Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Hello.

 

Eu tocmai mi-am luat un cbf 500 din 2005 si am cateva intrebari - recunosc, nu am citit cele 127 de pagini anterioare - dar va rog sa imi raspundeti:

- cati litri de ulei sunt necesari pentru schimbul de ulei ? ce ulei este recomandat ?

- la 6000 km, ce ati schimbat voi la motoreta ?

- spuneati ca motoreta e proiectata si pentru persoane mai mici de inaltime, care o tin fara probleme; eu am 1,65 m si mi se pare cam grea, daca mi se inclina putin, o scap (de altfel, asa am si cazut); cum faceti cand franati si mai ales daca trebuie sa opriti in curba, cum tineti motoreta dreapta ? (nu stiu daca a fost clara intrebarea).

 

Mersi ;)

la primele doua intrebari gasesti raspunsuri in manualul de intretinere, pt ca nu stiu daca cbf are exact acelasi motor ca si cb.

 

cat despre a doua, ideea e ca trebuie sa te inclini in dorespondenta cu viteza cu care te deplasezi(in curba). mi se mai intampla uneori sa ma inclin mai tare si sa incetinesc punand frana, dar eu rezolv situatia cu un picior pe pamant. daca spui ca nu poti face asta, de asemenea situatia se rezolva accelerand, daca iti permite spatiul, sau prevenind si abordand intoarcerile si alte curbe luate cu viteza foarte mica, cu multa multa grija. de asemenea ai grija atunci cand opresti, sa te asiguri ca ai teren solid pe care sa pui picioarele. daca esti mai scunda, orice groapa sau pietris pe care ti-ar putea aluneca pciorul te va face sa cazi

 

Eu eram interesat de suport, singura problema pe care s-ar putea s-o intampin e sa nu mai ajung sa cuplez semnalizatoarele ca au un cablu destul de scurt, dar ma gandesc ca as putea sa le fac o prelungire. Daca ma descurc sa le fac un cablu ceva mai lung poate reusesc sa te scap de el.

Ne auzim, numai bine si asfalt uscat.

distanta pare ca se mareste doar cu vreo 5 cm, firele mele erau destul de lungi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am schimbat simeringurile si uleiul din furca si acum parca imi vibreaza furca sus-jos (in curbe mai ales) . poate nu a pus mecanicul cantitatea optima de ulei in furca sau a pus inegal ? ce sa fie ? :unsure:

am crezut ca ai schimbat singur ca si eu am de gand sa o fac cat de curand si vroiam sa te intreb pe unde a fost mai greu?cred ca la suruburile alea mici de sub axul rotii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am crezut ca ai schimbat singur ca si eu am de gand sa o fac cat de curand si vroiam sa te intreb pe unde a fost mai greu?cred ca la suruburile alea mici de sub axul rotii.

cel mai greu este cu siguranta a pune noile simeringuri in pozitie. suruburile de din ambele capete ale furcii sunt usor de desfacut, daca sunt in prealabil slabite cat timp furca se afla un jug. pt a pune noile simeringuri eu am folosit vechile simeringuri plus un pinion din vechiul kit de lant care are o gaura in el, cam de diametrul furcii

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Eu tocmai mi-am luat un cbf 500 din 2005 si am cateva intrebari - recunosc, nu am citit cele 127 de pagini anterioare

Nu era nevoie să citești decât titlul: e vorba de altă motocicletă. Nu cred că cineva de aici a cumpărat CB-ul nou ca să știe ce a schimbat la 6000km, dar sigur cartea de service are specificate toate operațiile care trebuie efectuate iar Honda are un service cu tipi competenți care știu ce trebuie făcut.

 

Nu oprești în curbă, frânezi cât se poate în linie dreaptă (frâna în curbă are tendința să ridice motocicleta la verticală, iar apoi faci un high-side de nu se mai opresc morbizii din RIP-uri). Nu înclini motocicleta pe loc sub nici un motiv (chiar nu ai de ce, motocicletele merg foarte bine drepte și extrem de prost căzute pe jos), iar la semafor sau la opriri o ții verticală dacă se poate. Are 200kg, dacă nu te antrenezi pentru probe de forță la următoarea olimpiadă lasă motocicleta să stea singură dreaptă și susține-o cât mai puțin posibil. Dacă ți se pare prea grea încearcă un 125, e mai ușor și mai scund și mai simplu de manevrat. Nu e nici o rușine, e o constatare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglajul nu e ca să la?i spatele mai jos, e ca să reglezi cât de moale sau dură să fie suspensia. Pe 1 e cea mai moale, pe 5 e cea mai dură - de obicei se folose?te doar cu pasager ?i bagaje grele.

 

 

intradevar , pentru asta este reglajul , numai ca , daca reglezi suspensia moale se lasa si motorul un pic mai jos,

cand l-am luat deoarece mi se parea prea inalta, am facut treaba asta si desi ma sprijineam mai usor pe sol , suspensia era prea moale ........

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus ulei in furca de viscozitate medie, dar problema e ca ghidonul vibreaza stinga-dreapta dar si sus-jos(in curbe) ceea ce face toata motocicleta extrem de nesigura. Ma gindesc sa nu fi pus mecanicosul simeringurile in alta pozitie sau sa fi pus putin/mult ulei. Am sa fac rost si de manual sa ma uit eu, dar pina atunci .... :unsure:

 

 

in curba am pus frina brusca de fata si am cazut, nu rau dar am zgiriat murgul; in curba de atunci pun frina doar de spate cind e nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus ulei in furca de viscozitate medie, dar problema e ca ghidonul vibreaza stinga-dreapta dar si sus-jos(in curbe) ceea ce face toata motocicleta extrem de nesigura. Ma gindesc sa nu fi pus mecanicosul simeringurile in alta pozitie sau sa fi pus putin/mult ulei. Am sa fac rost si de manual sa ma uit eu, dar pina atunci .... :unsure:

 

 

in curba am pus frina brusca de fata si am cazut, nu rau dar am zgiriat murgul; in curba de atunci pun frina doar de spate cind e nevoie.

desfaci ghidonul si apoi suruburile din capul furcii si masori cu o rigla nivelul de ulei. macar atat poti face pentru inceput. ai grija!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era nevoie să citești decât titlul: e vorba de altă motocicletă.

 

am citit titlul, dar am crezut ca diferentele intre cele 2 se refera la orice altceva in afara de motor si mecanica :unsure: sau, altfel spus, asemanarile sunt atat de mari, incat ce se aplica la cb se poate aplica si la cbf.

 

deci, ce ulei folositi voi la motoreta ? :rock:

 

si, alta intrebare: ce presupune pregatirea motoretei pentru iarna ( in principiu, nu as vrea sa o tin afara, o sa incerc sa o tin in casa scarii sau chiar in casa :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hello.

 

Eu tocmai mi-am luat un cbf 500 din 2005 si am cateva intrebari - recunosc, nu am citit cele 127 de pagini anterioare - dar va rog sa imi raspundeti:

- cati litri de ulei sunt necesari pentru schimbul de ulei ? ce ulei este recomandat ?

- la 6000 km, ce ati schimbat voi la motoreta ?

- spuneati ca motoreta e proiectata si pentru persoane mai mici de inaltime, care o tin fara probleme; eu am 1,65 m si mi se pare cam grea, daca mi se inclina putin, o scap (de altfel, asa am si cazut); cum faceti cand franati si mai ales daca trebuie sa opriti in curba, cum tineti motoreta dreapta ? (nu stiu daca a fost clara intrebarea).

 

Mersi :rock:

frana spate nu prea se foloseste. Franezi cu fatza si numai daca ai nevoie de frana f puternica folosesti si spatele.

Eu spatele il mai folosesc la viteze mici din comoditate mai mult, de exemplu cand trebuie sa ma opresc la semafor, evident intr-o masura mai mica decat fatza. Oricum, trebuie sa fi pregatita sa franezi oricand. Dupa un timp, potzi incerca sa circuli cu 2 degete pe maneta de frana.

Nu uita ca frana de motor ajuta mult. Pana nu am coborat panta de 10% nu eram constient de asta, franam mereu cu amreiajul tras, ceea ce ingreuna franarea considerabil. Pt franare folosesti frana de motor (nu accelerezi, schimbi in treapta inferioara etc), frana fata si unpic frana spate.

Pe curbe poate deveni periculos, de cateva ori m-am panicat si am franat la intrarea in curba pt ca apoi sa descopar ca asfaltul se termina repede cand tu o iei in fatza iar drumul face stanga.

Inainte de curbe reduci viteza pana cand te-ai convis ca esti in siguranta, iar apoi te inclini. Poti folosi unpic de frana si in curba, combinat cu gradul de inclinare. In caz de ceva, cel mai bine este sa te inclini mai tare, foarte probabil ca mai ai mult pana la unghiul de inclinare maxim.

 

am citit titlul, dar am crezut ca diferentele intre cele 2 se refera la orice altceva in afara de motor si mecanica :unsure: sau, altfel spus, asemanarile sunt atat de mari, incat ce se aplica la cb se poate aplica si la cbf.

 

deci, ce ulei folositi voi la motoreta ? :D

 

si, alta intrebare: ce presupune pregatirea motoretei pentru iarna ( in principiu, nu as vrea sa o tin afara, o sa incerc sa o tin in casa scarii sau chiar in casa :D )

eu n-am schimbat uleiul la a mea, dar stiu ca se recomanda 10W40 semisintetic, si planueiesc sa pun ulei bun Motul probabil. Trebuie sa te uitzi in manualul pt modeulul tau, fiind mai noua s-ar ptuea sa fie recomandat alt tip.

pt iarna, gaseste un garaj neaparat. Nu o tzine afara pt ca s-ar putea sa te trezesti cu ea lipsa sau cu stricaciuni. Uite aici un topic despre cum se pune motoru la pastrare: /index.php?showtopic=10772

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam sa ti-l trimit prin posta sau curier in functie de ce alegi tu, iar dupa ce ajunge imi pui 150 ron intr-un cont pe care ti-l voi da eu(asta e varianta mai ieftina). sau daca vrei pot sa pun cu ramburs, dar vei plati taxe mai mari. pachetul e ambalat si poate pleca astazi catre tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A dat ghinionu' peste mine :disappointed: ....imi curge ulei din telescopul spate dreapta....cine stie cum il pot repara,sau unde....sa imi spuna il rog.Sau daca are cineva de vanzare,sau stie de unde sa iau sa-mi zica ...pogor nu ai,k am vaz k aveai si alte piese????....Mersi anticipat!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat eu niste oglinzi ptr CB 500 acum vreo 3 luni de la un tip di Sibiu dar nu mai am telefonul lui.....ma poate ajuta careva cu un link sau ceva asemanator, ptr niste oglinizi de Honda CB 500 sau hornet, de alea rotunde, mari?

PLS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat eu niste oglinzi ptr CB 500 acum vreo 3 luni de la un tip di Sibiu dar nu mai am telefonul lui.....ma poate ajuta careva cu un link sau ceva asemanator, ptr niste oglinizi de Honda CB 500 sau hornet, de alea rotunde, mari?

PLS PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat eu niste oglinzi ptr CB 500 acum vreo 3 luni de la un tip di Sibiu dar nu mai am telefonul lui.....ma poate ajuta careva cu un link sau ceva asemanator, ptr niste oglinizi de Honda CB 500 sau hornet, de alea rotunde, mari?

PLS PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat eu niste oglinzi ptr CB 500 acum vreo 3 luni de la un tip di Sibiu dar nu mai am telefonul lui.....ma poate ajuta careva cu un link sau ceva asemanator, ptr niste oglinizi de Honda CB 500 sau hornet, de alea rotunde, mari?

PLS PM

 

Intra pe www.louis.de, cod produs 10028151. Eu pe astea le am si sunt super multumit de ele.

Numai bine si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat eu niste oglinzi ptr CB 500 acum vreo 3 luni de la un tip di Sibiu dar nu mai am telefonul lui.....ma poate ajuta careva cu un link sau ceva asemanator, ptr niste oglinizi de Honda CB 500 sau hornet, de alea rotunde, mari?

PLS PM

cred ca despre el vorbesti: http://accesorii-moto.ro/. eu il cunos personal si e un tip tare de treaba. am luat de la el oglinzi si semnalizari

 

A dat ghinionu' peste mine :disappointed: ....imi curge ulei din telescopul spate dreapta....cine stie cum il pot repara,sau unde....sa imi spuna il rog.Sau daca are cineva de vanzare,sau stie de unde sa iau sa-mi zica ...pogor nu ai,k am vaz k aveai si alte piese????....Mersi anticipat!!!

nu, eu am vandut doar suportul pt ca nu-mi mai trebuie, scarita pt ca am luat scarite sport. motorul se vinde intreg. sunt mai mult baieit care aduc piese sh pe comanda de afara, la sectiunea vanzari. intreaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...salutare tuturor....am o problema, de unde iau si eu niste crashpad( buloane din alea), pt cb 500 (facute special) sau de la alt model de moto care se pot adapta, pe louis au doar crash-bar si pe langa ca sunt cam urate mai costa si o caruta de bani. Orice informatie e binevenita.  

 

  Numai bine si asfalt uscat.

Editat de chatuiesc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...salutare tuturor....am o problema, de unde iau si eu niste crashpad( buloane din alea), pt cb 500 (facute special) sau de la alt model de moto care se pot adapta, pe louis au doar crash-bar si pe langa ca sunt cam urate mai costa si o caruta de bani. Orice informatie e binevenita.  

 

  Numai bine si asfalt uscat.

 

Mie unu imi plac cu arata crash-barurile pe a mea :( o fac mai mare si mai agresiva :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 de unde iau si eu unele, ca pe louis sunt o groaza de bani....vad ca crash pad din alea nu prea se pot pune...

 

Cauta pe forum stiu ca erau unii care se ocupau cu confectionarea lor, si iesi super ieftin fata de louis. Nu mai stiu sa-ti zic exact la ce topic era dar stiu sigur ca am dat peste asa ceva. Eu am avut noroc, a venit cu tot cu ele cand am cumparat-o.

Bafta si nu renunta la cautare, sunt foarte utile ! eu le-am folosit o data :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut ! Intrebare: suspensia fata e reglabila la CB 500 S ? Are o prietena si o tot tranteste pe loc dupa ce opreste. Eu suspectez ca plonjeaza prea tare la folosirea franei fata. Daca as intari un pic amortizoarele fata cred ca ar ajuta-o.

Asta unu. Si doi: de unde iau si eu niste semnale noi sau SH pe care sa nu dau 180 de lei cat sunt la reprezentanta ? (tot pentru d-ra respectiva, ca ea e mai asociala si nu poate sa scrie pe-aici, cu toate ca citeste cam tot).

 

Hello.

 

Eu tocmai mi-am luat un cbf 500 din 2005 si am cateva intrebari - recunosc, nu am citit cele 127 de pagini anterioare - dar va rog sa imi raspundeti:

- cati litri de ulei sunt necesari pentru schimbul de ulei ? ce ulei este recomandat ?

- la 6000 km, ce ati schimbat voi la motoreta ?

- spuneati ca motoreta e proiectata si pentru persoane mai mici de inaltime, care o tin fara probleme; eu am 1,65 m si mi se pare cam grea, daca mi se inclina putin, o scap (de altfel, asa am si cazut); cum faceti cand franati si mai ales daca trebuie sa opriti in curba, cum tineti motoreta dreapta ? (nu stiu daca a fost clara intrebarea).

 

Mersi :(

Asa cum spuneam mai sus o prietena cam de aceeasi inaltime cu tine are aceeasi problema cu oprirea. Dupa observatiile mele asupra "experimentelor ei stiintifice" in materie de scapat mobra dupa oprirea pe loc am dedus ca:

1. suspensia fata e cam moale si plonjeaza cam mult (astept sa aflu de la experti daca se poate seta)

2. probabil ca in momentul opririi de tot a motocicletei ghidonul este un pic bracat ceea ce, in combinatie cu plonjarea inertiala, provoaca o inclinare usoara a mobrei intr-o parte; moment in care ajungem la...

...

3. mobra e prea grea pentru posibilitatile voastre fizice si cum s-a abatut un pic de la verticala nu mai puteti s-o tineti dreapta. Spun asta pentru ca eu am 170 cm doar si, chiar daca in poza arat ca o vrabie impaiata, ma descurc cu cb-ul. Am avut si eu momente cand mi-a plecat un pic intr-o parte la oprire dar i-am tras niste pinteni si niste smucituri din haturi si am strunit-o.

 

Solutii la problemele astea:

1. intarirea suspensiei fata (daca s-o putea)

2. franarea sub 20 km/h numai cu spatele (daca nu e franare de urgenta, desigur) pentru a evita plonjarea.

3. controlul directiei la oprirea pe loc in vederea pastrarii rotii fata cat se poate in planul longitudinal-vertical al mobrei

4. abonament la sala de fiare

5. schimbarea motocicletei cu una mai scunda, mai usoara sau macar cu centrul de greutate mai jos.

6. montarea de crash-bar-uri (daca asa s-o scrie) in cazul in care va incapatanati sa va dati cu ea zi de zi prin oras in conditiile de acum.

 

Atentie: chestiile de mai sus sunt valabile in cazul scaparii mobrei de pe loc in urma opririi, nu si in cazul cazaturilor in curba la viteza mica. Aia e alta discutie.

 

Daca mai descoperi cate ceva posteaza te rog. Ca lumea citeste chiar daca nu posteaza.

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...