Sari la conținut

problema aprindere


tiptil1
 Share

Postări Recomandate

Yamaha fzr, 600 cc ;

 

In timp ce mergeam cu ea mi s-a oprit motorul brusc , turometrul a scazut la fel de brusc desi motorul inca se invartea din inertie (nu s-a balbait, nu nimic, s-a oprit instantaneu). Am impins-o vreun km, nimic, intr-un final a pornit pt vreo 5 secunde si apoi a murit motorul, acul turometrului scazand instantaneu desi motorul tot se mai invartea din inertie.; n-a vrut sa mai porneasca si am luat-o cu o platforma.

 

Am desfacut bujiile (erau negre si fleasca) si apoi am impins-o (mi s-a terminat bateria) si a pornit imediat; am dat cateva ture cu ea prin spatele blocului si apoi iar s-a oprit la fel, brusc, turometrul ajungand la zero inainte ca motorul sa se opreasca. Am tras curent de la o masina, dar n-am reusit s-o pornesc.

 

Am desfacut o bujie si doua fise, am lipit bujia de motor sa faca masa si am observat ca nu da scanteie pe nici una din fise.

 

Luminile din bord, farurile imi merg, electromotorul invarte dar nu da scanteie la buji si mi se ineaca.

 

Are cineva idee ce ar putea fi?

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat sa faca asta in mers. Verifica intai toate fisele daca nu s-au oxidat sau ceva daca spui ca nu da scanteie. Schimba bujiile daca nu mai is ok. Daca le uda...nu stiu. Oricum, repet, ciudat sa faca asta in mers. A mers bine pana acuma si asa dintr-o data gata?

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am 5000 de km cu ea fara nici o problema, bujiile sunt ok, au 5000 de km, da, s-a intamplat dintr-o data... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuza-ma ca te intreb, dar pe ce lume traiesti? fzr-ul nu se mai fabrica de aproape 10 ani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha fzr, 600 cc ;

 

In timp ce mergeam cu ea mi s-a oprit motorul brusc , turometrul a scazut la fel de brusc desi motorul inca se invartea din inertie (nu s-a balbait, nu nimic, s-a oprit instantaneu). Am impins-o vreun km, nimic, intr-un final a pornit pt vreo 5 secunde si apoi a murit motorul, acul turometrului scazand instantaneu desi motorul tot se mai invartea din inertie.; n-a vrut sa mai porneasca si am luat-o cu o platforma.

 

Am desfacut bujiile (erau negre si fleasca) si apoi am impins-o (mi s-a terminat bateria) si a pornit imediat; am dat cateva ture cu ea prin spatele blocului si apoi iar s-a oprit la fel, brusc, turometrul ajungand la zero inainte ca motorul sa se opreasca. Am tras curent de la o masina, dar n-am reusit s-o pornesc.

 

Am desfacut o bujie si doua fise, am lipit bujia de motor sa faca masa si am observat ca nu da scanteie pe nici una din fise.

 

Luminile din bord, farurile imi merg, electromotorul invarte dar nu da scanteie la buji si mi se ineaca.

 

Are cineva idee ce ar putea fi?

verifica tot traseul de la aprindere pana la bujii,sa nu fie vre-un contact imperfect,vezi daca nu sant oxidate fisele(toate) la capete,legatura buna la baterie,fa si curatare de carburi,reglaj si masurat presiune de cilindri(asa macar sa stii cum stai cu compresia),filtru de aer,verifica circuitul de benzina(filtru,pompa)daca are alimentare buna...etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze daca zic c-ar fi ceva prea evident.. la sigurante te-ai uitat? mie mi s-a ars o siguranta, din cauza ca se facea un scurt pe undeva (probabil) si de aici opritul motorului brusc, in timpul mersului.

Sa ne zici ce avea de fapt...

 

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce poti sa faci este sa te uiti in manualul mobrei, sa vezi cati ohmi trebuie sa iti indice ohmetrul cand iti masori bobinele de inductie... ai 2 bobine duble, da?

 

vezi si daca is colorate sau daca au un miros specific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am uitat la siguante, nu e de acolo

 

tot la bobinele de inductie m-am gandit si eu (da sunt 2, in schimb nu sunt colorate decat de praf :D si nici nu miros), treaba e ca nu prea ma pricep sa masor, am incercat sa pun una in scurt sa vad daca are curent si are (mi s-a ars siguranta imediat) ; pana la urma cred ca o sa chem pe cineva specializat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce poti sa faci este sa te uiti in manualul mobrei, sa vezi cati ohmi trebuie sa iti indice ohmetrul cand iti masori bobinele de inductie... ai 2 bobine duble, da?

 

vezi si daca is colorate sau daca au un miros specific.

 

Deocamdata sfatul de mai sus este cel mai pertinent. Rodajul, compresia sau alte bazaconii sunt chestii inutile. Ce ai patit tu acuma s-a intamplat brusc si nu

treptat iar dupa simptome pare ceva electric 100%. Ai intuit f. bine ca ar putea fi aprinderea sau contactele de acolo.

Editat de Jorjel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate fi vre-un fir intrerupt sau iesit de pe undeva...In cel mai rau caz ar putea fi CDI-ul care desi incapsulat ar putea sa fi facut condens desi e f putin probabil. instalatia electrica e destul de simpla la modelul asta. scoate toate becurile si toti consumatorii de care nu ai nevoie si care ar putea consuma in timp ce tu vrei sa pornesti motocicleta, asta ptr a te asigura ca nu e vre-un scurt pe acolo. dupa aia cu un aparat de masura te apuci sa masori mai intai sa vezi ce curent intra in bobine pui aparatul de masura pe curent continuu si pe 20 de V si scoti mufele de la bobine si vezi daca ai curent cand dai la automat si pui aparatul de masura cu firul de plus la un al bobinei iar cel de minus il pui pe masa, undeva pe cadrul motocicletei si faci asta cu toate cele 4 fire, daca ai curent pot fi bobinele de vina. daca ai curent si da si scanteie si nu porneste, poate fi cititorul de pe arbore, ar trebui sa fie unde pe lateralul motorului un capac din care iese o garnitura de cauciuc si un fir sau 2, poti demonta acolo ca sa te uiti la cititor, ptr ca in timp se pot depune tot felul de mizerii pe el sau pilitura de fier din motor. Iar daca cititorul asta numai da semnal nu ai nici scanteie. Verifica toate firele sa vezi daca nu sunt dezlipite sau topite sau rupte. Nu ar trebui sa dureze prea mult. Multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am chemat un electrician care a masurat bobinele si a spus ca sunt ok, au curent dar nu primesc semnal din CDI

 

nenea asta a zis ca cica ar fi CDI-ul in proportie de 90%, dar vreau sa verific si magnetoul inainte de a da banii pe alt CDI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu modelul tau, dar de prin anii '70 nu se mai fac motociclete de strada cu incarcare prin magnetou. De asemenea, motocicleta este foarte calda si/sau motocicleta este uda sunt circumstante pentru momentul in care ti s-a oprit motorul? Senzorii de efect Hall se folosesc din anii '70 pentru a determina momentul aprinderii. Probabil nu-i o problema comuna la motorul tau, insa la altele este. Eu am patit-o. Verifica asta inainte de a arunca banii pe un CDI nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil a vrut sa zica senzorul hall al aprinderii . trebuie verificat daca nu e intrerupt sau in scurt sau nu e intrerupere pe circuit intre senzor si TCI. De asemenea daca TCI primeste alimentare (+ si masa )on- off switch-ul si nu in ultimul rand conditionarile (cric ,neutru etc) Daca toata instalatia e OK ....mai mult ca sigur e TCI-ul defect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa 2 luni revin. Mobra tot nu e reparata. M-am luat dupa un electrician si am cumparat cdi nou degeaba. Dupa asta m-am hotarat sa-mi bag nasul singur. Am citit manualul de service si am chemat pe cineva sa masoare tot de la cap la coada la indicatiile mele. Am descoperit ce este defect (cred). Este vorba de "pickup coil" sau senzorul de citire. In manual trebuie sa indice o valoare intre 80-120 ohmi si asta al meu e blana, nu indica nimic. Dupa ce il schimb revin cu detalii.

 

p.s: bobina aia care genereaza curent nu se numeste magnetou??? Uzunu vad ca zice altfel...

post-43369-1233264893_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul are bobine si pe rotor si pe stator, bobina fixa este alimentata de baterie in cc si se comporta ca un magnet.

Fara baterie alternatorul nu produce nici un cacao daca e invartit, deoarece statorul nu are curent de excitatie.

 

Magnetoul are una din parti formata din magneti permanenti, si nu depinde de baterie, produce curent in orice situatie daca este invartit.

 

Majoritatea motocicletelor au MAGNETOU.

Ca mai departe aprinderea e alimentata de baterie si apoi bateria incarcata de regulator si asta alimentat de magnetou, e alta poveste, motocicleta nu va porni fara baterie, dar tot magnetou are..

 

Denumirea de alternator vine de la schimbarea alternantei, (cea pozitiva cu cea negativa) si la ambele se produce prin rotire, la fiecare 180grade de rotatie se schimba alternanta si curentul produs este alternativ..

Dar acest lucru este valabil la ambele tipuri constructive, deci pot fi denumite cum vreti...

 

Cel mai corect ar fi:

alternator cu excitatie externa. (simplu)

alternator cu magnet permanent. (magnetou)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 2 luni revin. Mobra tot nu e reparata. M-am luat dupa un electrician si am cumparat cdi nou degeaba. Dupa asta m-am hotarat sa-mi bag nasul singur. Am citit manualul de service si am chemat pe cineva sa masoare tot de la cap la coada la indicatiile mele. Am descoperit ce este defect (cred). Este vorba de "pickup coil" sau senzorul de citire. In manual trebuie sa indice o valoare intre 80-120 ohmi si asta al meu e blana, nu indica nimic. Dupa ce il schimb revin cu detalii.

 

p.s: bobina aia care genereaza curent nu se numeste magnetou??? Uzunu vad ca zice altfel...

 

Incearca sa ii retezi firele de la cam 1 cm de senzor si masoara acolo, daca zici ca s-a oprit brusc si apoi a pornit dupa nu stiu cat timp apoi iar s-a oprit si asa in continuare mai mult ca sigur are un contact imprefect pe acolo(chestia asta mi s-a intamplat si mie)

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa ii retezi firele de la cam 1 cm de senzor si masoara acolo, daca zici ca s-a oprit brusc si apoi a pornit dupa nu stiu cat timp apoi iar s-a oprit si asa in continuare mai mult ca sigur are un cintact imprefect pe acolo(chestia asta mi s-a intamplat si mie)

 

da, e o idee buna , saru'mana!

 

p.s: am taiat apoi masurat si tot blana e. deci senzorul e dus !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa ii retezi firele de la cam 1 cm de senzor si masoara acolo, daca zici ca s-a oprit brusc si apoi a pornit dupa nu stiu cat timp apoi iar s-a oprit si asa in continuare mai mult ca sigur are un contact imprefect pe acolo(chestia asta mi s-a intamplat si mie)

sau mai bine fa intepaturi cu ceva conductori. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta pe ebay unul SH si ai rezolvat problema, cel putin asa am facut la cb-ul lu fratemiu, sau daca ai de unde imprumuta unul sa fii sigur ca aia e problema exacta ar fi si mai bine, dar incearca sa afli cauza pentru care s-a dus ... (la fratemiu a fost mecanica, adica a avut capacul spart la ambreiaj si cand l-a dat jos din greseala a lovit senzorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mao-san cred ca s-a intamplat asa cum ai explicat tu. Eu nu am umblat deloc la senzor, iar umezeala nu prea vad cum putea sa intre ca e pitit destul de bine, iar firele au garnitura de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...