Sari la conținut

Cati am inceput pe comuniste?


Gixu.
 Share

Postări Recomandate

Eu sunt unul dintre cei multi ce au inceput acum multi ani cu o comunista.Desi imi placeau(vizual) totul s-a schimbat acum mai bine de 12 ani cand un amic mi-a imprumutat mopedul lui Sachs pt cativa metri. Din acel moment am visat non stop la o motocicleta...iar visul s-a tot schimbat,initial am visat la o Mobra...ulterior la un Mz "gat de lup",Nipru...si lista continua si in ziua de azi :P Am inceput cu o mobra...am chinuito o vara intreaga si mai mult am reparat decat am mers pe ea :D asta desigur dupa ce a stat vreo 2 ani in uscatorie pt ca eram 'prea mic' in opinia parintilor(aveam 12 ani)...A urmat la 18 ani un MZ ts 150 pe care la momentul respectiv il comparam cu un Triumph :D si era superba in ochii mei ,o Honda XL 125 care n-a vazut niciodata lumina zilei...un Nipru pt care mi-am vandut masina si aici se incheie povestea cu...comuniste :D In 2006 am ajuns in Germania si am descoperit "miracolul" japonez...sa mergi fara sa ramai in drum. Desi ador motoru' pe care il am acum...parca mi-e dor sa mai dau o pedala unui nipru :smoke: Pornirea motorului era un adevarat ritual !

Editat de Gixxx'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ma numar si eu printre cei care au inceput pe "comunista/socialista"(Voshod)...inca merg pe ea;cand imi strang banuti imi voi lua ceva in 4 timpi(un marauder sau virago sau intruder sau nush...)dar voshodul la mn isi va face batranetea;nu mai iau pe el cat am bagat si o sa mai bag;si mi-a ajuns la suflet motorasul asta...deci ma voi numara in continuare in aceasta categorie de motociclisti si posesori de motociclete din vechiul regim socialist.

numai bine!!! :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eeee.....ce vremuri!la 6 ani,,,,clasa I,cand venea tata in pauza de masa (12:30-1:30)eu veneam imediat dupa ore acasa,mi pornea mobra(50 s SUPER) si dadeam ture la stadion continuu timp de 1 ora,cand venea puneam frana,ma prina si pleca,eu neajungand cu picioarele jos...toot asa timp de 4 ani,cand aveam eu 10 ani,tat a avut un accident(cu un jupiter 4,a dat cu capul de o borna kilometrica,alunecand pe pietris)eu i-am luat imediat mobra,ma prindea politia imi desumfla roata din fata,si eu de unde,dai pedala si pleaca,ajungeam acasa,umflam roata si pleac la plimbare.....toot asa pana cand s-a bulit....iarna acelui an,ca eu si iarna ma plimbam,ma uitam dimineata pe termometru:-5 grade SUPERRR puneam 100 de geci pe mine,si dai si inpingeo pana la capul satului,pornea-fericire mare!si tot asa....pana cand s-a dus.exact a doua zi a ajuns tata acasa.foarte rabdatormi-a facut-o si de atunci pe ea am ramas....si na..cu virusul nu iesea,le-am cules pe toate din sat.sitreci la mz,si voshod,si ij........

foarte tari vremuri.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru mine tot Mobra a fost primul motor. Avea bunicul una prin curte si il punea pe tata sa o porneasca, iar mie imi placea sa stau pe ea si sa o accelerez, neputand merge cu ea pt ca eram prea mic( aveam in jur de 4 ani). Apoi cand eram prin liceu am mai condus o Mobra a unui prieten. Tarziu (cand am "iesit" pe banii mei) am reusit sa-mi iau motocicleta mea, un Nipru cu atas, motocicleta la care nu o sa renunt niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea motocicleta este si actuala si anume Dnepr MT-11 . Am luat-o anul asta, in aprilie. Am lucrat impreuna cu taica-meu la ea, ca s-o pun la punct, am fost ajutat si de krokodilu cu piese, sfaturi, mici reglaje si ajustari. Piese cumparate de la dany. Vara aceasta nu prea am avut cum sa fac kilometri (probleme cu sanatatea) dar am recuperat in toamna asta.

Asa era inainte: post-12120-1229276330_thumb.jpg

Si asa e acum: post-12120-1229276494_thumb.jpg

Sper ca in anul care vine sa fac cat mai multi kilometri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea motocicleta este si actuala si anume Dnepr MT-11 . Am luat-o anul asta, in aprilie. Am lucrat impreuna cu taica-meu la ea, ca s-o pun la punct, am fost ajutat si de krokodilu cu piese, sfaturi, mici reglaje si ajustari. Piese cumparate de la dany. Vara aceasta nu prea am avut cum sa fac kilometri (probleme cu sanatatea) dar am recuperat in toamna asta.

Asa era inainte: post-12120-1229276330_thumb.jpg

Si asa e acum: post-12120-1229276494_thumb.jpg

Sper ca in anul care vine sa fac cat mai multi kilometri...

 

ce rezervor are in poza a doua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea motocicleta este si actuala si anume Dnepr MT-11 . Am luat-o anul asta, in aprilie. Am lucrat impreuna cu taica-meu la ea, ca s-o pun la punct, am fost ajutat si de krokodilu cu piese, sfaturi, mici reglaje si ajustari. Piese cumparate de la dany. Vara aceasta nu prea am avut cum sa fac kilometri (probleme cu sanatatea) dar am recuperat in toamna asta.

Asa era inainte: post-12120-1229276330_thumb.jpg

Si asa e acum: post-12120-1229276494_thumb.jpg

Sper ca in anul care vine sa fac cat mai multi kilometri...

 

Pacat ca te-ai apucat sa o "pui la punct"estetic, dar fiecare face ce vrea cu Niprul lui pana la urma si felul cum arata motocicleta il defineste.

 

In alta ordine de idei, chiar daca am si o "bavareza", principalele mele motociclete cu care fac mii de km sunt sovietice fiindca:

1. sunt cu atas si pentru orice teren si orice vreme

2. stiu sa le ingrijesc si nu repar la ele decat foarte rar (nici nu raman in drum)

3. condusul lor este mult mai savuros

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacat ca te-ai apucat sa o "pui la punct" estetic, dar fiecare face ce vrea cu Niprul lui pana la urma si felul cum arata motocicleta il defineste.

De ce pacat? Am facut-o sa-mi placa mie cand ma uit la ea , dar fara sa tai din cadru, in caz voi vrea sa o aduc la starea initiala, sau sa o dau la cineva care vrea sa si-o faca originala... Plus ca rezervorul vechi era mult prea sifonat ... dar nu mai are rost sa vorbim despre asta.. nu de alta, dar nu are legatura cu titlul topicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra Hoinar...- 1 an..

Mobra Super 50 - 5 ani..

MZ ETZ 250 - 2 ani..+ MZ ETZ 250 primit gratis, - 1 ani ..dar mai mult am reparat decat am mers...

M-am scarbit de MZ ETZ!!!...nu mai sunt posesor de comunista nu vreau sa aud de ETZ!!!..

Am trecut la 4T, F650.. l-am luat stricat, practic l-am impins pana acasa.rade lumea de mine, dar asta este nu mai imi trebe comunista nici gratis...

Momentan este in reparatii... Daca si acest motor ma dezamageste urmatorul v-a fi sigur unul nou..poate chiar un scooter..Dar de reparatii facute degeaba nu vreau sa aud..

:smoke:

citesc coltul comunistelor din nostalgie...dar nu mai vreau sa fiu posesor de asa ceva..Stiu ca se aude urat, dar dupa ce pui mult suflet si mult bani si pierzi o gramada de timp..am ramas cu un sentiment nasol in suflet..a venit timpul sa renunt...

Daca asi fi avut o comunista luata noua poate asi fi de alta parere, dar comunista SH in ziua de azi nu mai exista pt. mine..nici pe strazi nu am mai vazut..numai pe forum exista?!?

Pt. comuniste nu exista viitor..hai sa fim realisti...o sa fie cateva exemplare tinute in viata din pasiune..dar numai sa le privesti si nu sa le folosesti zi de zi!!

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca nu vii la intrunirea de comuniste sa vezi comuniste venite de la 600 de km, nu ai vazut nimic.

Daca ai luat F650 stricat cam tot o comunista este, numai ca mai scumpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai Aleko daca asociezi termenul de motocicleta stricata cu motocicleta comunista atunci e garv, am intales ca in urma cu multi ani pe acest forum sa acceptat includerea MZ-ului si a Simsonului in grupul socialistelor, comunistelor, dar acum sa includem si BMW-ul, :D , eu zic ca nu se pot compara socialistele care inglobeaza tehnologia anilor `60 cu motocicletele care chiar au evoluat dupa razboi, o comunista cand se strica bagi ciorsuri de la gaspar&co. , faci cateva sute de km dupa care iar schimbi piese dar una mai evoluata tehnic cu minima intretinere te tine 40-50 mii km fara reparati, eu sunt sigur ca in momentul cand va baga pretul a zece ciorsuri rusesti in acel F650 aka "comunista" se va si bucura de fier.

eu de cate ori ma porneam la drum lung cu voshodul caram in spate un rucsac plin de scule, chiar daca nu am fost nevoit sa le folosesc nu ma puteam risca, la transalp intamplator am observat ca are o mica trusa de scule pitita sub sa, cand am desfacut-o am constatat ca nu a fost folosita iar mobra are 52 mii km.

 

cand se vor afla si la noi piese originale pt comuniste, asa cum se aflau prin ani `90 voi zice ca mai merita sa te chinuiesti cu comunistele astea dar pana atunci nu sunt decat niste saci fara fund in care bagi bani timp si nervi, iar de satisfactii nu ai parte.

 

Numai Bine :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, dupa initzierea in ale motociclismului pe Morba, am continuat cu un scuter Yamaha de 50 cc, apoi unul de 150 fabricatzie europeana, iar apoi saltul a fost brusc. CBR 900 rr fireblade. Sunt foarte fericit ca am scapat. 2 saptamani am avut CBR shi l-am maritat imediat. Am incercat diferite modele shi diferite tipuri de motore. Nu am gasit satisfatzie in nici una. Motociclismul modern are principala unitate de masura... viteza. Deshi am doar 25 de ani tzin sa spun ca m-am indragostit de comuniste. Poate din cauza ca sunt "retro", nu sunt complicate ca cele de azi, Sunt simple, iar simplicitatea este un lucru frumos, parerea mea. Poate shi din cauza ca sunt mai accesibile pentru noi fiind motociclete pe care bunici noshtri sau rudele noastre le-au folosit la vremea lor. Am o motocicleta moderna, una de ture lungi, dar nu imi face cu ochiu`, cum imi face comunista :smoke:

Numa` bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm,mie sa-mi fie rusine,am inceput mai tarziu decat voi,pe la 14 ani,dar recuperat repede.. la inceput cumparam benzina altora in schimbul unor ture cu mobra,apoi am luat cz-ul lui tata l-am reparat cum am putut[ajutat si de altii pe atunci] si pot spune ca adevarata arta de a conduce pe cz s-a petrecut. l-am stricat de nenumarate ori,aspectul a ramas aceeasi pana cand l-am vandut[vesnic imi va parea rau pt ce am facut si dupa cz-u' lu' tata] s-au strans repede jawe,ij-uri,mz-uri, simsoane,dar cele mai multe au ajuns la remat,aveam pretentii la un moment dat de la ele mai mult decat imi puteau oferii,... la sfarsitul anilor 90 [terminasem liceul] pe piata moto au inceput bine sa ne invadeze japonezele,n-aveam bani de asa ceva,asa ca mi-am facut rost de o carte editata in '58 de intretinere si modificari motoare in 2 timpi pentru performante sportive.. sa nu va spun cate motoare am terminat... erau toate cotele exacte pt modelele 2t acelor ani.. mergeam cu bere la batrani si multe m-au invatat... ,dar ,imi spuneau adesea,inclusiv tata, lasa-le ma copile asa cum le-a facut fabrica ca n-o sa tina, numai ca mai tare ma provocau.. nici nu mai aveam rabdare uneori sa tai din pistoane la cote,direct la ochi,apoi slefuiam putin,[am facut un ij si un cz sport la cote,rezultate extraordinare,dar pt cateva zile]si sus cu ele,motorul meu trebuia sa fie mai nervos ca 'alu colegu,si asta cat mai repede, ce sa spun,sa-mi fie rusine mi-am batut joc de ele,le-am bagat si motorina pe gat [goala la ij],desi uni nu cred,le visam defectele si noaptea... zeci de miloane am cheltuit in timp pe tot felul de experiente... un singur ij a scapat original de la mine si cz-ul lu 'tata,astea 2 pe care le-am vandut,restul trocuri si remat... ...ete c-a venit vremea sa am,sa vand,dezmembrez si japoneze si italiene dar cu astea nu mai fac experiente,[m-ar costa enorm] de ceva vreme scot bani din ele,mai prind si cate o comunista,si o dau mai departe, ...dar iata ca nostalgia imi da tarcoale,si se pare ca trebuie sa dau socoteala pentru faptele mele.... tocmai de asta vreau sa imi iau un festival[am gasit unul],sa-l restaurez si sa-l pastrez doar pentru mine, restul ce ajung la mine le dau mai departe[enduro nu-l dau,eventual il schimb cu altul]dupa un ks 750 salivez de mult,dar nu cred ca o sa am vreodata unul,dar nu se stie... :smoke: bafta tuturor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaaaaaaaa, si eu am inceput pe comunista, se intampla in clasa a 7a , 1988..................si era vorba de o Simsoneta (SR1), luata praf, desfacuta in beci la bloc si la care am ramas cu un borcan de suruburi, saibe si piulitze, cu toata atentia la desfacere............si montaj........deh.....Am continuat cu alt SR1, bicicleta(pegas Practic cu motor) apoi cu Carpati romanesc de 68cc, muuuult mai puternic decat SR1.Am continuat cu Carpati rusesc x 2, Minsk, Simson 425s x 2 si Nipru...........

Daca pana la Nipru la fiecare a tb sa lucru de la aproape zero si chiar imi facea placere, asta m-a distrus psihic, fizic si financiar in 8 luni de zile...............Nu am putut crede cat de proaste sunt piesele actuale, facute la kolhoz.Precizez ca am bagat peste 1300 euro in motor, am lucrat impreuna cu meseriasi valabili si super priceputi si in final am reusit sa-l aduc la o forma aceptabila dar frica si scarba ca ma lasa in drum (LA FIECARE DRUM) m-a sapat si dupa indelungi conflicte interne am trecut la o Yamaha Tenere............Va spun la toti ca asa sentiment de usurare si incredere m-a cuprins dupa ceva km incat mi-am schimbat parerea despre japonezi si japoneze........

 

Oricum, comunistele au fost dragostea mea, ajutat fiind si de realitatile de atunci , nu imi pare rau de timpul, sudoarea si banii cheltuiti dar am ajuns la nivelul in care am nevoie de un motor care sa ma duca oricand si oriunde fara sa comenteze, bineinteles cu intretinerea aferenta.............

 

Hai ca se mai pot prinde ture scurte inca, nu a venit zapada, ...........succes la toti.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am dat examenu pentru permis aveam o mobra la sh.

examenul s-a dat la gara la filaret si traseul mi-a "picat" exact urcarea dealului ala cu sine de tramvai si piatra cubica....cu un politist mare de vreo 130 kg inspate....am crezut ca se rupe amarata aia de mobra; cand am ajuns sus pe deal zice "intoarce aici", zic "n-am voie", el zice "intoarce bah aici !!", io zic "n-am voie"...el zice " bah it se rupe motoru daca ma mai tii mult pe el !!" si am intors .

 

nenorocita aia de mobra ...i-am schimbat motoru`; degeaba....mi-am gaurit 2 perechi de pantofi dand la kickstart-u ala...pana m-am enervat, am dat pedala jos si m-am dus cu ea la un nene care mi-a sudat o teava zincata peste rahatelu` ala de pedala......cand ti-era lumea mai draga mai crapa ceva la ea.....

 

daca te prindea ploaia pe ea nu era problema; in schimb daca vroiai sa pleci din nou, asa, pe ploaie...adio; am impins la junghiu` ala de mi-a venit acru....

n-am absolut nici-o amintire placuta de la nenorocirea aia de mobra....

 

am colegi tineri; multi au motoare; de tot felu`......sunt vreo 25 in parcare; de cand m-am angajat la firma asta tot balesc pe langa ele; am mai dat cate o tura cu cateva din ele.....pana mi s-a pus si mi-am luat si io un hornet de 600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns la o concluzie: Te gandesti cu drag la o comunista dar dupa ce te urci pe o japo toate intamplarile de genul ramas in camp sau oprirea subita a motorului in fata internatului cu fete (cu impinsul aferent), devin amintiri placute de domeniul trecutului.

Am inceput cu gradual, Minsk, Jawa 350, ocazional la tara cu o Mobra S50 jongland pe imas printre vite dar sunt extrem de multumit - spre deosebire de cineva care incepe cu ceva nou din prima, eu stiu sa apreciez ce inseamna sa dai buton si sa o ia la sfert, sa nu-mi mai gauresc talpa de la jumatate de ora de dat la pedala, sa pot ajunge la destinatie fara ulei si vaselina pe maini s.a.

La drum lung am acum o Yamaha Thundercat, ciclistica si frane de de vis, fiabilitate a-ntaia, chestii de vis fata de cand conduceam comuniste. Cu toate astea nu am renuntat la "junghiurile" mele dragi si inca le folosesc la endureala ca pentru asta sunt facute.

Editat de Jorjel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclismul modern are principala unitate de masura... viteza.

 

MARE adevar graiesti! Si, as adauga eu: puterea. Ca de cuplu nu prea intreaba lumea, e cam greu de priceput....

 

hmm,mie sa-mi fie rusine,am inceput mai tarziu decat voi,pe la 14 ani,dar recuperat repede..

 

Eu am inceput si mai tirziu, pe la fro 33 de ani si n-am reusit niciodata sa recuperez timpul 'pierdut' pe bicicleta :smoke:

 

Mda, am inceput, tirziu dupa cum ziceam, pe un IJ 56. Unde ma aflu? Cam tot pe-acolo, dar pe linga IJ a aparut si un Ural post-comunist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am inceput pe o mobra jawa din 69 ,2 viteze de 50 cmc a fost a bunicului dupa care sa plimbat tata cu ea si la care il mai ajutam eu cand eram mic sa o repare.eu am avut noroc pe la 10 ani ma dus tata prima oara sa ma invete sa ma dau cu ea,conducea pana la un drum parasit si acolo ma lasa pe mine sa dau ture :P tata in schimb o fura de la bunicul sa se deie cand pleca de acasa lua mobra si :smoke: cu toate ca nici nu ajungea jos,el se urca de pe un bolovan din fata casei ca sa poata pleca :D.Am facut km buni cu ea sau mai bine zis cand plecam de acasa nu ma intorceam pana nui terminam benzina din rezervor .partea proasta era ca mereu ma cam lasa in drum si am facut multi km pe langa ea pana casa :D dar cu toatea astea deaba asteptam sa ajunga acasa so desfac sa vad ce are si sai curat carburatoarele,deja devenise o regula inainte de fiecare iesire. curatat carburatoarele,benzina ,pedala si vrum vrum...amintiri placute dar ramase in urma japonezei pe care mi-am luat-o :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai in gluma mai in serios aveam eu o vorba ce suna ceva de genu"...Orice nipru e o cale sigura catre o motocicleta mai buna...de obicei japoneza" :smoke: Cu toate astea mi-e dor de o tura cu nipru,ce vremuri...bani putini,libertate si bucuria de a te plimba cu ea,pur si simplu :D pana se strica ceva sau pana ramaneai fara benzina(ambele destul de frecvente datorita lipsei de bani :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiam intotdeauna ca mobra ma va lasa in drum(bineinteles la o distanta mare de casa...)asa ca dadeam ture numai in preajma casei!pe o ulita,mai pe alta si dupa o luam inapoi....dar senzatia aceea...cand ti se oprea motorul pe neasteptate,urmeaza VESNICA intrebare:ce s-o fii intamplat????si dai si injura,si normal....impinge.si cand ajungeai acasa:aloleuuuuu..iar trebe sa desfac ala si celalaltl l-am pus definiv,si aluia e bulit filetu' si pedala e sudata si numai pot da aia jos....si toot asa tarara pana cand o ucizi,o duci la remat,iti iei alta,si o faci praf si pe aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1999- prima motocicleta, VOSHOD 3M , noua, a urmat IJ JUPITER 5 nou, apoi JAWA 350 TS, si dupa aia: HONDA 750 VFR, CAGIVA ELEFANT 125, SUZUKI DR 650 RSE, KAWA ZZR 600, SUZU GSX 750 F, DUCATI MONSTER 620I.E., YZF R1, in tot timpul acesta, am mai avut cate o comunista la reconditionat de hobby: CZ 175 sport, JAWA 125. Intentionez sa-mi mai iau un enduro mai clasic pt. plimbari offroad de week-end.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,euam anceput cu autohtona mobra 50 superpe care am preparato de cross,hoinar care lam reconditionat an totalitate,ij festival pe care lam preparat chopper,jawa ts numai probleme,tula nu am putut sa o anscriu pt ca nu se mai cunostea bine stampila de pe chitanta vamala,voschod lam restaurat cu ambunatatiri,mz etz150 reconditionat din 2 saci de fiare si vopsit la schoda avia motors,mz etz 250preparat ex in foto si cam atat. :smoke:

post-44339-1229370631_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...