Sari la conținut

STATII CB Pe Moto


ipman
 Share

Postări Recomandate

activat azi alan 42 multi cu car kit si antena president de 45 cm din fibra grafit cu suport magnetic shi bobina la jumate. de la televiziunea vorbeam cristal cu cineva de sub podul grant (nu ma-ntrebati ce cauta acolo), auzeam traficul din centura si pe un cetatean din berceni (cristi ingineru' :banana: ). mai testez distantze cu antena (in special emisia) si va pun in tema

 

vmm gasise nishte accesorii pentru alan care ne-ar prinde bine pe noi, motosticlishtii - kit de casca cu 2 difuzoare, un mic si PTT SAU kit cu 2 laringofoane si vreo 2 PTT (unul la mana si unul pe laringofon), cum vezi prin filme la trupele SWAT. vmm ai cuvantul

 

mufele alea gemene colorate pe care le am eu sunt tzeapa, pe ALAN mufa de mic e mai mica :finger:

 

de instalat antena pe moto (ca sa nu-mi cumpar alta antena ca nu cac bani, oricat as vrea) am "brainstormat" o varianta cu o placa de metal pusa pe topcase (lipita sau fixata cu chingi). indiferent de kitul de auzit-vorbit cred ca cel mai practic e sa-tzi pui statia in tank-bag sau intr-un suport pe ghidon ca sa butonezi canalele (up/down, quick up/ quick down) si SCAN sau lumina (care nu ramane aprinsa din pacate...)

 

gata cu vorbele, ma pun pe meshterit kitul de cashti shi mai vorbelim. tot nu mi-atzi zis daca PTT se leaga serie sau paralel cu mic, daca mai are fo' maimutza dupa el asha ca ashtia specialishtii, daca sughitzatzi de nu mai putetzi nici bea apa inseamna ca am prajit statzia :D

 

iata si antena, 165 RON cu transport cu tot (cargus), nu trebe acordata

 

http://www.cbshop.com/shop2.asp?soid=467&src=s2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 792
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

activat azi alan 42 multi cu car kit si antena president de 45 cm din fibra grafit cu suport magnetic shi bobina la jumate. de la televiziunea vorbeam cristal cu cineva de sub podul grant (nu ma-ntrebati ce cauta acolo), auzeam traficul din centura si pe un cetatean din berceni (cristi ingineru' :banana: ). mai testez distantze cu antena (in special emisia) si va pun in tema

 

vmm gasise nishte accesorii pentru alan care ne-ar prinde bine pe noi, motosticlishtii - kit de casca cu 2 difuzoare, un mic si PTT SAU kit cu 2 laringofoane si vreo 2 PTT (unul la mana si unul pe laringofon), cum vezi prin filme la trupele SWAT. vmm ai cuvantul

 

mufele alea gemene colorate pe care le am eu sunt tzeapa, pe ALAN mufa de mic e mai mica :finger:

 

de instalat antena pe moto (ca sa nu-mi cumpar alta antena ca nu cac bani, oricat as vrea) am "brainstormat" o varianta cu o placa de metal pusa pe topcase (lipita sau fixata cu chingi). indiferent de kitul de auzit-vorbit cred ca cel mai practic e sa-tzi pui statia in tank-bag sau intr-un suport pe ghidon ca sa butonezi canalele (up/down, quick up/ quick down) si SCAN sau lumina (care nu ramane aprinsa din pacate...)

 

gata cu vorbele, ma pun pe meshterit kitul de cashti shi mai vorbelim. tot nu mi-atzi zis daca PTT se leaga serie sau paralel cu mic, daca mai are fo' maimutza dupa el asha ca ashtia specialishtii, daca sughitzatzi de nu mai putetzi nici bea apa inseamna ca am prajit statzia :D

 

iata si antena, 165 RON cu transport cu tot (cargus), nu trebe acordata

 

http://www.cbshop.com/shop2.asp?soid=467&src=s2

 

Ashea breh, antena de "fabrica"! Nu trebe acordata pentru ca este "pre"acordata, niste finisari s'ar mai putea face dar avand in vedere locatia unde o sa lucreze... nu se merita.

 

PTT'ul din cate stiu eu nu se leaga nici serie nici parlalel cu mic'u, desi ii zice "push to talk". El este un circuit separat ce actioneaza releul emisie/receptie... vezi sa nu m'apuce sughitzu

 

Desi in printzip nu's incantat de ideea in sine, sunt curios ce rezultate obtii in continuare, iti urez succes oricum! Cauta o varianta sa pui contactorul PTT pe ghidon, cat ma aproape de comenda din stanga, eventual si un "remote" pt up/dwn sau ce nazbatii mai vrei tu, macar sa nu fii nevoit sa faci acrobatii cand vb la statie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc bandi, am preluat legatura :finger:)

Am gasit pe net urmatoarele modalitati DE HEAD-SET1 sau ACESTEA sau DACA VA PLACE ASTA

Personal m-as indrepta spre prima varianta, cea cu laringofoane si PTT la ghidon

Astept sa ad distanta pe care poate emite bandi cu noua lui antena (si statie) Daca da rezultate bunicele o sa arunc si eu (cu folos) niste banuti pe antena respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc bandi, am preluat legatura :finger:)

Am gasit pe net urmatoarele modalitati DE HEAD-SET1 sau ACESTEA sau DACA VA PLACE ASTA

Personal m-as indrepta spre prima varianta, cea cu laringofoane si PTT la ghidon

Astept sa ad distanta pe care poate emite bandi cu noua lui antena (si statie) Daca da rezultate bunicele o sa arunc si eu (cu folos) niste banuti pe antena respectiva.

 

hm... deci din grivitza (sectia accidente ushoare, in parcare, deci cumva ecranat de cladirile din jur) auzeam pe unii de la lukoil din mogoshoaia - nu shtiu catzi km sunt. shi mai era unu' care ieshea din bucale spre giurgiu, il auzeam prost shi nu am inteles exact unde e. n-am intrat in vorba cu nimeni ca mi-am dat seama ca e putin probabil sa ma auda. o sa ies "pe centura" sa fac nishte teste

 

PS tocmai am aflat ca am doo moduri de emisie pe statie, HIGH shi LOW :banana: nu stiu pe care e setata statzia, tre' sa verific shi asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm... deci din grivitza (sectia accidente ushoare, in parcare, deci cumva ecranat de cladirile din jur) auzeam pe unii de la lukoil din mogoshoaia - nu shtiu catzi km sunt. shi mai era unu' care ieshea din bucale spre giurgiu, il auzeam prost shi nu am inteles exact unde e. n-am intrat in vorba cu nimeni ca mi-am dat seama ca e putin probabil sa ma auda. o sa ies "pe centura" sa fac nishte teste

 

PS tocmai am aflat ca am doo moduri de emisie pe statie, HIGH shi LOW :finger: nu stiu pe care e setata statzia, tre' sa verific shi asta

 

Daca apesi pe butonul H/L ai sa vezi ca iti apare/dispare de pe afisaj in dreapta sus "LOW"

Cand ai asta afisata (LOW) emiti cu 1W. Poti sa si vezi pe ecran indicatorul ala de emisie cu bare ca nu se mai duce pana in capat ci doar cateva liniute

Cand nu este afisat indicatorul respectiv emiti cu 4W (daca ai alimentare de la masina) si max 3,5W daca alimentezi din acumulatorii full incarcati (3W daca sunt putin folositi)

Hai mai nu fi timid, intreaba si tu acolo.."Colegii, ma aude si pe mine careva? Am o statie noua si vreau sa o probez"

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Receptia nu e influentata prea mult de calitatea antenei. In CB poti receptiona bine si cu "o sarma".

Calitatea antenei se vede doar la emisie. Faceti porbe pe emisie, si vedeti cine si unde va aude pentru a va face o idee de cat de buna e statia+antena. Nu emiteti fara antena!

Astea-s sfaturi pe care le-am primit si eu. Nu-s guru, deci... eu doar le dau mai departe!

 

@bandi : felicitari pt. achizitie! :finger:

 

Cateodata, e mi bine sa emiti in LOW daca vorbesti cu cineva foarte aproape. Nu "incurci" traficul si te intelegi mult mai bine cu cel care e aproape!

Editat de maniakz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut proba intre masini, in coloana. Daca emiteam pe LOW, cel din fata mea ma auzea mai bine decat cand emiteam pe HIGH... Nu am facut teste pe LOW de distanta, sa vad cat de departe ajung... In principiu eu tin statia numai pe HIGH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal ca daca esti aproape sa folosesti o putere mica. Altfel receptorii intra in saturatie si distorsioneaza.

Va adaptati cel mai simplu dupa "cum se aude mai bine".

Si sa va asteptati sa auziti destule, cei care au amplificator de zeci sau sute de watt si antene de baza puse pe blocuri (da, alea uriase de 6.5 metri) pot emite pe distanta foarte mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana:

imi cer scuze dar nu am putut sa ma abtzin!

 

 

Pai..incearca sa nu te poti abtine si de la niste explicatii!! E drept ca aici lumea se pricepe la motoare si alte chestii legate de motociclete si alte alea insa faptul ca nu se pricepe la radioamatorism nu e un motiv bun sa o lasi balta! Hai nene, baga acilea niste explicatii si raspunsuri la intrebari , corecteaza niste greseli, lumineaza-ne ca oricum p-afara nu prea poti sa te dai cu motoru' ca se pune chiciura pe de'shte. Fa-ne doctori in radioamatorism ca iarna-i lunga...pentru unii :D

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai facut sa ma uit inca o data la dimensiunile antenelor pentru statii de baza in CB. Nu am gresit cu 6,5 metri. Inaltimea pentru cele omnidirectionale "bat" sau "whip" variaza intre 5 si 9,5 metri. Sirio Vector 4000 are 9,5 metri ... specificatii aici

Cit despre saturatie, as vrea sa fiu contrazis cu argumente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, abia acum am vazut topicul asta, fiindca n-am mai intrat de foarte multa vreme pe forum.

Apropo de CB, nu ca vreau sa ma laud, dar poate ca cei 10 ani in care m-am dat pe banda libera pot sa ajute pe cei interesati. In ultimii 3 ani mai ales am fost poate cel mai activ si omniprezent in canalul 35 FM (asta apropo ca zicea cineva ca era aglomeratie mare seara acolo, cred ca mare parte din aglomeratia aia mi-a apartinut :finger: ) Din pacate de circa 3 luni m-am retras din CB (am vandut jucariile) dar in primavara revin (aproape) sigur.

 

Se spunea ca portabilele nu "bat" la distanta mare. Poate ca unii din cei care se strangeau asta primavara/vara la Arc m-au vazut misunand p-acolo cu o statie portabila Alan 42. Cu "jucaria" aia, asta iarna am vorbit chiar de la Arc (de la intrarea in Herastrau) cu un amic de-al nostru din 35 (Gypsy) care sta tocmai la Piata Sudului. El cu antena sus pe bloc la el acasa, cu vreo 100W, eu cu portabila la poarta parcului, antena ei, tip "carnat" (asa le zicem noi la genul ala de antene arc :banana: ), cu 4W. Eu il auzeam la 9+, el ma auzea intre cu semnal intre 5 si 7 (depindea de pozitia unde eram acolo).

Alte performante de trafic "local" (fara aportul reflexiilor pe ionosfera): de acasa (Piatza Domenii, antena 5/8 lambda pe bloc, statie President Jackson 10W in FM) vorbeam curent, in fiecare seara aproape, cu Videle, cu Mizil, Ploiesti, Fundulea, Lehliu sau cu TIR-istii care mergeau pe autostrada pana pe la kilometrul 55 (cand "pica" brusc. In SSB am tinut legatura cu un sofer care era pe autostrada Soarelui pana dincolo de Lehliu. Cu acelasi President Jackson, intr-o deplasare, in 1997, am vorbit din masina (aveam o antena President d-aia lunga cu talpa magnetica), de dincolo de Maneciu cu gashca din Bucuresti (intr-adevar numai SSB)

 

Asta ca sa nu mai zic cate se pot face cand te ajuta ionosfera (ca uneori se intampla ca aceasta banda de, sa-i zicem ultrascurte sa aiba un comportament specific de unde scurte). In perioada 1997-1999 am vorbit in SSB cu acel President Jackson (putere circa 20W) si cu o antena desteapta (aeroport pentru ciori, cum radea un radioamator de antena mea), cu toata Europa, Brazilia, coasta estica a Statelor Unite, Australia, Africa de sud, etc.

 

Deci... ce sa zic, parerea mea, CB chiar merge bine, totul e sa stii cum sa folosesti banda aia.

 

73's from Radu Domenii (nah, ca m-am dat in vileag)

 

Later edit, un site unde se mai discuta probleme de CB, mai apar anunturi de vanzari/cumparari de scule e siteul amicului meu Andrei: http://www.andreic21.as.ro

Asta pana va fi gata site-ul oficial al comunitatii CB din Romania, http://www.cbradio.ro la care lucreaza un tovaras de-al meu.

Editat de Energy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la atatea antene eu cred ca revin la sistemul imitial de comunicare cu doua pahare si sarma sau guta. nu distorsioneaza, nu intra altii sa-mi asculte convorbirile, nu detecteaza SRI-ul :finger: :banana: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi ziceam ca ma retrag pentru ca asta'i forum de moto, deja intram in alt domeniu... si mai ales nu'mi place tonul discutiilor, p'aici mai toata lumea vrea "sa aiba dreptate", nu cred ca asta era ideea...

 

 

In fine, ca tot mi'ati pus o intrebare directa, treaba cu "saturatia" la receptie. E posibil sa apara acest fenomen insa numai daca receptorul este ordinar. Un receptor decent, are ceea ce se cheama AGC (automatic gain control) care va controla amplificarea RF si va aduce semnalele receptionate la un nivel corespunzator (uneori exista posibilitatatea reglarii AGC'ului, off/on, fast, slow...).

 

Datorita frecventei CB'ul nu este potrivit pt moto, antenele sunt prea mari (sau micsorate electric insa cu pierderi enorme). Va veni o vreme cand se va reglementa si in RO statutul frecventelor "libere" si atunci se va putea folosi banda VHF sau UHF, si se vor gasi destui "intreprinzatori" care sa instaleze repetoare (cu sau fara bani) astfel incat sa fie acoperita toata tzara. CB'ul are farmecul lui, insa in alta conjunctura, nu pe motor! (prin faza asta au trecut si taximetristii).

 

Cu mare placere va raspund la intrebari (daca stiu), as prefera insa sa nu amestecam moto cu radio, fiecare in parte e un fel de "univers"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca nu CB pe moto, atunci ai putea sa dai un exemplu de echipament care sa fie utilizat cu succes pe moto si care ar fi mai potrivit pentru acest tip de utilizare (mufa ptr buton PTT si casti...etc).

Multam anticipat de raspunsuri si Sarbatori Fericite!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul motociclistilor cred ca cel mai bine s-ar preta niste statii in UHF (antene foarte mici). Desi eu am fost totdeauna contra UHF-ului (am avut ocazia sa testez traficul PMR si nu mi-a placut).

Ca tot am prezentat in postul anterior numai avantaje, parca merita sa zic si un dezavantaj al CB-ului, la lucrul in portabil. Sa zicem ca sunt 2 corespondenti (pe motoare, pe jos, nu conteaza) aflati la o distanta la care se aud intre portabile la semnal decent intre ei. Dar, fiind o seara frumoasa de vara, exact una d-aia ideala de iesit la o tura, incepe ceea ce in CB se cheama "propagare", ionosfera, ca o oglinda, reflecta undele, si pe frecventa in care incearca cei doi sa comunice se "interfereaza" italienii sau nemtii la semnal de 9 (mi s-a intamplat sa aud Germania, Rusia, Spania sau Italia la semnal 9 in portabil). Ei bine, in acel moment s-a dus naibii toata comunicatia, singura solutie sigura ramane mobilul.

CB-ul e bestial la punct fix (acasa) si e bestial oricum/oricand in SSB. Da' cum nu (prea) am vazut portabile cu SSB... :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce este UHF, apoi SSB?

 

Termenii n'au nici o treaba unul cu altul.

 

UHF inseamna Ultra High Frequency(ser refera la banda de frecventa) iar SSB se refera la un mod de "lucru"... e mai complicat, insa daca tot m'am bagat in seama o sa incerc sa explic, este vorba despre MODULATIE , exemplu FM (modulatie in frecventa), AM (modulatie in amplitudine)...etc

 

SSB - Single Side Band (pe romaneste - Banda Laterala Unica) (J3E)

SSB'ul este de 2 feluri: SSB LSB si SSB USB (lower side band - upper side band; adica banda laterala superioara sau inferioara).

 

Se refera la purtatoare, (nu cred ca e cazul sa intru in detalii)... nu stiu cum as putea sa explic mai simplu (no offence celor care deja stiu): pentru o cat mai mare eficienta se doreste un semnal cat mai "mic" pentru transmis. In cazul SSB'ului , se suprima o "laterala" (pe un grafic sinusoidal, de la zero in sus, sau de la zero in jos), cu alte cuvinte, se "taie" o parte a spectrului vocii umane, urmand ca la receptie aceasta sa fie reconstruita in metoda "oglinda" de catre receptorul care trebuie sa aiba heterodina (superheterodina). Pe scurt, receptorul trebuie sa fie capabil sa "puna la loc" ce lipseste din semnalul receptionat.

 

Este un mod de lucru foarte eficient, folosit indeosebi de profesionisti: armata, marina...etc (daca cineva o sa comenteza ca avioanele folosesc VHF AM-modulatie in amplitudine... exista o explicatie insa nu e cazul aici).

 

SSB'ul nu e popular pentru ca prin conceptie se adreseaza comunicatiilor DX (long distance) si nu isi are rostul pe un CB ... PORTABIL. (amicul care amintea mai devreme de "problema" interferentelor cu "strainii" se pare ca stia ce spune!!! apropo, felicitari!)

 

Va stau la dispozitie in continuare pentru intrebari referitoare la radio (ca motorul tot sta in garaj), insa nu'mi cereti sa fiu de acord cu imixtiunea radio'ului in motociclism. Pe un motor, in special sport, nu trebuie sa fii atent decat la drum, trafic, pasari, maimutze, mushte, libelule...etc.(parerea mea!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca unii sint Napoleoni si pot face mai multe deodata in trafic. Dar nu asta e scopul topicului.

De asemenea am pornit de la ideea de a asculta camionagii care pot da informatii utile despre trafic. Daca te indepartezi de CB (multi au o alergie pe asta si nu inteleg de ce) atunci pierzi acest avantaj. Dupa asta poti alege orice pocnitoare de walkie-talkie care sa mearga pe 1-2 sute de metri si gata! Dar in cazul asta nu avem ce discuta, lucrurile devin atit de simple incit folosinta se rezuma la simplul fapt de a vorbi.

Da, exista posibilitatea sa ma "aud" cu altii de departe, dar e un risc pe care mi-l asum, compensat cu virf si indesat de avantajele cunoasterii conditiilor pe sosea.

Apropos, care portabila are ACG, daca nu-i cu suparare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, daca nu CB pe moto, atunci ai putea sa dai un exemplu de echipament care sa fie utilizat cu succes pe moto si care ar fi mai potrivit pentru acest tip de utilizare (mufa ptr buton PTT si casti...etc).

Multam anticipat de raspunsuri si Sarbatori Fericite!!!

 

Amigo, imi cer scuze, abia acum am vazut "post"ul tau.

 

Asa cum am inceput "bruiajul" pe acest topic, imi mentzin ideea initiala si afirm ca pe motor nici un fel de statie radio, sau orice alt fel de "sonorizare" nu e binevenita, iti distrage atentia si ...

 

Pentru comunicarea in sine, un mobil cu "blue tooth handset kit" e mai mult decat suficient. In cazul discutiei de fatza, CB'ul are avantajul comunicarii cu "camionagii" (care mai toti au CB'uri) astfel fiind in tema cu problemele de trafic din zona respectiva (politie, radare, blocaje, accidente, devieri,... etc.). Ideea in sine este nemaipomenita insa datorita mai multor variabile pe care le'am mentionat anterior nu mi se pare o alegere potrivita pentru motor (trebuie totusi sa accept faptul ca, dupa noul cod rutier, este necesar sa ne "organizam" oarecum, altfel ramanem toti fara permise de conducere...).

 

O sa ma gandesc serios la aceasta problema, sa studiez ofertele comerciale din tzara si strainatate la statii CB si antene (eventual poate gasesc un amic HAM care sa testeze si confectioneze o antena CB pretabila pe motor)... si cand ajung acasa (sunt un pic plecat la munca "afara") poate revin cu rezultate concrete.

 

Trebuie sa recunosc ca dupa ce m'am gandit mai bine, un CB pe motor e mai bun decat orice "radar detector" (apropo, politistii s'au smekerit, tin radarele oprite si le pornesc brusc cand deja e prea tarziu sa mai reactionezi... mie cel putin asa mi s'a intamplat de cateva ori).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...