Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

vezi ca ambreiajul ala hidraulic e pt chinese pitbike! si f interesanta viziunea fiecaruia asupra unei excursii de mii de km prin multe tari. de asta e bn brainstormingul! da legat de batul vostru...am o vorba din strabuni si e legata de haine(iarna in special):" mai bine sa ai de unde da jos decat sa n-ai de unde pune"

Pentru asta e forumul, sa invatam mereu chestii noi si sa experimentam. Legat de aventuri prin tari straine, dincolo de echiparea mobrei cu doatari speciale&piese de schimb, am intilnit peste tot o problema comuna: estimarea nerealista a posibilului de km de facut intr-o zi. Eu am de dat urmatorul feedback: La ce ture externe am facut, cu africana sint posibile cam urmatoarele kilometraje: maximum 800km/zi daca mergi numai pe autostrada, maximum 500km/zi pe sosele bune si cam 200-300 km/zi de drumuri secundare proaste sau aglomerate&cu vizitare de obiective.

 

Nu ma refer la experimente spot si recorduri de viteza aici, ci de rate medii de distante posibile de sustinut zilnic intr-o tura de citeva saptamini. Asta ca sa vezi si altceva decit linia continua :), sa ai timp pentru igiena personala,intretinerea mobrei, somn suficient, comunicarea cu semenii. Am la baza in aceste aprecieri citeva ture lungi proprii. Si presupun ca te mai si opresti sa maninci normal, sa mai bei apa, sa te dezmortesti, sa alimentezi, sa vizitezi macar obiective de grad 0, etc. Mi se pare aberant sa galopezi zi lumina si apoi sa te trintesti in cort sau pe pat ca un animal ranit, doar ca sa ajungi la timp la niste coordonate GPS setate prin scopul initial. :smoke:

 

Turul Romaniei din 2009.Centrat pe vizitarea obiectivelor de pe traseu.Cortul pus pe ultimele raze, 8 ore de somn. Total 5000km. Timp efectiv de tura total 21 zile. media 238km/zi.

 

Ungaria Croatia Muntenegru Serbia. Total tura 3000km.La fel, centrat pe vizitarea obiectivelor de pe traseu. Somn normal, 8 ore/noapte. Timp total 11 zile. media 272 km/zi.

 

Jupiter - Turnu Severin 700km. Timp 10 ore. pit stop 2 ore Craiova, total 1h pauza masa, etc.

 

Viteza medie totala 70km/h. Excluzind pit-stopurile viteza medie 100km/h. Dar sudat cele doua autostrazi (soarelui si Bucuresti Pitesti) mers constant 140-150km/h.In mod normal nu faci o medie mai buna de 70-80km/h pe sosele si asta daca ai asfalt bun. Iar in ritmul asta cu 800km de facut pe zi asta inseamna fara sa vezi absolut nimic, ai de condus cam 10-12 ore pe zi. Ma intreb cite zile poti rezista in ritmul asta si mai ales cu ce riscuri?

 

Pacat de eforturi si de benzina consumata. Personal consider ca la o tura mai in allegro(fara multe vizionari de obiective pe parcurs) nu poti depasi o medie de 400km pe zi daca nu ai la dispozitie autostrazi. Asa ca mai mult concediu fara salar domnilor!, nu va grabiti ca nu are sens.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Exact... Bulinu' are dreptate. Despre siguranță, pot spune că e sigură treaba. Am schimbat kitul de lanț cu mobra suspendată aÂşa... fara nici o problemă. ÂŞi pentu suspendat roata față ar trebuie băgat tot aÂşa un băț pe undeva pe la scut... dar asta n-am încercat.

Sunt eu interesat de tripMaster

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțam Galen de sfat. Sunt conÂştient de tot ce ai povestit acolo sus. Dar... tot timpule există un dar.... Treaba tristă e că Âşefii nu vor să ne aprobe concediu fără plată.

 

Referitor la traseu Âşi tot ce-o să iasă din tura asta e că nu avem nimic bătut în cuie. Aici mă refer la faptul că dacă vreau să rămân în Altai Âşi să nu ajung la Baikal... asta fac. Pe de altă parte NU poți compara drumurile din Rusia Âşi Ucrain cu drumurile din România. Acolo-s drumuri drepte cât vezi cu ochii. Nu prea sunt curbe, sate .... oricum o să vedem ce-o să iasă. La întoarcere o să vedem ce poze sunt de arătat la prieteni, care-s de arătat la prietenă :P Âşi evident la restul lumii.

 

De-om cădea lați de la vodcă imediat după graniță.... e Âşi asta o posibilitate. Cu voia Domnului o ardem pe naÂşa! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva avea nevoie la un moment dat de piesa asta:

 

 

Daca mai are nevoie, PM.

 

Cstelia,

 

Multumesc mult. Am gasit in Cluj la cineva plasticul si dupa aceea, culmea, mi l-am gasit si pe al meu! Deci am si eu unul de dat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca-l comand eu. Si-asa ma batea gandul sa iau pt mie, asa ca iau 2...

Rosu-l vrei? Ca are si negru...

 

nu iei 3? :D ca as lua si eu unul negru ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma repet! sistemul acela hidraulic e pentru CHINESE PITBIKE! si daca faceti abstractie ca e destinat pitbike-urilor chinezesti voi stiti ca un pitbike arata asa http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_bike . trageti voi concluziile legate de lungime, marime, fortele de actionare a ambreiajului samd. mai bien comanda-ti unul, vede-ti cum se prezinta si apoi face-ti comanda restul!

pitbike.th.jpg

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stim Raul, dar nu ne deranjeaza. Despre marime si forte... pit-bike sunt pentru adulti iar forta la ambreiaj e direct proportionala cu forta de apasare a manetei...

In afara de lungimea furtunului, nimic nu ne poate incurca. Iar furtun mai putem face pe ici-colo.

 

bun, am comandat 3 bucati. sa vedem ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La africana, cricul este pentru cei care merg pe asfalt.

Asa ziceam si eu, zilele trecute ma uitam la citeva fiare, cbr, yzf, zxr, virago si nu vazui nici un cric central. si mi-am dat seama ca le folosesc prin padure si de aceea nu au cricuri centrale datorita faptului ca agata crengi, cioturi,si copaci taiati din paduri.asa ma dus pe mine capul, nu-i asa ca am dreptate? :scratch:

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza crizei se vinde una bucata vacuta din turma ce o avem acasa.

este vorba de Africana din '97. detalii in linkul de la semnatura. Pretul este negociabil

Editat de Mociclistu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțam Galen de sfat. Sunt conÂştient de tot ce ai povestit acolo sus. Dar... tot timpule există un dar.... Treaba tristă e că Âşefii nu vor să ne aprobe concediu fără plată.

 

Referitor la traseu Âşi tot ce-o să iasă din tura asta e că nu avem nimic bătut în cuie. Aici mă refer la faptul că dacă vreau să rămân în Altai Âşi să nu ajung la Baikal... asta fac. Pe de altă parte NU poți compara drumurile din Rusia Âşi Ucrain cu drumurile din România. Acolo-s drumuri drepte cât vezi cu ochii. Nu prea sunt curbe, sate .... oricum o să vedem ce-o să iasă. La întoarcere o să vedem ce poze sunt de arătat la prieteni, care-s de arătat la prietenă :P Âşi evident la restul lumii.

 

De-om cădea lați de la vodcă imediat după graniță.... e Âşi asta o posibilitate. Cu voia Domnului o ardem pe naÂşa! :friends:

 

Asa da, e bine sa va ginditi la o destinatie faina de rezerva pentru ca tura sa va "incapa" rezonabil la 400-500km/zi.Daca dati de "autostrazi", puteti reconfigura oricind. Media de 80km/h inseamna de fapt sa mergi intre 70 si 130, functie de sectoarele de drum. Apoi mai sint si vami si politie drastica pe alocuri, am povestit si eu cu Tafu, care mi-a spus ca drumurile inclusiv in Rusia sint de toate categoriile si multe sectoare absolut jalnice. Nu ar strica sa povestiti cu cei care au mai facut parti din traseul asta. Si sa insistati la sefi sa va dea o optiune de prelungiri.

 

Nu v-am scris chestiile astea ca sa va demobilizez, dar stiu sigur ca 800km/zi sint cam... :)

In rest, multa bafta si asfalt mult si uscat! Asteptam cu interes vesti in continuare, de la pregatiri si apoi sa ne spuneti ce gust are votca ruseasca fara intermediari :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ziceam si eu, zilele trecute ma uitam la citeva fiare, cbr, yzf, zxr, virago si nu vazui nici un cric central. si mi-am dat seama ca le folosesc prin padure si de aceea nu au cricuri centrale datorita faptului ca agata crengi, cioturi,si copaci taiati din paduri.asa ma dus pe mine capul, nu-i asa ca am dreptate? :scratch:

 

Ai uitat de TDM :cheers: Âşi de Transalp :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Dupa cum puteti citi in semnatura, anul asta e anul in care si eu merg departe. Pentru asta mi-am luat o Africana la care am facut putina treaba de cosmetizare (s-a vazut in posturile mai vechi). Acum, pe langa revizii complete (nu le mai insiruiesc) am si niste intrebari la care as aprecia o parere din partea domniilor voastre:

 

- Instalat xenon?

- Instalat proiectoare suplimentare halogen sau macar niste chestii sa ma faca mai vizibil

- Cric central?

- Sisteme de securitate: alarma? + lant + blocare disc frana

- Manere incalzite?

- Sistem lubrifiere automata?

 

Printre altele, am scos mobra la plimbare zilele trecute cu pasagera si am facut 260 km de asfalt pe un traseu in care am urcat pana la 1350m si apoi am coborat inapoi la ses. Am facut pt prima data consumul alimentat din plin in plin (odata dupa 125 km si a doua oara 135 km) si rezultatul mediu a fost... 4.7 ??? Asta sa fie un consum real? Ce naiba, asa putin? Am avut si regim de alergare pe asfalt (6000 ture). Inca o iau frumos pana mai petrecem timp impreuna dar sunt foarte incantat de motocicleta asta.

In weekend urmeaza o tura de 1000 km sa vedem atunci.

 

Aa.. si inca o chestie... nu prea buna cred... La rece, rece, scoate putin fum... Dupa, ii trece. E de rau?

 

 

Uite aici o alarma mai mult decat rentabila: http://www.accesoriiautosimoto.com/AlarmaMoto.html

Sau 2 in 1: si lant, si alarma http://www.accesoriiautosimoto.com/AntifurtLantcualarma.html

Editat de tibor_mt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stim Raul, dar nu ne deranjeaza. Despre marime si forte... pit-bike sunt pentru adulti iar forta la ambreiaj e direct proportionala cu forta de apasare a manetei...

In afara de lungimea furtunului, nimic nu ne poate incurca. Iar furtun mai putem face pe ici-colo.

 

bun, am comandat 3 bucati. sa vedem ce iese.

Cred ca ideea era sa ajunga cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Tocmai m-am intors de la intrunirea de la Tg. Secuiesc. BETON!!! Lume putina dar buna, bautura suficienta, langosi ci smatana si usturoi si rauri de palinca. Muzica la inceput m-a lasat rece, dar apoi au aparut "neste baieti" din Ungaria, care au rupt in doua scena. Au cantat pana nu mai puteau sa stea in picioare de oboseala si de atat palinca si bere cat am turnat in ei. Nu am scris asta ca sa ma laud, dar vroiam sa ma scuz si explic celor 2 africanisti cu care m-am salutat pe fuga la parada si pe la intrunire, de ce nu am reusit sa schimb doua vorbe cu ei. Dar las' ca bem o palinca la Lacul Vulturilor, si ne impacam.

http://www.youtube.com/watch?v=WRepYpLDm5s&feature=related

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stim Raul, dar nu ne deranjeaza. Despre marime si forte... pit-bike sunt pentru adulti iar forta la ambreiaj e direct proportionala cu forta de apasare a manetei...

In afara de lungimea furtunului, nimic nu ne poate incurca. Iar furtun mai putem face pe ici-colo.

 

bun, am comandat 3 bucati. sa vedem ce iese.

 

 

salutare oameni buni vreau si eu cateva sfaturi de la voi cati km reali duce motoru piese se gasesc cat consuma motoru ma duce si aduce 30000km drumuri bune proaste si foarte proaste multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

citez din reviewurile internationale:

-bulletproof engine with six figure mileage without overhaul

-consum ceva mai ridicat decat competitia la vremea respectiva si decat modern bikes(rd03 5-5,5%, rd04 6,5%, rd07 6%(am mers pe valorile mai ridicate ce le-am intalnit)), cam asta ar fi costul pentru fiabilitatea legendara

-mentenanta usoara

-cateva probleme cunoscute ce pot fi remediate(pompa de benzina, regulatorul de tensiune, cdi-ul)

-depreciere mica,pret bun la revanzare

-piese se gasesc pe ebay, la honda sau la alte modele honda. de fel acceptabile la pret!

-la cumparare sa se verifice obligatoriu axul pe care sta pinionului de atac(o alta problema intalnita datorita nerespectarii indicatiilor de pe bascula cu privire la intinderea lantului)

-o gramada de optiuni de upgradare(astea cam costa)

si ca fapt divers doi useri posesori de afrikana au planificat un drum super lung in vara asta (sebicozaur si mmircea)plus multi altii ce in ultimii ani doar cu mentenanta uzuala au adaugat kilometrajului mult peste 30.000

se recomanda cumpararea modelelor mai noi din cauza ca productia a incetat in 2002, insa exista multe cazuri peste granita in care multi au optata pt rd03 si rd04 care cu cateva piese schimbate(amortizor spate in general, faruri mai luminoase) au facut super ture

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-XRV750-Africa-Twin-1989-2003-TC/

drumuri proaste:

, si dupa asta toti s-au imprastiat in tara si au ajuns fara probleme

 

citez din reviewurile internationale:

-bulletproof engine with six figure mileage without overhaul

-consum ceva mai ridicat decat competitia la vremea respectiva si decat modern bikes(rd03 5-5,5%, rd04 6,5%, rd07 6%(am mers pe valorile mai ridicate ce le-am intalnit)), cam asta ar fi costul pentru fiabilitatea legendara

-mentenanta usoara

-cateva probleme cunoscute ce pot fi remediate(pompa de benzina, regulatorul de tensiune, cdi-ul)

-depreciere mica,pret bun la revanzare

-piese se gasesc pe ebay, la honda sau la alte modele honda. de fel acceptabile la pret!

-la cumparare sa se verifice obligatoriu axul pe care sta pinionului de atac(o alta problema intalnita datorita nerespectarii indicatiilor de pe bascula cu privire la intinderea lantului)

-o gramada de optiuni de upgradare(astea cam costa)

si ca fapt divers doi useri posesori de afrikana au planificat un drum super lung in vara asta (sebicozaur si mmircea)plus multi altii ce in ultimii ani doar cu mentenanta uzuala au adaugat kilometrajului mult peste 30.000

se recomanda cumpararea modelelor mai noi din cauza ca productia a incetat in 2002, insa exista multe cazuri peste granita in care multi au optata pt rd03 si rd04 care cu cateva piese schimbate(amortizor spate in general, faruri mai luminoase) au facut super ture

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-XRV750-Africa-Twin-1989-2003-TC/

drumuri proaste:

, si dupa asta toti s-au imprastiat in tara si au ajuns fara probleme

modificari serioase constau in schimbarea furcii fata, a amortizorului spate, un alt carenaj fata cu bord digital si rally stuff, pompa de benzina de avion sau mikuni vacuumatica, toba de evacuare(mai usoara), sa mai confortabila. in rest e aceeasi mobra! toate overhaul-urile ce le-am citit de pe www nu au beneficiat de engine rebuild(exceptie vreo cativa ce au facut cu mobra peste 150.000 si au vrut sa faca treaba asta sau au avut problema cu axul)

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/73313-ready-start-new-project-62.html

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat de TDM :cheers: Âşi de Transalp :unsure:

Ramin la parerea mea, la africana, cricul central face mai mult rau decit bine, e util doar celor care folosesc vacutza asta doar pe asfalt.La incepu eram furios de ce nu la pus Honda sus de la inceput, dar mi-a trecut repede :cheers: Cui ii trebuie , sa-si puna, ca apar mereu de vinzare.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramin la parerea mea, la africana, cricul central face mai mult rau decit bine, e util doar celor care folosesc vacutza asta doar pe asfalt.La incepu eram furios de ce nu la pus Honda sus de la inceput, dar mi-a trecut repede :cheers: Cui ii trebuie , sa-si puna, ca apar mereu de vinzare.

 

Fac parte din categoria asta, a asfaltiÂştilor, Âşi nu mi-e ruÂşine, m-am săturat de zgâlțâieli

Eu nu am gasit pentru RD07A, cel puțin nu în România, decât la reprezentanță Honda

O fi mai cu moț

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cricul lateral face rau, o sa-l dau jos, ma-am agatat cu siretul in el si poc jos cu mine.

O sa rezem mobra de masini, copaci stilpi de tensiune , vad eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare: a folosit careva la un RD04 ceva perinita aditionala seii din dotare ?

La drum lung, insotit de "colega de apartament" nu prea am loc sa ma desfasor si ajung mult prea in fata pe sa, in portiunea unde se ingusteaza simtitor, iar tabacitul meu DOS incepe sa faca nazuri dupa o perioada.

Dati-mi oarece idei, in prima faza incerc a evita retapitarea.

 

 

Si alta chestiune: a "tras" careva placa de prindere a topcase-ului mai spre posterior, pt a ramane mai mult spatiu pasagerului pe sa, implicit "soferului" ???

 

Thx!

Editat de dhamzea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare: a folosit careva la un RD04 ceva perinita aditionala seii din dotare ?

La drum lung, insotit de "colega de apartament" nu prea am loc sa ma desfasor si ajung mult prea in fata pe sa, in portiunea unde se ingusteaza simtitor, iar tabacitul meu DOS incepe sa faca nazuri dupa o perioada.

Dati-mi oarece idei, in prima faza incerc a evita retapitarea.

 

 

Si alta chestiune: a "tras" careva placa de prindere a topcase-ului mai spre posterior, pt a ramane mai mult spatiu pasagerului pe sa, implicit "soferului" ???

 

Thx!

 

 

Da. Eu la un RD03. Am facut un suport pentru suportul de TOPCASE. Revin mai tarziu cu cateva poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi din cei care fac multi kilometri cu Africanele, spun ca cel mai indicat accesoriu pentru a scapa de durerile de fund, este o blana de miel pusa pe sa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...