Jump to content
Sign in to follow this  
CrisLuca

Honda Cb500 - Home

Recommended Posts

salut

 

pe ce treapta ai acum pretensionarea?... La mine e pe defaultul de 2, ma gandeam sa o schimb pe 3, cred ca e mai ok, la drumuri romanesti si cu 2 persoane, nu?

cu racirea nu am avut probleme, pe la mijlocul indicatorului de temperatura porneste ventilatorul si mai rezolva lucrurile.

Cu pasager e ceva mai domoala la acceleratii, dar oricum trage bine

Edited by fressko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce am de zis de a mea, care tocmai a trecut de 48.000 km?

 

E PC26, dar la câtă nevoie am de frâna pe spate nu simt lipsa discului.

 

Cu amortizoarele spate nu am nici o problemă, nu curg Âşi sunt tocmai bine potrivite. Fața e un pic cam tare, la denivelări bruÂşte Âşi presiune scăzută în cauciuc poți atinge uÂşor cu janta de sol, în schimb nu se lasă prea tare în bot la o frână față puternică (nu are tendințe de stoppie), ceea ce e excelent.

 

Cu răcirea nu am nici un fel de probleme, nu pierd deloc lichid. În cea mai călduroasă zi Âşi cu orice stat la semafoare nu a urcat acul mult peste jumătate Âşi a coborât destul de repede când m-am pus în miÂşcare.

 

Cutia de viteze e OK la ambele PC26 cu care m-am plimbat, toba e tăcută. La kilometri mulți (cam 50.000) începe să facă zgomot lanțul de distribuție, zic unii, dar e destul de ieftin de schimbat (trebuie însă desfăcut aproape complet motorul).

 

Se găseÂşte mai greu, dar varianta CB500S are un parbriz Âşi o semicarenă, arată mai bine Âşi e mai confortabil la drum lung.

 

Consum: 6 litri în oraÂş aglomerat, stat la multe stopuri Âşi accelerare puternică după semafoare. La drum lung sper să aflu următoarele 2 zile.

 

Revizia relativ ieftină, un shimb de ulei + filtru e cam 150 RON plus manopera. Un filtru de aer cam 70 RON Âşi ține 18.000 km, bujiile se schimbă la 24.000 km, un kit de lanț DID 109 EUR. Piese în 2-3 săptămâni pe comandă la Honda, nu țin nimic pe stoc pentru modelul ăsta. Un cauciuc față e cam 330 RON, unul spate un pic mai scump.

 

De pasager nu zic nimic, dar motorul trage Âşi la 2000 de ture, dacă dai gaz urcă uÂşor la 6000 Âşi de acolo sare la 10.000, pentru cine vrea să încerce. Nu contează în cât prinde suta, prin aglomerație nici un motor de 600 cu un pilot echivalent nu mă lasă în urmă, la viteze mici CB-ul e foarte vioi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dau pe a mea . . . pentru un Enduro . . . poate e cineva interesat de un schimb ceva . . .

 

Este o motocicleta foarte foarte buna, CB-ul in general este laudat peste tot. Dar adevaru este ca este motocicleta de oras si plimbari la viteze mici. Prinde viteze destul de mari, chiar 180 am reusit, dar dupa 150 asa nu mai e frumos, incerci sa te tii de ea ca te salta vantu. Este cam joasa, perfecta pentru o persoana mica, are ghidonu mic destul de ingust. Ce sa mai este facuta pentru oras, frane bune, nu e lata, te strecori peste tot, merg super bine 2 persoane, chiar locul din spate este mai confortabil decat cel din fata. Este foarte usoara, o ridici fara probleme in caz ca o dai pe jos. Consuma putin si este destul de sprintena.

 

O recomand . . . CB-ul se strica foarte greu. Niciodata nu o sa ai probleme grave cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gogu, merci de sfaturi, m-ai mai linistit.

Crisluca, te-am confundat la Bv. Adica m-am dus la un tip si i-am zis

 

Tu esti Crisluca nu?

El: nu

Dar ai CB, nu?

El: nu , am kle. :lol:

 

 

Eu dau enduro pt cb. :cheers: Stiu ca e mai rara miscarea asta, dar asa sunt si eu mai dubioasa.

Toata gasca imi spune sa nu trec de la dominator la cb ca o sa fiu dezamagita dar mie mi-a placut asa de mult motoreta ca nu ma pot impotrivi. As fi vrut 2 sincer :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am măsurat consumul în afara oraÂşului: 8.03 litri la 208 km. Deci 4l/100 km la mers liniÂştit, nu am trecut peste 140 Âşi media a fost cam de 100 Buc-Pucioasa Âşi ceva necunoscut Pucioasa-BraÂşov.

 

La întoarcere, 15.5l la 293km (5.3), pentru că pe RâÂşnov-Câmpulung m-am fugărit pe serpentine cu un un Peugeot 307 sau 407 (a fost grozav) Âşi pe autostradă i-am dat 160.

 

- La drum prost Âşeaua e cam tare, după 10 km de drum execrabil aveam dureri la posterior.

- De asemenea ghidonul drept nu mai e aÂşa plăcut după 2-300 km la rând.

- Pe autostradă (Âşi nu numai) de multe ori am căutat vitezele 7-8, cutia e bună în oraÂş dar ajungi în ultima treaptă deja la 100km/h. După aia doar o turezi în draci, cam 8000 rpm la 160 km/h. Viteza comodă pe autostradă e 140.

- cauciucurile sunt aÂşa subțiri că pe drum raÂşchetat merge pe unde vrea ea mai mult decât ți-ai dori.

- portbagajul intern e minuscul, cel extern e OK.

- protecția la apă e bună, am mers pe ploaie fără să îmi ud adidaÂşii deloc.

 

Per total, I love my bike, cu calitățile Âşi defectele ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Cu răcirea nu am nici un fel de probleme, nu pierd deloc lichid. În cea mai călduroasă zi Âşi cu orice stat la semafoare nu a urcat acul mult peste jumătate Âşi a coborât destul de repede când m-am pus în miÂşcare.

 

...

 

De pasager nu zic nimic, dar motorul trage Âşi la 2000 de ture, dacă dai gaz urcă uÂşor la 6000 Âşi de acolo sare la 10.000, pentru cine vrea să încerce. Nu contează în cât prinde suta, prin aglomerație nici un motor de 600 cu un pilot echivalent nu mă lasă în urmă, la viteze mici CB-ul e foarte vioi.

Intr-adevar, cu racirea se pare ca am eu un termostat mai lenes (spre defect).

 

Dar cu trasul de la 2000 de ture... :lol: nu stiu zau, esti primul care zice asa ceva. Poate singura si la vale... :cheers:

 

@fresko: nu la cea mai inalta (asa am primit-o) ci cu o pozitie mai jos. (oare asta inseamna ca-i cam uzat?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, trage de la 2000 rpm în primele trepte de viteză. Din a patra în sus e nevoie de minim 3000 sau mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, trage de la 2000 rpm în primele trepte de viteză. Din a patra în sus e nevoie de minim 3000 sau mai mult.

Mai precis intr-a I-a. Nu stiu de ce dar am senzatia ca schimbi cam repede. Eu cand plec mai suparat, cand am terminat cu a II-a sunt cam la 105 km/h. In oras rareori ajung in a IV. Iar ce ma deranjeaza e ca in a II-a am lipsa de cuplu la 2000 de ture, dar s-ar parea ca e normal. Deci daca merg in coloana si am ajuns cu a II-a sub 3000 de ture, daca coloana accelereaza, cel mai bine e sa cobor intr-a I-a ca sa ma misc si eu din loc.

La drum intins poti merge cu 100 si cu a IV-a si cu a VI-a. Dare daca vrei sa ajungi repede la peste 140 cobori la 100 intr-a III-a si duci fiecare treapta pana in 10.000. Nu incerca sa ajungi la viteze mari pornind din a IV-a ca-ti trebuiesc kilometrii buni. Just my 2 cents :lol:

 

apropos: si voi dati cateodata de un fals punct mort la revenirea din a VI-a?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crisluca, te-am confundat la Bv. Adica m-am dus la un tip si i-am zis

 

Tu esti Crisluca nu?

El: nu

Dar ai CB, nu?

El: nu , am kle.

 

Nasol moment . . . poate ne vedem pe la mare sa o inspectezi pe Hondica la sange, sa te hotarasti daca CB-ul este intradevar pentru tine.

Cel mai bine este sa te uiti dupa numaru de inmatriculare si desigur sa fie CB . . .

 

apropos: si voi dati cateodata de un fals punct mort la revenirea din a VI-a?

 

Nope, eu nu am intalnit aceasta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ca m=as pricepe, dar cand incepe sa scape intre viteze, isemana ca trebuie strans ambreiajul. Sau probleme la cutie, dar asta nu cred ca e cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ca m=as pricepe, dar cand incepe sa scape intre viteze, isemana ca trebuie strans ambreiajul. Sau probleme la cutie, dar asta nu cred ca e cazul.

Mercis :lol: , atunci o sa-i spun si de treaba asta doctorului, acum cat e la recuperare dupa ghidusiile de luna trecuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol moment . . . poate ne vedem pe la mare sa o inspectezi pe Hondica la sange, sa te hotarasti daca CB-ul este intradevar pentru tine.

Cel mai bine este sa te uiti dupa numaru de inmatriculare si desigur sa fie CB . . .

Nope, eu nu am intalnit aceasta problema.

 

 

 

 

 

Merci, dar am inspectat o astfel de motoreta, inclusiv plimbat. Vedeti voi curand. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am avut problema cu punctul mort fals. Chiar şi-a revenit perfect cutia mea după ziua cu figuri de după schimbul de ulei.

 

Cât despre schimbat vitezele - da, le schimb repede. Nu are rost să o turez la linia roşie ca să mă duc de acasă la servici şi înapoi (mai ales că o mare parte din drum e Podul Grant, unde merg în treapta I), schimb la 6000 rpm şi merg în oraş de obicei în treptele 4-5. Mai exact potrivesc treapta de viteză astfel încât turaţia să fie în jur de 4000. Niciodată în mers nu am sub 3000, doar la plecarea de pe loc.

 

Da, când vreau să impresionez gagicile merg pe o roată la bustul gol, dar nu s-a întâmplat vreodată şi nici nu cred că o să se întâmple :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, m-am aduagat si eu grupului vostru.

/index.php?...mp;#entry436692

 

Acolo povestesc primele impresii. Iar ca si ture, sub 5000 e cumintica rau, spuneti-mi maxim cat e indicat s-o duci. Ca mai mult de 8000 mi-e mila de ea.

 

In rest, este o jucarie! Acum am inteles de ce i se spune de incepatori. E foarte prietenoasa si placuta.

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit pe net că 10.000 ar fi limita de sus fără să o strici repede, dar eu tot la 8000 mă limitez. Poate gogu Âşi crisluca să ne spună cum merge în turații mai mari Âşi de cât timp merg aÂşa - dacă au apărut probleme sau nu etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers doar de cateva ori in si dupa 10000 de ture. Cand am venit de la mare mergeam in 8000 de ture ca era vant si ma cam luptam cu el iar la o depasire s-a oprit vantu si nici nu mi-am dat seama ca ajunsesem la 10.000 de ture. Mergea super lin, vibra la fel ca de obicei, am mers asa cativa km buni pana sa ma uit si sa vad ca sunt in 10000 si am redus-o iar la 7000-8000 sa nu ma rupa la consum.

Dar cam stai lipit de rezervor, bine ca mi-am pus acea bucata de plastic pe care o numesc parbriz, ca altfel nu stiu daca puteam sa merg mai tare de 150 cu vantu in piept.

Nu degeaba are top speed-ul 195 . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma ghidez dupa un reper "babesc" (care nu mai e valabil la toate modelele dar care mi se pare ca merge la CB-ul nostru): pozitia verticala a acelor indica regimul de croaziera.

Deci 5500 ar fi o turatie numa' buna pentru croaziera, cu o oarecare rezerva pentru accelerari usoare la nevoie. Cand vrei sa mergi economic poti merge la 4000 la mersul intins dar atunci pentru orice accelerare mai rapida e nevoie de retrogradare.

Ajung la 10000 (10500 e pe rosu deja) doar in reprizele sportive si nu ezit sa urc acolo ori de cate ori este nevoie (plecatul de pe loc in tromba, depasiri, evitari, fitze la stop, etc)

 

Cineva imi spunea ca la japoneze nici nu se face ungerea optima daca nu le tii sus in ture (intre turatiile de cuplu si putere maxime) dar personal mi se pare exagerata afirmatia. Oricum, prefer sa fiu sus in ture decat subturat.

 

P.S. Nu uitati de www.cb500.com si de lista de discutii de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am băgat benzină, 9.78 litri la 295 km făcuți în oraÂş. Cât de puțin poate consuma motocicleta asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am băgat benzină, 9.78 litri la 295 km făcuți în oraÂş. Cât de puțin poate consuma motocicleta asta?

Incearca sa pornesti motorul :rolleyes:

 

Scuze, nu m-am pututu abtine! :crack:

 

Probabil ai un super reglaj si mergi tare cuminte, felicitari! :bounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reglaj nu ştiu ce să zic, că am făcut revizia la Honda recent şi au cu răţat şi reglat carburatoarele. De mers cuminte însă am mers, că nu prea am avut ocazia să merg mai tare şi nici nu fac show la semafoare - am trecut de vârsta aia :rolleyes:

 

LE. Îmi bag cu răţarea în ea de treabă, dacă mai văd poponeaţă pus în posturile mele încep să dau cu blestemurile scripturilor, poate se virusează şi mor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajung la concluzia ca o tin usor subturata, din ce ziceti voi. rar trec de 6000-7000. Oricum, imi e destul de clar ca sub 4000 nu ai ce cauta cu ea. Incerc de obicei sa o las undeva pe la 4000-6000. Cat despre acceleratie, peste 6000 se dezlantuie mica bestie. Top speed cu 2 persoane, la a mea: 160+, cu ceva bagaje (aaa...rucsacuri,like). Sunt de acord cu pozitia verticala a acelor pt croaziera. Tehnic vorbind, viteza de croaziera = 2/3 din vit max, pt cb cu o persoana = 120. Pt consum minim cred ca trebuie sa o tii cam pe la 90 intr-a 6-a

Va salut,

 

Bogdan

 

la telescoape, setarea de fabrica e pozitia 2 (dinspre plaja soft), a mea acolo e, dar vreau s-o pun pe 3 sau 4

 

usurel usurel pare a creste numarul de cb 500...isti. Imbucurator!

 

(cineva de prin timisoara?)

Edited by fressko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus sâmbătă amortizoarele pe 3, încă nu am observat nici o diferență. Mai caut ... :disappointed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ce treci? 600 sau mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a vrajit YZF 600 Thundercat . . . nu imi mai pot lua gandul de la ea . . . si mai trebuie sa pun vreo 2500 daca o dau pe hondica.

Are 100 Cp si cred eu ca e destul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...