Jump to content
Sign in to follow this  
CrisLuca

Honda Cb500 - Home

Recommended Posts

Vezi ca nu e bine, ii dai sfaturi proaste si il bate nevasta, eventual o aduce si pe soacra-sa sa locuiasca cu el :D

 

Deci, orice ai face, nu folosi lemnul pentru snitele sau daca o faci ai mare grija sa nu te prinda.

 

Etrierii nu trebuie demontati, doar cablul de kilometraj si axul. Am verificat si in manualul de service, tot asta spune; mai spune cand o pui la loc sa aplici vaselina la distantieri, dar cel mai bine e sa iti tiparesti paginile din cartea de service si sa le tii langa tine in timpul operatiunii, are si poze pe langa instructiuni.

 

Salutare,

 

Am reusit in cele din urma sa vulcanizez roata fata. Dupa ca am demontat-o am facut si scurta inspectie la rulmenti si totul parea ok, vaselina inca avea culoarea initiala desi nu a a umblat de foarte mult timp cineva pe acolo. Pasii sunt simpli:

- desfacut piulita din axul manei drepte (dupa ce am stabilizat motorul cu roata fata suspendata)

- slabit surubul din capatul furcii de pe mana stanga

- scos cablul de la vitezometru desfacand singurul surub pe care il are

- scos axul rotii prin partea cu mana stanga a furcii

- scos roata si avut grija la distantieri dupa care i-am scos si am dus roata la vulcanizare ( Str. Reinvierii 1-3 sector 2 Bucuresti - foarte ok oamenii)

- nu a fost nevoie sa scot etrierul la demontare

 

La montare am urmat pasii in sens invers insa, m-am chinuit un pic sa asez discul de frana in etrier intre placute. Am observat ca etrierul nu e prins de furca prin suruburi si doar are doua bolturi de ghidaj, iar pe furca sunt niste lacase cu garnituri.. El se echilibreaza singur in discul de frana ??!!?! (sper sa nu fi interpretat gresit mecanismul sau sa fi pierdut eu pe drum anumite componente :)))

 

Asfalt uscat tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etrier flotant, asa se numeste sistemul. E in regula :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, ce nr. de cheie tubulara iti trebe pt bujii la CB500 (an 2002)? in trusa ei de scule originale este inclusa o asemenea cheie ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cheie de bujii in trusa de scule originala, e o tubulara la care folosesti surubelnita ca si maner...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

 

Unde pot achizitiona protectii motor pentru un Cb 500 din 2003 la un pret mai decent ? si suport topcase

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-ti locatia la profil, daca nu stie nimeni in ce oras sau tara esti nu o sa primesti informatiile cele mai bune. In functie de oras sunt diverse variante, erau vreo 2 baieti pe forum care fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

am la vanzare un motor de cb500 si carburatoare daca este cine va interesat. La motor lipseste intinzatorul de lant si electromotorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit un cb de vanzare la mine in oras, la 950 euro. e inscris pe ro.

 

http://postimg.org/gallery/eeycbvzg/ecfc70c9/

 

as vrea sa merg sa-l vad. imi puteti spune cam ce sa verific la el? cu ce probleme se confrunta modelu d-a lungu anilor?

 

mentionez ca e primul meu motor.

Edited by Cristian Filip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negative scenario: Cauciucul "nou" de pe spate pare ca trebuie schimbat, probabil si cel fata. Uite-te si ce DOT au sa nu fie mai vechi de 4 ani (ar fi ideal)... A fost vopsita, uite-te atent pe rezervor in stanga si in dreapta lui sa nu fi avut reparatii de prost gust. Uite-te in rezervor si vezi sa nu fie plin de brobonele de rugina (cateva e normal sa aiba, dar nu in exces). Daca vrei sa studiezi si cadrul, daca tin minte bine, in spatele carenutelor alora mici dintre aripa spate si rezervor, se vad imbinarile. Trebuie sa il rogi sa te lase sa le dai jos. La imbinari acolo daca e sarita vopseaua poti sa te intorci sa pleci, cadrul a fost strambat si indreptat in cel mai bun caz, stiu asta pentru ca eu am strambat unul de CB. (mentiune: nu l-am indreptat sau dat mai departe spre utilizare de bun) :) Inainte sa o pornesti incearca sa te asiguri ca motocicleta nu a functionat verificand caldura evacuarilor si a motorului. Desi pe caldurile astea chestia asta poate fi relativa, ar trebui sa porneasca fara soc. Singura problema pe care o cunosc la modelul asta e incarcarea. Stiu ca releul de incarcare stock tinde sa crape si cand se intampla asta e indicat sa il schimbi cu unul aftermarket. Mai poti arunca un ochi si pe la suspensiile fata (cele spate nu par sa aiba probleme dar la cele fata ai putea sa te uiti macar sa nu scape ulei pe la simeringuri), frane (cata viata mai au discurile si placutele), lant (cat de intins e)... Dar daca spui ca e prima motocicleta nu cred ca poti evalua corect ultimele 3 chestii...

 

Positive scenario: Arata bine, estetic si motocicleta a fost cu adevarat intretinuta. Si doar cateva din cele spuse la negative scenario sunt adevarate :D

 

Mechanic scenario: Cauti un service moto in Timisoara si rogi pe cineva de acolo sa-ti faca un test de compresie si vezi daca se poate ca in pretul lui sa intre o scurta verificare tehnica a motocicletei. Iti spune el ce ar trebui schimbat si-ti dai tu seama singur daca merita sau nu investitia. :)

 

Personal note: Ti-ai ales un model bun ca prima motocicleta, dar nu uita sa-ti cumperi si echipament complet cu protectii certificate de grad cat mai mare. Pretul este foarte mic pentru cum arata motocicleta si cum o prezinta proprietarul... Iar din cele 3 de mai sus, sa fiu in locul tau as alege varianta mecanic. Nu ar trebui sa te coste mai mult de 50-70 lei evaluarea asta si e indicat sa ajungi acolo oricum imediat dupa ce o cumperi. Mult succes iti doresc!

Edited by mikehit47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cautat vreo cateva luni un CB500 in stare buna si ce am vazut erau destul de uzate, se vedea varsta pe ele. Din pacate CB 500 in stare buna e o pasare din ce in ce mai rara, ultimul s-a fabricat in 2003, adica acum 12 ani, iar cele mai multe la vanzare erau de dinainte de 2000.

 

Povestea mea s-a sfarsit cu final fericit, am luat ceva mai nou: CBF 500. Dar a fost si pretul pe masura (sensibil mai mare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vad eu:

-lipsesc acele mici carene laterale

-cauciucurile par in regula si se vad ca au "carne" pe ele.conteaza DOT-ul

-lantul pare ca mai are viata.In poza cu toba finala se observa ca intinzatorul este abia la 1/4 din "intindere"

-saua(tapiteria)a fost modificata/schimbata

-ambele capace bloc motor sunt atinse(unul mai putin ca celalalt).In cazul asta eu le-am facut asa cand am cazut cu ea ;)

In rest pare ok mobra.Grija mare la furca fata,discuri frana si sunet/mers motor atunci cand vei merge sa o vezi/probezi.

P.S. mie unul imi pare ca a fost revopsita ;)

Edited by MariusCB500

Share this post


Link to post
Share on other sites

am eu carenele alea mici daca te hotaresti sa o cumperi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am renuntat la achizitionarea ei, astept pana in primavara sa vad ce mai apare pe piata.

 

@robyb, am vazut ca ai avut multe cb-uri la vanzare. le aduci de dincolo sau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai renuntat ca arata bine din poze + avea accesorii ?. ( nu-l cunosc pe vanzator)

 

ps: aveam cb-uri

Edited by Robyb

Share this post


Link to post
Share on other sites

oarecum probleme financiare, nu aveam toti banii. vroiam sa-i dau tipului un avans de 15 milioane si restul in februarie-martie. in tot acest timp motocicleta sa stea la el, fiindca eu incep facultatea si voi fii 5/7 la timisoara. dar am inteles ca el se ocupa de vanzari si nu e a lui, e un fel de "samsar" asa. mi-a specificat ca tipul care vinde cb-ul are nevoie urgenta de bani pentru a-si lua ceva mai mare. desi nu inteleg graba ca sezonul e pe terminate... dar e fierul lor si le dau dreptate. mai sunt vreo 2-3 persoane care vor sa vina, una din iasi din ce mi-a spus. daca n-o vinde, in primavara sigur va fii a mea :peace:

Edited by Cristian Filip

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie careva cum putem vedea daca senzorul de la frana de mana e busit? (presupun ca firele le putem verifica cu o baterie...nu?)

si daca da - e vreun magazin de unde-l pot lua sa-l aiba pe stock? ar trebui sa fie ieftin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie careva cum putem vedea daca senzorul de la frana de mana e busit? (presupun ca firele le putem verifica cu o baterie...nu?)

si daca da - e vreun magazin de unde-l pot lua sa-l aiba pe stock? ar trebui sa fie ieftin...

 

Iei un multimetru, il pui pe masurarea rezistentei, pui cablurile pe cei doi papuci ai contactului frana (nu este senzor) si, daca atunci cand apesi butonelul, valoarea de pe ecran se duce spre 0 inseamna ca este bun. In caz contrar se poate desface foarte usor pentru curatare.

 

Nou gasesti pe Louis ( https://www.louis.eu/artikel/brake-light-switch-honda-front-wheel-fuer-honda-cb-500/10032206?filter_bike_id=0810&list=110427302 )

» Post actualizat in 23 Sep 2015 09:21

... de fapt ... cred ca este exact invers ... ar trebui sa aiba continuitate cand este eliberat, iar cand il apesi sa intrerupa circuitul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...