Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rulmentul de la pinion avea diametrul (inelul) interior mai lat decat cel exterior. Dupa schimbare a trebuit sa il compensati cumva.

De fapt rulmentul este perfect normal, diametrul acela care-l vezi tu mai lat este de fapt o bucsa(nr 16 in ce-a pus Africanul) care intra-n rulmet si prin care intra axul rotii. Rulmentul are diamerul interior mai mare decat ceilalti 2 si decat axul.

Rulmentul de la pinion este 6204. Ceilalti 2 sunt 6203 si 6303.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus intradevar 6204 rulment, si de asemenea bucsa (cea mare). Am studiat ieri desenul si nu pare sa fie nimic ne pus in ordine acolo. Voi desface zilele astea iarasi roata sa vad poate totusi nu s-a aranjat bine ceva. Insa ...ca idee discul nu freaca pe toata suprafata lui ci doar pe buza de sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus intradevar 6204 rulment, si de asemenea bucsa (cea mare). Am studiat ieri desenul si nu pare sa fie nimic ne pus in ordine acolo. Voi desface zilele astea iarasi roata sa vad poate totusi nu s-a aranjat bine ceva. Insa ...ca idee discul nu freaca pe toata suprafata lui ci doar pe buza de sus!

 

Studiind mai bine desenul apar si intrebarile:

Nu am desfacut inca roata spate sa ii schimb rulmentii pentru ca inca nu mi-a venit unul dintre ei. Din ce vad aici piesa cu nr 17(un fel de saiba de langa rulmentul dp partea stanga) nu ma asteptam sa fie in butucul rotii. poate cineva sa explice care e rolul ei.

De asemenea vad 3 bucsi:

bucsa 7....as tinde sa cred ca e bucsa mica de pe partea dreapta a motocicletei.

bucsca 8....bucsa mare de pe partea stanga a motocicletei. Astea sunt bagate pe ax intre bascula si roata....

 

Ei bine bucsa 16 eu as tinde sa cred ca nu o am, si nu ca am pierdut o ci ca asa a fost...lipsa!.. In cazul meu, rulmentul 30, era spart abea mai avea cateva bine in care sa se tina. Eu l-am scos si atunci am constatat ca e facut praf si ca pe lagarul inferior e mai lat decat in pe cel superior.

==========> E posibil oare sa fii fost bucsa aia blocata in el si eu sa nu imi fi dat seama.

==========> Sa fie asta cauza pentru care freaca?

 

Multumesc mult tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce vad aici piesa cu nr 17(un fel de saiba de langa rulmentul dp partea stanga) nu ma asteptam sa fie in butucul rotii. poate cineva sa explice care e rolul ei.

 

Acela este un oring

 

bucsa 7....as tinde sa cred ca e bucsa mica de pe partea dreapta a motocicletei.

bucsca 8....bucsa mare de pe partea stanga a motocicletei. Astea sunt bagate pe ax intre bascula si roata....

Intr-adevar astea-s distantierele pentru pozitionarea rotii in bascula.

 

Ei bine bucsa 16 eu as tinde sa cred ca nu o am, si nu ca am pierdut o ci ca asa a fost...lipsa!.. In cazul meu, rulmentul 30, era spart abea mai avea cateva bine in care sa se tina. Eu l-am scos si atunci am constatat ca e facut praf si ca pe lagarul inferior e mai lat decat in pe cel superior.

==========> E posibil oare sa fii fost bucsa aia blocata in el si eu sa nu imi fi dat seama.

==========> Sa fie asta cauza pentru care freaca?

 

Verifici simplu. Daca diametrul interior al rulmentului facut muci este 14 mm(intra fest pe axul rotii), bucsa este in el. E foarte usor sa nu te prinzi daca n-ai mai desfacut, mai ales daca este rulmentul praf/murdar/ruginit.

 

Si da, foarte posibil sa fie asta cauza, pentru ca in lipsa acelei bucse tot ansamblul rotii se va deplasa 1-2 mm (cat permit tampoanele de cauciuc)spre stanga atunci cand strangi piulita pe ax.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa reperez intr o gramada de fiare rulemtul in cauza. Nu l am vazut inca, e la un amic cu care am desfacut dar el zice ca nu ar fii nici o bucsa acolo. Am sa merg si eu sa ma uit. Oricum am sa merg sa vad fierul si sper ca de acolo sa fie!....

Una peste alta eu cand am desfacut roata nu am vazut bucsa in cauza....deci sper sa fie acolo si sa se fi "sudat" pe rulmentul ala care de altfel era praf!

 

 

Multam fain!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una peste alta eu cand am desfacut roata nu am vazut bucsa in cauza....deci sper sa fie acolo si sa se fi "sudat" pe rulmentul ala care de altfel era praf!

 

De obicei bucsa ramane lipita datorita vaselinei+praful aferent=superglue natural :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Cred ca a venit vremea sa ma bag sa schimb uleiul din amortizoarele fata la hondita. E deja neplacut ca in momentul unei usoare franari,africana mea plonjeaza destul de mult pe fata. Deci, ce ulei ar trebui sa bag si mai ales, cat?

 

Am uitat sa specific ca este RD07A.

 

In alta ordine de idei, am reusit sa montez inaltatoare de ghidon de 65mm. Pot sa va spun ca am intampinat dificultati majore in a "filma" un nou traseu mai scurt a comenzilor. Nu mai zic de furtunul de la frana de mana... Stiam ca se poate "jongla" fara sa schimbi nimic la lungimea comenzilor chiar daca inalti ghidonul cu 10cm. La RD07A nu cred ca e posibil asa ceva! Oricum munca si rabdarea au fost rasplatuite din plin, sunt super incantat de modificare!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Cred ca a venit vremea sa ma bag sa schimb uleiul din amortizoarele fata la hondita. E deja neplacut ca in momentul unei usoare franari,africana mea plonjeaza destul de mult pe fata. Deci, ce ulei ar trebui sa bag si mai ales, cat?

 

Am uitat sa specific ca este RD07A.

 

In alta ordine de idei, am reusit sa montez inaltatoare de ghidon de 65mm. Pot sa va spun ca am intampinat dificultati majore in a "filma" un nou traseu mai scurt a comenzilor. Nu mai zic de furtunul de la frana de mana... Stiam ca se poate "jongla" fara sa schimbi nimic la lungimea comenzilor chiar daca inalti ghidonul cu 10cm. La RD07A nu cred ca e posibil asa ceva! Oricum munca si rabdarea au fost rasplatuite din plin, sunt super incantat de modificare!!!

Salut..ce inaltatoare ai pus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Vineri dimineata, dau cheie in aventura Go East. Un party in Vama, joi, alaturi de prietenii www.paramongols.ro care au si ei destinatia Ulan Bator dupa care incepe distractiaaaa..

 

Mobra a stat ultima saptamana la nenea mecanic unde am facut impreuna multa treba:

-discuri + placute fata spate noi

-rulmenti fata+spate

-kit nou de reparatie la pompa de benzina (mergea bine dar decat sa fac la naiba treaba asta, doamne feri, am facut-o acum)

- cooler pe releu

- sistem de lubrifiere prin cadere (conf. ultimului filmulet postat pe-aci)

- xenoane (sarumana Luigi)

- instalat parbriz turing + masca far turatech

- prize, cutii, etc...

 

Maine vine si o poza cu mobra gata de plecare.

 

Daca o sa dau de probleme tehnice pe drum o sa apelez cu drag (si nevoie) la voi, domnilor pt sfaturi si solutii.

 

Sa ne vedem cu bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo maestre! Drum bun si sa ne vedem sanatosi. O sa ratezi intrunirea de Africane, dar te iertam. Te asteptam la urmatoarea sa ne povestesti cum a fost drumul. Cand esti pe picior de plecare, da-mi un beep, sa stabilim unde ne intalnim. Nu te-am sunat eu, pentru ca banuiesc ca ai o gramada de facut acum, pe ultima suta de metri, si eu cam am obiceiul sa ma intand la vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Vineri dimineata, dau cheie in aventura Go East. Un party in Vama, joi, alaturi de prietenii www.paramongols.ro care au si ei destinatia Ulan Bator dupa care incepe distractiaaaa..

 

Mobra a stat ultima saptamana la nenea mecanic unde am facut impreuna multa treba:

-discuri + placute fata spate noi

-rulmenti fata+spate

-kit nou de reparatie la pompa de benzina (mergea bine dar decat sa fac la naiba treaba asta, doamne feri, am facut-o acum)

- cooler pe releu

- sistem de lubrifiere prin cadere (conf. ultimului filmulet postat pe-aci)

- xenoane (sarumana Luigi)

- instalat parbriz turing + masca far turatech

- prize, cutii, etc...

 

Maine vine si o poza cu mobra gata de plecare.

 

Daca o sa dau de probleme tehnice pe drum o sa apelez cu drag (si nevoie) la voi, domnilor pt sfaturi si solutii.

 

Sa ne vedem cu bine!

 

Neaparat sa iei la tine si o membrana de vacum pentru carburi si un set de rezerva de placute frina spate.Neaparat si ceva pompa electrica de umflat gume si normal camere de schimb.Atentie si la pregatirea setului de scule, sa poti desface peste tot. In rest mobra e pregatita asa cum trebuie. Drum bun si multa bafta! asteptam vesti de pe traseu :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare pentru cei care au.....La releu de incarcare Ignitech credeti ca e necesar sa pun ceva cooler pt racire!

Daca vrei sa te tina indefinit, da.Releele de incarcare se incalzesc supranormativ in special in oras unde lipseste curentul de aer pentru racire. Asa ca se coc progresiv pina cind cedeaza in mod sigur in final. Nu cred ca exista vre-un africaner care sa nu fi schimbat macar un releu in 4-5 ani de exploatare a mobrei.

 

Nici eu nu fac exceptie. Asa ca apoi mi-am pus cooler ca nu-i mare filosofie. Il poti adapta rapid prin legare de releu cu bride de plastic. Il alimentezi apoi cu plusul de pe contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi, 29.07.2011, expeditia a inceput. Sebi impreuna cu Nae au parasit astazi Brasovul la ora 18, echipati si pregatiti de provocarile miilor de kilometrii.

Am postat niste poze cu intalnirea de "drum bun baieti" alaturi de prieteni si familie...asadar, asfalt uscat si drum bun...

 

https://picasaweb.google.com/106981328450410931032/PlecareBaikalSebicozaurus :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Mircea a plecat in calatoria sa. A venit la mine impreuna cu Adi Torpan si Avatar, au ramas peste noapte, am reusit sa ii montam pompa de benzina vacumatica, dupa ceva peripetii, apoi au plecat spre ambasada Rusiei sa isi ridice viza, Vama Veche pentru o ultima bauta cu gaska inainte de marea aventura si Go East!

De ciuda ca an ramas acasa, am mai urcat o data la Ciucas. Au reusit sa indrepte drumul si sa acopere piatra aceea cu pamanat pentru a o stabiliza. Probabil ca o sa tina pana la prima ploaie, dar am primit asigurari de la domnul Alexe ca drumul o sa fie ok in fiecare week-end. Chiar si ieri se lucra pentru indulcirea pantelor, si se modificau ultimele curbe inainte de cabana, pentru ca acolo se impotmoleau si cei cu 4x4.

post-3626-0-26329900-1312005766_thumb.jpg

post-3626-0-67879100-1312005914_thumb.jpg

post-3626-0-63719700-1312006225_thumb.jpg

post-3626-0-81797000-1312006339_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate s-a mai confruntat careva dintre voi cu problema mea:

 

Dupa cca 60km/h, cu top-case-ul incarcat cu aprox 6-8kg, daca iau mainile de pe ghidon, am toate sansele sa scap mobra de sub control!!! Adica ghidonul intra progresiv in oscilatii foarte mari.

 

Am verificat-o de la a-z. Bucsile din ghidon sunt tari si solide, rotile sunt echilibrate si centrate, amortizoarele sunt ca noi, bascula spate nu are joc, suspensia spate e perfecta...Cauciucurile sunt umflate la 2.0, nu au galme. Nu am gasit niciun joc sau uzura in rulmenti sau bucsi la tot "angrenaju"... Singura chestie de care m-as putea lega este ca unul din discurile de pe fata are o foarte, foarte mica deformare dar care nu imi da in maneta batai mari ci doar foarte usoare semne la franari usoare.

Deci, care ar fi motivul? :scratch:

 

Vreau sa plec intr-o tura mai mare, incarcat cu bagaje si pasager si ma cam ingrozeste ideea!

 

Vreau sa va mai spun ca am testat-o si fara top-case. Problma s-a diminuat semnificativ dar...nu a disparut!

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate s-a mai confruntat careva dintre voi cu problema mea:

 

Dupa cca 60km/h, cu top-case-ul incarcat cu aprox 6-8kg, daca iau mainile de pe ghidon, am toate sansele sa scap mobra de sub control!!! Adica ghidonul intra progresiv in oscilatii foarte mari.

 

Am verificat-o de la a-z. Bucsile din ghidon sunt tari si solide, rotile sunt echilibrate si centrate, amortizoarele sunt ca noi, bascula spate nu are joc, suspensia spate e perfecta...Cauciucurile sunt umflate la 2.0, nu au galme. Nu am gasit niciun joc sau uzura in rulmenti sau bucsi la tot "angrenaju"... Singura chestie de care m-as putea lega este ca unul din discurile de pe fata are o foarte, foarte mica deformare dar care nu imi da in maneta batai mari ci doar foarte usoare semne la franari usoare.

Deci, care ar fi motivul? :scratch:

 

Vreau sa plec intr-o tura mai mare, incarcat cu bagaje si pasager si ma cam ingrozeste ideea!

 

Vreau sa va mai spun ca am testat-o si fara top-case. Problma s-a diminuat semnificativ dar...nu a disparut!

 

 

parca scria maxim 5 kg la topcase-uri...imi amintesc si eu de cand aveam asa-ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat-o de la a-z. Bucsile din ghidon sunt tari si solide, rotile sunt echilibrate si centrate, amortizoarele sunt ca noi, bascula spate nu are joc, suspensia spate e perfecta...Cauciucurile sunt umflate la 2.0, nu au galme. Nu am gasit niciun joc sau uzura in rulmenti sau bucsi la tot "angrenaju"... Singura chestie de care m-as putea lega este ca unul din discurile de pe fata are o foarte, foarte mica deformare dar care nu imi da in maneta batai mari ci doar foarte usoare semne la franari usoare.

Deci, care ar fi motivul? :scratch:

 

Rulmenții de la juguri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...