Sari la conținut

Evacuari Inversate Pe Ij


Borkonnen
 Share

Postări Recomandate

Sunt varza la mecanica (dar, din cate ma cunosc invat foarte repede) si am o idee.

 

Am gasit la tara un Ij Jupiter pe care ma gandesc sa-l cumpar ca sa-l borkonizez.

 

Prima modificare pe care as face-o si care pare o treaba usoara ar fi sa-i inversez evacuarile, astfel incat curbura care iese din pistonul stang, o data ajunsa in partea dreapta sa se indrepte in sus, iar teava de esapament sa vina ridicata aproape sub sa. Si invers. Singura problema pe care o vad ar fi ca mi-as arde picioarele, dar as putea sa-i sudez cate o tabla de o parte si cealalta, ca sa nu ating esapamentul.

 

Ce ziceti, vorbesc prostii?

 

Dupa care as vrea sa-i retez tobele. Alta treaba complicata, sau doar o chestiune de flex?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 -le poti inversa. vezi pe autosoviet ij 56 cross are tobele asa.

2 - nu le scurta ca influenteaza functionarea motorului

3 - o sa te arda rau la bulane

4 - nu merita munca la jupi, costa mult sa ii faci motorul si nu tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai IJ-ul ii 2T deci tobele mai au rolul de a crea o presiune care sa impinga inapoi gazele nearse in cilindru, deci forma si diametrul ei e importanta ======> nu o poti taia jos cu flexu, ca o sa mearga mai prost....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BA DE UNDE VA VIN IDEILE ASTE <MINCATI CEVA ALTERAT?

 

Salata orientala de la Billa. :friends:

 

Cat despre modificari - sa incerc mai bine cu un nipru?

 

(Asa au facut si cu Giordano Bruno, de l-au ars pe rug pentru idei revolutionare! Io tot nu ma las!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...chiar asa...de ce vrei sa le inversezi? Daca tot vrei sa le ridici nu poti sa faci asta mult mai simplu fara sa le inversezi...sau esti oltean ca numai astea se scarpina in partea dreapta a capului cu mana stanga si invers :friends: ...nu de alta dar si eu sunt oltean si stiu cum se procedeaza pe la noi... :friends:

In alta ordine de idei...la 2t nu este bine sa ridici tobele pentru ca pe toba odata cu gazele mai este eliminat si ulei nears, care tot acumulandu-se acolo jos si ne putand sa iasa afara o sa iti infunde toba si o sa iti creeze probleme, asa ca nu este bine sa ridici asa mult tobele. Merge cativa centimetrii dar nu mai mult. Oricum cum spuneau si ceilalti nu merita sa investesti atatia bani si sa te complici atata cu un Jupiter...ideea cu Niprul suna mai bine dar daca zici ca nu te pricepi deloc o sa ai probleme si cu ala chiar daca zici ca pricepi repede. Eu, de exemplu, pricep greu si uit repede :baldy: :baldy: :kick:

 

Numa' bine! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda tu te-ai gandit cumva ca tobele alea de Ij nu sunt puse la misto asa si sunt niste solutii constructive optime pentru tehnologia existenta la acea vreme? :kick:

Tu te-ai gandit ca plasarea tobelor permite accesul usor la locurile de reglaj? Vrei sa reglezi surubelele la carburator si sa te frigi pe maini? Sau vrei sa injuri de toti mortii desfacand tobele ca sa scoti o amarata de bujie?:baldy:

Daca vrei totusi sa o faci ,n-ai decat, doar e Ij Jupiter si e de la tara :baldy: .

 

:friends:

 

DA CU NIPRUL CE AI? :friends:

 

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' de ce ma rog vrei tu sa-i inversezi tobele? :friends:

cred ca vrea sa faca oo prajite cu tobele la craci, probabil n a pus mana pe ele niciodata.

acum:

motivul pt care au tobele asa este ca daca erau jos loveau cu ele de pamant pe teren

poze cu ijuru de curse facute intre 50 - 70

A existat si unul de viteza, cu cilindru de ij 56 care mergea la 155km/h

post-351-1134517771_thumb.jpg

post-351-1134517798_thumb.jpg

post-351-1134517828_thumb.jpg

post-351-1134517847_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Imi imaginez ce spectacol o sa fie cu esapamentele incinse trecand la foarte mica distanta de carburatorul din care curge benzina :friends:

La tot ce au spus baietii mai sus, mai adaug si minusul estetic. Chiar iti place cum arata cu tobele ridicate? Intreb asta pentru ca functional lucrurile sunt clare -> solutie nerecomandata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

mai oameni buni .... lasa-ti omul in pace ! vrea si el sa aibe o motocicleta mai deosebita si va lua-ti de el !

parerea mea e urmatoarea ( nu sariti pe mine fiecare cu a lui!!!) o motocicleta nu are voie sa arate "prea frumos" sau "prea rapida" dar cind pleci de la un stop si-l faci pe unu cu una inpopotonata sa vorbeasca singur ...... atunci ai intradevar o satisfactie MARE !!!!!

tu daca vrei s-o modifici pe a ta n-ai decit dar gindestete ca orice modificare a tobelor poate duce la pierdere de putere!in ce priveste problema cursului de ulei inapoi in cilindru nu mi-as face griji .....

daca tot vrei sa ai ceva mai deosebit (sau sa cheltui bani) mai bine ai investii in cresterea puterii, in frine sau cadru !!!!

asta e parerea mea!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda tu te-ai gandit cumva ca tobele alea de Ij nu sunt puse la misto asa si sunt niste solutii constructive optime pentru tehnologia existenta la acea vreme? :friends:

Tu te-ai gandit ca plasarea tobelor permite accesul usor la locurile de reglaj? Vrei sa reglezi surubelele la carburator si sa te frigi pe maini? Sau vrei sa injuri de toti mortii desfacand tobele ca sa scoti o amarata de bujie?:friends:

 

Aaaaa... pai nu prea m-am gandit. Aveti si voi dreptate.

 

Ideea mea era sa iau un motor pe care sa nu dau prea multi bani de pe care sa inlaur tot excesul: saua dubla, cutia de scule, sa-i scurtez aripile, practic sa ramana doar cu strictul necesar. Si, ca "look", sa fie un fel de scrambler pe care sa-l fugaresc pe la tara (ca GSX-ului nu-i prea plac soselele bombardate). Mi se pare ca ar arata mai agresiv cu tobele inaltate (corecta observatia ca se pot inalta si doar prin rasucire in sus, nu-i nevoie sa le schimb intre ele). Plus ca mi-as satisface si latura de bricoleur amator.

 

Dar se pare ca e treaba prea complicata pentru un 2T.

 

P.S. Daca vreti sa va amuzati, vedeti aici cam la ce m-am gandit cu ridicatul tobelor: http://www.storzperf.com/xr1200.html

 

P.P.S. O imagine mai realista a ceea ce am in cap se vede in a treia poza pusa de ZIDU'.

P.P.P.S. Probabil ca o imagine si mai realista a ceea ce am in cap se vede pe fundul unei galeti goale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda tu te-ai gandit cumva ca tobele alea de Ij nu sunt puse la misto asa si sunt niste solutii constructive optime pentru tehnologia existenta la acea vreme? :kick:

Tu te-ai gandit ca plasarea tobelor permite accesul usor la locurile de reglaj? Vrei sa reglezi surubelele la carburator si sa te frigi pe maini? Sau vrei sa injuri de toti mortii desfacand tobele ca sa scoti o amarata de bujie?:baldy:

Daca vrei totusi sa o faci ,n-ai decat, doar e Ij Jupiter si e de la tara :baldy: .

 

:friends:

 

DA CU NIPRUL CE AI? :friends:

:friends:

De ce nu il lasati sa-n cerce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data viitoare cand o sa mai am nevoie de vreo informatie o sa ma documentez in alta parte, si, abia dupa ce voi fi sigur ca stiu, o sa va cer si voua parerea.

 

 

sal !

nu te mai lasa necajit !

astia doar se oftica .... ca poate scoti un motor mai misto decit al lor !

uite aici o idee buna sa nu mai risti sa te arzi pe picioare, iti spun eu din experienta ca e foarte neplacut, poate reusesti ! (si le rupi gura la toti !!!! :friends: )post-231-1135072350_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut ij cross cu toba sus, original - de fabrica si nu mi-am prajit nici "oo-le" si nici altceva, singura victima a fost o pasagera, ce nu a realizat in timpul mersului ca incepe sa prajasca (cred ca senzatiile trepidatoare erau de vina) obdservand dupa ce s-a dat jos din spatele magaoaiei, ca pe parcursul drumului tabla de protectie a tobei atingeau blugii ei cei stramtzi..so s-a ales cu o noapte pierduta pe la urgentza avand arsuri de gradul 3 si o besica de vreo 5,5 cm diametru....partea incantatoare e, ca a scapat totusi de grefa...si cred ca s-a videcat ok..in ciuda acestui fapt am o vaga banuiala ca o sa fuga toata viatza de moatoare cu tobele'n vant sau in cazul in care viteza unghiulara de rotazie "omega" a celor doi neuroni din dotare va creste datorita experientei neplacute, avand drept consecintza respectarea pe viitor a indicatiilor celui ce tine "coarnele" , asa incat sa o sa mentzina pozitzia indicata de acesta pe tot parcursul deplasarii, in ciuda mancarimilor diverselor zone ale corpului ce reactizoneaza necontrolat la trepidatzii...

Amin!!!

 

:friends: :friends: :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...