Sari la conținut

Cdi+turometru+vitezometru+voltmetru+temperatura Totu' Digital


CZU
 Share

Postări Recomandate

Sau faci manual operatiile complicate, le treci intr-un tabel si microcontrolerul nu are decat sa-si aleaga intrarea din tabel in functie de frecventa semnalului de intrare si sa extraga de acolo valoarea ce trebuie afisata.

Am facut odata un frecventmetru cu pic16f84 care folosea metoda asta ( softul nu l-am conceput eu, l-am gasit pe net) si mergea perfect, indica exact la fel cu afisajul generatorului de semnal cu care l-am testat

 

Mdea e si asta o idee: frecventa e adresa in eeprom

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 113
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pic 18LF452 sau daca mai adaug ceva in plus 18LF6720

 

Am si eu o simpla intrebare...Unde se gaseste acest tip de microcontroler, si la ce pret?

Este gata integrat pe o placa sau numai uP se poate cumpara?

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o simpla intrebare...Unde se gaseste acest tip de microcontroler, si la ce pret?

Este gata integrat pe o placa sau numai uP se poate cumpara?

 

Poti sa iti iei ce uC vrei tu. Atmel sau PIC sau Basic Stamp sau motorola.

 

Ideea ca numarul de porturi si modul de programare sa iti satisfaca cererea.

 

Daca ai nevoie de convertor ADC ... te uiti la o anumita familie. Daca vrei SPI te uiti la altul.

 

Sunt unele care le inglobeaza pe toate.

 

Deci poti sa faci o aplicatie complexa cu orice uC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesanta ideea....shi eu am vrut sa fac ceva in genul asta dar mai simplu bazat pe un 16f874, dar a ramas in stadiu de proiect....daca nu ma inshel cred ca mai am o parte din surse daca va trebuie sa va inspiratzi din ele cred ca pot sa vi le donez singura problema e ca sunt facute in mpasm :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

si... cam cat te-ar costa mai czu, treaba asta??? ca m-ai prins si pe mine cu avansul electronic "reglabil":friends: sincer , nu erai beat cand ai scris postul asta?????? si sa stii ca nu o spun cu rautate, sau cu vreo intentie sa te jignesc , da sa mor de nu mi-ar place si mie asha ceva.... cu toate ca sunt PERFECT constient de complexitatea montajului! :friends: baga-ma si pe mine pe lista celor care te sustin in realizarea proiectului! si dak merge , o cumpar si eu mai mult ca sigur:)

BAFTA!:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si io o intrebare, nu are multa legatura cu subiectul topicului, da vad ca va pricepeti la electronica si de aia am sal postez aici!

 

deci: la primavara daca nu imi vand etz-ul , vreau sa ii pun aprindere electronica, intrebarea mea e: cea tranzistoriala, care se gaseste pe multe dacii (cea care inlocuieste condensatoru) se poate pune pe etz? are vreun efect? si unde o montez? iar aprindere cu senzor hall, ca la etz 251 merita pus (se simte puterea mai mare/ consumul mai mic fata de cea tranzistoriala?)....si la ce tre sa renunt in cazul unei astfel de aprinderi?(platina, cama si mai ce?)

 

multumesc anticipat

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator DARK-RIDER-82

haide-ti domnule CZU!!!!!!!!! ce faci? ca la primavara vreau sa "monitorizez temperatura uleiului din motor in mod digital!!! :P si sa stii ca sunt muuuulti care vor cumpara!:) chiar asha : cat costa toata treaba? ;)

BAFTA LA TREABA!:lol: EU DE-ABIA ASTEPT!:lol:

:peace:

 

:ok: :D :)

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, voi credeti ca sta cineva afara pe frigul asta sa faca determinarile si sa testeze electronica pe motor?

io nu cred...

desi, daca in cateva zile fac rost de un garaj, s-ar putea sa incerce ceva mr. CZU...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

BAI OMULE , DA' CE NICK AI...... :D MA INGROZESC CAND VAD UN POST DE-AL TAU!...

te-ai gandit mult cand a trebuit sa-ti pui nick-ul?:)

:peace:

 

stiu , stiu am probleme cu capu' :) o zic eu k sa nu o spuna aaltu! :ok:

 

si inca ceva:) haideti la mine in garaj ! va invit pe aproximativ toti! sa vedem cati incap!;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CRE CA MA DUC SA DEZGROP SECUREA 'BAZUKKA' CA NU PRICEPURATI NICA BAGATI SCHEME+COMPONENTE+COSTURI -DETALI ACADEMICE DESPRE CUM FUNCTIONEAZA CIPUL CIND SE INCARCA CONDENSATORU SI SE APRINDE LEDU CA ESTE CURENT IN BATERIE :peace:

 

SIMPLU SCHEME NU DOARE CAPU PE NIMENI CITE OPERATI FACE PE S SI NICI IN CE ESTE PROGRAMABIL :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CRE CA MA DUC SA DEZGROP SECUREA 'BAZUKKA' CA NU PRICEPURATI NICA BAGATI SCHEME+COMPONENTE+COSTURI -DETALI ACADEMICE DESPRE CUM FUNCTIONEAZA CIPUL CIND SE INCARCA CONDENSATORU SI SE APRINDE LEDU CA ESTE CURENT IN BATERIE :peace:

 

SIMPLU SCHEME NU DOARE CAPU PE NIMENI CITE OPERATI FACE PE S SI NICI IN CE ESTE PROGRAMABIL :)

 

:ok: aicea kombat are dreptate: face cineva treaba asta sau sunt doar poveshti!? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cam terminat de facut programul, l-am testat deocamdata doar virtual, in simulator. Intre timp l-am si descarcat in cip, dar testarea "hardware" cred ca trebuie facuta cel mai bine pe motocicleta. Comentariile

din sursa sunt destul de primitive, de la procesul de "proiectare" :peace: .

 

Atasez fisierul cu codul assembler pentru microcontrolerul at90s1200. Dupa ce am citit mai bine fisa tehnica a acestuia, se pare ca nu are mod de adresare date din flash, asa ca am schimbat total algoritmul. Initial algoritmul prevedea citirea timpilor de intarziere dintr-o tabela stocata in flash, insa cum nu o puteam citi de acolo, trebuia fie sa folosesc alt microcontroler, fie sa citesc datele din eeprom, fie sa calculez la run-time intarzierea.

 

Am ales ultima varianta. Programul functioneaza cam asa : intreruperea de timer este setata sa se activeze la fiecare 200us (microsecunde). In cadrul intreruperii calculez turatia curenta, numarand intr-o variabila (r0) cate 4*200us = 0.8 ms. Citesc semnalul de la platina (in prima varianta voi folosi platina, sa nu am surprize mecanice cu senzori magnetici) la 50 de grade motor inainte de PMS, dupa care urmeaza intarzierea pana la permiterea scanteii. Aceasta intarziere am calculat-o ca pe o functie liniara dependenda de variabila de turatie r0 si este r2 = r0/2 - 9 (in 200us). Declansez asteptarea dupa r2, iar la final declansez scanteia. Cu cat turatia e mai mica, r0 numara mai multe cicluri de 0.8ms, r2 (intarzierea) va fi mai mare, deci avansul mai mic. Ramura din program cu scanteia este declansata de intreruperea data de comparatorul analog. La iesirea de pe bucla aceasta, r0 trebuie initializat cu valoarea de timp consumata pentru scanteie, adica cu r0 initzial (la intrarea in bucla) / 4 . In mare, la 6000 de rpm motor (3000 la magnetou, simsonul are distributie cu injumatatirea turatiei), am avans de 40 de grade motor inainte de pms, iar la 600 rpm - ralanti am avans de 10 grade, restul sunt pe graficul liniar intre aceste doua puncte.

 

Schema mai departe va contine un etaj de citire a platinii si un tranzistor de putere inseriat cu primarul bobinei de inductie. La sfarsit va rezulta avans automat digital, cu de forma liniara. E ceva destul de primitiv, care nu aduce nici un avantaj practic, decat inlocuieste avansul centrifugal (care la mine este defect si nu il pot repara), insa e un punct de plecare. Varianta doi presupune utilizarea unui senzor magnetic ( o bobina pe stator si un magnet mic atasat rotorului) si stocarea datelor de intarziere in eeprom sau in flash-ul altui microcontroler din familia at90s...

cdi_simson.txt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

oau mosulika , da' nu-mi vine sa cred k esti asha de tare in domeniul asta... te-am cunoscut in "carne si oase , si piele" da' chiar nu stiam cu cine stau de vb... :) tot respectu' dak intelegi chestii de-astea:)) eu stau rau tare la capitolul "electrica" da' electronica.... si esti sigur ca va functiona?

 

BAFTA!;)

:)

:peace: :ok: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Moshulik: pana la urma ai ramas la ideea cu atmelu asta mic... Merge si din eeprom. Crede-ma, e destul de rapid. Era mai bine cu unul care avea RAM. La "boot-are" copiai EEPROMUL in RAM (asa am facut eu la un proiect).

 

PS: daca vrei senzori HALL sa te joci cu ei, am acasa de la INFINEON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

@Moshulik: pana la urma ai ramas la ideea cu atmelu asta mic... Merge si din eeprom. Crede-ma, e destul de rapid. Era mai bine cu unul care avea RAM. La "boot-are" copiai EEPROMUL in RAM (asa am facut eu la un proiect).

 

PS: daca vrei senzori HALL sa te joci cu ei, am acasa de la INFINEON.

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off-topic, da' trebuie sa intreb:

baiazid, ce model de senzori sunt aia?

ceva de genul asta?post-3660-1136881689_thumb.jpg

sau unde draku gasesc si eu asa ceva? in Ro, bineinteles....

 

Eu am comandat in Germania.

Sunt muuult mai mici ca cel din pozata ta. Au 2-3 mm. Seamana cu un tranzistor numai ca e mai mic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este exact diferenta intre un senzor hall si o simpla bobina prin fata careia trece la un moment dat un magnet ??? Vad ca sunt 3 fire care merg la senzorul ala, ce face fiecare fir ?

 

@Baiazid, m-ar cam interesa 1-2 senzori de-aia, daca ai mai multi prin casa. Daca e mic cat un tranzistor de semnal, l-as putea folosi la motorul de aeromodel, vreau sa-i pun bujie cu scanteie, ca pe baza auto-aprinderii nu are deloc o functionare previzibila si controlabila... Capul de citire de casetofon l-am probat un pic cu multimetrul, in timp ce plimbam magneti de hard-disk prin fata lui si nu prea e asa sensibil cum ma asteptam, trebuie etaj de amplificare separat, curentul care il da se confunda prea usor cu zgomotul de pe fire si nu pot sa-l leg direct la comparatorul analogic de pe cip.

 

Eh... urmatoarea etapa, dupa aprindere, la simson, as vrea sa fie controlul digital al supapelor. Asta deja e tehnologie "NASA", dar cred ca e facubila, macar cu titlu experimental. As vrea sa pastrez arcurile care inchid supapele, insa sa deschid supapele cu niste electromagneti foarte puternici (cam 50kgf cred ca am nevoie), cu o cursa de 6-7 mm (valve-lift-ul pe cama este de 10mm, dar cred ca 5-6-7mm ar ajunge), optimizand apoi din microcontroler distributia optima pentru orice turatie. In felul asta se optimizeaza curba de cuplu, nu creste puterea motorului, insa dezvolta cuplu maxim pe toata plaja de turatii, nu numai intr-un punct. Sa vezi atunci ce ma bag la liniute cu japoneze :peace:)) . Realizarea solenoizilor nu e deloc usoara, alimentarea lor cu curent (etajul de putere) e la fel de complicata, problemele de racire a lor sunt destul de serioase, riscurile unei erori in programul de comanda se traduc in ruperea supapei de catre piston (supapele fac unghi cu directia pistonului, daca o prinde deschisa, o rupe/indoaie, nu o impinge "safe" la loc), dar merita incercat ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este exact diferenta intre un senzor hall si o simpla bobina prin fata careia trece la un moment dat un magnet ??? Vad ca sunt 3 fire care merg la senzorul ala, ce face fiecare fir ?

 

 

 

Durereee....Tu programezi microcontrolere si intrebi asa ceva...

ASM..C..C++ ...etc... supape comandate... :peace:

Vai de capul nostru..

 

 

Totusi unde e Turomentru, Vitezometru, Voltmetru...Temperatura..Totul Digital facut de o singura "cutie neagra"?!?

 

Dar mai este mult pana macar tot proiectul acesta BESTIAL ajunge la forma cat decat decenta cu borne....

 

Dar sincer eu mai sper...Poate poate..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai senzorul hall e un comutator. cand campul magnetic depaseste o anumita valoare (fc de tipul senzorului) acesta da semnal, io asa stiu

cele 3 fire de la senzorul din poza sunt +,-, semnal

TLE 4905 e 30.000 lei la Conex si are dimensiune de 3x2x1 mm

cel din poza de mai sus are pe un crac un concentrator de flux magnetic iar pe celalat este senzorul. intre ele se introduce o piesa metalica (intrefier parca ii zice) pt a intrerupe "conductia" senzorului. sau invers, nu stiu exact, dar modul de functionare se poate schimba din logica montajului, probabil

 

PS

urmreste link-ul asta http://www.rcuniverse.com/forum/m_3422690/tm.htm

gasesti exact ce ai tu nevoie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...