Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O sa pun si filmulet. Azi am scos-o la noroaie, cu toba noua. E super. Imi pare rau ca nu i-am filmat pe cei de la spalatorie. Am crezut ca lesina cand i-am vazut ce fete au facut... La exterior nu arata asa murdara, dar sub sa si carene din spate era o masa compacta de noroi cu ceva urme de baliga, totul amestecat cu paie. Parca era fabrica de facut caramizi de chirpici. Au carat noroiul cu roaba. O sa pun poze dupa ce le descarc.

post-3626-1290870870_thumb.jpg

post-3626-1290870899_thumb.jpg

post-3626-1290870930_thumb.jpg

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, nu stiu cum li se pare altora, dar mie imi place mult cum suna. Nu am scos inca decibel-killer-ul, pentru ca nu m-am prins inca cum trebuie scos. Am scos surubul si a iesit cam 1 cm, dar mai are ceva depuneri de vata si ingradeste undeva, si nu il lasa sa iasa. Si cum ma grabeam sa trag o tura cu motorul, nu m-a preocupat prea tare. Ma oftic ca nu am cantarit toba inainte sa o montez, sa vad ce diferenta e intre AQ si cea pe care o aveam pana acum. Ma uit eu maine mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

Sa stiti ca dk nu sriu pe aici, nu inseamna ca nu citesc, dar scuze gasim: timp, net prost. bla bla ...

Citeam despre lant. Adevarate sunt toate opiniile si firest....

Care-i ideea.... m-am .bucurat la maxim de adrenalina oferita de acestea . niciodata nu m-am dat jos sa citesc ce scrie pe lan....

De ce nu ne luam toti crash bar-uri de firma ? Ca si asa il dau de pamant. Toti vrem sa fim piloti de firma , dar n-avem :) , macar incercam sa imitam bine... ne imbracam frumosss

 

Aolo ce dor mi s-a facut de motor!

nu vrea sa prelungesc polemica :P .. imi aduc scurt aportul: eu aleg dintre toate sa am parte de experienta/e .. asa ca dc bugetul imi permite o sa incerc sa iau lucuri cat mai fiabile iar dc nu, atunci aleg the next best thing

in final cum zice si leo: te bucuri la maxim de ceea ce ai si nu pierzi timpul degeaba.. ziua de ieri nu ti-o mai da nimeni :)

 

in alta ordine de idei.. ca tot zice leo aici de crahsbaruri .. cine ma poate ajuta si pe mine sa imi indrept crashbaru si sa il intaresc nitel? (sudate 2 tevi acolo .. + o ureche de prindere pe cadru)

sau dc imi puteti recomanda un meserias? (evident prin apropiere)

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa cum spui deoarece

- termostatul este situat imediat dupa pompa de apa si are rolul de a opri circulatia apei prin radiatoare pana la o anumita temperatura (pentru a se incalzi motorul mai repede). Peste aceasta temperatura el deschide si lasa apa sa circule prin radiatoare pentru racire. Daca s-a blocat pe inchis este posibil ca apa sa fiarba in motor (acul se duce pe rosu) dar ventilatorul nu porneste.

- termocupla ventilatorului este situata pe radiatorul drept si are rolul ca atunci cand temeperatura apei creste aproape de punctul de fierbere sa inchida circuitul de masa al ventilatorului si acesta porneste pentru a raci apa.

- acul indicator de la bord indica intotdeauna temperatura apei in motor (la orice vehicul) si nu temperatura apei in radiator tocam din ratiunile explicate la punctul 1.

 

La RD- 04 senzorul de temperatura pentru instrumentul de bord (nu termocontactul de pe radiatorul din dreapta) este situat pe carcasa termostatului ( din aluminiu) plasata intre cele doua radiatoare intre nervurile cadrului. Intotdeuna mi s-a parut si mie curios ca indiferent de anotimp, chiar si vara, in mers pe sosea, acul este mereu pe 0 sau foarte putin mai sus cind este foarte cald. Doar in oras vezi acul saltind dicolo de jumatea scalei cind porneste imediat coolerul si tine acul intre jumate si trei sferturi.

 

Oare senzorul sa fie plasat dupa termostat? in mod normal senzorul ar trebui sa citeasca temperatura apei din motor, asa ar fi normal. Si cred ca ar fi trebuit plasat pe motor, sau oricum, inainte de termostat. Sau sa am eu cumva termostatul defect? Dupa cum merge motorul, nu prea cred. Mai ales ca si alti africani se pling de acelasi lucru. Sa fie boala de rd-04? sau de africana in general?

 

Mai e o chestie logica. Chiar daca senzorul este plasat inainte de termostat, presupunind ca acesta este inchis, neexistind circulatie de lichid din motor catre radiator iar carcasa termostatului fiind plasata departe de motor, se raceste la temperatura mediului, astfel avem o indicatie normala a ceasului doar cind termostatul incepe sa deschida si lichidul incepe sa incalzeasca carcasa. Logic nu? Asta ar explica fenomenul. :)

 

Oricum in cazul de fata solutia este simpla. Daca ii merge omului ceasul de temperatura apa, pornirea coolerului este PRECIS corelata cu pozitia acului de temperatura. Adica coolerul nu are voie sa porneasca decit daca acul trece de jumatea scalei. Daca porneste aiurea, fara sa se ridice si acul, precis e de vina termocupla.

 

Daca se ridica si acul cind porneste coolerul (anormal iarna altfel decit in conditii de blocaj in coloana) inseamna probabil ca s-a blocat termostatul, nu se mai deschide si lichidul de racire nu mai patrunde in radiator. Astept feedback!

Mesaj completat

Si zici ca se aude bine toba? :P

Toba originala de rd-04 este silentioasa, practic nu se aude in trafic. Si nu dau tiriitul ala de broscuta care apare cind accelerez pe nimica, pe nimica! :)

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ma poate ajuta si pe mine sa imi indrept crashbaru si sa il intaresc nitel? (sudate 2 tevi acolo .. + o ureche de prindere pe cadru)

sau dc imi puteti recomanda un meserias? (evident prin apropiere)

Adu fiarele la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit in Bucuresti, dupa aproape 2 luni de plimbari prin tara. Nu in concediu, cum mi-as fi dorit, ci cu jobul. La africapra nu s-a mai facut nimic. Poate saptaminile astea (2) care le stau in Bucuresti, pina plec din nou, reusesc sa dau jos roata si sa o duc la Pedros. Poate reusesc sa ajung si la Ionut sa imi recuperez parbrizul (thx boieru, sper sa te ajute).

Oricum, vroiam sa va multumesc inca o data pentru ajutorul oferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toba originala de rd-04 este silentioasa, practic nu se aude in trafic. Si nu dau tiriitul ala de broscuta care apare cind accelerez pe nimica, pe nimica! :alcy:

 

Gusturi si gusturi. Eu in primul rand am vrut sa scap de greutatea tobei ca sa pot sa adaug alte prostii, astfel incat masa totala a motocicletei sa ramana constata :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gusturi si gusturi. Eu in primul rand am vrut sa scap de greutatea tobei ca sa pot sa adaug alte prostii, astfel incat masa totala a motocicletei sa ramana constata :alcy:

 

Asa e, gusturile nu se discuta. Ce parerea ai de fondul problemei, teoria mea cu indicatia acului de temperatura maestre? Din cite stiu eu cam la toata lumea acul acela e pe 0 pe sosea si indica cite ceva ( de ex. o temperatura optima de lucru a motorului0 doar in oras). Ce parere ai? Oare motoarele astea nu se incalzesc la regim pe sosea? sau este gresit plasat senzorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Cum a aparut problema a si disparut. Am completat putin cu antigel, vreo 150 ml, si totul e in regula, adica nu stiu, a disparut ca am completat, sau pur si simplu, a disparut.

 

 

Adi

Iti mai amintesti cumva daca acul de temperatura era sus (peste jumate scala) cind pornea coolerul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parerea ai de fondul problemei, teoria mea cu indicatia acului de temperatura maestre? Din cite stiu eu cam la toata lumea acul acela e pe 0 pe sosea si indica cite ceva ( de ex. o temperatura optima de lucru a motorului0 doar in oras). Ce parere ai? Oare motoarele astea nu se incalzesc la regim pe sosea? sau este gresit plasat senzorul?

 

Explicatiile tale sunt pertinente dar adevarul e undeva la mijloc :alcy: Adica, pozitia sondei de temperatura nu e foarte fericita, temperatura apei din motor fiind mai mare de cat ce indica acul in majoritatea timpului, DAR atunci cand freci motocicleta in trafic intr-o zi calduroasa, acul nu va ezita sa urce spre rosu, iar ventilatorul sa porneasca, caz in care exista o corelatie foarte buna intre indicatia acului si temperatura motorului.

At are niste radiatoare generoase care disipa caldura foarte rapid mai ales in conditiile in care bate vantul in ele. Ce mai trebuie notat este ca foarte putini dintre noi verifica starea termostatului. Acesta are rolul sa tina temperatura apei din motor in jurul a 85-90 de grade, daca nu ma insel, temperatura la care motorul da randamentul maxim. Daca termostatul e blocat pe inchis, va fierbe apa in motor si cel mai probabil vor pusca garniturile de chiuloasa (cea de la cilindrul din spate e prima care cedeaza). Daca termostatul e blocat pe deschis, apa va circula impinsa de pompa de apa direct prin radiatroare chiar de la pornirea motocicletei, fapt care conduce la o incalzire foarte grea a motorului si implicit la o functionare sub parametrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...