lonely rider Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 (editat) am vazut tot felul de topicuri incepand "ce sa fac k sa ars becul" pana la "ce sa fac k am facut pana" multi iau motoare de toate capacitatile cilindrice , marimile si greutatile posibile dar nu se gandesc ce inseamna sa ai grija de o motocicleta dak iti iei motor nu inseamna k treb sa ii pui numai benzina si obligatoriu treb sa porneasca din cauza lipsei de cultura generala minima in materie de mecanica lasa motoarele sa ajunga in ultimul hal si prin urmare pun tot felul de intrebari stupide motocicleta treb spalata periodic ,stearsa,unsa,ingrijita k si cum ar fi o fiinta poate vi se pare haios dar asa este dak nu ii schimbi incaltarile o sa te arunce din sea nu ii pui benzina potrivita nu trage corespunzator si carburatoarele se infunda de mizerie nu ii schimbi placutele nu o sa te mai opresti intreg nu ii schimbi filtrele la timp o sa moara motorul prematur in concluzie majoritatea cumpara motoare pt a impresiona prietenii sau viitoarele prietene,pe forum sunt o multime de informatii care va pot rezolva problemele pe care le aveti...din cauza asta si sutele de pagini cu mistocareli pt k sau saturat sa auda tot felul de intrebari aiurea care au fost rezolvate INGRIJITI MOTOCICLETELE SI VOR AVEA SI GRIJA DE VOI Editat Februarie 23, 2009 de lonely rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 am vazut tot felul de topicuri incepand "ce sa fac k sa ars becul" pana la "ce sa fac k am facut pana"multi iau motoare de toate capacitatile cilindrice , marimile si greutatile posibile dar nu se gandesc ce inseamna sa ai grija de o motocicleta dak iti iei motor nu inseamna k treb sa ii pui numai benzina si obligatoriu treb sa porneasca din cauza lipsei de cultura generala minima in materie de mecanica lasa motoarele sa ajunga in ultimul hal si prin urmare pun tot felul de intrebari stupide motocicleta treb spalata periodic ,stearsa,unsa,ingrijita k si cum ar fi o fiinta poate vi se pare haios dar asa este dak nu ii schimbi incaltarile o sa te arunce din sea nu ii pui benzina potrivita nu trage corespunzator si carburatoarele se infunda de mizerie nu ii schimbi placutele nu o sa te mai opresti intreg nu ii schimbi filtrele la timp o sa moara motorul prematur in concluzie majoritatea cumpara motoare pt a impresiona prietenii sau viitoarele prietene,pe forum sunt o multime de informatii care va pot rezolva problemele pe care le aveti...din cauza asta si sutele de pagini cu mistocareli pt k sau saturat sa auda tot felul de intrebari aiurea care au fost rezolvate INGRIJITI MOTOCICLETELE SI VOR AVEA SI GRIJA DE VOI Daca toti vom face asta serviceurile vor da faliment. Sunt destui care nu se pricep la motoare sau masini...le duc in service si asta e, dau banu si gata s-a reparat. Nu toti au pasiune si de a repara si de a ingriji o motoreta, sa nu mai zicem de masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 (editat) Pentru reparatii cred si eu ca nu toti au "vana" ( pardon, am vrut sa spun"mana" ) dar pentru o minima ingrijire ar trebui, nu de alta dar viata conducatorului depinde uneori de asta. PS: Verifici nivele la lichide , incepand cu benzina continuand cu uleiul din motor si terminand cu lichidul de frana si de racire, te uiti la pneuri , la placutele de frana si la discuri, verifici presiunea in pneuri, verifici lantul sa fie intins destul si sa fie uns, verifici daca sunt ok cursele la manete si pedale, si nu in ultimul rand "asculti" motorul cum toarce. PS2:completati voi restul Editat Februarie 23, 2009 de sailordana8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaima Ursuletilor de Plus Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 Pentru reparatii cred si eu ca nu toti au "vana" ( pardon, am vrut sa spun"mana" ) dar pentru o minima ingrijire ar trebui, nu de alta dar viata conducatorului depinde uneori de asta. ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat! mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Februarie 23, 2009 Share Postat Februarie 23, 2009 ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat! mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine! ehe..s-o crezi tu ca oricine..crede-ma ca am prins un "sofer" care zicea :" ulei?! ce ulei????.eu am mers 10000km cu ea..trebuia sa verific ceva??" si decat sa se apuce asa unii sa "repare" mai bine nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Daca toti vom face asta serviceurile vor da faliment. Sunt destui care nu se pricep la motoare sau masini...le duc in service si asta e, dau banu si gata s-a reparat. Nu toti au pasiune si de a repara si de a ingriji o motoreta, sa nu mai zicem de masina. Iar cand ai dorinta si timp dar n-ai habar? Daca m-as descurca crezi ca nu as regla eu carburatia sau goli instalatia de franare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat! mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine! daca tot vorbesti de vaselina, ar trebui sa-ti dai seama ca kitul de lant nu e greu de schimbat. ...nici lichidul de frana, dar pentru reglat o carburatie e nevoie de scule. si intradevar, cei care au doar b-ul sunt mult mai varza la mecanica decat media motociclistilor. chestie incurajata insasi de producatori, ca la masinile de azi te uiti cam ca prostul , nu mai merge ca te prinzi. sunt si moto mai complicate, imi spunea un mecanic de un ktm la care faci schimbul de ulei in 3 locuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Nu ati inteles esenta: Sunt multi care nu le duc nici macar la service la vreo revizie, iar ei nu au oricum habar ce e de facut la un motor. Nimeni nu zice ca trebuie sa fii as la reparat/intretinut motoare, insa macar in service du'l frate daca tu habar n'ai, ca altfel ajunge motorul ala ca o epava daca doar de birjarit esti bun. PS: Initiatorului topicului: incearca totusi sa nu mai folosesti limbaj mirc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lonely rider Postat Februarie 24, 2009 Autor Share Postat Februarie 24, 2009 Nu ati inteles esenta: Sunt multi care nu le duc nici macar la service la vreo revizie, iar ei nu au oricum habar ce e de facut la un motor.Nimeni nu zice ca trebuie sa fii as la reparat/intretinut motoare, insa macar in service du'l frate daca tu habar n'ai, ca altfel ajunge motorul ala ca o epava daca doar de birjarit esti bun. PS: Initiatorului topicului: incearca totusi sa nu mai folosesti limbaj mirc. multumesc pt intelegere ...se abat foarte multi de la subiect ai fost singurul care a inteles ideea acestui topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Asta ziceam si eu ca mai bine te duci la cine se pricepe... Pe de alta parte macar din scoala ar trebui sa se plece cu ceva elementar, de baza si in mecanica nu doar "de aici accelerezi, de aici pui frana si te duuuuuuuuuu...." Dar sunt destui si cei care isi iau motocicleta si o tin pentru poze, stat pe ea in fata blocului etc etc si atunci la ce le trebuie intretinere, service ?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) Ma gandesc ca daca aveam direct o motocicleta moderna si in stare foarte buna nu stiam cate stiu acuma (nu ca as fi enciclopedie dar ma pricep la destule). Dar asa, comunistele mi-au facut "scoala de mecanica" si le datorez o mare parte din cunostintele acumulate peste ani. De la ele am prins "basic-ul". Plus ca de ele iti era frica - Niprul de exemplu cauta cel mai mic motiv sa te lase cu churu in balta. Daca le ingrijeai permanent nu era chiar asa. Toate astea s-au transmis involuntar si prin urmare motocicletele "de conceptie moderna" (ca noi tot nu erau) au beneficiat de acelasi tratament. Acuma sa recunosc, oricum nu mergeam pe un junghi si nu le lasam "in paragina" daca incepeam pe motociclete mai moderne si mai bune. Nu ma pricepeam intrebam, apelam la un prieten sau la service. Dar n-a fost cazul, asa ca le multumesc "socialistelor", si manualelor lui Al.Mayer (carti tiparite in 1957-1964), bine si lu' tata care a stat de mine si mai sta si-acuma (am venit intr-o zi de la munca si am gasit DR-ul demolat 75% pentru "spalare/curatare/ingrijire") Editat Februarie 24, 2009 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Eu sint de parere ca nu toata lumea ar trebui sa-si bage nasul. Taica-meu tot ridea de mine cind eram mic, ca demontam toate cele, sa ma uit cum merg. Odata s-a apucat sa schimbe un intrerupator la o veioza si "fericitul" care a avut onoarea s-o deschida primul (nici macar n-a probat-o dupa) s-a ales cu o sperietura de zile mari: firele erau conectate gresit si a facut nul intre scurt si faza. A sarit cupru topit pe o raza de 2 metri in jur Unii pur si simplu nu au "what it takes", poti sa le dai 5000 mii de manuale. Acuma juma de an am pus mina intimplator pe ambreiajul motorului unui cunoscut si observ ca nu are joc deloc la maneta. Ii zic "ar trebui sa aiba oleaca de joc ambreiajul asta" Raspuns "mm..." Eu: "pai nu e nici o brinza, umbli la piulita aia oleaca (ii arat unde), se poate face si acuma" Raspuns: "ee... da' merge bine, las-o asa". Na, ce sa-i zici. Eu pe de alta parte am grija de ea da' o mai dau de asfalt din cind in cind Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 (editat) Fiecare om ar trebui sa-si stie limitele ( din punct de vedere tehnic ) si sa nu umble unde nu stie. Sunt multe lucruri pe care un individ "dibaci" le considera simple, iar pt unul nascut cu 2 maini stangi, par lucruri imposibil de facut. Eu incerc sa mesteresc singur la mobra ( sch de ulei, apa, cauciucuri, filtre, cabluri acc si ambr, placute de frana, becuri, dar cam atat ) Nu cred ca m-as baga la un schimb de set motor sau la schimb de ambreiaj. BAFTA!!! Editat Februarie 25, 2009 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Si eu incerc sa-mi intretin motorul,dar pe langa cunostinte de mecanica sa nu uitam si de costuri.IMENSE!Vara asta mi s-au urcat toate in cap. Cauciucuri-250-300 de euro Ulei +filtre...vreo 50 Placute de frana..alti 50 O retusare estetica de baza..vreo 30 Un chit de lant 200 de euro.. Deci pe langa costuri ca benzina unde papa de sparge,costurile anuale te rup la bani,nu ma asteptam sa fie asa de mari.Si vara asta ca incepator am incercat sa am grija de ea..dar uneori am mai mers si pe principiul "las-o ca merge asa".De exemplu nu am schimbat lichidele din radiator de cand am cumparat-o..pur si simplu nu mi-am dat seama,am uitat.Sau nu am uns mereu lantul,ca nu am avut cu ce.Acum incept sa simt efectele "indiferentei" mele..lantul mai merge o buna perioada de timp..dar de-acum o sa am grija de el ca de ochii din cap la cat costa.Si de cauciucuri,mai putine frane inutile si plecari bruste..Insa poate si faptul ca am doar 18 ani si nu am un job stabil face totul asa de greu.Cand am strans banii pentru moto,si m-am vazut cu el in caruta,nu m-am mai gandit la ce va urma..eram prea fericit. Si daca tot scriu aici,intreb..cam cat tine un lant daca e ingrijit?Si daca nu e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lonely rider Postat Februarie 25, 2009 Autor Share Postat Februarie 25, 2009 (editat) tocmai din cauza asta ajung motoarele cum ajung sunt multi care cumpara un motor de 3000 E dar nu mai au bani de intretinere sau echipament nu zic sa nu cumpere dar asta era ideea de baza acestui topic motocicleta=responsabilitate un motor te mananca de bani ...incepand de la consum pana la consumabile sa nu mai zic de echipament care iti este adresat 100% intradevar consumul este o problema pt multi..."consuma mult" de fapt ce inseamna consuma mult??? 10 % max sunt tot felul de topicuri pe care le citesc incepatorii dar nimeni nu scrie despre dezavantajele financiare...bun...ai motor..te-ai chinuit mult si ai facut sacrificii(nu esti singurul)...ai facut rost de un echipament sh cat de cat bun...dar treb spus k un motor este un tocator de bani...multi au idei preconcepute..."oauuuu am motor frate sunt cineva " treb sa ii invatam pe cei ce vin dupa noi k dak iti iei motor pe langa pericolele care le intalnesti zi de zi ai si responsabilitatea de a intretine acel motor ...pt k tu nu il intretii si il vinzi altuia si ii poti pune viata in pericol aceste idei au fost spuse in general...nu am arat cu degetul pe nimeni Editat Februarie 25, 2009 de lonely rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 citeam pe aici si m-a lovit curiozitatea peste ochi .....................ce s-ar putea intampla daca lantul ar fi prea larg ( poate am sa-l intind daca e naspa traba ) .......................a avut cineva vreun accident din cauza asta ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Adevarul ca daca ar fi doar consumul ridicat..n-ar fi o asa mare problema..faci de undeva rost de 20-30 de lei pt benzina.Tin minte ca m-am dus odata in peco..si..vine tipu de la pompa..imi lauda motoru..eu mersi mersi..si ma intreaba "-De care iti pun? -Carerra 100 -De cat? -De 6 lei" Dar consumabilele sunt ingrozitoare la preturi.Cu un cauciuc de moto incalt 4 roti la dacie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 citeam pe aici si m-a lovit curiozitatea peste ochi .....................ce s-ar putea intampla daca lantul ar fi prea larg ( poate am sa-l intind daca e naspa traba ) .......................a avut cineva vreun accident din cauza asta ??? ...pai mare lucru nu se intampla ...primul si cel mai fericit lucru pt tine e ca lantul urca pe varfurile pinioanelor si le uzeaza mut mai repede decat ar trebui ...si 2 se poate ca daca are deja o uzura sa iasa de pe pinion si sa se faca ''ghem'' unde e locul cel mai mic prin care isi face rularea si de aici o tranta... ...sper sa nu aiba cineva parte de asa ceva...bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Fiecare cand isi cumpara o motocicleta ar trebui sa stie ca pentru modelul ala de motocicleta exista un manual de intretinere. Daca nu vine motocicleta cu manualul macar sa-l caute si sa-l aiba. Si un prajitor de paine vine cu manual de utilizare si intretinere, si multi il citesc... dar cand vine vorba de moto si masina, parca sunt nave spatiale. Orice om normal care a obtinut permis de conducere e capabil sa tina minte urmatoarele lucruri importante pt masina sau motocicleta si sa le verifice periodic. Scrie mare pe ele: MAX, MIN, ("add only dot4", "add only ethylen glycol", etc) - nivelul de ulei si durata intre schimburi; - nivelul de antigel; - nivelul de lichid de frana; - presiunea in pneuri; - incarcarea bateriei. pt moto: - lantul, ungere si intindere. - placute de frana. Daca nu esti capabil sa verifici singur chestiile astea la autovehiculul personal inseamna ca nu esti capabil sa citesti un manual de utilizare. (bine, de-aia s-au introdus reviziile periodice specificate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Adevarul ca daca ar fi doar consumul ridicat..n-ar fi o asa mare problema..faci de undeva rost de 20-30 de lei pt benzina.Tin minte ca m-am dus odata in peco..si..vine tipu de la pompa..imi lauda motoru..eu mersi mersi..si ma intreaba"-De care iti pun? -Carerra 100 -De cat? -De 6 lei" Dar consumabilele sunt ingrozitoare la preturi.Cu un cauciuc de moto incalt 4 roti la dacie. ............tocmai ca sunt scumpe consumabilele,............care chiar se "consuma" repede, la pofta de a sta pe 2 roti, sa nu uitam ca mai toti avem motociclete pt. ca ne plac....nu ca o necesitate.........hai sa ii ajutam si pe alti , care nu pot, nu stiu, sa faca surubareala zilnica.........macar prin sfaturi pe forum. poate se lipeste ceva. un surub , ulei , filtru, placute.........pentru intretinere /reparatii ( schimb) iti trebuie minimul de " bun simt tehnic". ....eu sunt de principiul " daca vreau un serviciu bun, il fac singur "......fara carcoteli .....e vorba de moto.............asa ca daca nu platim pentru unele servicii simple......ne raman bani de consumabile ( poate....ca oricum suntem dependenti de benzina, TOTI ) am intialnit pe cineva care a dat 100 lei pe un cablu de ambreiaj schimbat.........m-a tulburat chestia ( 58 cablu + dezbracata de carena+"operatia inversa")...........mie imi ia 1/4 ora sa il repar..........dar tipul a zis ca nu are mana, nu are scule......si a trebuit sa-i dau dreptate......... unde am vrut sa ajung: suntem de 2 feluri : motociclisti si birjari dar si motociclisti sunt de 2 feluri - cei care isi fac simguri "surubareala" - cei care nu stiu dar vreau motor , si platesc pentru asta. cine a inceput cu o comunista ( oare de ce nu putem sa-i zicem "oldtimer") nu cred ca se poate incadra la categoria birjar.......... sper ca nu am suparat pe nimeni. cand da caldura se raresc si forumisti............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) Ce ma enerveaza pe mine cel mai tare este pretul foarte mare al consumabilelor in comparatie cu cele pt masini. Pai 2 cauciucuri is 12 mil, da-o in pana mea de treaba. Lucrez o luna si ceva doar pt o pereche de gume? Placutele sunf mai scumpe, filtrele iarasi. Intr-adevar sunt preturi europene pt salarii europene, dar pt noi e cam mult. Eu am manualul si il cam citesc si aplic unde pot. Acuma urmeaza sa schimb placutele de frana, lichidul de frana si de racire. Doar la lichidul de racire cred ca o sa ma aventurez singur, pt ca din manual imi dau seama ca e destul de simplu la Hornetul meu. La placute si lichidul de frana, pt ca e prima data, o sa ma duc la mecanic sa vad cum se face, apoi o sa le fac eu datile viitoare dupa manual si ce am vazut la mecanic. Cam asta ar fi, parerea mea, cea ma si buna si ieftina cale: faci rost de manual de service si il consulti cand vine vorba de intretinerea motocicletei (schimburi, verificari si inlocuiri piese in functie de nr de km si perioade de timp), iar la operatiile majore mergi la mecanic prima data, iar de acolo incolo, le faci tu acasa dupa manual, singur sau cu alti prieteni motociclisti. 50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia. Editat Februarie 27, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) 50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia. La dentist te duci de necesitate, la mecanic de multe ori din ignoranta/comoditate sau prostie. Iar 50lei/ora e cam istorie, daca te duci la reprezentante am inteles ca acum e undeva pe la 90lei/ora.. Editat Februarie 27, 2009 de strumfuadi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 am intrebat de curiozitate cat e ora de service la yamaha in ploiesti si am aflat ca e 40 de ron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishu_canishu Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Ce ma enerveaza pe mine cel mai tare este pretul foarte mare al consumabilelor in comparatie cu cele pt masini. Pai 2 cauciucuri is 12 mil, da-o in pana mea de treaba. Lucrez o luna si ceva doar pt o pereche de gume? Placutele sunf mai scumpe, filtrele iarasi. Intr-adevar sunt preturi europene pt salarii europene, dar pt noi e cam mult. Eu am manualul si il cam citesc si aplic unde pot. Acuma urmeaza sa schimb placutele de frana, lichidul de frana si de racire. Doar la lichidul de racire cred ca o sa ma aventurez singur, pt ca din manual imi dau seama ca e destul de simplu la Hornetul meu. La placute si lichidul de frana, pt ca e prima data, o sa ma duc la mecanic sa vad cum se face, apoi o sa le fac eu datile viitoare dupa manual si ce am vazut la mecanic.Cam asta ar fi, parerea mea, cea ma si buna si ieftina cale: faci rost de manual de service si il consulti cand vine vorba de intretinerea motocicletei (schimburi, verificari si inlocuiri piese in functie de nr de km si perioade de timp), iar la operatiile majore mergi la mecanic prima data, iar de acolo incolo, le faci tu acasa dupa manual, singur sau cu alti prieteni motociclisti. 50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia. De ce nu apelezi la una din variantele ajutatoare? Suni un prieten, care se pricepe si impreuna schimbati si lichidul de frana in instalatie! Si dupa beti o bere sau in timp ce lucrati! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) 50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia. Mergi la un "zugrav" sa-ti schimbe lantul ( sigur iesi mai ieftin ). In mare parte ai dreptate, dar asa e in toata lumea: Serviciile se platesc! Mai mult cele care implica murdarie. Cine stie, castiga!!!! BAFTA Editat Februarie 27, 2009 de Lucianggg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.