koffa Postat Februarie 16, 2006 Share Postat Februarie 16, 2006 Pinionul respectiv se poate face .Problema este ca atunci si lungimea lantului trebuie sa fie variabila .Sa spunem ca asta o rezolvam cu un intinzator dar in final nu obtii decat un schimbator de viteze in plus .Eventual cuplat cu acceleratia ,in timp ce accelerezi sa isi micsoreze diametrul .....cine stie...Cine are timp ,rabdare si o baza tehnica poate da lovitura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 19, 2006 Share Postat Februarie 19, 2006 Ideea mea de pinion cu dimensiune variabila. 2 pinioane, cel albastru de dimensiune fixa iar cel negru, dimensiune variabila. Va ramane sa calculati numarul de dinti si unghiurile optime Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 19, 2006 Autor Share Postat Februarie 19, 2006 @vis-a-vis: pai si zine cum ai vrea sa functioneza? sa creasca asa din senin diametrul pistonului, sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 22, 2006 Share Postat Februarie 22, 2006 Eu am dat doar ideea de baza, mecanismul va ramane ca tema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 22, 2006 Share Postat Februarie 22, 2006 Singura chestie facubila ramane aia cu variatorul cu curea trapezoidala. Intr-o cutie de viteze este destul loc pentru a baga doua (in total 4) fulii de-alea conice. Fuliile sa zicem ca le poti face, curea de cauciuc trapezoidala atat de mica si totusi rezistenta sa zicem ca mai gasesti si tine macar asa, de experiment, dar modul de actionare, departare/apropiere controlata a fuliilor nu prea stiu cum s-ar putea realiza. Din schita de pe howstuffworks, doua fulii sunt fixe (pe diagonala, una pe axul primar, alta pe cel secundar), iar celelalte doua fulii se misca axial, insa sunt fixe una relativ la cealalta. Un mecanism cu arc si centrifugal cu parghii ar rezolva si problema asta, printr-un rulment de presiune montat intr-unul din capetele axelor, rulment in care sa impinga mecanismul centrifugal, comandat de turatie. (practic cu cat creste turatia arborelui condus cu atat trebuie sa scada raportul de transmisie, deci sa scada diametrul efectiv al fuliei arborelui condus - aici vine mecanismul de actionare, iar dincolo, pe axul conducator si in capatul diametral opus - vine arcul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 (editat) Cine spune ca nu se mai poate reinventa roata?! Ei bine, uite ca s-a reinventat! Am descoperit asta intr-unul din ultimele numere ale revistelor moto de pe la noi (nu mai stiu exact care). Am facut si o schita simplista, sa vedeti despre ce e vorba. Sistemul e simplu: un rulment de dimensiunea rotii, la care inelul interior este solidar cu furca. Oricum, pentru mai multe detalii, mai precise, vedeti articolul respectiv! Pe de alta parte, daca s-au descoperit unele avantaje ale utilizarii curelelor trapezoidale, s-au descoperit solutii de confectionare a acestora astfel incat sa devina mult mai rezistente, asta este de apreciat! Dar asta nu inseamna ca nu se pot descoperi astfel de solutii si pentru lant! Asa ca.. de ce sa taiem avantul celor care cauta solutii? Desigur, nu toate sunt realizabile, poate ca nu toate sunt utile, dar, atata vreme cat exista idei, cineva le poate pune cap la cap si poate intr-adevar "reinventa roata". Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca motorul Diesel ar fi fost complet abandonat in momentul in care cel pe benzina era mult mai "in voga". Dar, Diesel-ul nu a fost abandonat! A fost modernizat, concurand acum cu succes cu "rivalul" sau. Am vazut chiar un Diesel pus pe motor! Deci.. ideile au fost binevenite! Inventii inutile... Sunt o groaza din astea. Ce parere aveti de stergatorul pentru ochelari (similar unui stergator de parbriz)? Cred ca nu-l foloseste decat inventatorul. Spre exemplu.. de ce nu am avea asa ceva pe casca?! Si de ce nu... chiar si stropitor! Actionand un buton, am spala viziera si am putea vedea clar fara a lua mana de pe ghidon! E o idee. Inutila sau nu, realizabila sau nu, dar, e o idee. Eu unul cred ca se poate realiza si acel pinion variabil! Dupa ce am vazut schema atasata de Pepsi mi-am dat seama la ce s-a gandit. Ba mai mult, nici nu mi se pare complicat. Sper sa-mi fac timp sa o studiez putin mai in detaliu. Cat de utila e, asta nu as putea spune, dar, daca realizeaza scopul propus, ESTE utila! Nimeni nu spune ca daca un anumit lucru se poate face printr-un anumit mod, asta inseamna ca e singur mod in care se poate face! E doar o alta solutie! Toata treaba e ca fiecare solutie sa-si indeplineasca sarcinile! Astept.. idei! Editat Februarie 27, 2006 de Raducu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 (editat) Din tot romanul asta am inteles doar ca ai desenat un rulment legat de furca, care ce face? Editat Februarie 27, 2006 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 Cine spune ca nu se mai poate reinventa roata?! Ei bine, uite ca s-a reinventat! Am descoperit asta intr-unul din ultimele numere ale revistelor moto de pe la noi (nu mai stiu exact care). Am facut si o schita simplista, sa vedeti despre ce e vorba. Sistemul e simplu: un rulment de dimensiunea rotii, la care inelul interior este solidar cu furca. Aia este tot roata. Nu difera decat modul de prindere. Iar modul asta de prindere este mai mult estetic decat fiabil. Rulmentul in loc sa se invarta o tura la fiecare tura a rotii se invarte de L/l ori mai repede, unde L= circumferinta rotii l= circumferinta rulmentului. => uzura prematura. Unde mai pui ca daca dai intr-o gropita socul este preluat intr-un singur punct, pe cand la sistemul clasic este distribuit prin spite pe circumferinta rotii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raducu Postat Februarie 27, 2006 Share Postat Februarie 27, 2006 Din tot romanul asta am inteles doar ca ai desenat un rulment legat de furca, care ce face? Rulmentul legat de furca este insasi roata. Pe inelul exterior se prinde un cauciuc, si asta e. Lipseste axul, dar.. face tot ceea ce face o roata. Aia este tot roata. Nu difera decat modul de prindere. Iar modul asta de prindere este mai mult estetic decat fiabil. Rulmentul in loc sa se invarta o tura la fiecare tura a rotii se invarte de L/l ori mai repede, unde L= circumferinta rotii l= circumferinta rulmentului. => uzura prematura. Unde mai pui ca daca dai intr-o gropita socul este preluat intr-un singur punct, pe cand la sistemul clasic este distribuit prin spite pe circumferinta rotii. Este tot o roata doar ca... neconventionala. O alta idee pentru roata! In ceea ce priveste estetica, mie, sincer nu-mi place! Parca lipseste ceva (chiar lipseste)! Iar reritor la fiabilitate, normal ca intervin alte probleme fata de sistemul clasic. Sincer, daca asta ar fi fost ideea mea si daca as fi prezentat-o pt. prima data as fi avut tendinta sa renunt la ea tocmai din motivele prezentate mai sus. Dar, sistemul asta exista, si functioneaza! Deci, problemele de mai sus au fost rezolvate cumva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 28, 2006 Share Postat Februarie 28, 2006 Gasiti pe net poze daca dati o cautare dupa hubless wheel . Exemplu asta - : http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/1...91841MWEBRQ.htm Nu are decat avantaj estetic, dar exemplul era dat aici pentru a sustine ideea ca se poate pune in practica orice idee, oricat de complicat ar fi. Intre timp, am vazut ieri seara pe discovery la occ - au construit o motocicleta dragster, de-aia de liniutze. Cel mai interesant mi s-a parut a fi schimbatorul automat de viteze. Era un schimbator pneumatic, comandat de o valva electrica desigur si conectat totodata la sistemul de aprindere al motorului. Cum facea - se folosea ambreiajul doar pentru plecarea de pe loc, dupa care se folosea doar mecanismul asta de schimbat vitezele. Cred ca decizia de a schimba viteza era tot la nivelul pilotului, insa schimbarea efectiva era facuta automat, astfel - cand primea impulsul de "shift up" sa zicem, sistemul taia curentul la bujii, pentru o fractiune de secunda, dupa care dadea comanda la schimbatorul pneumatic, asta schimba treapa, apoi dadea iar liber la scanteie. In felul asta se castiga destul de mult, prin nefolosirea ambreiajului, de asemenea manevra este cat de cat fiabila, in momentul taierii scanteii la motor in cutie nu se mai transmite cuplu de la motor la roata, deci furca schimbatoare nu depune un efort mai mare decat in cazul folosirii ambreiajului. Pe motoretele noastre de toate zilele ar merge pus un schimbator de viteze electric sa zicem (un actuator de inchidere centralizata de masina de exemplu este suficient de rapid si de puternic, pretabil la actiunea secventiala a schimbatorului - miscare dus-intors), comandat la fel, "in faza" cu un circuit care sa opreasca scanteia la bujie, pentru a nu solicita inutil cutia. Avantajul ar fi imbunatatirea reprizei de accelerare, prin nefolosirea ambreiajului. Comanda de schimbare a treptei ar putea ramane tot la un buton pe ghidon sau printr-o logica de masurare a turatiei si de schimbare automata. Avantajele si aplicabilitatea insa si in cazul asta nu sunt prea clare , insa de realizat se poate realiza cel mai usor. Un prim avantaj ar fi pentru chopperisti, suportul de picioare avansat ar fi independent de comenzile avansate - ai putea schimba viteza la buton, pe ghidon si folosi doar frana de mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat Februarie 28, 2006 Share Postat Februarie 28, 2006 Daca tai cuentul in bujie te arunca in bot (vorba vine da te socheaza) sauintri intr-un derapaj de toata frumusetea pe ud in curba... parca frina de motor se cheama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 28, 2006 Share Postat Februarie 28, 2006 Ce legatura au toate astea cu pinionul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Martie 1, 2006 Share Postat Martie 1, 2006 mestere vis-a-vis, schema ta cu pinionul albastru si cele4 sectoare de pinion negru mi se pare a fi cea mai posibila, poate prin multiplicarea sectoarelor la 8 la la 6, ca sa ai cit mai putine zale libere pe pinionul mare ; intuitiv, citind titlul topicului, asa ceva mi-a venit si mie in minte; rezultatul ar fi un pinion de cuplu care cedeaza treptat locul unuia de viteza, la comanda manuala sau prin utilizarea fortei centrifuge, cam ca la o CVT; problema e cum faci trecerea sa fie lina, presupunind ca nu poti intinde/scurta lantul cu mai mult de o za/rotatie; iar despre cum ar trebui sa fie intinzatorul pentru asa ceva ca sa nu te puna in cap, e o intreaga poveste ... - asta pentru schimbarea in mers. Cel mai fezabil ar fi un sitem cu 2 pinioane pe care le schimbi stind pe loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 Daca tai cuentul in bujie te arunca in bot (vorba vine da te socheaza) sauintri intr-un derapaj de toata frumusetea pe ud in curba... parca frina de motor se cheama. nu te arunca deloc in cap! la motoarele de ultima generatie si nu numai, pe injectie in frana de motor alimentarea cu amestec este oprita! adica acelasi lucru cu oprirea scanteii in mers dar mult mai putin daunatoare pt. motor! de fapt deloc daunator pt. motor! de ce? pentru ca in cazul unor segmenti obisnuiti (de altfel deloc buni) amestecul, in spetza combustibilul va trece de segmenti, va spala si uleiul dinaintea segmentilor si dupa ei, deci si lipsa de ungere! asa ca... esti corigent! stai jos, 2! si nu numai la asta! te crezi civilizat doar pt. ca stai in alta tara decat romania si te crezi superior! aiurea! esti degeaba! asta ca sa nu spun altceva ca sa imi fie sters post-ul dar pot sa ma exprim prin semne: &^%#@@@@#$%%%##$^%! _oule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat Decembrie 7, 2006 Share Postat Decembrie 7, 2006 Iar bei ma si scrii pe forumuri? la parea cu scinteia ai dreptate, cred. La restul bati cimpii si dezgropi topicuri de 1 an. Asa ma injuri tu, oule? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 9, 2006 Share Postat Decembrie 9, 2006 trebuie sa recunosc ca ai dat dovada de umor aici! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 Idee de cum se poate mari diametrul unui pinion http://funzu.com:80/index.php?option=com_c...5&Itemid=31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Tot din seria "lucruri vechi, dar neauzite" - as zice aici de ambreiajul hidraulic (nu cu comanda hidraulica). Mi-a zis taica-meu ca se foloseste asa ceva la masini mari, gen excavatoare, macarale, unde un ambreiaj mecanic, cu placa de presiune nu ar face fatza. E vorba de o cavitate cu ulei in care se misca, fata in fata, doua "roti cu cupe laterale". Ei bine, cuplarea ambreiajului se face cand aceste roti se apropie foarte mult. Exista alunecare si pierdere, dar merita. Se numeshte Visco-cuplaj shi din cate shtiu este folosit shi pe unele mashini 4x4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 http://www.yonge-cvt.com/ Pinion si foaie cu diametre variabile, lant clasic. Un diametru creste, celalalt scade, asa ca este aplicabil un lant cu lungime constanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Da' nu merge sacadat? La bicicleta cred ca se simte mai putin, dar la motocicleta se invarte destul de repede... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Nu mai radeti de om, pe bune, ideile noi de obicei nu vin de la "specialisti". Asa ne zicea profu de mate din facultate, Stanasila. Ca daca avem vreo idee mareata in primii ani de facultate, sa-i dam bataie, sa o promovam, ca dup-aia nu prea mai vin idei . Cred ca inteleg care e problema aici, anume unele comuniste mai zdravene au suficienta putere in motor incat sa invinga franarea aerodinamica si sa treaca de 130-140 km/h, insa nu pot urca in turatie si se limiteaza (cauti sa schimbi a cincea si nu mai e...). Un pinion mai mare / mai mic pe spate translateaza toate rapoartele de transmisie in sus sau in jos. Cam acelasi lucru este la tiruri cred, care au practic doua cutii de viteze, in "serie", iar prin inmultire rezulta 18 - 24 de trepte de viteza. La o motocicleta singurul lucru fezabil ar fi zic eu montarea in paralel a cate doua pinioane si la motor si la roata, cu doua lantzuri. Singura problema tehnologica de rezolvat ar fi mecanismul de comutare / cuplare alternativa a cate unui pinion, celalalt ramanand pe liber. Asadar ambele pinioane ar trebui sa vina montate pe cate un rulment si sa aiba gauri laterale, in care sa vina o piesa care sa le cupleze alternativ la ax (cum e intr-o cutie de viteze). O furca ar angaja apoi cupla respectiva si gata. Raman insa intrebari existentiale - au loc doua pinioane la roata, doua lanturi, se poate pastra alinierea pinioanelor etc. etc. etc.... Pune doua cardane; unul pe stanga si altul pe dreapta ..la momentul x comuti pe cel de-al doilea! Prin comutarea celui de-al doilea se scoate automat primul "pe liber" ! Sau Pinionul spate sa fie de tip roata dintata profil trunchi de con! Dispare Lantul si apare cureaua dintata..evident ca trebuie redesenat si profilul curelei! Cureaua gliseaza pe trunchiul de con catre diametrul mic si/sau mare cu un mecanism de tip parghie si glisare .. cam ca la buciclete In ambele cazuri am exclus din start LANTUL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Si cum isi modifica dintii cureaua? Daca se muta mai sus, dintii de pe trunchiul de con se maresc/departeaza si n-ai facut nici o sfaraiala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Alte solutii pentru transmisie variabila cu lant: http://www.yonge-cvt.com/existing.html Urmati link-urile de pe aceasta pagina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 initiatorule de pinioane cu diametru variabil, lantul Gall incepe sa nu mai fie la moda. Au aparut curelele de transmisie de forta de FOARTE mare succes de peste 20 ani. Treptat lantul Gall dispare, in avantajul curelelor si a sistemelor cardanice. Nu incerca sa risipi resurse pe o linie moarta. Lantul Gall a fost inventat ca o alternativa de joasa tehnologie si de materiale inferioare pana lumea si-a mai revenit. De exemplu, elicopterele Robinson au transmisia pe rotorul principal tot cu o banala curea de cauciuc, deci........ exista mai multe motive pentru care transmisiile cu variatie continua sunt inca mai slabe decat cele mecanice. 1. durata de viata limitata a curelei datorata frecarilor dintre curea si "platane" 2. pierderi de putere mai mari din aceeasi cauza 3. costuri mari pentru puteri mari (cureaua trebuie sa aiba o structura de rezistenta asemanatoare unui lant Gall) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Aprilie 4, 2007 Share Postat Aprilie 4, 2007 Gandeste-te ce fiabilitate ar avea un asemenea sistem,si ce greutate ar adauga motorului,si daca ai loc unde sa il amplasezi.Chestia asta ar fi utila la viteza mica,deoarece in viteze superioare rapoartele dintre viteze sunt mici.Daca sistemul este cum mi-l imaginez eu cei 2 dinti ar trebui sa intre si sa iasa in momentul in care pe partea acea nu are pinionul contact cu lantul,asta inseamna ca adaugarea sau eliminarea celor 2 trebuie sa se faca intr-o fractiune de secunda cat partea aceea a pinionlui nu este in contact cu lantul. Tu vorbesti de ij sau alte motoare vechi care aveau 4 viteze si putere mica,la motoarele cu 6 viteze din ziua de azi si putere MARE ce moaca mea vrei sa le mai faci?Oricum la motoare in general nu poti sa le folosesti puterea maxima in demaraj ca te dai intr-o roata si la viteza mare cu rapoartele din cutie e indeajuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.