Sari la conținut

Cdi+turometru+vitezometru+voltmetru+temperatura Totu' Digital


CZU
 Share

Postări Recomandate

Ca tot este iarna si am timp berechet am facut pentru mine un sistem complet:

- comanda cu senzor hall a scanteii (individual pe fiecare cilindru - nu doua scantei odata) practic se reduce uzura bujiilor cu 50% si scade consumul de energie la jumate. Alegerea momentului la care sa se produca scanteia se face digital in functie de turatia analizata de turometru. Avansul se poate creste sau reduce manual din doua push butoane (up, down). Tot digital se regleaza avansul in functie de turatia motorului turatie (exact ce face avansul centrifugal). Ce e cel mai tare: se poate programa avansul in functie de regimul de functionare la diferite turatii al fiecarei motociclete - cum vrea proprietaru'.

- vitezometru digital - se seteaza in functie de locul de montare al senzorului

- turometru digital

- kilometraj digital

- voltmetru digital - sa vezi exact cat baga alternatorul la orice turatie

- temperatura ulei

- alarma

Sistemul este facut cu microprocesor pe 16biti (executa 10 milioane de instructiuni pe secunda).

Cand va fi gata "batranica" mea va fi la a doua tinerete.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 113
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator stress_L&P

Uitati ce am facut eu la Jawa cu o aprindere el de Trabant.

 

post-1031-1135015860_thumb.jpg

 

 

de unde fac rost si io de o aprindere de trabi? si asta electronica are si avans centrifugal sau doar aia clasica? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta electronica de trabi n-are avans centrifugal

si nici CDI nu e

o poti gasi la preturi intre 1,5 si 2 mil. pe aici prin buc.

 

 

2mil pe bastarca aia?, electromagnetica? la banii astia va fac eu una cu hall, micuta fi fiabila ce comanda o aprindere sau doua in functie de bobina sau 2 bobine...

eu nu as pune ditamai palastoaca ce nu incape in cutiuta aia (asa e la Niprul meu), mai ales ca axul cu came se invarte la 3000rot/min pe langa ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stresule, in banii aia intra platoul cu senzor, megnet, rulmenti, etc si "cutia neagra" :friends: adica montajul electronic

la jawa sau ij planeta cred ca merge misto, ca e tot in 2 timpi ca si trabi

nu fac reclama, ca nu am de vanzare, am doar o aprindere careia ii lipseste un circuit hibrid

 

CZU, pai si asta de trabi este cu senzor hall, poate nu m-am exprimat eu bine

si oricum, si la trabi se roteste ambielajul cu turatie mare, tot langa senzor :friends:

 

PS

cezar, dupa sarbatori ma invit la tine sa-mi arati si mie modulul ala complet :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stresule, in banii aia intra platoul cu senzor, megnet, rulmenti, etc si "cutia neagra" :friends: adica montajul electronic

la jawa sau ij planeta cred ca merge misto, ca e tot in 2 timpi ca si trabi

nu fac reclama, ca nu am de vanzare, am doar o aprindere careia ii lipseste un circuit hibrid

 

CZU, pai si asta de trabi este cu senzor hall, poate nu m-am exprimat eu bine

si oricum, si la trabi se roteste ambielajul cu turatie mare, tot langa senzor :baldy:

 

PS

cezar, dupa sarbatori ma invit la tine sa-mi arati si mie modulul ala complet :friends:

 

 

pai daca e cu hall de ce e asa mare? senzorul meu are 7x7x2mm si in rest mai pui doar un disc mic cu un magnetel pe axul cu came :friends:

oricum eu respec pe oricine face un impruvement la orice, fi el si un senzor mare si depasit de trabi pus pe un motor, cu conditia sa mearga mai bine si mai sigur ca inainte.

fiecare face dupa posibilitati si dupa ce-l taie capu. Respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut eu la voshod - magnetul care da semnal la senzorul de aprindere nu este un "mic magnetel", ci este un magnet cu camp radial, adica progresiv. Nu cumva apare un fenomen de "avans variabil" rezultat din cresterea inductiei magnetice produsa de o turatie mai mare a motorului relativ la senzor ? Adica atunci cand creste turatia, magnetul de pe rotor se apropie mai repede de senzor, deci asta recepteaza mai repede semnalul de declansare a scanteii.

 

Legat de titlul topicului insa - CZU, ce microcontroler ai de gand sa folosesti ? Eu am scris pe topicul Microcontrolere o "reteta" de lucru cu atmel-uri, insa mi-am dat seama ca ala e doar inceputul, problema incepe cu scrierea software-ului, inca nu am inteles prea bine modul de lucru cu intreruperi si maparea porturilor la pini...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata stima pentru electronistii nostri :friends:

 

Pentru Jawa sau Jupiter e o mare smecherie sa-i pui aprindere electronica pe senzor... :friends: Adio platini for ever , asta stiu sigur ca isi doreste orice posesor de asa ceva. Treaba cu avansul variabil e deja de domeniul star-trek, dar e o idee f. buna sa imiti un CDi de japo. Poti pune chiar un comutator pe ghidon care sa iti dea motorul peste cap din relanti si voila, ai si mers inapoi ca la Dnepr :friends:

In functie de puterea scanteii obtinute poti mari distanta la electrozi pana spre 1 mm sau chiar peste, scade consumul si merge mai bine.

 

P.S. La aprindera de trabant paleasca aia de o vedeti in poza e practic rotorul-magnet care schimba polii la 180 de grade. De aia da 2 scantei la o tura de motor, cate una la fiecare schimbare de pol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul este facut cu microprocesor pe 16biti (executa 10 milioane de instructiuni pe secunda).

Ce procesor ai folosit?

Scuze deabia acum am observat ca ai zis ce procesor folosesti

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....cu conditia sa mearga mai bine si mai sigur ca inainte.

fiecare face dupa posibilitati si dupa ce-l taie capu. Respect!

 

Corect.. Dar dupa ce am citit doua pagini pe forum pana acum, nu am vazut practitc nimic din Proiectul tau BESTIAL!!!! :friends:

Nu stiu ce aveti voi cu platinile ca e destul de greu sa le uzezi mecanic.. Deobicei se uzeaza electric -->> se strapung, dar daca folosesti o aprindere electronica tip. Tg.Mures nu mai ai treaba... Asa ca senzorul doar complica treaba..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar pina la urma tot se uzeaza..... Basca ca distanta dintre platine se modifica in timp, pen'ca se slabesc suruburile de fixare, vibratii, chestii, socoteli si treaba nu e tocmai ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Corect.. Dar dupa ce am citit doua pagini pe forum pana acum, nu am vazut practitc nimic din Proiectul tau BESTIAL!!!! :friends:

Nu stiu ce aveti voi cu platinile ca e destul de greu sa le uzezi mecanic.. Deobicei se uzeaza electric -->> se strapung, dar daca folosesti o aprindere electronica tip. Tg.Mures nu mai ai treaba... Asa ca senzorul doar complica treaba..

 

 

da, pui aprindere si le cureti muult mai rar DAR vibreaza, se uzeaza axul pe care sta platina, cicanelul de pe cama, cama, etc. si asa chiar daca faci avansul tot n-o sa fie exact cand merge motoru', asa cu senzor e mai precis! :friends: io cel putin am un pitic maare pe creier cu avansu' si sincer m-am cam saturat de comparator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turometru si aprinderea o iei de pe cama.

 

Dar pentru vitezometru iti trebuie la roata ceva. Un Hall separat.

 

Am facut si eu vitezometru la nepra dar nu l-am mai montat. Lua de la roata info.

 

Nu neaparat de la roata, merge si din partea finala a transmisiei dar parca e mai simplu de la roata totusi si in loc de senzor Hall care necesita alimentare se poate folosi un releu din ala cu actionare de la un magnet( fara bobina) , exact cum sunt la vitezometrele de bicicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat de la roata, merge si din partea finala a transmisiei dar parca e mai simplu de la roata totusi si in loc de senzor Hall care necesita alimentare se poate folosi un releu din ala cu actionare de la un magnet( fara bobina) , exact cum sunt la vitezometrele de bicicleta

 

Releu REED :friends:

 

Oricum aici e mai complicat pentru ca necesita niste matematica.

 

Problema nu e matematica ci setul de instructiuni din uC. 90% au doar adunari si scaderi. Iar daca vrei sa faci o impartire ori te impusti ori incerci in limbajul C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar daca vrei sa faci o impartire ori te impusti ori incerci in limbajul C.

Sau faci manual operatiile complicate, le treci intr-un tabel si microcontrolerul nu are decat sa-si aleaga intrarea din tabel in functie de frecventa semnalului de intrare si sa extraga de acolo valoarea ce trebuie afisata.

Am facut odata un frecventmetru cu pic16f84 care folosea metoda asta ( softul nu l-am conceput eu, l-am gasit pe net) si mergea perfect, indica exact la fel cu afisajul generatorului de semnal cu care l-am testat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...