Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Asta cu camioanele mi-a atras si mie atentia.

Nu cred ca e o idee buna sa stai dupa un camion cand trece printr-o intersectia, unu care face stanga de exemplu vede camionu, nu vede moto din cauza camionului, crede ca are loc sa se bage dupa camion .. si poc.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, corect. Asa e. Multi soferi isi inchipuie ca nu e nimic dupa camion si o taie imediat dupa el si ... poc.

Un sfat bun ar fi sa evitati sa stati in fundul cuiva.

Va spun din experienta mea de motociclist, evit intotdeauna sa stau prea aproape in spatele cuiva, am patit sa-mi franeze vreo cativa in nas de nici timp de reactie nu am avut.

Nu e bine sa stai in spatele cuiva fie el ce-o fi. Eu intotdeauna imi las o distanta apreciabila fata de cel din fata daca merge in stilul meu, daca e prea lent il depasesc imediat ce am ocazia. De cele mai multe ori depasesc tot ce misca pana am spatiu liber in fata mea si pot merge linistit. E bine in trafic sa nu fii in nici o coloana, mai ales in afara, mersul singur pe sosea e cel mai sigur. Cu conditia ca depasirile sa fie facute cu cap, dar cine poate face depasiri cu masina cu motocicleta e floare la ureche.

In oras si cand e aglomerat nu se aplica nici o regula, eu in general NU merg in banda 1 in oras, merg intre banda 1 si 2.

E bine sa fii intotdeauna aproape de culoarul dintre masini, in caz de ceva sa poti evita si sa intri intre ele.. Nu in coloana pe mijlocul benzii.

Dupa camioane nu am stat in viata mea, mai ales cu moto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-o sa mai stau in spatele cuiva in vecii vecilor amin!

 

- Prima oara cand am intrat in fundul unuia a fost din cauza ca am intors capul sa ma uit daca e cineva pe banda de langa mine. Ala a oprit brusc si eu nu l-am vazut. Era sa-mi rup gatul.

Sfat: NU INTOARCETI CAPUL!!! Aplecati-va inainte pana cand vedeti in oglida si unghiul mort/lateralul, dar NU intoarceti capul.

 

- A doua oara s-a intamplat la 10 km/h ca n-am stiut sa tin degetele si piciorul pe frana. Asta a fost minora.

 

- Dupa a doua busitura am condus foarte prudent. Lasam spatiu imens in fatza mea. Pana intr-o zi. Unu' cu tancu' (X5) care depasea coloana pe linia de tramvai, a vazut locul liber din fatza mea, s-a bagat si a pus frana! Asta a fost a 3-a oara.

 

- Dupa asta circulam paranoic la modul extrem. La o intersectie vad o duba care se pregatea sa faca stanga si sa-mi taie calea. Franez un pic si ma trezesc pe jos. M-a lovit masina din spate.

 

Ce naiba sa mai fac? Oricum as circula, nu-i bine. Stau aproape - pune unu' frana si intru in el. Stau departe, intra unu' in spatiul liber si pune frana. Franez eu, ma loveste ala din spate. Nu mai stau in coloana orice ar fi! Merg pe trotuar, merg pe lina de tramvai, merg printre masini dar NU in coloana.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa te contrazici. Doar alege din textul din prima pagina ce crezi ca nu este corect si vino cu varianta "imbunatatita".

Alege care sfaturi nu sunt bune si spune tu cum a fi bune.

In felul asta vei contribui la imbunatatirea acestui topic.

 

Daca doar critici fara sa dai argumente si tu la randul tau induci lumea in eroare.

Ia sa vedem, poti? Te provoc.

Dar nu bulibaseala, cu rabdare, frumos asa cum a avut rabdare sa scrie si initiatorul topicului. Ce zici?

bineinteles ca pot! daca nu am posturi multe dupa 1an si ceva de forum nu inseamna ca nu beneficiez de un minim de cultura insa nu raspund la astfel de provocari. provoaca-ma la o bere si am sa accept bucuros. remarca din primul meu post (pe care probabil nu l-ai citit si care nu este sau s-a vrut a fi o critica) nu facea referire la postul initiatorului topicului(de bun simt de altfel) ci la alte posturi cu care cred ca nici tu nu esti de acord. am sa iau iar topicul la rasfoit si am sa iti trimit numarul lor pe pm, sa nu pun paie pe foc aici. si ca sa sa fiu on topic, prima mea motocicleta (si actuala) a fost (este) o motocicleta destul de puternica ce se ridica doar din acceleratie. ce sfaturi ar trebui sa dau celor ce vor sa isi cumpere prima motocicleta? faceti ca mine? nu va luati cilindree mica ptr ca intr-un an o sa vreti mai mare? NU HOTARAT! eu am fost norocos. am trecut prin multe pana sa o pot stapani. ps: avertismentul tau de a nu ma tigani este jignitor, chiar nu imi sta in caracter. si ca sa inchei, va urez tuturor vara eterna, sa va bucurati si voi ca mine 12 luni din an de moto :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca sa inchei, va urez tuturor vara eterna, sa va bucurati si voi ca mine 12 luni din an de moto :cheers:

probabil dormi cu ea in pat ca eu azi nu o mai gaseam printre nameti si am intrat in panica ca au furat-o :D

 

lasand la o parte comicaria , extind aceleasi urari si peste marile si tarile care probabil ne despart. :lol:

 

acu daca-mi permiteti sa fiu meltean , si nu o sa-mi permiteti dar eu o sa-mi fac de cap oricum , opinia mea este ca cine vrea citeste si aplica , trage invatamintele de rigoare si isi asigura urmasi pe linie paterna. nimeni nu moare la 170km/h intr-o curba pentru ca un mic racer a scris pe forum ca in motogp se corecteaza trasa cu frana spate. si nimeni nu e luat pe sus de un tir pentru ca cineva a zis ca daca-ti iei vitezana si nu te folosesti de ea esti ca si un scuterist cu gel pe tartacutza.

ma rog , nimeni cu cap nu moare din ceea ce a citit pe forum. ca sunt si tragedii imposibil de evitat asta e alta problema.

eu am facut tot din ce s-a scris pe forum ca e o idiotenie. ca sa vad. blocat spate , blocat fata , trecut peste linii de tramvai, sa ma las pe partea opusa curbei , sa nu fac contraviraj ba chiar sa bruschez ca la bicicleta , sa merg pe ploaie in prima saptamana , sa nu schimb cauciucurile.etc. la viteze mici evident. sa vad ce e pe bune si ce nu e. mi-am invatat lectiile si stiu ca mai am multe de invatat si de aplicat. cine nu judeca si ia de bune tot ce citeste pe aici trebuie sa fie idiot. si nu in sens peiorativ. ci .. idiot. cheers ~! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil dormi cu ea in pat ca eu azi nu o mai gaseam printre nameti si am intrat in panica ca au furat-o :cheers:

 

lasand la o parte comicaria , extind aceleasi urari si peste marile si tarile care probabil ne despart. :lol:

 

acu daca-mi permiteti sa fiu meltean , si nu o sa-mi permiteti dar eu o sa-mi fac de cap oricum , opinia mea este ca cine vrea citeste si aplica , trage invatamintele de rigoare si isi asigura urmasi pe linie paterna. nimeni nu moare la 170km/h intr-o curba pentru ca un mic racer a scris pe forum ca in motogp se corecteaza trasa cu frana spate. si nimeni nu e luat pe sus de un tir pentru ca cineva a zis ca daca-ti iei vitezana si nu te folosesti de ea esti ca si un scuterist cu gel pe tartacutza.

ma rog , nimeni cu cap nu moare din ceea ce a citit pe forum. ca sunt si tragedii imposibil de evitat asta e alta problema.

eu am facut tot din ce s-a scris pe forum ca e o idiotenie. ca sa vad. blocat spate , blocat fata , trecut peste linii de tramvai, sa ma las pe partea opusa curbei , sa nu fac contraviraj ba chiar sa bruschez ca la bicicleta , sa merg pe ploaie in prima saptamana , sa nu schimb cauciucurile.etc. la viteze mici evident. sa vad ce e pe bune si ce nu e. mi-am invatat lectiile si stiu ca mai am multe de invatat si de aplicat. cine nu judeca si ia de bune tot ce citeste pe aici trebuie sa fie idiot. si nu in sens peiorativ. ci .. idiot. cheers ~! :D

pai o tin cu mine in pat ca o iubesc si ma iubeste, tu faci ce vrei, tine-o in nameti! dar ai mare grija ca intr-o zi poate ti-o f...(ura) cineva! acum lasand comicaria la o parte, crezi ca sunt idioti cei care iau de bune cele scrise aici pe topic sau pe forumuri in general?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man pai sa intri pe subforumul pokemonilor unde mai gasesti cate unul "mic la stat mare la sfat" si "de grabu varsatoriu de sange nevinovat" :cheers: acolo eu am primit o lectie fantastica despre motociclism. sa ma feresc. hihihi.

cat despre motocicleta mea in nametele de ianuarie ce sa zic ? am fost un aventurier cu exces de zel iarna asta si m-a prins ultima ninsoare cu ea pe bulevard.si acu nu pot sa o scot din zapada ca ea are 160 si io 60kg. :D ma gandeam sa cumpar vreo tona de nisip si sare sa-i fac ca-n saraiman de romica puceanu. :

 

Caci iubire ca a mea

Nu gasesti la nimenea

Saraiman si saraiman

Si nici suflet mai cu dor

Pentru tine puisor

Neica de-as sti ca-ai veni

Drumul ti l-as pietrui

Saraiman si saraiman

Tot cu flori si cu safir

Ca sa nu vii prea tarziu

Ah..ah.ahh

:D :lol: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Acuma depinde de fiecare in parte, unii sunt cu capu pe umeri altii nu si pe fiecare la randul lor o sa ii manance palma sa dea gaz la motocicleta....unii sunt facuti si stiu sa controleze un motor SS altii nu sunt facuti pentru motor si isi iau SS ca sa dea bine la agatat....parerea mea este ca trebuie sa fii cumpatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am si eu o nelamurire; am tot citit pe aici despre blocarea franei fata; e cat se poate de logic ca la obstacole bruste, neprevizibile sa apesi prea tare frana, dar totusi am auzit ca sunt si motocilete cu ABS, nu?

 

in cazul alora, mai sunt sanse sa te dai peste cap? adica stiu f bine ce inseamna ABSul si cred ca ar ajuta enorm la problema asta; nu inteleg de ce nu au fost montate pe motoare mai de demult? am impresia ca doar unele din modelele din 2008 incoace au asa ceva..

 

stie cineva mai multe despre asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS a fost pus pe o motocicleta BMW din 1989.

 

Am auzit pareri diferite despre ABS, sunt si oameni cu experienta ca motociclisti care ocolesc ABS.

Nu am inteles exact motivul dar banuiesc ca are legutara cu tehnica de franare pe care daca o stapanesti "simti" aderenta rotii si o poti controla. Astfel franand pana la limita aderentei (unde ar interveni ABS) se obtine o distanta de franare mai mica.

 

Personal nu imi imaginez cum poti "simti" ca roata fata e pe cale sa rupa aderenta... si momentan nici nu vreau sa testez :crack:

 

Sunt incepator, dar logica imi spune ca daca te infigi in frane te duci jos cu tot cu ABS... mai ales sa fie praf, nisip... motorina! pe jos.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e, nu zic acuma de situatii exceptionale, dar ABSul, poate ajuta f. mult, cred, chiar si o secunda, ceea ce e f mult, pt evitarea unei rasturnari..

Mesaj completat

e, nu zic acuma de situatii exceptionale, dar ABSul, poate ajuta f. mult, cred, chiar si o secunda, ceea ce e f mult, pt evitarea unei rasturnari..

 

 

 

 

 

cred ca am gasit singur raspunul la intrebare:

Mesaj completat

e, nu zic acuma de situatii exceptionale, dar ABSul, poate ajuta f. mult, cred, chiar si o secunda, ceea ce e f mult, pt evitarea unei rasturnari..

 

 

 

cred ca am gasit singur raspunul la intrebare:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pe mobra traction-control si abs. Ambele pot fi dezactivate/activate de la un buton.

 

Le-am testat pe amandoua si zic ca pe sosea merita. Uneori m-a incurcat ABS cand am vrut sa fac ceva controlat (derapaj cu roata spate).

 

In principiu le consider binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta ziceam si eu.. totusi vad ca nu prea se baga lumea sa comenteze.. :crack: ma mir ca asta nu e unul din prinicpalele criterii de alegere a unui motocilete; poate ca sunt prea sumpe, doar

 

PS: de ce nu-ti poati edita propriul post pe forumul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti edita.. pentru o perioada dupa ce ai postat..

 

Nu prea e de comentat, nu e o tehnologie noua iar modul de functionare si efectele sunt clare pt toata lumea. Arunca un ochi pe youtube ca sunt teste de franare cu motoare care au ABS.

Diferentela de pret pt ABS nu e mare; la un motor de 6000-8000 E e vreo 300-500E ABS-ul.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai am postat mai sus un filmulet de pe youtub; am vz clar; tocmai de asta ziceam, cum de nimeni care vrea motocicleta, mai ales incepatorii, nu iau in considerare aspectul asta; mai ales la cat se discuta pe aici despre pericolul blocarii rotii fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca majoritatea incepatorilor isi iau motoare vechi si ieftine in jurul a 2000E dintre care putine au ABS.

Parerea mea e ca asa e cel mai bine; e pacat sa dai jos (ca ai uitat cricul), sa mergi subturat etc. cu o moto noua.

In fine discutia devine off-topic...

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

TOTUL tine de pilot cat ca e pe SS sau pe alt motor , de ochii lui , vigilenta si calitatile lui ...poti sa fii matur si la 23 ani sau imatur la 30 . tine de ce ai in bibilica .

Nu sunt de acord cu o parere de la inceput ...adica de ce iti iei SS daca mergi incet ....atunci de ce ii iei Porsche daca mergi incet sau ferrari e cam la fel ....in localitate mergi incet ca deh.... iar in alte locuri tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se referea la faptul ca nu merita sa iti iei SS daca mergi in general incet, daca nu iti place viteza si doar pentru faptul ca arata bine si ca prietenilor tai or sa le placa motorul; normal ca nu toti cu SS merg super-sonic peste tot,la orice ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, in ideea ca se va merge ABSOLUT legal, un SS nu e mai dificil de condus decat un naked mic de exemplu? Adica pozitie mai putin confortabila, rigiditate pe drumuri proaste, manevrabilitate mai redusa (mai ales in orasele aglomerate)...etc...? Nu stiu dar imi lasa impresia ca nu e chiar potrivita!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS a fost pus pe o motocicleta BMW din 1989.

 

Am auzit pareri diferite despre ABS, sunt si oameni cu experienta ca motociclisti care ocolesc ABS.

Nu am inteles exact motivul dar banuiesc ca are legutara cu tehnica de franare pe care daca o stapanesti "simti" aderenta rotii si o poti controla. Astfel franand pana la limita aderentei (unde ar interveni ABS) se obtine o distanta de franare mai mica.

 

Personal nu imi imaginez cum poti "simti" ca roata fata e pe cale sa rupa aderenta... si momentan nici nu vreau sa testez :love:

 

Sunt incepator, dar logica imi spune ca daca te infigi in frane te duci jos cu tot cu ABS... mai ales sa fie praf, nisip... motorina! pe jos.

inseamna ca ai logica de gaina. habar nu ai ce e ABS, care e ideea acestui sistem sau cum functioneaza, dar iti dai cu parerea! ia vezi aici:

 

http://www.youtube.com/watch?v=JFspgfYotSk - cel mai important film

 

 

Editat de aoleks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu nu te duci pe jos cu ABS dar te poti duce intr-un gard sau intr-o masina daca roata spate pierde aderenta si e in aer pentru ca abs'ul da drumul rotii fata sa ruleze indiferent daca ai sau nu frana fata aplicata.

in plus , mie imi place ideea de actionare hidraulica directa de la levierul de frana la roata. toata dracia asta cu electronica si microcipuri ma sperie. pana la urma astea sunt motociclete nu avioane. in plus , la fly by wire daca ti s-a stricat un sistem ai pus-o. s-a terminat indiferent cat de pilot esti. ma gandesc ca la fel e si la brake by wire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...