cstelia Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 Toba originala de rd-04 este silentioasa, practic nu se aude in trafic. Si nu dau tiriitul ala de broscuta care apare cind accelerez pe nimica, pe nimica! Gusturi si gusturi. Eu in primul rand am vrut sa scap de greutatea tobei ca sa pot sa adaug alte prostii, astfel incat masa totala a motocicletei sa ramana constata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi-rd03 Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 85€e nou poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 (editat) Cateva Africane: http://stormforce8.smugmug.com/Motorcycles...175523125_7nYyK Editat Noiembrie 29, 2010 de tibor_mt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 Gusturi si gusturi. Eu in primul rand am vrut sa scap de greutatea tobei ca sa pot sa adaug alte prostii, astfel incat masa totala a motocicletei sa ramana constata Asa e, gusturile nu se discuta. Ce parerea ai de fondul problemei, teoria mea cu indicatia acului de temperatura maestre? Din cite stiu eu cam la toata lumea acul acela e pe 0 pe sosea si indica cite ceva ( de ex. o temperatura optima de lucru a motorului0 doar in oras). Ce parere ai? Oare motoarele astea nu se incalzesc la regim pe sosea? sau este gresit plasat senzorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
al_locului Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 Salut. Cum a aparut problema a si disparut. Am completat putin cu antigel, vreo 150 ml, si totul e in regula, adica nu stiu, a disparut ca am completat, sau pur si simplu, a disparut. Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 Salut. Cum a aparut problema a si disparut. Am completat putin cu antigel, vreo 150 ml, si totul e in regula, adica nu stiu, a disparut ca am completat, sau pur si simplu, a disparut. Adi Iti mai amintesti cumva daca acul de temperatura era sus (peste jumate scala) cind pornea coolerul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
al_locului Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 (editat) Iti mai amintesti cumva daca acul de temperatura era sus (peste jumate scala) cind pornea coolerul? Salut. Acul era jos, pe 0. Editat Noiembrie 29, 2010 de al_locului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 29, 2010 Share Postat Noiembrie 29, 2010 Ce parerea ai de fondul problemei, teoria mea cu indicatia acului de temperatura maestre? Din cite stiu eu cam la toata lumea acul acela e pe 0 pe sosea si indica cite ceva ( de ex. o temperatura optima de lucru a motorului0 doar in oras). Ce parere ai? Oare motoarele astea nu se incalzesc la regim pe sosea? sau este gresit plasat senzorul? Explicatiile tale sunt pertinente dar adevarul e undeva la mijloc Adica, pozitia sondei de temperatura nu e foarte fericita, temperatura apei din motor fiind mai mare de cat ce indica acul in majoritatea timpului, DAR atunci cand freci motocicleta in trafic intr-o zi calduroasa, acul nu va ezita sa urce spre rosu, iar ventilatorul sa porneasca, caz in care exista o corelatie foarte buna intre indicatia acului si temperatura motorului. At are niste radiatoare generoase care disipa caldura foarte rapid mai ales in conditiile in care bate vantul in ele. Ce mai trebuie notat este ca foarte putini dintre noi verifica starea termostatului. Acesta are rolul sa tina temperatura apei din motor in jurul a 85-90 de grade, daca nu ma insel, temperatura la care motorul da randamentul maxim. Daca termostatul e blocat pe inchis, va fierbe apa in motor si cel mai probabil vor pusca garniturile de chiuloasa (cea de la cilindrul din spate e prima care cedeaza). Daca termostatul e blocat pe deschis, apa va circula impinsa de pompa de apa direct prin radiatroare chiar de la pornirea motocicletei, fapt care conduce la o incalzire foarte grea a motorului si implicit la o functionare sub parametrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
za_sly Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 Dai un tarrr cand vrei sa iei parbrizul Bineinteles batrine. Momentan incerc sa ma pun la curent cu ce mai e de facut pe aici pe la servici, ca deh, mi-am facut de cap 2 luni prin tara. Si s-au adunat o tona de memo-uri si to do-uri.. Stii cum e... Ca nici tu nu scape de biletele si mailuri de la servici.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 (editat) Explicatiile tale sunt pertinente dar adevarul e undeva la mijloc Adica, pozitia sondei de temperatura nu e foarte fericita, temperatura apei din motor fiind mai mare de cat ce indica acul in majoritatea timpului, DAR atunci cand freci motocicleta in trafic intr-o zi calduroasa, acul nu va ezita sa urce spre rosu, iar ventilatorul sa porneasca, caz in care exista o corelatie foarte buna intre indicatia acului si temperatura motorului.At are niste radiatoare generoase care disipa caldura foarte rapid mai ales in conditiile in care bate vantul in ele. Ce mai trebuie notat este ca foarte putini dintre noi verifica starea termostatului. Acesta are rolul sa tina temperatura apei din motor in jurul a 85-90 de grade, daca nu ma insel, temperatura la care motorul da randamentul maxim. Daca termostatul e blocat pe inchis, va fierbe apa in motor si cel mai probabil vor pusca garniturile de chiuloasa (cea de la cilindrul din spate e prima care cedeaza). Daca termostatul e blocat pe deschis, apa va circula impinsa de pompa de apa direct prin radiatroare chiar de la pornirea motocicletei, fapt care conduce la o incalzire foarte grea a motorului si implicit la o functionare sub parametrii. Asta ziceam si eu, pozitia senzorului de temperatura il impiedica sa-ti ofere temperatura reala a apei din jurul cilindrilor si din chiulasa. Indica temperatura reala doar daca termostatul e deschis si exista trafic de lichid prin termostat. Ma gindesc sa gasesc o varianta de a-l muta, normal era sa-l puna in pompa. Asa cum spuneam, daca termostatul e blocat inchis iti dai seama imediat pentru ca fierbe in cele din urma apa din motor, dar daca din contra e blocat deschis, poti merge linistit asa, ca nu ai cum sa te prinzi din cauza ceasului de apa defectuos. E bun doar in oras sa monitorizeze supratemperatura si momentul pornirii coolerului. Cum iti dai seama daca termostatul inchide sau nu? Teoretic dupa citeva minute de functionare furtunul spre termostat ar trebui sa fie cald iar radiatorul integral rece. Ar mai fi alta metoda in afara de manopera plicticoasa de a-l demonta si testa clasic intr-o baie de apa inclazita pe aragaz si cu un termometru etalon alaturi? Editat Noiembrie 30, 2010 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 Pai poti sa vezi daca functioneaza in modul urmator: - pornesti motocicleta de la rece (dimineata) si astepti un pic - daca motorul se incalzeste dar radiatoarele raman reci inseamna ca termostatul e inchis - daca dupa ceva timp incep sa se incalzeasca inseamna ca termostatul a inceput sa deschida si sa circule apa prin radiatoare, deci termostatul e bun - daca dupa pornirea motocicletei, radiatoarele se incalzesc gradual, odata cu motorul atunci cel mai probabil e blocat pe deschis Asta ziceam si eu, pozitia senzorului de temperatura il impiedica sa-ti ofere temperatura reala a apei din jurul cilindrilor si din chiulasa. Indica temperatura reala doar daca termostatul e deschis si exista trafic de lichid prin termostat. Ma gindesc sa gasesc o varianta de a-l muta, normal era sa-l puna in pompa.Asa cum spuneam, daca termostatul e blocat inchis iti dai seama imediat pentru ca fierbe in cele din urma apa din motor, dar daca din contra e blocat deschis, poti merge linistit asa, ca nu ai cum sa te prinzi din cauza ceasului de apa defectuos. E bun doar in oras sa monitorizeze supratemperatura si momentul pornirii coolerului. Cum iti dai seama daca termostatul inchide sau nu? Teoretic dupa citeva minute de functionare furtunul spre termostat ar trebui sa fie cald iar radiatorul integral rece. Ar mai fi alta metoda in afara de manopera plicticoasa de a-l demonta si testa clasic intr-o baie de apa inclazita pe aragaz si cu un termometru etalon alaturi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi-rd03 Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 (editat) poze mai am si faruri de rd03 daca e cineva interesat Editat Noiembrie 30, 2010 de gabi-rd03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 (editat) Pai poti sa vezi daca functioneaza in modul urmator:- pornesti motocicleta de la rece (dimineata) si astepti un pic - daca motorul se incalzeste dar radiatoarele raman reci inseamna ca termostatul e inchis - daca dupa ceva timp incep sa se incalzeasca inseamna ca termostatul a inceput sa deschida si sa circule apa prin radiatoare, deci termostatul e bun - daca dupa pornirea motocicletei, radiatoarele se incalzesc gradual, odata cu motorul atunci cel mai probabil e blocat pe deschis E foarte clar acum, vad ca sintem de aceeasi parere de fapt. A incercat cineva solutia de a muta senzorul de temperatura pe motor sau pe pompa? Ar fi o buna rezolvare sa ai mereu control asupra temperaturii motorului cum am de fapt si la masina, unde dupa ce se incalzeste acul, acesta sta frumusel la mijlocul scalei (motorul functioneaza deci optim) Editat Noiembrie 30, 2010 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 Salut ! Mi-am luat .. . . . . ochelari la vacuta ! P.S : nu mi-o luati in nume de rau , dar nu pot sa nu ma laud cu ea ! Este o Africa , totusi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 Măi xel, da' pune Âşi tu pozele alea să vadă Âşi lumea gulia mea de copchil mucos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Noiembrie 30, 2010 Share Postat Noiembrie 30, 2010 E foarte clar acum, vad ca sintem de aceeasi parere de fapt. A incercat cineva solutia de a muta senzorul de temperatura pe motor sau pe pompa? Ar fi o buna rezolvare sa ai mereu control asupra temperaturii motorului cum am de fapt si la masina, unde dupa ce se incalzeste acul, acesta sta frumusel la mijlocul scalei (motorul functioneaza deci optim) Interesanta ideea ... dar daca tot se doreste o monitorizare a temperaturi motorului ... nu e mai bine sa se monitorizeze temperatura uleiului?...nu e mai relevanta temperatura uleiului fata de temperatura apei?... poate si a presiuni uleiului...daca tot vorbim de monitorizarea motorului. Am avut si eu pasarica asta pe creier...si nu am scapat de ea... la Transalp Temp Ulei & Presiune ulei ar costa senzor / ceasuri /adaptori undeva la 120 E toata distractia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Exista ceasuri pentru temperatura uleiului care se monteaza in locul jojei de ulei. Eu am asa ceva, costa vreo 35 de eur parca la Louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Exista ceasuri pentru temperatura uleiului care se monteaza in locul jojei de ulei. Eu am asa ceva, costa vreo 35 de eur parca la Louis. si poti muta controlul termostatului pe ceasul din locul jojei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 si poti muta controlul termostatului pe ceasul din locul jojei? Nu. Pt ca rolul termostatului este sa deschida circuitul lichidului de racire in radiatoare. Nu sa masoare temperatura motorului. Poti pune termocupla ventilatorului pe circuitul uleiului daca tii neaparat. Sau senzorul indicatorului de temperatura. In nici un caz termostatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 (editat) Exista ceasuri pentru temperatura uleiului care se monteaza in locul jojei de ulei. Eu am asa ceva, costa vreo 35 de eur parca la Louis. Nu stiu cat de precise sunt cele in locul jojei de ulei ... ajunge sa stea acea tija a termometrului in ulei 100% din timp sau sta in aer???... Citirea nu e chiar asa exacta la unele modele stiu sigur ca acea joja nu ajunge in ulei si citirea este eronata . Cel de care vorbeam are un adaptor in locul busonului de la ulei jos la baia de ulei si ala e mai mult ca sigur tot timpul in contact cu uleiul...iar ceasul indicator poate fi adus in bord si il vezi tot timpul ...dar costul e aproape dublu . Intrebarea ramane ce e mai relevant sa monitorizezi( pentru functionarea motorului in parametrii optimi) ... temperatura apei sau temperatura uleiului ? Editat Decembrie 1, 2010 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Intrebarea ramane ce e mai relevant sa monitorizezi( pentru functionarea motorului in parametrii optimi) ... temperatura apei sau temperatura uleiului ? Pe vremea cand conduceam Dacia 1300 imi amintesc ca presiunea la ulei scadea dupa ce motorul se incalzea. Porneam motorul: acul temp jos si acul ulei sus. Motorul nu tragea fiind rece. Plecam la drum. Dupa un timp, acul temp ajungea la indicatia optima, de mers normal. Motorul mergea mai bine dar nu optim. Dupa alt timp scadea presiunea la ulei din cauza incalzirii si subtierii acestuia. In acest moment incepea motorul sa functioneze in parametrii lui maximi. Din toate astea trag concluzia ca temperatura uleiului este mai edificatoare. Termostatul nu are senzor de temperatura separat. El insusi este senzor si supapa in acelasi timp. Are rolul sa bage in circuitul de racire si lichidul din radiator. Deci nu poate fi legat de circuitul uleiului. Senzorul (termocupla) ventilatorului are rolul de a porni ventilatorul cand acesta (senzorul) sesizeaza o temperatura mai mare de o anumita valoare. Ventilatorul are rolul de a raci lichidul din radiator. Mi se pare normal ca termocupla sa fie plasata pe circuitul apei, nu a uleiului. Doar senzorul indicatorului de temp gasesc ca ar trebui sa fie plasat pe circuitul uleiului. Sa poti monitoriza temp motorului. Nu cand se deschide termostatul sau cand porneste ventilatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 (editat) Fratilor,eu zic ca asa cum le-au facut japonezii este cel mai bine.La majoritatea masinilor este acelasi principiu.Eu nu vad ce va deranjeaza? Ca sa va apucati sa faceti modificari nu isi au rolul.Bani aruncati pe fereastra,parerea mea,mai bine de banii care vreti sa ii investiti in modificari bagati benzina de ei si plimbativa.Cum au mers atatia ani mai merg si de aici in colo.In ziua de azi sunt o gramada de masini care nici macar nu mai au indicator de temperatura la bord.(este trecut la optionale) de ulei nu mai zic,simplul simbol al uleiului care la unele masini l-au facut bicolor:galben pt nivel scazut si rosu sub nivel.Pentru temperatura apei au un simplu bec care se aprinde cand iti fierbe motorul.Si daca montati un ceas in locul jojei vreti sa imi ziceti ca in timpul mersului va uitati la el? E nu cred.Sau daca montati alt indicator pe surubul de golire si va chinuiti sa trageti si fire pana la bord are vreo alta importanta?Pana la urma tot la ceasul de temperatura al apei o sa va uitati iar daca se defecteaza il schimbati. Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva dar este simpla mea parere.Cu cat pui mai multe indicatoare cu atat apar mai multe probleme.Este un motor cat se poate de clasic si nu cred ca are nevoie de asa ceva. Editat Decembrie 1, 2010 de neagu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 .Este un motor cat se poate de clasic si nu cred ca are nevoie de asa ceva. Bine grait-ai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 ...eu zic ca asa cum le-au facut japonezii este cel mai bine... so true Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Interesanta ideea ... dar daca tot se doreste o monitorizare a temperaturi motorului ... nu e mai bine sa se monitorizeze temperatura uleiului?...nu e mai relevanta temperatura uleiului fata de temperatura apei?... poate si a presiuni uleiului...daca tot vorbim de monitorizarea motorului. Am avut si eu pasarica asta pe creier...si nu am scapat de ea... la Transalp Temp Ulei & Presiune ulei ar costa senzor / ceasuri /adaptori undeva la 120 E toata distractia. Vad ca se deraiaza putin in ultimele posturi. Ai pus aici o intrebare decenta, corect! si temperatura uleiului este relevanta, dar mult mai putin decit temperatura apei. De ce? temperatura uleiului este relevanta la motoarele racite cu aer unde in anumite conditii se poate "frige" usor uleiul. La motoarele racite cu apa temperatura uleiului este proportionala intotdeuna cu temperatura apei si cita vreme exista apa in motor nu ajunge niciodata la valori periculoase care sa-i afecteze calitatile de ungere. Temperatura apei insa este extrem de importanta deoarece randamentul motorului este maxim intre 90 si 100 grade. In aceasta zona benzina se vaporizeaza cel mai eficient fara sa apara inca riscul detonatiilor si randamentul e maxim. Daca motorul lucreaza la temperaturi inferioare sa zicem 50 grade cilindrii sint prea reci si o parte din benzina se condenseaza pe peretii cilindrilor. in primul rind benzina asta nu mai participa la ardere (creste consumul) dar cel mai periculos este ca se scurge in final in baia de ulei contaminind uleiul. Fenomenele astea se agraveaza mult iarna cind motorul se incalzeste oricum foarte greu, iar daca este cumva defect si termostatul, pur si simplu motorul functioneaza foarte DEFECTUOS, ancraseaza bujiile si are un randament foarte slab. De aceea este foarte util la motoarele racite cu apa, sa se cunoasca temperatura apei pentru a lua imediat masuri daca aceasta nu urca la valori rezonabile. Mai ales la AT care are radiatoare foarte generoase orice defect al termostatului in sensul blocarii acestuia deschis duce imediat la supraracirea motorului. eu umblu toata iarna si ma intereseaza la maximum problema. Si eu sint de acord ca AT este un motor foarte bine facut, cu putine hibe, asa ca in afara de sistemul de iluminare pe care l-am modernizat , am lasat motorul asa cum l-a facut fabrica. Masinile nu mai au ceasuri (nici de incarcare nici de presiune ulei) pentru ca intra intr-un program de revizii regulate si sistemele respective sint destul de fiabile ca sa nu intereseze posesorul intre revizii. Ii priveste de fapt personal pe automobilistii contemporani ce necesitati au, eu merg adesea cu africana in ture lungi departe de casa si am nevoie si de voltmetru si de maximum de indicatii posibile despre functionarea motorului. Problema ceasului de apa care nu indica temperatura reala a apei decit in oras este reala si daca am sa pot, am sa mut senzorul respectiv (a nu se confunda cu termocupla radiatorului), pe circuitul de apa din motor sau pe pompa de apa, ca sa-mi indice temperatura reala a apei din jurul cilindrilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.