mai pe scurt, fara gluma, nici un autoturism nu vede unghiul mort in oglinda. de-aia ii zice unghiul mort. de-aia se aplica urmatoarea: soferul este OBLIGAT sa intoarca capul la stanga sau la dreapta, in functie de situatie. si atunci vezi tot! scuza ta, ca soferul nu l-a vazut in oglinzi e puerila. DACA soferul a semnalizat intentia de a depasi sau a lua o curba la stanga cu cel putin 100m inainte de obstacol/cotitura, da, motociclistul e nu numai vinovat, dar e si bou. in toate celalalte cazuri, este victima prostiei unui taran!

 

 

zi-mi si mie, la fiecare depasire tu intorci capul sa te asiguri?

hahahhahaha

asta-i cea mai tare faza auzita pana acum

 

la naiba, nu te poti apleca putin cu ochii in oglinda, in asa fel incat sa acoperi toata partea din spate?

 

shit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi-mi si mie, la fiecare depasire tu intorci capul sa te asiguri?

hahahhahaha

asta-i cea mai tare faza auzita pana acum

 

la naiba, nu te poti apleca putin cu ochii in oglinda, in asa fel incat sa acoperi toata partea din spate?

 

shit...

da, eu intorc capul la fiecare schimbare de banda si la fiecare depasire. si culmea, ma mai si uit in oglinzi (stanga si dreapta). nu vad ce e asa de "tare" in asta... oricat ai apleca ochii, oglinda acopera un camp vizual limitat. ca sa vezi ce e in stanga ta, trebuie sa intorci capul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi-mi si mie, la fiecare depasire tu intorci capul sa te asiguri?

hahahhahaha

asta-i cea mai tare faza auzita pana acum

 

la naiba, nu te poti apleca putin cu ochii in oglinda, in asa fel incat sa acoperi toata partea din spate?

 

shit...

 

 

de astia ca tine imi e groaza pe drum. Ce e asa greu ca la fiecare depasire/schimbare de banda, in fine, orice miscare stanga/dreapta a masinii sa intorci capul si sa te uiti "peste umar".

Si da, la fiecare din situatiile de mai sus intorc capul.

 

 

@nightwolf

Ce e rau la reglatul oglinzii astfel incat sa vezi o fractiune foarte mica din masina. Eu vad manerele de la portierele din spate si bosajele rotilor, ca sunt iesite in afara gabaritului un pic :S

Cum recomanzi sa fie reglate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complet off topic.

 

Un prieten din Italia mi-a recomandat sa ma uit in timpul depasirii la roata din fata a masinii (depasite).

Este singurul reper care iti poate da 1 secunda castig.

Am folosit sfatul si chiar ajuta foarte mult. Dureaza putin pana te inveti cu asta dar eu cred ca merita.

Depasirea e o chestie complexa. Eu am avut accidentele de moto doar pe fond de stress/ graba/ nervi. Asa ca nu mai conduc pe doua roti in starile de mai sus :laugh:

 

Succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 5km a ora roata e in indiciu, la 100 nu mai spune nimic..

 

daca te uiti la roata unei masini care are 100 si schimba banda nu sesizezi NIMIC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 5km a ora roata e in indiciu, la 100 nu mai spune nimic..

 

daca te uiti la roata unei masini care are 100 si schimba banda nu sesizezi NIMIC

 

 

Eram sigur ca apara "istetii forumului" sa ma contrazica !!!

 

E un punct de vedere si te rog sa postezi toate tip-urile tale despre conducerea motocicletei. NU sa le combati pe ale mele... Ai auzit de countersteering ?

 

Succes.

 

"Ei spun ca nimeni nu e perfect. Apoi spun ca practica te duce perfectiune. As vrea sa se hotarasca. ( Winston Churchill)"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complet off topic.

 

Un prieten din Italia mi-a recomandat sa ma uit in timpul depasirii la roata din fata a masinii (depasite).

Este singurul reper care iti poate da 1 secunda castig.

Am folosit sfatul si chiar ajuta foarte mult. Dureaza putin pana te inveti cu asta dar eu cred ca merita.

Depasirea e o chestie complexa. Eu am avut accidentele de moto doar pe fond de stress/ graba/ nervi. Asa ca nu mai conduc pe doua roti in starile de mai sus :laugh:

 

Succes !

 

eu unu cand depasesc ma uit sa vad daca nu cumva soferul masinii citeste ziarul ... are dreptate Gaxel si te ofuschezi degeaba ... nu are sens sa te uiti cand mergi cu viteze de peste 100 km/h la roata lui ala din fata ... ce dreaq speri sa vezi ??? mai bine esti atent sa nu te aplatizezi tu intre timp ... no offence dar chiar te-ai luat aiurea de om ... ce mare smecherie ti-a zis ??? acu daca e sa o iau asa de ce nu as putea sa zic si eu o chestie de genul : eu cand depasesc ma urc pe masina din fata ca nu cumva sa fie vreun iepure si sa nu pot intra la loc pe banda ... acu daca io am zis asta inseamna ca nimeni nu poate sa ma combata??? pai unde e dialogul ??? ... daca as lua fiecare nonsens care se arunca pe forum si l-as aplica as deveni "abtipild" pe vreun tir sau semn de circulatie in vreun pom

numai bine si fii mai flexibil olecuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de astia ca tine imi e groaza pe drum. Ce e asa greu ca la fiecare depasire/schimbare de banda, in fine, orice miscare stanga/dreapta a masinii sa intorci capul si sa te uiti "peste umar".

Si da, la fiecare din situatiile de mai sus intorc capul.

 

 

 

de astia ca mine-ti este groaza pe drum? mane, daca tre sa-ntorci capu', pt. ce mai tii oglinzile alea? presupun ca mergi mai des cu autor\turismul...unde ai 3 oglinzi. poate e defect profesional, dar, obisnuit pe masini mari mai mult, nu folosesc decat oglinzile laterale. conduc din 2000 (n-o lua ca pe o lauda), am inceput pe camion cu remorca si niciodata n-am intors capul. nu-i vad rostul gestului asta, cand ai oglinzi. exceptie facand intersectiile-n Y intors, cand vii din dr. si drumul prioritar e cel din st. n-am vazut nici un coleg sau prieten care cand depaseste sa se intoarca.

 

Complet off topic.

 

Un prieten din Italia mi-a recomandat sa ma uit in timpul depasirii la roata din fata a masinii (depasite).

Este singurul reper care iti poate da 1 secunda castig.

Am folosit sfatul si chiar ajuta foarte mult. Dureaza putin pana te inveti cu asta dar eu cred ca merita.

Depasirea e o chestie complexa. Eu am avut accidentele de moto doar pe fond de stress/ graba/ nervi. Asa ca nu mai conduc pe doua roti in starile de mai sus :laugh:

 

Succes !

 

 

uitati-va voi laroata fata cand conduceti, mai ales in afara localitatii. eu arunc 2-3 flash-uri inaine de depasire si ma uit la sofer. daca vad ca si-a aruncat ochii in oglindasi m-a vazut, depasesc linistit. daca nu, depasesc la distanta de el si-ncerc sa-i ghicesc intentiile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma lasati-o moarta, nu mai conteaza. Uite deschid un topic la incepatori despre aceasta problema ca e interesanta si merita discutata.

Sincer si eu intorc capul cand sunt in masina, tocmai pentru unghiul mort. Dar nu are rost sa ne jignim pe aici. Astept in continuare pareri la tema topicului. Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacia 1310 (automobilul majoritar pe drumurile comunale, judetene din tara asta) daca are oglinzi laterale atunci ele sunt FIXE nu sunt mobile, nu le poti regla in functie de drum sa vezi unghiul mort etc etc. NU EXISTA POSIBILITATEA sa te vada din acest caz. Lucrul asta amplificat cu neglijenta la ghidon a unora duc la intamplari nefericite, vezi cazul tau.

 

Ma leg si eu de cel mai neimportant aspect: :laugh: Dacia asta chiar are oglinzile reglebile din interior, se vede clar in poza butonul. :)

 

Restul, total de acord cu halul in care se depaseste!

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...