Sari la conținut

cum intretii o motocicleta


Postări Recomandate

am vazut tot felul de topicuri incepand "ce sa fac k sa ars becul" pana la "ce sa fac k am facut pana"

multi iau motoare de toate capacitatile cilindrice , marimile si greutatile posibile dar nu se gandesc ce inseamna sa ai grija de o motocicleta

dak iti iei motor nu inseamna k treb sa ii pui numai benzina si obligatoriu treb sa porneasca

din cauza lipsei de cultura generala minima in materie de mecanica lasa motoarele sa ajunga in ultimul hal si prin urmare pun tot felul de intrebari stupide

motocicleta treb spalata periodic ,stearsa,unsa,ingrijita k si cum ar fi o fiinta

poate vi se pare haios dar asa este

dak nu ii schimbi incaltarile o sa te arunce din sea

nu ii pui benzina potrivita nu trage corespunzator si carburatoarele se infunda de mizerie

nu ii schimbi placutele nu o sa te mai opresti intreg

nu ii schimbi filtrele la timp o sa moara motorul prematur

in concluzie majoritatea cumpara motoare pt a impresiona prietenii sau viitoarele prietene,pe forum sunt o multime de informatii care va pot rezolva problemele pe care le aveti...din cauza asta si sutele de pagini cu mistocareli pt k sau saturat sa auda tot felul de intrebari aiurea care au fost rezolvate

 

 

INGRIJITI MOTOCICLETELE SI VOR AVEA SI GRIJA DE VOI

Editat de lonely rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut tot felul de topicuri incepand "ce sa fac k sa ars becul" pana la "ce sa fac k am facut pana"

multi iau motoare de toate capacitatile cilindrice , marimile si greutatile posibile dar nu se gandesc ce inseamna sa ai grija de o motocicleta

dak iti iei motor nu inseamna k treb sa ii pui numai benzina si obligatoriu treb sa porneasca

din cauza lipsei de cultura generala minima in materie de mecanica lasa motoarele sa ajunga in ultimul hal si prin urmare pun tot felul de intrebari stupide

motocicleta treb spalata periodic ,stearsa,unsa,ingrijita k si cum ar fi o fiinta

poate vi se pare haios dar asa este

dak nu ii schimbi incaltarile o sa te arunce din sea

nu ii pui benzina potrivita nu trage corespunzator si carburatoarele se infunda de mizerie

nu ii schimbi placutele nu o sa te mai opresti intreg

nu ii schimbi filtrele la timp o sa moara motorul prematur

in concluzie majoritatea cumpara motoare pt a impresiona prietenii sau viitoarele prietene,pe forum sunt o multime de informatii care va pot rezolva problemele pe care le aveti...din cauza asta si sutele de pagini cu mistocareli pt k sau saturat sa auda tot felul de intrebari aiurea care au fost rezolvate

 

 

INGRIJITI MOTOCICLETELE SI VOR AVEA SI GRIJA DE VOI

 

Daca toti vom face asta serviceurile vor da faliment. Sunt destui care nu se pricep la motoare sau masini...le duc in service si asta e, dau banu si gata s-a reparat. Nu toti au pasiune si de a repara si de a ingriji o motoreta, sa nu mai zicem de masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru reparatii cred si eu ca nu toti au "vana" ( pardon, am vrut sa spun"mana" :) ) dar pentru o minima ingrijire ar trebui, nu de alta dar viata conducatorului depinde uneori de asta.

 

PS: Verifici nivele la lichide , incepand cu benzina continuand cu uleiul din motor si terminand cu lichidul de frana si de racire, te uiti la pneuri , la placutele de frana si la discuri, verifici presiunea in pneuri, verifici lantul sa fie intins destul si sa fie uns, verifici daca sunt ok cursele la manete si pedale, si nu in ultimul rand "asculti" motorul cum toarce.

 

PS2:completati voi restul

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru reparatii cred si eu ca nu toti au "vana" ( pardon, am vrut sa spun"mana" :) ) dar pentru o minima ingrijire ar trebui, nu de alta dar viata conducatorului depinde uneori de asta.

 

 

ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat!

 

 

mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat!

 

 

mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine!

 

ehe..s-o crezi tu ca oricine..crede-ma ca am prins un "sofer" care zicea :" ulei?! ce ulei????.eu am mers 10000km cu ea..trebuia sa verific ceva??" si decat sa se apuce asa unii sa "repare" mai bine nu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca toti vom face asta serviceurile vor da faliment. Sunt destui care nu se pricep la motoare sau masini...le duc in service si asta e, dau banu si gata s-a reparat. Nu toti au pasiune si de a repara si de a ingriji o motoreta, sa nu mai zicem de masina.

Iar cand ai dorinta si timp dar n-ai habar?

 

Daca m-as descurca crezi ca nu as regla eu carburatia sau goli instalatia de franare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce farmec mai are daca nu`tzi bagi tu gheareele sa e umpli de vaselina ...cand desfaci bujii ..si faci schimbu de ulei si alte chestii ...acum trebuie sa schimb kitul de lantz..din pacate nu cunosc procedura..deci trebuie sa apelez la un mecanic specializat!

 

 

mai o placutza acolo o aerisire la frane ... un filtru nou ..sunt chestii pe care poate sa le faca oricine!

daca tot vorbesti de vaselina, ar trebui sa-ti dai seama ca kitul de lant nu e greu de schimbat.

...nici lichidul de frana, dar pentru reglat o carburatie e nevoie de scule. si intradevar, cei care au doar b-ul sunt mult mai varza la mecanica decat media motociclistilor. chestie incurajata insasi de producatori, ca la masinile de azi te uiti cam ca prostul , nu mai merge ca te prinzi. sunt si moto mai complicate, imi spunea un mecanic de un ktm la care faci schimbul de ulei in 3 locuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ati inteles esenta: Sunt multi care nu le duc nici macar la service la vreo revizie, iar ei nu au oricum habar ce e de facut la un motor.

Nimeni nu zice ca trebuie sa fii as la reparat/intretinut motoare, insa macar in service du'l frate daca tu habar n'ai, ca altfel ajunge motorul ala ca o epava daca doar de birjarit esti bun.

 

PS: Initiatorului topicului: incearca totusi sa nu mai folosesti limbaj mirc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ati inteles esenta: Sunt multi care nu le duc nici macar la service la vreo revizie, iar ei nu au oricum habar ce e de facut la un motor.

Nimeni nu zice ca trebuie sa fii as la reparat/intretinut motoare, insa macar in service du'l frate daca tu habar n'ai, ca altfel ajunge motorul ala ca o epava daca doar de birjarit esti bun.

 

PS: Initiatorului topicului: incearca totusi sa nu mai folosesti limbaj mirc.

 

 

multumesc pt intelegere ...se abat foarte multi de la subiect

ai fost singurul care a inteles ideea acestui topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ziceam si eu ca mai bine te duci la cine se pricepe...

Pe de alta parte macar din scoala ar trebui sa se plece cu ceva elementar, de baza si in mecanica nu doar "de aici accelerezi, de aici pui frana si te duuuuuuuuuu...."

Dar sunt destui si cei care isi iau motocicleta si o tin pentru poze, stat pe ea in fata blocului etc etc si atunci la ce le trebuie intretinere, service ?!?! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca daca aveam direct o motocicleta moderna si in stare foarte buna nu stiam cate stiu acuma (nu ca as fi enciclopedie dar ma pricep la destule).

 

Dar asa, comunistele mi-au facut "scoala de mecanica" si le datorez o mare parte din cunostintele acumulate peste ani. De la ele am prins "basic-ul". :)

Plus ca de ele iti era frica :D - Niprul de exemplu cauta cel mai mic motiv sa te lase cu churu in balta. Daca le ingrijeai permanent nu era chiar asa.

 

Toate astea s-au transmis involuntar si prin urmare motocicletele "de conceptie moderna" (ca noi tot nu erau) au beneficiat de acelasi tratament.

 

Acuma sa recunosc, oricum nu mergeam pe un junghi si nu le lasam "in paragina" daca incepeam pe motociclete mai moderne si mai bune. Nu ma pricepeam intrebam, apelam la un prieten sau la service.

Dar n-a fost cazul, asa ca le multumesc "socialistelor", si manualelor lui Al.Mayer (carti tiparite in 1957-1964), bine si lu' tata care a stat de mine si mai sta si-acuma (am venit intr-o zi de la munca si am gasit DR-ul demolat 75% pentru "spalare/curatare/ingrijire") :D

:)

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sint de parere ca nu toata lumea ar trebui sa-si bage nasul.

Taica-meu tot ridea de mine cind eram mic, ca demontam toate cele, sa ma uit cum merg. Odata s-a apucat sa schimbe un intrerupator la o veioza si "fericitul" care a avut onoarea s-o deschida primul (nici macar n-a probat-o dupa) s-a ales cu o sperietura de zile mari: firele erau conectate gresit si a facut nul intre scurt si faza. A sarit cupru topit pe o raza de 2 metri in jur :bounce: Unii pur si simplu nu au "what it takes", poti sa le dai 5000 mii de manuale.

Acuma juma de an am pus mina intimplator pe ambreiajul motorului unui cunoscut si observ ca nu are joc deloc la maneta. Ii zic "ar trebui sa aiba oleaca de joc ambreiajul asta" Raspuns "mm..." Eu: "pai nu e nici o brinza, umbli la piulita aia oleaca (ii arat unde), se poate face si acuma" Raspuns: "ee... da' merge bine, las-o asa".

Na, ce sa-i zici.

Eu pe de alta parte am grija de ea da' o mai dau de asfalt din cind in cind :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare om ar trebui sa-si stie limitele ( din punct de vedere tehnic ) si sa nu umble unde nu stie. Sunt multe lucruri pe care un individ "dibaci" le considera simple, iar pt unul nascut cu 2 maini stangi, par lucruri imposibil de facut. Eu incerc sa mesteresc singur la mobra ( sch de ulei, apa, cauciucuri, filtre, cabluri acc si ambr, placute de frana, becuri, dar cam atat ) Nu cred ca m-as baga la un schimb de set motor sau la schimb de ambreiaj. BAFTA!!!

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu incerc sa-mi intretin motorul,dar pe langa cunostinte de mecanica sa nu uitam si de costuri.IMENSE!Vara asta mi s-au urcat toate in cap.

Cauciucuri-250-300 de euro

Ulei +filtre...vreo 50

Placute de frana..alti 50

O retusare estetica de baza..vreo 30

Un chit de lant 200 de euro..

Deci pe langa costuri ca benzina unde papa de sparge,costurile anuale te rup la bani,nu ma asteptam sa fie asa de mari.Si vara asta ca incepator am incercat sa am grija de ea..dar uneori am mai mers si pe principiul "las-o ca merge asa".De exemplu nu am schimbat lichidele din radiator de cand am cumparat-o..pur si simplu nu mi-am dat seama,am uitat.Sau nu am uns mereu lantul,ca nu am avut cu ce.Acum incept sa simt efectele "indiferentei" mele..lantul mai merge o buna perioada de timp..dar de-acum o sa am grija de el ca de ochii din cap la cat costa.Si de cauciucuri,mai putine frane inutile si plecari bruste..Insa poate si faptul ca am doar 18 ani si nu am un job stabil face totul asa de greu.Cand am strans banii pentru moto,si m-am vazut cu el in caruta,nu m-am mai gandit la ce va urma..eram prea fericit.

Si daca tot scriu aici,intreb..cam cat tine un lant daca e ingrijit?Si daca nu e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai din cauza asta ajung motoarele cum ajung

sunt multi care cumpara un motor de 3000 E dar nu mai au bani de intretinere sau echipament

nu zic sa nu cumpere dar asta era ideea de baza acestui topic motocicleta=responsabilitate

un motor te mananca de bani ...incepand de la consum pana la consumabile sa nu mai zic de echipament care iti este adresat 100%

intradevar consumul este o problema pt multi..."consuma mult" de fapt ce inseamna consuma mult??? 10 % max

sunt tot felul de topicuri pe care le citesc incepatorii dar nimeni nu scrie despre dezavantajele financiare...bun...ai motor..te-ai chinuit mult si ai facut sacrificii(nu esti singurul)...ai facut rost de un echipament sh cat de cat bun...dar treb spus k un motor este un tocator de bani...multi au idei preconcepute..."oauuuu am motor frate sunt cineva "

 

treb sa ii invatam pe cei ce vin dupa noi k dak iti iei motor pe langa pericolele care le intalnesti zi de zi ai si responsabilitatea de a intretine acel motor ...pt k tu nu il intretii si il vinzi altuia si ii poti pune viata in pericol

 

 

aceste idei au fost spuse in general...nu am arat cu degetul pe nimeni

Editat de lonely rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citeam pe aici si m-a lovit curiozitatea peste ochi .....................ce s-ar putea intampla daca lantul ar fi prea larg ( poate am sa-l intind daca e naspa traba :friends: ) .......................a avut cineva vreun accident din cauza asta ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul ca daca ar fi doar consumul ridicat..n-ar fi o asa mare problema..faci de undeva rost de 20-30 de lei pt benzina.Tin minte ca m-am dus odata in peco..si..vine tipu de la pompa..imi lauda motoru..eu mersi mersi..si ma intreaba

"-De care iti pun?

-Carerra 100

-De cat?

-De 6 lei" :friends:

 

Dar consumabilele sunt ingrozitoare la preturi.Cu un cauciuc de moto incalt 4 roti la dacie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citeam pe aici si m-a lovit curiozitatea peste ochi .....................ce s-ar putea intampla daca lantul ar fi prea larg ( poate am sa-l intind daca e naspa traba :bounce: ) .......................a avut cineva vreun accident din cauza asta ???

 

...pai mare lucru nu se intampla

...primul si cel mai fericit lucru pt tine e ca lantul urca pe varfurile pinioanelor si le uzeaza mut mai repede decat ar trebui

...si 2 se poate ca daca are deja o uzura sa iasa de pe pinion si sa se faca ''ghem'' unde e locul cel mai mic prin care isi face rularea si de aici o tranta...

...sper sa nu aiba cineva parte de asa ceva...bafta :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cand isi cumpara o motocicleta ar trebui sa stie ca pentru modelul ala de motocicleta exista un manual de intretinere. Daca nu vine motocicleta cu manualul macar sa-l caute si sa-l aiba.

 

Si un prajitor de paine vine cu manual de utilizare si intretinere, si multi il citesc... dar cand vine vorba de moto si masina, parca sunt nave spatiale.

 

Orice om normal care a obtinut permis de conducere e capabil sa tina minte urmatoarele lucruri importante pt masina sau motocicleta si sa le verifice periodic. Scrie mare pe ele: MAX, MIN, ("add only dot4", "add only ethylen glycol", etc)

 

- nivelul de ulei si durata intre schimburi;

- nivelul de antigel;

- nivelul de lichid de frana;

- presiunea in pneuri;

- incarcarea bateriei.

pt moto:

- lantul, ungere si intindere.

- placute de frana.

 

Daca nu esti capabil sa verifici singur chestiile astea la autovehiculul personal inseamna ca nu esti capabil sa citesti un manual de utilizare. (bine, de-aia s-au introdus reviziile periodice specificate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul ca daca ar fi doar consumul ridicat..n-ar fi o asa mare problema..faci de undeva rost de 20-30 de lei pt benzina.Tin minte ca m-am dus odata in peco..si..vine tipu de la pompa..imi lauda motoru..eu mersi mersi..si ma intreaba

"-De care iti pun?

-Carerra 100

-De cat?

-De 6 lei" :friends:

 

Dar consumabilele sunt ingrozitoare la preturi.Cu un cauciuc de moto incalt 4 roti la dacie.

............tocmai ca sunt scumpe consumabilele,............care chiar se "consuma" repede, la pofta de a sta pe 2 roti, sa nu uitam ca mai toti avem motociclete pt. ca ne plac....nu ca o necesitate.........hai sa ii ajutam si pe alti , care nu pot, nu stiu, sa faca surubareala zilnica.........macar prin sfaturi pe forum. poate se lipeste ceva.

un surub , ulei , filtru, placute.........pentru intretinere /reparatii ( schimb) iti trebuie minimul de " bun simt tehnic".

....eu sunt de principiul " daca vreau un serviciu bun, il fac singur "......fara carcoteli :bounce: .....e vorba de moto.............asa ca daca nu platim pentru unele servicii simple......ne raman bani de consumabile ( poate....ca oricum suntem dependenti de benzina, TOTI )

am intialnit pe cineva care a dat 100 lei pe un cablu de ambreiaj schimbat.........m-a tulburat chestia ( 58 cablu + dezbracata de carena+"operatia inversa")...........mie imi ia 1/4 ora sa il repar..........dar tipul a zis ca nu are mana, nu are scule......si a trebuit sa-i dau dreptate.........

unde am vrut sa ajung:

suntem de 2 feluri : motociclisti si birjari

dar si motociclisti sunt de 2 feluri - cei care isi fac simguri "surubareala"

- cei care nu stiu dar vreau motor , si platesc pentru asta.

cine a inceput cu o comunista ( oare de ce nu putem sa-i zicem "oldtimer") nu cred ca se poate incadra la categoria birjar..........

sper ca nu am suparat pe nimeni.

cand da caldura se raresc si forumisti............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma enerveaza pe mine cel mai tare este pretul foarte mare al consumabilelor in comparatie cu cele pt masini. Pai 2 cauciucuri is 12 mil, da-o in pana mea de treaba. Lucrez o luna si ceva doar pt o pereche de gume? :friends: Placutele sunf mai scumpe, filtrele iarasi. Intr-adevar sunt preturi europene pt salarii europene, dar pt noi e cam mult. Eu am manualul si il cam citesc si aplic unde pot. Acuma urmeaza sa schimb placutele de frana, lichidul de frana si de racire. Doar la lichidul de racire cred ca o sa ma aventurez singur, pt ca din manual imi dau seama ca e destul de simplu la Hornetul meu. La placute si lichidul de frana, pt ca e prima data, o sa ma duc la mecanic sa vad cum se face, apoi o sa le fac eu datile viitoare dupa manual si ce am vazut la mecanic.

Cam asta ar fi, parerea mea, cea ma si buna si ieftina cale: faci rost de manual de service si il consulti cand vine vorba de intretinerea motocicletei (schimburi, verificari si inlocuiri piese in functie de nr de km si perioade de timp), iar la operatiile majore mergi la mecanic prima data, iar de acolo incolo, le faci tu acasa dupa manual, singur sau cu alti prieteni motociclisti.

 

50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia.

La dentist te duci de necesitate, la mecanic de multe ori din ignoranta/comoditate sau prostie. Iar 50lei/ora e cam istorie, daca te duci la reprezentante am inteles ca acum e undeva pe la 90lei/ora.. :friends:

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma enerveaza pe mine cel mai tare este pretul foarte mare al consumabilelor in comparatie cu cele pt masini. Pai 2 cauciucuri is 12 mil, da-o in pana mea de treaba. Lucrez o luna si ceva doar pt o pereche de gume? :friends: Placutele sunf mai scumpe, filtrele iarasi. Intr-adevar sunt preturi europene pt salarii europene, dar pt noi e cam mult. Eu am manualul si il cam citesc si aplic unde pot. Acuma urmeaza sa schimb placutele de frana, lichidul de frana si de racire. Doar la lichidul de racire cred ca o sa ma aventurez singur, pt ca din manual imi dau seama ca e destul de simplu la Hornetul meu. La placute si lichidul de frana, pt ca e prima data, o sa ma duc la mecanic sa vad cum se face, apoi o sa le fac eu datile viitoare dupa manual si ce am vazut la mecanic.

Cam asta ar fi, parerea mea, cea ma si buna si ieftina cale: faci rost de manual de service si il consulti cand vine vorba de intretinerea motocicletei (schimburi, verificari si inlocuiri piese in functie de nr de km si perioade de timp), iar la operatiile majore mergi la mecanic prima data, iar de acolo incolo, le faci tu acasa dupa manual, singur sau cu alti prieteni motociclisti.

 

50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia.

 

De ce nu apelezi la una din variantele ajutatoare?

 

Suni un prieten, care se pricepe si impreuna schimbati si lichidul de frana in instalatie! Si dupa beti o bere sau in timp ce lucrati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50 de lei un schimb de kit de lant? E o treaba de 30 de min. Cine mai castiga 50 de lei in 30 de min? Un dentist de exemplu. Dar, sa fim seriosi, e o diferenta mare de tot intre un mecanic de motociclete si un dentist, intre cat studiaza unu si cat studiaza altul, intre valoarea unuia si a altuia.

 

Mergi la un "zugrav" sa-ti schimbe lantul ( sigur iesi mai ieftin ). :friends: In mare parte ai dreptate, dar asa e in toata lumea: Serviciile se platesc! Mai mult cele care implica murdarie. Cine stie, castiga!!!!

 

BAFTA

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...