Sari la conținut

Cu si despre accidente


tafu
 Share

Postări Recomandate

In Cluj ne confruntam cu o problema cronica de infrastructura rutiera.Orasul medieval ca si conceptie cu strazi inguste si intortocheate, haotic dpdv. arhitectural si foarte inghesuit pe valea Somesului cu comunicatii est-vest in special dintotdeuna deficitare, ar fi trebuit sistematizat prin marirea spatiului afectat arterelor de comunicatie.

 

Din contra, suprafata rutiera se diminueaza constant prin folosirea abuziva a fiecarui mp pentru constructii si mai ales prin nerezolvarea parcarii pentru sutele de mii de autovehicole care au invadat era postdecembrista.Nici pana in prezent Clujul nu are o centura continua dotata cu spatii de parcare din care sa se faca accesul cat de cat comod in fiecare zona a orasului.

 

Proiecte au fost, eram inca student cand Arpad Kelemen de la catedra de actionari prefigura un monorai de mare viteza pe axa Somesului care sa absoarba o buna parte din transportul public. Sau sa se introduca si in Cluj metroul. Nu s-a intreprins insa aproape nimic, bucatile fragmentare actualmente existente de centura nu rezolva problema blocajului est-vest.

 

Consecinta este fireasca: un trafic haotic cu cozi interminabile la stopuri care pune in discutie in final chiar utilitatea autoturismelor care ocupa mare parte din spatiul carosabil si inainteaza cu viteza melcului cand sunt folosite la orele de varf.

Din acest motiv circulatia a devenit "salbatica", mai toata lumea 'forteaza" si comite ilegalitati, pe care bineainteles ca nu le semnalizeaza. Lipsa de asigurare si de semnalizare a manevrelor a devenit principala cauza accidentogena.Deasemenea tot mai multa lume trece pe rosu sau forteaza intersectiile fara asigurare. Ca sa evite aglomeratia tot mai multi intorc in locuri nepermise peste linia continua si "dintr-o bucata", fara asigurare. O solutie imediata ar fi construirea de urgenta si masiva de parcari subterane si supraterane care sa descongestioneze suprafetele carosabile. Apoi finalizarea centurii, dotate deasemenea cu masive spatii de parcare si transport public rapid pentru accesul in oras.Si in final construirea monoraiului desupra Somesului si introducerea metroului.

 

Pana la "inteleptirea" autoritatilor singura solutie e sa conducem motoarele ca si cum n-am avea nicaieri prioritate si sa anticipam manevrele celorlalti participanti la trafic.Ar fi bine sa ne gandim sa organizam si actiuni de constientizare a autoritatilor in acest sens, eventual chiar sa pichetam intr-o zi primaria.

Ochii in 4 si multa bafta!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O solutie imediata ar fi construirea de urgenta si masiva de parcari subterane si supraterane care sa descongestioneze suprafetele carosabile.

 

Parcarile subterane sunt mult prea scumpe pentru omul de rand. Poti sa te uiti in Marasti de exemplu cate masini parcheaza acolo. Pe de alta parte e si o problema de mentalitate a oamenilor, ca de ce sa-mi pierd timpul cu parcarea subterana cand pot parca si pe marginea drumului pe gratis la 10 metri de locul unde am treaba.

 

In Cluj trafic-ul mi se pare acceptabil fata de alte orase cu un numar comparabil de masini. Oricum nu mai e mult pana in vara, cand o sa fie ... liniste in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de voi dar eu de cand mi-am montat proiectoare nu am mai avut "sicanari" in trafic...nici macar tentativa de a taia calea.....le-am montat putin in sus sa si orbeasca dar nu foarte tare si merg cu ele zi/noapte....poate asta e raspunsul.....faceti-va motorul luminat ca pomul de craciun.....it worked for me !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 cu proiectoarele, nici eu nu am mai prea avut treaba prin oras de anul trecut de cand le-am pus. E drept ca merg preventiv si nu prea circul dimineata si dupamasa cand e traficul maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si Stebel si proiectoare cu LED , si casca alba. Proiectoarele rules ,ma vede aproape toata lumea de la distanta. Claxonul mai rar il folosesc , atunci cand nu sunt sigur daca o sa ma vada.

Editat de pstefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa caut un claxon Stebel Nautilus...

eu mi-am pus asa ceva:

(scroll la ultimele cateva secunde pt sunet)

inca n-am avut ocazia sa testez in trafic(adevaru-i ca nici nu-mi doresc) dar vorba aia, just in case...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Goarnele astea sunt proiectate sa se auda de la 10 mile dar nici cele de pe locomotivele noastre nu se lasa!

Deunazi eram intr-un atelier invecinat celui pneumatic (unde se probeaza goarnele) si cand s-a probat una si am cam sarit de pe scaun . Pe motor nu vad cat de practica ar fi deoarece e prea aproape de elementul de legatura dintre ghidon si bulaniere .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-am montat si eu alt clacson ca ce aveam era anemic

am pus ceva claxson de lada niva tot rotund cu diametrul ceva mai mare ...40 lei ...de precizat ca instant am simtit diferenta si am fost auzit ...partea buna e ca nici nu mai injur clacxonul spune tot ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Acum 20 min in statia de tramvai de la sala sporturilor. Il stiti careva pe baiat? Era constient si acuza dureri de spate. Din cate vorbeau martorii el venea de la lukoil plopilor inspre podul garibaldi si a alunecat pe carosabil(umed) si apoi a intrat in panoul de la statia de tramvai. Nu stiu de viteza. Avea ceva daca a alunecat atata. Moto yamaha diversion 600. Multa sanatate riderului!!

post-17730-0-13225800-1424967740_thumb.jpg

post-17730-0-20369500-1424967765_thumb.jpg

post-17730-0-71619800-1424967775_thumb.jpg

post-17730-0-55598700-1424967787_thumb.jpg

post-17730-0-27174500-1424967800_thumb.jpg

post-17730-0-03215400-1424967813_thumb.jpg

post-17730-0-16796900-1424967824_thumb.jpg

post-17730-0-13031300-1424967860_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mobrismul nu-i o chestie sezoniera,e un mod de viata!Asa-i pentru majoritatea mobristilor ce-i cunosc!Poate pentru tine e un "sport" de sezon!

 

Da, intotdeauna am afirmat ca sunt un motociclist de duminica, cand e cald si soare. Nici macar sport. Nu am nici-o performanta pe care orice alt user de pe forum nu ar avea-o.

 

Stii tu vorba aia... motociclist e ala de se da si a doua zi.

 

Bafta! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai problema am pus-o pentru ca-s patit. :P Si pt ca m-am jurat, ca oricat de tare m-ar "manca" sa scot motorul inainte de macar 1 aprilie, nu o voi mai face.

 

Pt ca stii si tu cu siguranta ca atata timp cat temperatura afara este sub 10 grade, aderenta unui pneu e aproape nula (acesta din urma comportandu-se ca un plastic la sub 5 grade), nemaivorbind de mazga de dupa iarna (un fel de amestec de nisip, praf, sare si alte ingrediente), pe care daca nu o spala macar vreo 2 ploi serioase ... la care mai adaugi si ploaia prin care se deplasa aseara eroul nostru...

 

There is no fun in that!

 

ps: none taken! (aia cu luatul personal)

Editat de navix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am fost atent la data... my bad

 

Anvelope... asta e un subiect mai amplu... altadata

 

O fi cum zici tu... mobrismul e fun-o placere si hobby... Nu am mobra, nu am de unde sti :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai jignit nimic, relax! :)))

 

Eu fac parte din generatia care a jucat jocul (spre deosebire de aia care au citit cartea sau au vazut filmul)... Nu prea stiu cum e sa dai la demarorul de picior. Prefer sa raman la buton. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobrismul nu-i o chestie sezoniera,e un mod de viata!Asa-i pentru majoritatea mobristilor ce-i cunosc!Poate pentru tine e un "sport" de sezon!

hai ca intervin si eu colegu.....

pe la sfarsitul anilor 80, inceputul anilor 90 si eu ma dadeam pe mobra tot sezonul, chiar si iarna la minus 20 de grade....

dar de atunci au trecut vreo 25 de ani, ...am imbatranit.....

flama pentru motociclism nu s-a stins nici acum, a ramas si feelingul, numai ca in conditii vitrege nu ma mai urc pe 2 roti

 

numai bine tuturor, si sa ne intalnim cat mai putin aici, la rubrica de accidente :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...