pepsi Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 Puteam sa jur ca ceea ce conteaza este diferenta circumferintei sau mai exact, lungimea cercului. Daca bagi un dinte si scoti un dinte, bunul simt spune ca suma lungimilor rezultate este egala cu cea anterioara. Parerea mea. dap aia conteaza , diferenta intre diametrele pinioanelor fata/spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parly Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 (editat) Nu stiu cum sa iti zic.. dar din ce am invatat eu pana acum forta centrifuga trage in afara deci stau si ma gandesc cum poti tu sa faci ca un pinion sa se mareasca si unul sa se micsoreze? Si a doua problema nu te-ai gandit k daca a aparut pe la masini s-au gandit si pentru motociclete? dar cum au zis si ceilalti pe curea e mult mai usor de facut kestia asta deoarece cureaua este presata de fulie intr-o parte hidraulic sau mai stiu eu cum si in cealalta parte fulia este presata de niste arcuri... deci astfel se realizeaza schimbul de raze sau de diametre (depinde cum preferi) Editat Februarie 7, 2006 de parly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 (editat) Trebuie sa tii cont centrarea pinionului, sa nu mearga in hopuri si sa-ti rupa lantul. Daca introduci un dinte la pinionul spate, trebuie sa scoti unul la cel din cutie. Asta se rezolva cu un intinzator de lant. @ pepsi Dupa ce ai desenat tu acolo inteleg ca ai vrea un pinion oarecum elastic, mai exact o banda elastica (arc-spirala) pe care sa fie fixati dintii pinionului, infasurata in spirala si cu exeriorul spiralei pe circumferinta unui disc rigid care sa-i dea rezistenta necesara pt a functiona ca un pinion. Problema este ca atunci cand variezi lungimea de lucru a spiralei (circumferinta), va trebui sa variezi si circumferinta (implicit diametrul) discului rigid. Discul il poti inlocui cu o multime de tije asezate pe circumferinta lui astfel incat sa-i poti varia diametrul, insa mecanismele de comanda necesare pentru a face acest lucru in timp ce tot ansamblul se invarte si care sa asigure si rigiditatea necesara functionarii sunt mult mai complicat si costisitor de realizat decat adaugarea unei alte trepte de viteza (eventual prin inlocuirea cutii de viteze cu totul). Plus ca nu vor avea niciodata aceeasi fiabilitate. Editat Februarie 7, 2006 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Cam asa ceva... - tot mecanismul acela pare doar un intinzator de lantz, nu se modifica raportul de transmisie a cuplului motor. Pentru a analiza mai clar situatia, e vorba de doua parghii care dau moment de rotatie, o parghie la motor, una la roata. Parghia are un capat in centrul de rotatie al pinionului si celalalt capat in punctul de contact dintre lantz si circumferinta pinionului. Cu spirala respectiva nu faci decat sa variezi ritmic, ciclic, acest raport de transmisie, adica merge o tura, apoi o ia de la capat. E si asta o chestie, se foloseste de exemplu la foaia de tractiune de la bicicletele profesionale. Foaia nu este rotunda, ci ovala, avand diametrul mai mic dispus in asa fel incat acest diametru sa fie "activ", adica in punctul de contact cu lantul, exact in momentul in care piciorul este in partea jos sau sus, puncte in care ciclistul nu are cum sa transfere forta catre pedala (unghiul intre picior si bratul pedalei e minim). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 dinti asezati pe un lant sau mai bine zis o sina iar un capat al acestuia vine fixat de corpul intregului sistem, iar cealalta parte (partea care e desenat in detaliu pe margine) vine vizat de o roata, acea roata poate intinde sau slabii tot lantul(sina) pe care se afla dintii. totul este pus pe niste role pt ai oferii rigiditatea sistemului. ii cam greu de explicat in scris la ce mam gandit eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black raven Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 fratilor....m-ati bagat in ceata m-ati pierdut undeva pe drum da'incep sa cred ca se poate!nu-s eu lamurit total(doar is pictor)!asa ca nu-mi mai bat capul ca incepe sa ma doara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell`s angel Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 VIS-A-VIS a pus punctu pe i! asa arata transmisia cu variatie continua si nimic mai mult .pozele vorbesc de la sine . salutare Chiar si nissanul MURANO (suv)are acest gen de transimie ............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 cred totusi ca "roata" a fost deja inventata si e pierdere de vreme s-o reinventam, cu spunea cineva mai sus insa, normal, ideile (ca si "ganditorii") trebuiesc stimulate si incurajate uitati-va aici http://auto.howstuffworks.com/cvt.htm sa vedeti exact cum functioneaza transmisia variabila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
D_Y_C Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 Nu cumva ar fi mai simplu cu un reductor?!? :eek:Adica ti-ar oferi shi putere shi viteza(in functie de necesitati). Acelasi sistem e folosit shi la camioane si SUV-uri.E mult mai simplu decat cu cine stie ce sisteme "SF"! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 La reductor se pierde puterea in transmisie, dar ideea e buna. Un fel de schimbator de foaie, ca la biciclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 11, 2006 Autor Share Postat Februarie 11, 2006 detalii pls, io din cate stiu un reductor are cat de cat o dimensiune destul de mare, nush unde lai putea pune la roata din spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
D_Y_C Postat Februarie 11, 2006 Share Postat Februarie 11, 2006 detalii pls, io din cate stiu un reductor are cat de cat o dimensiune destul de mare, nush unde lai putea pune la roata din spate Nu e obligatoriu sa fie mare. Shi cel mai bun loc in care sa-l pui e intre cutie shi pinionul dun fata, pt ca ar avea acelas efect! Nu inteleg de ce se pierde puterea in transmisie, e un simplu angrenaj, ca in cutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 13, 2006 Autor Share Postat Februarie 13, 2006 si in simplele angrenaje se pierde multa putere, la orice motor/masina in cutea de viteze se pierde multa putere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 FLACAI BATETI CIMPI CU REDUCTORU,SIMPLU REDUCTORUL REDUCE TURATIA CRESCIND CUPLU DECI PUTEREA AMPLIFICARORUL DE TURATIE MARESTE TURATIA MICSORIND CUPLUL,PUTERE DOAR IN TURE MARI POTI FACE CE SPUI TU DAR NU PE LANT,LANTUL SE UZEAZA MAI RAPID IN CONDITIILE DE LUCRU CARE VRAI TU SAL PUI NE FIIND UN ELEMENT ELASTIC CI SEMIRIGID,OTATI TOTUSI PT TRANSMISIA VARIABILA PE CUREA INTRETINERE MINIMA SIGURANTA MAXIMA ,UN LANT RUPT SAU BLOCAT TE PUNE IN GURA FARA SA APUCI SA ZICI AUU,POTI FACE CHESTIA ASTA PUR DEMONSTRATIVA NU TE DESCURAJEZ DAR GINDESTETE LA PIELEA TA INAINTE SO TESTEZI PE UN MOTO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 Greau mi-a fost sa citesc aceasta interventie agramata. Plus de asta, se intelege ca folosind un reductor din 20 de cai am obtine asa, vreo 40 de cai. Ce-ar rezulta dintr-o Mobra cu vreo 5-6 reductoare? Cel putin o Hayabusa. La un motor termic cuplul, respectiv puterea se obtine la o anumita turatie. Vom avea acelasi cuplu la turatia de 3000 de rotatii, indiferent de cate reductoare am avea angrenate. Eu sunt optimist, teoretic se poate realiza un pinion la care sa se adauge un dinte in plus. Treaba e cum se poate face asta practic. E usor sa zici ca nu se poate... dar daca toti ar fi gandit si zis la fel, nu mai calaream noi azi motociclete, ci cai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 bafta si la mai mare! PS: topicul imi aduce aminte de niste ganduri ingineresti pe care le-am avut si eu acum cativa ani cand am vrut sa reinventez motorul wanckel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 initiatorule de pinioane cu diametru variabil, lantul Gall incepe sa nu mai fie la moda. Au aparut curelele de transmisie de forta de FOARTE mare succes de peste 20 ani. Treptat lantul Gall dispare, in avantajul curelelor si a sistemelor cardanice. Nu incerca sa risipi resurse pe o linie moarta. Lantul Gall a fost inventat ca o alternativa de joasa tehnologie si de materiale inferioare pana lumea si-a mai revenit. De exemplu, elicopterele Robinson au transmisia pe rotorul principal tot cu o banala curea de cauciuc, deci........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
D_Y_C Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 Greau mi-a fost sa citesc aceasta interventie agramata. Plus de asta, se intelege ca folosind un reductor din 20 de cai am obtine asa, vreo 40 de cai. Ce-ar rezulta dintr-o Mobra cu vreo 5-6 reductoare? Cel putin o Hayabusa. La un motor termic cuplul, respectiv puterea se obtine la o anumita turatie. Vom avea acelasi cuplu la turatia de 3000 de rotatii, indiferent de cate reductoare am avea angrenate. Eu sunt optimist, teoretic se poate realiza un pinion la care sa se adauge un dinte in plus. Treaba e cum se poate face asta practic. E usor sa zici ca nu se poate... dar daca toti ar fi gandit si zis la fel, nu mai calaream noi azi motociclete, ci cai. La reductor castigi forta de tractiune si pierzi viteza(un reductor care multiplica raportul de transmisie)!!! Un astfel de reductor te-ar ajuta "la deal" sau in sarcina! Aia care le-au pus pe camioane sau off-roaduri le-au pus de prosti?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 14, 2006 Share Postat Februarie 14, 2006 Pai si de ce m-ai citat pe mine? M-ai combatut cu ceva? _________ Mi-a venit o idee despre pinionul minune caruia i s-ar putea adauga un dinte. De fapt ar fi un set de 4 pinioane, dintre care 2 cu geometrie variabila si 2 normale si un lant dublu. Starnesc vreun interes cu chestia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 14, 2006 Autor Share Postat Februarie 14, 2006 detali Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Februarie 15, 2006 Share Postat Februarie 15, 2006 Greau mi-a fost sa citesc aceasta interventie agramata. Plus de asta, se intelege ca folosind un reductor din 20 de cai am obtine asa, vreo 40 de cai. Ce-ar rezulta dintr-o Mobra cu vreo 5-6 reductoare? Cel putin o Hayabusa. La un motor termic cuplul, respectiv puterea se obtine la o anumita turatie. Vom avea acelasi cuplu la turatia de 3000 de rotatii, indiferent de cate reductoare am avea angrenate. Eu sunt optimist, teoretic se poate realiza un pinion la care sa se adauge un dinte in plus. Treaba e cum se poate face asta practic. E usor sa zici ca nu se poate... dar daca toti ar fi gandit si zis la fel, nu mai calaream noi azi motociclete, ci cai. VISAVIZ,CITE PINIOANE TI SE INVIRT CIN GINDESTI,FLACAULE EU SUNT MECANIC DE MESERIE AM VRUT SA TE LUMINEZ CU CEVA DAR SE PARE CA TI-AM LOVIT ORGOLIU,PINION VARIABIL NU O SA FACI SAU IL FACI CA SA AI UN BIBELOU IN CASA,ZICI CA INVATAI,INVATA BINE FIZICA,STUDIU MATERIALELOR,SI DUPA AIA SA TE CULCI LINISTIT CA NU AI TRAIT DEPARTE DE LUME CHINUINDUTE SA INVENTEZI CE ALTI MAI LUMINATI CA TINE NAU REUSIT SI UITASEM ORGANE DE MASINI NO RATA.CE ZICI DE ANAGRAMA ASTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor DYC Postat Februarie 16, 2006 Share Postat Februarie 16, 2006 Mi-a venit o idee despre pinionul minune caruia i s-ar putea adauga un dinte. De fapt ar fi un set de 4 pinioane, dintre care 2 cu geometrie variabila si 2 normale si un lant dublu. Starnesc vreun interes cu chestia asta? N-ar fi mai bine sa iei un set de pinioane de la un Pegas? Asa rezolvi treaba doar cu un lant... Si in alta ordine de idei, credeti (toti care cautati "pinionul minune") ca sunteti singurii care isi pun problema asta in cei peste 100 de ani de viata ai motocicletei ??? Nu credeti ca daca ar fi realizabil cineva l-ar fi facut pana acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 16, 2006 Autor Share Postat Februarie 16, 2006 pai asa o si inceput topicul, daca nu stiti ca vreo firma mai mare sa fii facut asa ceva... pai asa o si inceput topicul, daca nu stiti ca vreo firma mai mare sa fii facut asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 16, 2006 Share Postat Februarie 16, 2006 Audi are CVT cu lant. Daca pui 2 pinioane, 2 lanturi, 2 ... o sa se suprapuna probabil niste rapoarte + se complica ff mult. La scara industriala e mult mai simplu sa adaugi 1, 2,...9 trepte in cutie...CVT are avantaje si dezavantaje, reductorul nu creste puterea (CP), "ambreiajul hidraulic" e de fapt convertizor de cuplu, unele masinarii (ex. macaraua Telemak sau Yamaha 2x2) au motoare hidraulice. Putem vb 7 ani si 7 zile pe tema asta. Si apropo de traditionalul lant Gall - low cost & stuff, taaare as vrea o motoreta cu cardan! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 16, 2006 Share Postat Februarie 16, 2006 Ai mare dreptate, in locul unui pinion cu dinti variabili, e mult mai simplu sa mai adaugi in cutie 2-3 viteze. Solutia fiabila pt Pepsi, este un reductor exact la iesire din cutie. Pinionul din fata, inlocuit cu o roata dintata, parte a reductorului. Chestia cu pinionul cu dinti variabili tine mai mult de amorul artei. Eu am gasit o solutie dar mi-e cam lene sa desenez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.