Jump to content
Sign in to follow this  
CrisLuca

Honda Cb500 - Home

Recommended Posts

he he, inca nu am vazut-o prin oras, poate la Roma?

a mea nu se prea plictiseste ca se plimba non stop:))

 

Baiatul care a luat-o inca nu are carnet.probabil in 1-2 saptamani maxim isi ia carnetul si o sa o vezi prin timisoara

 

 

cbr 600?? bravos, s-o stapanesti sanatos!

 

 

Mltumesc, tocmai am venit cu ea de la Iasi :)

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare fratilor! as vrea si eu sa imi aduc un cb 500 '97 din Italia ca am p cineva acolo. Am vb cu proprietaru si a zis ca p targa scrie ca e fabricata in Italia!pot oare obtine certificat eur1?sa nu mai platesc o gramada d taxe, ci doar TVA-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pățit azi o chestie ciudată Âşi nu Âştiu dacă e normal sau nu: am băgat niÂşte apă distilată în rezervorul de antigel Âşi m-am trezit cu o baltă sub motocicletă. Când m-am prins de unde provine am descoperit că pe dreapta, sub tobă, am un mănunchi de vreo 5 furtune care se termină acolo, unul din ele fiind cel prin care curgea apa. Am băgat apoi un deget în rezervorul de antigel Âşi am descoperit că e plin, doar că nu se vede fiind lichid transparent.

 

Aveți Âşi voi furtunaÂşele respective? Dacă puneți prea multă apă curge prin ele?

 

Modelul e PC26.

post-7203-1147284869_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt informatii referitoare la schimbul licjhidului de racire vezi aici :

 

http://www.cb500.com/index.php?dir=mecaniq...fiches_meca.htm

 

si aici : Honda_Common_Service_Manual.pdf

 

Daca nu te descurci cu franceza foloseste www.freetranslations.com pt a traduce textul in engleza.

Manualul este putin mai vechi si nu este special pt cb 500 dar vei vedea ca sunt multe chestii similare.

Nu stiu exact de ce iti curge lichid pe unul dintre furtune si nici daca e normal.

1 furtun este preaplinul de la benzina

1 ( cel cu dop) elimina apa adunata la filtrul de aer.Este recomandat sa ii desfaci capacelul din cand in cand si sa lasi sa curga afara lichidul din el ( daca se acumuleaza lichid)

2 mai subtiri vin de la carburatoare si nu stiu exact care e rolul lor

1 ( cel din care iti curge tie apa) .....nu stiu.S-ar putea sa fie preaplinul de la sistemul de racire. Daca bagi prea mult lichid sa fie eliminat pe acolo.

 

Bafta la mesterit !!!

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu-i ok sa fie PLIN, vezi ca rezervorul ala are marcaje, nivel maxim si minim. Sa fie intre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă lichidul e transparent nu se vede nivelul, marcajele sunt inutilizabile B) Eu am crezut că rezervorul e gol Âşi am pus un pic ca să "completez", până am descoperit că dă pe-afară.

 

Ca să răspund la o întrebare mai veche: o să pun ulei Motul 5100 10W40, semisintetic. Asta mi-au recomandat la service Honda Âşi prețul e rezonabil față de un Castrol superbike: cam 27 RON litrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei motor:

La un schimb 3 litri, dacă schimbi Âşi filtrul cam 3.1 (parcă), dacă se umblă în motor 3.5 litri.

 

Ulei furcă: aprox. 320 ml

 

Datele sunt din carte sau de pe site-uri, nu din experiența proprie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa e, 3.1. Ai grija sa nu-l pui deodata. Bagi trei litri, de exemplu, dai drumu sa mearga putin, lasi motorul sa stea sa se adune uleiul in baie, apoi verifici si mai completezi.

Eu as schimba si filtrul, nu e o avere, si mai bine e sa faci treaba ca lumea, daca tot te apuci

Edited by fressko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum tot 4 litri cumperi, ca sa mai completezi din mie in mie. Filtrul costa cit un litru de ulei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curand am obtinut permisul si pt A iar in toamna pot face credit pt motor :cheers:

Sa inteleg ca imi recomandati cu drag un CB 500? Eu ma gandeam si la un Bandit 400, sunt in dubii...

Mie imi trebuie motorul pentru oras/naveta la serviciu... momentan nu ma pasioneaza prea mult viteza si calatoriile lungi.

 

Imi puteti spune va rog care este diferenta dintre PC 26 si PC 32?

Edited by mihai420

Share this post


Link to post
Share on other sites

O diferență ar fi că PC32 are disc de frână pe spate, PC26 are tambur. Restul - nu prea Âştiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta nu ar fi o diferenta de luat prea mult in calcul din moment ce se recomanda folosirea franei de pe fatza.

 

Mai stie cineva si alte diferente? Eu am dat un Google si nu am gasit nimic concret...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

Hmmm .....little big problem... stiti cumva de unde naiba fac rost de o cheie pentru schimbatul setarii amortizoarelor spate? Banuiesc ca este aceeasi pentru mai multe modele honda? ;) :bigstar:

Sau daca e cineva din Timisoara care are utilajul cu pricina...pls

Multumiri anticipate,

Bogdan

 

Recomand CB-ul. De fapt se recomanda singura...studiaza si forumurile de pe afara.

ex:

 

Honda affirme que cette machine a ĂŠtĂŠ conçue pour durer 300 000km. Apparement ce ne sont pas de vains mots puisque de nombreux utilisateurs de cette moto avalent des kilomètres et des kilomètres sans mettre en dĂŠfaut la fiabilitĂŠ.

 

Le record connu est 230 000km ĂŠtablit par un magazine lors d'un essai longue durĂŠe.

 

 

Nu stiu nici eu sa fie alte diferente majore intre ele, in afara franei pe disc de pe spate. Totusi,cel putin teoretic, pc 32 este, hai sa zicem asa, o 'serie tarzie' a unui model de motocicleta deja foarte bun. Dar este, evident, ceva mai scump, parca se fabrica de-abia din '97? (daca nu ma insel).

Edited by fressko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum arată cheia aia? Eu am trusa originală aproape completă, poate se potriveÂşte ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-280-1149187061_thumb.jpgMersi, esti de treaba, dar eu sunt in Timisoara, tu in Bucuresti ;) ??

Anyway, uite cheia, e asa ceva:

 

Din ce an ti-e motorul? Vad ca ai varianta carenata.

Edited by fressko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am schimbat lantu si cauciucurile, se observa diferenta? ;)

 

Inainte 1,2,3

 

Dupa 4,5,6

post-3178-1149704709_thumb.jpg

post-3178-1149704725_thumb.jpg

post-3178-1149704734_thumb.jpg

post-3178-1149704809_thumb.jpg

post-3178-1149704825_thumb.jpg

post-3178-1149704832_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-280-1149187061_thumb.jpgMersi, esti de treaba, dar eu sunt in Timisoara, tu in Bucuresti ;) ??

Anyway, uite cheia, e asa ceva:

 

Din ce an ti-e motorul? Vad ca ai varianta carenata.

Am o cheie din asta în trusă, e destul de mare (cam 10 cm). Dar e una singură, nu 3 buc.

 

1995, PC26.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, astea trei din poza sunt din alta parte, nu de la CB. Daca iti aduci aminte, pot sa te rog sa te uiti pe cheie, poate scrie vreo marime, ceva, sa stiu dupa ce sa ma uit prin magazine? Poate o gasesc prin TM, daca stiu dupa ce ma uit exact. Thx,

Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu scrie nimic pe ea. Dacă vrei îți pun niÂşte poze cât mai precise ca să faci o copie din tablă de 3mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intereseaza si pe mine cateva pareri despre cb-uri si bubele acestora, referindu-ma la modele din 95-99 cam asa.

 

Adica, probleme la amortizoare pentru ca inteleg ca daca sunt 2 e mai nasol decat la mono, si ca sunt capsulate, deci nu se pot repara. Ati avut asa probleme? Sau nu stiu alte bube ascunse, la ce sa ma astept?

 

Ce consum are in oras, ma refer la cei care au tot asa 95-98?

 

Cum sta la drum cu pasager?

 

In rest nu va pot spune decat ca de sambata incoace m-am indragostit, rau de tot.

 

Toti imi spun ca e o motoreta pentru incepatori si ca o sa ma satur repede de ea, dar eu sunt in love. :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Ce consum are in oras, ma refer la cei care au tot asa 95-98?

...

Cand spui 95-98 te referi la doua motociclete usor diferite.

Pana in '97 a fost modelul pur japonez PC26, cu tambur pe spate (fata-spate Nissin) iar in '97 a aparut modelul PC32 cu disc pe spate (fata-spate Brembo), intreaga motocicleta fiind asamblata in Italia.

 

Linck-ul acesta: http://www.motorcycle.com/mo/mchonda/cb500.html spune cam ceea ce spun si eu despre ea: este o motocicleta ideala pt a te distra prin traficul de oras.

Peste 8000 de ture este capabila a-ti da "sutul in fund" dar fara a te da pe spate sau a rupe aderenta.

Sub 3000 poti doar sa intretii viteza pe care o ai deja, orice incercare de accelerare find sortita esecului.

Suspensia fata reactioneaza bine la franari/accelerari/curbe/denivelari line dar transmite socuri neplacute la cele mai mici gauri de asfalt.

Consumul este marisor in oras, depinde de stilul de chilotaj: n-am reusit sa cobor sub 5l/100 in oras dar am depasit frecvent 6l/100. La drum intins la 90-100 cu rare reprize de 120 coboara pana la 4.5l/100.

Vara, in oras ventilatorul de racire are muuuult de lucru si la fiecare plecare trebuie sa verifici nivelul lichidului de racire. Chiar si cand este la 1mm sub marcajul de maxim risti sa dea pe afara cand stai la stopuri si sa scada sub minim. Eu port o rezerva de lichid la mine.

Cu toate acestea este o motocicleta de care te indragostesti si nu cred ca te vei plictisi de ea.

Nu stiu cum se comporta cu pasager si nici cum este pentru pasager. Am dus-o pe Lucica de doua ori in spate dar fara sa reglez suspensia si n-as putea spune ca mi-a placut, amandoi fiind "mari". Merge fara probleme dar dispare sprinteneala care-ti place la ea. Pozitia in sa este comoda chiar si pentru gabaritul meu (chit ca m-am vazut in poze si mi se pare ca arat ca si ursul Fram pe bicileta) insa saua este un pic cam tare pentru drum lung. Eu nu sunt in stare sa merg mai mult de 100-150km fara o scurta oprire de dezmortire. Asa ca pentru mine ritmul este: pisu la 100km si tigara cu cafea la 200km (ca timp, nu ca actiune propriuzisa)

Cam asta-i! Daca ai pus ochii pe una si Axa iti da ok-ul dpdv tehnic, nu ezita! :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand spui 95-98 te referi la doua motociclete usor diferite.

Pana in '97 a fost modelul pur japonez PC26, cu tambur pe spate (fata-spate Nissin) iar in '97 a aparut modelul PC32 cu disc pe spate (fata-spate Brembo), intreaga motocicleta fiind asamblata in Italia.

 

Linck-ul acesta: http://www.motorcycle.com/mo/mchonda/cb500.html spune cam ceea ce spun si eu despre ea: este o motocicleta ideala pt a te distra prin traficul de oras.

Peste 8000 de ture este capabila a-ti da "sutul in fund" dar fara a te da pe spate sau a rupe aderenta.

Sub 3000 poti doar sa intretii viteza pe care o ai deja, orice incercare de accelerare find sortita esecului.

Suspensia fata reactioneaza bine la franari/accelerari/curbe/denivelari line dar transmite socuri neplacute la cele mai mici gauri de asfalt.

Consumul este marisor in oras, depinde de stilul de chilotaj: n-am reusit sa cobor sub 5l/100 in oras dar am depasit frecvent 6l/100. La drum intins la 90-100 cu rare reprize de 120 coboara pana la 4.5l/100.

Vara, in oras ventilatorul de racire are muuuult de lucru si la fiecare plecare trebuie sa verifici nivelul lichidului de racire. Chiar si cand este la 1mm sub marcajul de maxim risti sa dea pe afara cand stai la stopuri si sa scada sub minim. Eu port o rezerva de lichid la mine.

Cu toate acestea este o motocicleta de care te indragostesti si nu cred ca te vei plictisi de ea.

Nu stiu cum se comporta cu pasager si nici cum este pentru pasager. Am dus-o pe Lucica de doua ori in spate dar fara sa reglez suspensia si n-as putea spune ca mi-a placut, amandoi fiind "mari". Merge fara probleme dar dispare sprinteneala care-ti place la ea. Pozitia in sa este comoda chiar si pentru gabaritul meu (chit ca m-am vazut in poze si mi se pare ca arat ca si ursul Fram pe bicileta) insa saua este un pic cam tare pentru drum lung. Eu nu sunt in stare sa merg mai mult de 100-150km fara o scurta oprire de dezmortire. Asa ca pentru mine ritmul este: pisu la 100km si tigara cu cafea la 200km (ca timp, nu ca actiune propriuzisa)

Cam asta-i! Daca ai pus ochii pe una si Axa iti da ok-ul dpdv tehnic, nu ezita! B)

Despre aia italiana e vorba

 

S'a dus transalpu' meu , raman cu Domiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci gogu, abia acum m-am prins ca ai fix din aia. Da, este vorba despre cea din 98 asamblata in Italia.

 

M-ai panicat un pic cu racirea, mai ales ca la mine oras= Bucresti la toine = Cluj dar o sa vad. Si stef, e surpriza ca nu se stie daca se adevereste. SI cu amortizoarele spate ceva probleme? De cati km o ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea are 23000km si nu am observat nimic deosebit la amortizoarele spate. Imediat dupa ce am cumparat-o am observat ca-mi cam tzopaie spatele in curbe, am slabit o pozitie pretensionarea si gata! De atunci si pana cand am urcat-o pe Lucica in spate n-am mai avut probleme. Atunci ar fi trebuit sa revin la vechiul reglaj sau poate chiar cu o treapta mai sus fatza de vechiul reglaj dar nu am facut-o si rezultatul a fost ca de vre-o doua ori a dat in capat de cursa.

Nu-s un mare specialist in astea tehnice dar personal mi se pare ca amortizoarele spate se comporta bine la 23000 de km.

Galen si dragon.tech au PC26. Daca dau de ei, ii intreb si-ti mai scriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...