cosminst2008 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 eu vin la 3 la arc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovi_zd3 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 azi am sincronizat carburatoarele ...e super problema ca inca nu sta foarte bine la relantii... tipu care mi-a sincronizat carburatoarele mi-a zis ca ar trebui sa schimb si bujiile, sau sa mai merg cu ele putin, sar putea din cauza ca nu au fost sincronizate bine carburatoarele sa se fi depus pe ele calamina si sa incerc ca poate isi revin... Poblema nu este ca trebuie schimbate, problema este ca au doar 2000km de cand le-am schimbat, voi ce ziceti? sa le schimb sau sa mai merg asa cu ele ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 descrie mai amanuntit problema. ce inseamna ca nu sta bine la ralanti, are mici variatii sau scade pina se opreste chiar si cind motorul e incalzit? ai reglat ralantiul? nu cred ca echilibrarea are vreo legatura cu depunerea de calamina. am o rugaminte pentru posesorii de Kult. poate cineva sa faca un test? la ralanti sa astupe evacuarea si sa-mi zica daca motorul se opreste in sa zicem 10 secunde? nu glumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marmotzell Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Fratilor Banditi (adresandu-ma celor care au fost azi la ARC), imi cer iertare pt k n-am venit...dar dupa ce am iesit pe poarta facultatii, pe la podul cotroceni a inceput sa picure. Nu m-ar fi speriat doar cativa stropi... dar dupa faza de joi seara prin care am trecut (vorba biblica, "Mai intai a fost pamantul, apoi apa"), mi-a fost teama sa repet experieta, data fiind si prognoza meteo de azi. SORRY PT OFF TOPIC: cu ce autoritati se poate discuta sa aiba si ei grija de canalizari, pt k joi, pe ploaia aia toretiala de seara. in zona garii de nord, efectiv nu mai vedeam soseaua, si am intrat in apa pana la etriere si pe buna dreptate, ma rugam la fiekre viraj sa ajung intreg aksa. Mai mult decat atat, la Witing, un domn politist (respectabil dealtfel) intr-un logan alb a considerat ca poate nu sunt suficient de ud, si fleoshc un dush cu apa pluviala care spala soseaua... ASFALT USCAT !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovi_zd3 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 descrie mai amanuntit problema. ce inseamna ca nu sta bine la ralanti, are mici variatii sau scade pina se opreste chiar si cind motorul e incalzit? ai reglat ralantiul?nu cred ca echilibrarea are vreo legatura cu depunerea de calamina. am o rugaminte pentru posesorii de Kult. poate cineva sa faca un test? la ralanti sa astupe evacuarea si sa-mi zica daca motorul se opreste in sa zicem 10 secunde? nu glumesc. adica are o variatie nu foarte mica, inainte ii sincronizez carburatoarele avea o variatie foarte foarte mare, acum a ramas doar o variatie mica... am verificat scanteaia la o bujie si mi se pare foarte slaba ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 (editat) eu nu am auzit pina acum Bandit sa aiba sunetul specific de Honda, adica o biziiala monotona si lipsita de orice haz scinteia e slaba in comparatie cu ce? inainte sa te apuci sa-ti iei alte bobine de inductie sau fantezii de genul elimina problemele simple. daca-s umplute de calamina scoate-le si curata-le cu o perie moale de bronz, o sa arate ca noi. daca vezi ca e uzat electrodul central eventual indoaie-l pe cel exterior putin spre interior cit sa compensezi, dar in 2000 km nu e cazul de uzura... daca se umplu iar de calamina, probabil tot nu-s reglate carburatoarele. uite de exemplu cum porneste un Bandit la rece si cum suna ralanti-ul (spre sfirsit arata si acul turometrului): Editat Mai 15, 2010 de ursu272r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 (editat) adica are o variatie nu foarte mica, inainte ii sincronizez carburatoarele avea o variatie foarte foarte mare, acum a ramas doar o variatie mica... am verificat scanteaia la o bujie si mi se pare foarte slaba ... cum se verifica scanteia la bujie ?? al meu are 41 000 km k5 si sigur nu au fost reglate carburatoarele si nici bujiile nu fost schimbare Editat Mai 15, 2010 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 nici bujiile Iridium nu tin 41000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Taranii americani (rednecks) au o vorba: "Don't fix it if it ain't broken" pe de alta parte, scrie cumva, la munual, ca ce turatie sa incalzesti mobra? Mie mi-a cam mila sa-l las sa se incalzeasca la mai mult de 2.000 ture. Trag socu, pornesc, il imping pana sta turometrul la ~1600 ture, si astept sa se incalzeasca, cand s-au incalzit binisor cilndrii si incepe sa se simta caldura si in capacul culburorilor, bag socu inapoi la capat, astept ~5-10 secunde sa revina turatiile la peste 1.000 si-am plecat. Voi il incalziti pe la 3.000? Nu mi s-a lasat inca roata, mai avea aer in ea. Luni dim ma duc sa indrept janta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 O pornesc, o las sa creasca pana pe la 3000 ... si incep sa bag socul. Cam pe la 2000 o las sa stea, poate putin sub. Cu siguranta insa ca atunci cand plec, nu plec cu socul tras De obicei o las sa se incalzeasca timpul cat imi pun casca, manusile si ma inchei complet ... cat sa fie!? 2 minute maxim. Poate un pic mai mult cand sunt cu nevasta-mea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seagull Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Pornesc, il las pe la 2000, imi pun casca, manusile, il las la 1500 si am plecat. Il cobor in mers la scurt timp, treptat sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 legenda zice ca nu se tine socul mai mult de sa zicem 2 min, si in nici un caz nu se merge cu el tras, pentru ca asta inseamna amestec bogat care poate chiar sa spele uleiul de pe cilindri. acuma nu stiu daca asa e sau nu, dar eu respect tot timpul asta, chiar daca in zilele reci trebuie sa o tin din acceleratie o tira la semafor. vad ca va faceti ca nu ati vazut faza cu astupatul evacuarii, asa ca o sa va explic de ce am zis treaba asta. de ceva vreme (circa un an) am o problema constanta: pornitul la cald. la rece imi porneste chiar si la 5 grade fara probleme, dar daca temperatura uleiului (am termometru la busonul de umpere) trece de sa zicem 70 de grade si opresc motorul, daca incerc sa-l repornesc imediat nici nu-mi mai bat capul, pentru ca n-am nici o sansa. daca o las un minut-doua porneste (cu toate ca foarte greu). am incercat si cu o optime de gaz (cum scrie la manual), am incercat si fara gaz, nimic. se chinuie doar, dar fara rezultat. chiar acum o saptamine mi s-a intimplat ultima data, imediat ce ajung la un semafor, se opreste linga un mine un prieten motociclist si imi intinde mina. eu crezind ca sint pe liber, dau drumul la ambreiaj si se opreste motorul. am incercat citeva reprize scuret de dat la autmomat, cu pauze de citeva secunde intre ele (ca sa nu ud bujiile) dar nu a vrut. a trebuit sa ma dau jos de pe ea si sa o imping pe trotuar. dupa 1-2 minute de pauza a pornit. acum tot ce pot sa verific e carburatia, aprinderea si compresia. bujiile au cam 500 km dar la fel facea si cu cele vechi. scinteie dau toate patru si nici nu merg in 3 cilindri (verificat de citeva ori evacuarile dupa ce o pornesc la rece). culoarea bujiilor am verificat-o ultima data anul trecut prin toamna si erau exact cum zice la manual: caramiziu deschis. de atunci n-am umblat la carburatoare. si nici n-am mers mai mult de citeva mii de km ca sa spun ca s-au dereglat de la sine. m-am gindit sa verific suruburile de amestec dar devreme ce culoarea bujiilor era ok n-am vrut sa risc sa le dereglez. supape verificate in iarna asta, toate erau cam la limita de jos, dar inca in norma, zic eu. carburatoare sincronizate anul trecut. si ajungem la aia naspa: compresia. am tot cautat pe net legat de problema si am cam dat destul de mult peste diagnosticul asta, compresie varza. inca n-am dus-o la doctor, dar am citit undeva de testul cu astuparea evacuarii, cica daca motorul nu se opreste inseamna ca gazele arse scapa in carter printre segmenti. am facut testul azi si dupa ce am tinut mina pe evacuare cam 10 secunde (nu apucase sa se infierbinte) la ralanti, motorul nu s-a oprit, a scazut turatia dar nu atit cit sa moara. ce mi se pare e ca problema s-a agravat in timp, cind am cumparat-o pornea tot ceva mai greu la cald (in sensul ca trebuia sa tin 2-3 secunde butonul), dar niciodata nu a refuzat cumplet sa porneasca din prima incercare. daca aveti vreo idee inainte de-a duce-o la doctor, va rog... repet: la rece nu am avut absolut niciodata probleme cu pornirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 (editat) repet: la rece nu am avut absolut niciodata probleme cu pornirea. pai logica spune ca ar trebui sa fie invers...la cald se dialata putin si cilindrii si segmentii,deci ar trebui sa fie mai "strans". Compresia se verifica f usor, ori mergi la un service ori iti cumperi un barometru de pe louis. Il infiletezi in locul fiecarei buji, scoti restul fiselor(lasi restul bujiilor infiletate) si dai la automat, citesti barometru la cea mai mare valoare, daca e c-an manualu de service, sau f aproape, e ok. Editat Mai 15, 2010 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 legenda zice ca nu se tine socul mai mult de sa zicem 2 min, si in nici un caz nu se merge cu el tras, pentru ca asta inseamna amestec bogat care poate chiar sa spele uleiul de pe cilindri. acuma nu stiu daca asa e sau nu, dar eu respect tot timpul asta, chiar daca in zilele reci trebuie sa o tin din acceleratie o tira la semafor.vad ca va faceti ca nu ati vazut faza cu astupatul evacuarii, asa ca o sa va explic de ce am zis treaba asta. de ceva vreme (circa un an) am o problema constanta: pornitul la cald. la rece imi porneste chiar si la 5 grade fara probleme, dar daca temperatura uleiului (am termometru la busonul de umpere) trece de sa zicem 70 de grade si opresc motorul, daca incerc sa-l repornesc imediat nici nu-mi mai bat capul, pentru ca n-am nici o sansa. daca o las un minut-doua porneste (cu toate ca foarte greu). am incercat si cu o optime de gaz (cum scrie la manual), am incercat si fara gaz, nimic. se chinuie doar, dar fara rezultat. chiar acum o saptamine mi s-a intimplat ultima data, imediat ce ajung la un semafor, se opreste linga un mine un prieten motociclist si imi intinde mina. eu crezind ca sint pe liber, dau drumul la ambreiaj si se opreste motorul. am incercat citeva reprize scuret de dat la autmomat, cu pauze de citeva secunde intre ele (ca sa nu ud bujiile) dar nu a vrut. a trebuit sa ma dau jos de pe ea si sa o imping pe trotuar. dupa 1-2 minute de pauza a pornit. acum tot ce pot sa verific e carburatia, aprinderea si compresia. bujiile au cam 500 km dar la fel facea si cu cele vechi. scinteie dau toate patru si nici nu merg in 3 cilindri (verificat de citeva ori evacuarile dupa ce o pornesc la rece). culoarea bujiilor am verificat-o ultima data anul trecut prin toamna si erau exact cum zice la manual: caramiziu deschis. de atunci n-am umblat la carburatoare. si nici n-am mers mai mult de citeva mii de km ca sa spun ca s-au dereglat de la sine. m-am gindit sa verific suruburile de amestec dar devreme ce culoarea bujiilor era ok n-am vrut sa risc sa le dereglez. supape verificate in iarna asta, toate erau cam la limita de jos, dar inca in norma, zic eu. carburatoare sincronizate anul trecut. si ajungem la aia naspa: compresia. am tot cautat pe net legat de problema si am cam dat destul de mult peste diagnosticul asta, compresie varza. inca n-am dus-o la doctor, dar am citit undeva de testul cu astuparea evacuarii, cica daca motorul nu se opreste inseamna ca gazele arse scapa in carter printre segmenti. am facut testul azi si dupa ce am tinut mina pe evacuare cam 10 secunde (nu apucase sa se infierbinte) la ralanti, motorul nu s-a oprit, a scazut turatia dar nu atit cit sa moara. ce mi se pare e ca problema s-a agravat in timp, cind am cumparat-o pornea tot ceva mai greu la cald (in sensul ca trebuia sa tin 2-3 secunde butonul), dar niciodata nu a refuzat cumplet sa porneasca din prima incercare. daca aveti vreo idee inainte de-a duce-o la doctor, va rog... repet: la rece nu am avut absolut niciodata probleme cu pornirea. stiu doar ca atunci cand e cald motoru nu porneste cu socu tras, poate nu se duce tija/cablu definitiv la loc...nu stiu ce sa zic . incearca si varianta asta intreb din nou , cum verifici scanteia de la bujie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Iceman, stiu cum se verifica compresia, chiar ma gindeam azi sa-mi comand manometru de pe Louis, ca nu e scump. si chiar cred ca o s-o fac. legat de compresia la cald vs. la rece, parerile vad ca sint impartite din ce am gasit pe net. unii jura ca scade la cald, altii ca ar creste. toata lumea spune ca se dilata segmentii, dar se dilata si camasile cilindrilor. camasile sint din aluminiu, segmentii din otel si toate aliajele aluminiului au coeficientul de dilatare termica mai mare decit cel al otelurilor. gabi88, scinteia se verifica simplu: scoti bujia, o infigi in fisa, o tii lipita deblocul motor sa faca masa si dai la demaror. unde bati? legat de soc, nu e cazul, am verificat si asta, gliseaza fara probleme. oricum, daca as merge cu socul tras s-ar observa in functionarea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Iceman, stiu cum se verifica compresia, chiar ma gindeam azi sa-mi comand manometru de pe Louis, ca nu e scump. si chiar cred ca o s-o fac.legat de compresia la cald vs. la rece, parerile vad ca sint impartite din ce am gasit pe net. unii jura ca scade la cald, altii ca ar creste. toata lumea spune ca se dilata segmentii, dar se dilata si camasile cilindrilor. camasile sint din aluminiu, segmentii din otel si toate aliajele aluminiului au coeficientul de dilatare termica mai mare decit cel al otelurilor. gabi88, scinteia se verifica simplu: scoti bujia, o infigi in fisa, o tii lipita deblocul motor sa faca masa si dai la demaror. unde bati? legat de soc, nu e cazul, am verificat si asta, gliseaza fara probleme. oricum, daca as merge cu socul tras s-ar observa in functionarea motorului. cum unde bat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 adica: cu ce motiv ai pus intrevarea asta? e destul de usor de intuit cum se verifica daca o bujie scinteieste, ma gindeam ca poate ai vreun motiv subtil pentru care intrebi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 adica: cu ce motiv ai pus intrevarea asta? e destul de usor de intuit cum se verifica daca o bujie scinteieste, ma gindeam ca poate ai vreun motiv subtil pentru care intrebi. nu nu stiam , habar nu aveam ca se face asa:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Compresia la cald e un pic mai mare, insa nu daca e mai mare sau nu e problema, ci faptul ca la cald devine mai "uniforma" in cilindru. Uleiul formeaza acea pelicula, "etanseaza" mai bine ... oricum manualul spune ca testul de compresie se face NUMAI la cald! Ursu: intrebarea e: cand nu mai porneste la cald, daca scoti una din fise si cu o alta bujie (ca sa nu scoti una de pe cilindru ca e mai greu), da scanteie? Dupa cum descrii tu motorul pare sa nu ia aer ... fie ai lipsa de aer, fie...ceva nu e ok acolo. Daca ridici turatia din surubul de relanti, face la fel?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 evident ca se masoara numai la cald, pt. ca se masoara in conditii cit mai apropiate de cele normale de functionare. la turatia de relanti n-am incercat sa umblu pt. ca e reglata fix la cit zice cartea - ~1200 ture cu motorul cald. oricum la pornirea la cald ii dau o tira de acceleratie (tot cit zice cartea). dar, indiferent daca i dau sau nu gaz la cald tot asa se comporta, deci... eu sper sa fie cum zici tu, problema de carburator, pt. ca daca se dovedeste a fi de la compresie (adica de la segmenti, nu supape sau garnitura de chiulasa) e naspa, asta inseamna ca motoru' e cu un picior in groapa. poate imi fac curaj miine si ma uit la suruburile de amestec, un prieten cu Transalp a dus recent motorul in service si cica se umblase la suruburi urit de tot, dar cu toate astea motorul tot mergea apaent decent si inainte. dar dupa cica s-a schimbat total in bine. totusi ce ma face sa fiu sceptic e ca testul de culoare la bujii a iesit bine, culoare fix perfecta. trebuie sa rezolv urgent ca deja a devenit o problema pe care nu mai pot s-o ignor si daca nu stiu de la ce e ma gindesc la ce-i mai rau, c-asa eu, prapastios Mesaj completat LE: nu am incercat sa vad cum e cu scinteia la cald, da' o s-o fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klauze Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Banditilor, am o intrebare de 10 puncte Ce credeti ca daca mi-as monta un sensor de nivel combustibil? Pana acum lucrurile sunt imbucuratoare, in sensul ca atat GSX-urile cat si B12-le au ceas de benzina si ma gandeam sa imprumut de la unul din modele jucaria si s-o montez la mine. Principalele probleme ar fi: 1. trebuie dat gaura in rezervor; 2. trebuie sa gasesc o modalitate de prindere. Sistemul vine cu gauri si surubele, insa rezervorul trebuie sa fie prevazut cu ceva: fiu piulite, fie...ceva acolo..nu-mi dau seama cum prinzi surubelele. 3. montat ceas pe bord; La 2 vreau sa ma ajutati, care ati desfacut rezervorul sau ati curatat pe acolo, care e este sistemul de prindere pe rezervor? Si din ce material este rezervorul in partea lui inferioara? Tabla curata!? Ceva intarituri?! PS: nu intrebati de ce vreau sa pun indicator, pur si simplu am o goanga, acum sa vedem cum stam cu banii si cu executia Salut, E tabla pe toate partile. In privinta gauritului rezervorului ..nu-ti recomand. Atunci cand dai gaura il incalzesti (invevitabil) si prin asta ai sa strici tratamentul anticoroziune din interior. Despre curatarea rezervorului as putea sa scriu o carte caci anul trecut am avut un gpz din 88 si la cateva zile trebuia sa-l curat. Orice ai face nu folosii feruginol pentru ca nu poti spala eficient in urma lui si ai sa ai depuneri + oxideaza grav busonul de aluminiu + se blocheaza yala. Prinderea este pe 2 suruburi pe care le gasesti cand scoti saua. Trebuie sa indepartezi un pic si carenele laterale (atentie sa nu rupi bumbi de plastic ce le tin fixate). Il ridici de spate un pic si demontezi cele 2 furtune (benzina, vacum) ...voila! e jos. Sfatul meu pentru curatare este sa apelezi la o firma specializata caci altfel te va costa mai mult. Daca nu ai filtu monteaza-ti unul special de moto (este mai mic) caci daca folosesti acelea standard de plastic vor face cavitatie si ai sa ramai fara benzina in carburi ... cu toate ca rezervorul e plin . Succes ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghenos Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Salut Am si eu o problema cu Banditul. Am plecat azi de la Arc (ploua rau) si dupa 5 km a inceput sa nu mai traga, cum face cand ramane fara benzina. Unde intra apa? Asfalt uscat !!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klauze Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 Buei fratilor banditi, ma confrunt cu o mare problema de fiecare data cand fac schimbul de ulei: surubul ala de la baia de ulei este al dracului de incapatanat. Si data trecuta, si acum trag de el de imi sar ochii din cap, stric capul ala al lui, imi rup degetele pe sub mobra. Voi cu ce cheie il desfaceti de obicei si ce solutie imi dati sa nu pierd ore intregi tragand de el? De unde pot lua alt surub? (de data asta cred ca l-am stricat rau de tot) Curata foarte bine atat filetul lui cat si filetul pe care se prinde si inlocuieste garnitura de cupru la fiecare schimbare sau macar recaleste-o . Adica incinge-o la flacara pana ce devine rosie si apoi raceste-o brust in apa ... devine mai maleabila + etanseaza mai bine. Filetul se unge cu ulei la montare ..si la filtru la fel..si filtrul si garnitura. Mesaj completat Iceman, stiu cum se verifica compresia, chiar ma gindeam azi sa-mi comand manometru de pe Louis, ca nu e scump. si chiar cred ca o s-o fac.legat de compresia la cald vs. la rece, parerile vad ca sint impartite din ce am gasit pe net. unii jura ca scade la cald, altii ca ar creste. toata lumea spune ca se dilata segmentii, dar se dilata si camasile cilindrilor. camasile sint din aluminiu, segmentii din otel si toate aliajele aluminiului au coeficientul de dilatare termica mai mare decit cel al otelurilor. gabi88, scinteia se verifica simplu: scoti bujia, o infigi in fisa, o tii lipita deblocul motor sa faca masa si dai la demaror. unde bati? legat de soc, nu e cazul, am verificat si asta, gliseaza fara probleme. oricum, daca as merge cu socul tras s-ar observa in functionarea motorului. Explicatia este data in manualul de reparatie La bandit se face cu motorul cald !!! cu toate fisele scoase .. cu manomentrul pe cilindrul ce urmeaza sa fie verificat si (asta e regula la orice benzinar) cu acceleratia deschisa la maxim. Nu totul este o regula adica sunt motoare la care compresia se masoara la rece si altele la cald... trebuie citit manualul. Motive ce atrag segmentare (rk) - diferente >2 bar intre cilindrii , compresie <10 bar la oricare din cilindrii. ATENTIE ! dupa testul de compresie se scot toate bujiile si se ard ! Ultima verificata va fi sigur uda si va inchide circuitul ...ceea ce inseamna ca 2 cilindri nu pleaca dat fiind ca banditul are doar doua bobine. Succes Mesaj completat Azi am patit o faza foarte haioasa. Cum mergeam eu asa prin oras spre serviciu, pe undeva pe Bd-ul Dacia am auzit chiar in spatele meu un pot-tronsc urmat de un fsssss si inca un tronc. Arunc ochii pe oglinda din stanga, apoi pe cea din dreapta. Zaresc eu ceva tavalinduse pe jos. pentru o secunda m-am gandit ca-i vreo cutie si eu am trecut peste ea... dar in fata nu aveam absolut nimic... era curata soseaua... in fata mea, masinile si opreau la un semafor. ma opresc si zic sa arunci un pic de ochi si catre numarul de inmatriculare. picul ala de ochi saracu s-a dus direct pe jos caci placuta oha. ma uit cu ce mi-a mai ramas din prive inapoi si vad tabla pe asfalt, calcata in roti de masini. dau semnal, intorc (shhhhh nu stie nimeni ca era dunga continua) si ma duc sa-mi recuperez numaru. Iau numaru, il bag sub sa (aia cand au facut compartimentele alea parca stiau ca tre sa incapa o placuta de inmatriculare si au facut locul exact de dimensiule necesare) si imi continui drumul spre serviciu. in urmatoarele 5 minute am ajuns la destinatie. Buuuuun! scoatem trusa de scule din dotare, analizam situatia, cantarim optiunile si verificam directia si forta cu care bate vantul. Eu, daca mi-am taiat aparatoarea de noroi care tinea si suportul de numar, a trebuit sa improvizez cu ajutorul unei placute metalice. acea placuta s-a rupt.... de la jumate. "ce dracu sa fac... cum dracu sa fac sa stea asta aci... si cat de cat vizibil?" bun... am crezut ca am gasit solutia. m-am uitat la suruburile cu care era prins numarul si suportul. doua suruburi de 6 si doua de 10. buun. in trusa mea de scule o singura cheie... de 8. FFFFFFFFFFUUUUUUUU.....!!!!!!!!!! Zaresc printre lacrimi un mini patent/cleste. "cu asta si cu forta fizica cu care m-a inzestrat mama, ar trebui sa desfac cele patru suruburi"........... 30 de minute mai tarziu am iesit invingaturi si cu doua degete mai putin...dar invingator. Evident solutia la care ma gandisem eu nu era buna... daca prindeam restul suportului de mobra, nu se mai potriveu gaurile din placuta cu ceva de pe suport si invers... am trecut prin tot felul de rezolvari. sa prin numarul cu scotch de codita (nu se vede numarul....deloc...), sa prind numarul cu soricei, dar ceva mai largi ca sa se citeasca totusi ce scrie pe placuta aia (cum am luat mana de pe placuta a cazut). FFFFFUUUUUUU..........!!!!!!!!!!!!!! am cochetat chiar cu idea de a prinde numarul cu scotch de geaca. pana la urma am mai rupt eu o bucata din suport, l-am indoit un pic si i-am aliniat gaurile. SUCCES!!!!!!!!!!!!! acum sper doar sa ma tina pana ajung acasa. Noroc ca mi-ai schimbat semnalele stock cu unele aplicate pe carena spate. daca erau si alea pe suport, unde au fost pana acu doua saptamani, probabil ca si acu eram jos incercand sa le gasesc si lor un loc. Cheers!!! PS: care bagati o bere sambata? Eu abia ce mi-am luat numaru rosu si am iesit un pic pe a2 sa vada si rotile mele niste asfalt .. ajungand la km 35 opresc sa-mi asez geaga pe mine ca facea urat ..asa e cu naked-ul ...si constat,cu stupefactie, ca-mi disparuse telefonul din buzunar ... intorc la prima iesire pornesc spre Bucuresti ..reintru pe autostrada si o iau de la capat usurel ...Dupa cativa km am gasit ce-a mai ramas din telefonul meu "ainsi va la vie!" ... se putea si mai rau. Ma gandesc cum aratam eu daca pupam asfalt la 130 .... De acum telefonul doar la piept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu272r Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 (editat) Salut, E tabla pe toate partile. In privinta gauritului rezervorului ..nu-ti recomand. Atunci cand dai gaura il incalzesti (invevitabil) si prin asta ai sa strici tratamentul anticoroziune din interior. Despre curatarea rezervorului as putea sa scriu o carte caci anul trecut am avut un gpz din 88 si la cateva zile trebuia sa-l curat. Orice ai face nu folosii feruginol pentru ca nu poti spala eficient in urma lui si ai sa ai depuneri + oxideaza grav busonul de aluminiu + se blocheaza yala. Prinderea este pe 2 suruburi pe care le gasesti cand scoti saua. Trebuie sa indepartezi un pic si carenele laterale (atentie sa nu rupi bumbi de plastic ce le tin fixate). Il ridici de spate un pic si demontezi cele 2 furtune (benzina, vacum) ...voila! e jos. Sfatul meu pentru curatare este sa apelezi la o firma specializata caci altfel te va costa mai mult. Daca nu ai filtu monteaza-ti unul special de moto (este mai mic) caci daca folosesti acelea standard de plastic vor face cavitatie si ai sa ramai fara benzina in carburi ... cu toate ca rezervorul e plin. Succes ! Banditul are filtru in interiorul rezervorului, la robinet. nu e nevoie de filtru de benzina suplimentar, s-au gindit galbejitii la asta. apropos de ideea lui Macke, azi am scos rezervorul (vezi mai jos) si am vazut ca in spate, acolo unde ar trebui probabil pus flotorul, e o adincitura rotunda (cca. 5-7 cm diametru) cu 5 alte adincituri mici dispuse radial in interior, probabil acolo se fixeaza la B12 grozavia. Curata foarte bine atat filetul lui cat si filetul pe care se prinde si inlocuieste garnitura de cupru la fiecare schimbare sau macar recaleste-o . Adica incinge-o la flacara pana ce devine rosie si apoi raceste-o brust in apa ... devine mai maleabila + etanseaza mai bine. Filetul se unge cu ulei la montare ..si la filtru la fel..si filtrul si garnitura. mai precis se numeste rascoacere, nu recalire. procedura descrisa de tine e calire la metalele feroase si le face mai dure. rascoacere (care e racire controlata, nu brusca) le face apoi ductile. m-a invatat nevoia dar cum am mai scris, nu am schimbat garnitura niciodata si nu curge. cel mai sanatos e sa cumparati 4-5 garnituri, sa fie acolo (daca iti amintesti vreodata). Explicatia este data in manualul de reparatie La bandit se face cu motorul cald !!! cu toate fisele scoase .. cu manomentrul pe cilindrul ce urmeaza sa fie verificat si (asta e regula la orice benzinar) cu acceleratia deschisa la maxim. Nu totul este o regula adica sunt motoare la care compresia se masoara la rece si altele la cald... trebuie citit manualul. Motive ce atrag segmentare (rk) - diferente >2 bar intre cilindrii , compresie <10 bar la oricare din cilindrii. ATENTIE ! dupa testul de compresie se scot toate bujiile si se ard ! Ultima verificata va fi sigur uda si va inchide circuitul ...ceea ce inseamna ca 2 cilindri nu pleaca dat fiind ca banditul are doar doua bobine. Succes m-am documentat destul despre compresie (imi fac temele deobicei). se masoara la rece sau cald functie de cum e specificata cifra in manual, dar cel mai logic e sa o masori in parametri apropiati de cei de functionare, unde toate dilatarile termice s-au facut. se masoara cu TOATE bujiile scoase, pentru a nu forta bateria (am dat la demaror cu bujiile scoase si turatia e MULT mai mare). cred ca nu e cazul sa spun ca bateria trebuie sa fie in stare buna si bine incarcata, altfel se va descarca pe masura ce ne mutam la ceilalti cilindri si nu va mai fi in stare sa invirta motorul suficient de repede incit sa nu fie timp sa scada presiunea in cilindru. in acest fel nici nu e nevoie sa ardem bujiile dupa. manualul spune ca compresia minima (care duce la resegmentare) e 8,5 bari la Bandit. ce am mai citit eu fata de ce stiam inainte. cifra propriu zisa nu e foarte relevanta, mai relevanta e diferenta mare dintre cilindri. pentru a determina daca lipsa compresiei e de la segmenti sau nu, se toarna o lingura de ulei de motor in cilindru si se reface masuratoarea. daca compresia creste semnificativ, e de la segmenti. pina acum astea-s scrise in Haynes. ce nu e scris in Haynes. exista o metoda mai buna decit masurarea compresiei, masurarea (sau detectarea) pierderilor de compresie. asta se face pompind aer sub presiune in cilindru, cu ambele supape inchise si ascultind pe unde se scurge (carburi/evacuare/motor). pare destul de logic. mai mult, miscind pistonul mai sus sau mai jos (pe ciclul de compresie) si ascultind daca scapa mai mult sau mai putin aer in baia de ulei se poate determina daca exista zgiriieturi pe camasile cilindrilor. am vazut si niste clipuri pe youtube, nu pare foarte greu. dar deocamdata e teorie, sa vedem ce fac mai departe. PS: am mai citit in unele locuri ca la carburatoarele CV (Constant Velocity) masuratoarea nu ar fi atit de precisa, din cauza ca la turatia mica la care se face masurarea nu permit trecerea unei cantitati suficiente de aer \"ainsi va la vie!\" ... se putea si mai rau. Ma gandesc cum aratam eu daca pupam asfalt la 130 .... De acum telefonul doar la piept de asta nu mi-as lua eu telefon scump. pina acum am spart de 3 (trei) ori LCD-ul la telefon din cauza ca-l tin in buzunarul de la pantaloni pe motor. de acum am reflex sa-l pun in geaca (care are fermoar la buzunar). ce-i penibil e ca l=-am schimbat de 3 ori, avind numerele pe telefon, nu cartela, adica am platit inca o data telefonul ziceam ca am dat jos rezervorul. mi-am scos claxonul stock - o porcarie urita si semi-inutila, care pe deasupra incepuse si sa mearga cind avea el chef - si mi-am montat sub rezervor un claxon cu goarna, luat din bazar cu 7 RON. ce-i nasol e ca-i rosu si se zareste oleaca, dar ca sunet nu se compara (e mai gros si mai puternic). Editat Mai 15, 2010 de ursu272r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovi_zd3 Postat Mai 15, 2010 Share Postat Mai 15, 2010 (editat) eu nu am auzit pina acum Bandit sa aiba sunetul specific de Honda, adica o biziiala monotona si lipsita de orice haz scinteia e slaba in comparatie cu ce? inainte sa te apuci sa-ti iei alte bobine de inductie sau fantezii de genul elimina problemele simple. daca-s umplute de calamina scoate-le si curata-le cu o perie moale de bronz, o sa arate ca noi. daca vezi ca e uzat electrodul central eventual indoaie-l pe cel exterior putin spre interior cit sa compensezi, dar in 2000 km nu e cazul de uzura... daca se umplu iar de calamina, probabil tot nu-s reglate carburatoarele. uite de exemplu cum porneste un Bandit la rece si cum suna ralanti-ul (spre sfirsit arata si acul turometrului): uitel pe al meu inainte sa ii sincronizez carburatoarele ...cu bujiile schimbate aveau doar 300kmMesaj completat cum se verifica scanteia la bujie ??al meu are 41 000 km k5 si sigur nu au fost reglate carburatoarele si nici bujiile nu fost schimbare nici ale mele nu au fost reglate si are 63000km ...azi a fost prima data cand au fost reglate ... iar cu scanteia la buji ..simplu ..le scoti afara, le pui pe motor in asa fel incat sa faca contact cu motoru si dai la automat si vei vedea cum da scanteie ... Editat Mai 15, 2010 de Ovi_zd3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.