Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Inca o chestie. Trebuie folosit ulei mineral sau eventual semi-sintetic, in nici un caz sintetic.

Eu am pus in a mea ulei Procycle de la Louis si in 2000km nu a consumat nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inca o chestie. Trebuie folosit ulei mineral sau eventual semi-sintetic, in nici un caz sintetic.

Eu am pus in a mea ulei Procycle de la Louis si in 2000km nu a consumat nimic.

 

Stiu ca s-a mai discutat pe tema asta dar nu mai stau sa caut..

asa ca rog inca o data explicatia de ce e musai sa NU fie sintetic? (nu de alta dar eu ultimele 3 schimburi de ulei am bagat full sintetic.. )

din fericire la mine nu consuma ulei :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul ca se foloseste ulei sintetic sau semi-sintetic, depinde si de marca, iti patineza ambreiajul.

 

 

Africanu

 

da.. am uitat sa mentionez: eu folosesc putoline 15w50

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul ca se foloseste ulei sintetic sau semi-sintetic, depinde si de marca, iti patineza ambreiajul.

 

 

Africanu

 

Ambreiajul va patina daca se pune ulei auto, care contine modificatori de frecare. Daca se pune ulei sintetic moto, nu are de ce sa patineze. In 3 motoare, doar ulei sintetic pun de ceva vreme si toate-s bune. Evident uleiul sintetic moto este aberant de scump, un inlocuitor excelent fiint Shell Rimula Signia de exemplu (un soi de Rotella mai rasarit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam pentru raspunsuri.

Trec si eu pe 15w 40 sau 15w50.

@Duc, ai schimbat doar segmentii sau si altceva? Cat te-a costat? Unde?

 

am mai raspun o data cateva pagini mai in urma! segmenti+pistoane r1, semriguri supape, curatat supape; piesele au fost 380 euo cu garnituri cu tot, iar mana de lucru nimik! am facut singur operatiuunea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@All

 

Cei dintre voi care au pus la AT 650 au 750 pistoane si segmenti noi din cauza consumului foarte

 

mare de ulei, ati incercat sa schimbati inainte de actiune numai semeringurile de la supape?

 

Explicati-mi va rog dece schimbati tot deodata.

 

Dupa parerea mea la o astfel de actiune se masoara in prealabil compresia, si daca e sub 8 sau presiunile sint inegale, atunci fac segmentare.

 

Sint bucuros daca mai invat si eu ceva. :wacko:

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@All

 

Cei dintre voi care au pus la AT 650 au 750 pistoane si segmenti noi din cauza consumului foarte

 

mare de ulei, ati incercat sa schimbati inainte de actiune numai semeringurile de la supape?

 

Explicati-mi va rog dece schimbati tot deodata.

 

Dupa parerea mea la o astfel de actiune se masoara in prealabil compresia, si daca e sub 8 sau presiunile sint inegale, atunci fac segmentare.

 

Sint bucuros daca mai invat si eu ceva. :wacko:

 

 

Africanu

 

eu am desfacut motorul cu gandul sa schimb semeringurile de supape care le aveam in setul de garnituri si sa umblu in cutie pt ca aveam un pinion care facea galagie, cand am masurat segmentii unul era la 0,7 si unul era la 0,6 fanta unde maxim este 0,8, iar toleranta intre cilindru si poiston era undeva in jur de 0,12-0,15 unde maaximul era daca i-mi aduc aminte 0,15 deci erau toate cam la limita asa ca a trebuit sa-mi comand pistoane si segmenti! cand am fost cu cilindrii la alezat mi-a masurat cilindrii cu comparatorul si mi-a spus ca aveau bataie cam 2 sutimi in unele locuri in rest era uzat uniform si ca ar mai fi mers cu niste segmenti noi de cota 0! eu oricum cumparasem pistoanele si seg de cota1 asa ca am alezat cilindrii conform cotelor din maual si asta este! stiu ca am motorul ca nou! in rest uzura la cuzineti pe vibrochen si pe palier nu are, la bolturile pistoanelor ok axe cu came ok totul era foarte ok!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai raspun o data cateva pagini mai in urma! segmenti+pistoane r1, semriguri supape, curatat supape; piesele au fost 380 euo cu garnituri cu tot, iar mana de lucru nimik! am facut singur operatiuunea!

 

Da prietene, ai dreptate, raspunsurile erau cateva pagini mai inainte. :wacko:

Orice re-aducere aminte e ok.

 

Cred , pe de alta parte, ca problema la mine e de la semeringurile alea de supape si de la faptul ca de 22.000km de cand bag eu, nu am reglat nimica nimicutza. Doar schimb de bujii si curatat carburator. A, si profesoru' a verificat sincronizarea.

Toate bune.

Mesaj completat

PS Ce-am mai patit in seara asta:

plec eu la vreo 60 km de Timi intr-un loc, langa Gataia, unde cica e un tumul, un deal din ala circular. Mormant de capetenie.

post-19875-1252268612_thumb.jpg

Inalt de vreo 60-70 m si cu diametrul de peste 200 m. Am prins numa bine asfintitul, absolut superb.

post-19875-1252268650_thumb.jpg

 

Faza pe care-am patit-o e urmatoarea.:

eram pe macadam (piatra/pietris/drum tare), mergeam cu vreo 50-60, se vedea drumul fain-frumos in departare. La un moment dat, o curba usoara la stanga, usor obturata vizual de un delusor, dar cum eram in scari vad doi cai frumosi pe partea stanga a drumului.

Caii erau cu spatele la drum.

Reduc usor viteza dand drumul la gaz, iau frumos curba iar unul dintre cai , destept fiind, nu ca vacile, da sa se indeparteze de drum.

Din viteza vad intr-o fractiune ca calul e legat cu o funie de vreo 10 metri.

Unde credei ca era tarusul de la capatul funiei?

 

Ati ghicit, pe partea dreapta a drumului.

Asa ca calul (scuzati balega) intinde fain frumos funia inaintea mea, eu eram la iesire din curba, pe jos pietris, aveam vreo 40.

Am trecut cu roata fatza peste funie si cred ca s-a prins in scut sau in roata spate. A fost aproape ca la bungee-jumping. Incredibil cum poate un cal sa amortizeze socul.

In secunda 2 eram pe jos. Cred ca si calul, pentru ca atunci cand m-am ridicat era deja in spatele meu, la mijlocul drumului, si se scutura de praf, in picioare, nedumerit.

 

Nici eu nici leviatanul n-am patit chiar nimic. Cred ca nici calul.

Dar - MARE ATENTIE la orice animale de pe marginea drumului, indiferent ce sunt si incotro se indreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi posesori de Africi fara robinet de benzina.

Acela dintre dvs care sufera de pe urma defectarii ambilor termistori care aprind becurile (portocaliu, respectiv rosu) sub care screi "FUEL" sa ridice 2 degete. Cu cateva scule si olecuta de indemanare are ocazia sa schimbe rolul principal din thriler-ul "Oare mai am suficienta benzina?" pe cel din horror-ul "Al dracu bec, iar s-a aprins".

Spun "Acela" pentru ca oferta este, din pacate, pentru unul singur (primul venit, primul servit).

Mesaj completat

OK, termistorul s-a dat, sa fie cu noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Duc

 

Merci,

citi km avea motorul inainte de alezaj?

Am o cunostiinta care are 297.000 km fara sa fi desfacut motorul. Consumul de ulei nu il cunosc.

 

Africanu

 

 

in bord aveam aprox 75000 dar nu cred ca erau reali!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul "Pimp my Twin"...

 

post-30-1252423924_thumb.jpgpost-30-1252423934_thumb.jpgpost-30-1252424041_thumb.jpg

 

Daca cineva e interesat sa-si schimbe becurile anoste din bord si tripmaster cu LED-uri color, baga-ti un PM. Am primit cate un set de "evaluare" si am facut pozele de mai sus. Comanda trebuie sa fac pe minim 10 seturi. Pret 75RON/set

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul "Pimp my Twin"...

 

 

 

Daca cineva e interesat sa-si schimbe becurile anoste din bord si tripmaster cu LED-uri color, baga-ti un PM. Am primit cate un set de "evaluare" si am facut pozele de mai sus. Comanda trebuie sa fac pe minim 10 seturi. Pret 75RON/set

Frimoase rau ledurile dar vinzarea conditionata de 10 seturi costa mult prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Africanu: Exact! Mie imi trebuie 10 clienti ca sa pot face comanda.

@pedros: Hai spune ce culoare vrei :cheers:

Deocamdata e criza , facem economii, trebe sa schimb oloiu si filtrul asa ca aminam, oricum multam. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Aveti de ce sa fiti mandri.

Aproape am ramas blocat cand am vazut titlul pe AdvRider.

Baietii din Africa Twin Polonia (Sambor si compania) lovesc din nou.

Cititi si voi :

Afghanistan ride. How to enter, survive and return in one piece...

 

Pe zi ce trece realizez ca nu sunt altceva decat un mare motociclist virtual :cheers: .

Fuck ! Nu prea mai am cuvinte...

Respect !

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti de ce sa fiti mandri.

Aproape am ramas blocat cand am vazut titlul pe AdvRider.

Baietii din Africa Twin Polonia (Sambor si compania) lovesc din nou.

Cititi si voi :

Afghanistan ride. How to enter, survive and return in one piece...

 

Pe zi ce trece realizez ca nu sunt altceva decat un mare motociclist virtual :D .

Fuck ! Nu prea mai am cuvinte...

Respect !

 

Asa-i cum zici. Nu poti sa nu ramai blocat cand vezi ce-au bagat baietii.

Editat de mircealeschian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumes, am observat. din pacate doar un moderator mai poate modifica ...

Mai pune odata anuntul BULINULE ca lipseste culoarea si citeva poze,,,,,si bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmatoarea problema ( si nu prea am timp sa trec iar prin tot topicul):

- dupa ce acum 3000km am facut schimbul de oloi, am constatat ca tre sa completez 1,2 l ulei

- am avut MOTUL 10w 40

- am bagat din astia 3000 km aproape 1000 pe of-road, adica in regim de turatii forja, in primele trei trepte de viteza

- motorul nu fumega, dimineata dupa mai multe zile de neumblat cu socul tras evident scoate foarte putin fum alb/albastru

 

Intrebari:

1. tre sa schimb uleiul, sa pun mai gros, 20w 50?

2. Exista undeva recomandarea Honda pentru uleiuri in functie de ambient cald/rece ? Adica e bine un ulei in Ghana si atul in Suedia?

3. trebe oare segmentat?

4. se pot face/ e necesar periodic, niste reglaje la supape/tacheti si alte maruntaie ?

 

Altfel, sunt fericit cu leviatanul meu.

Vacutza mea, pe la vre-o 45 mii facuti de mine si vre-o 100 mii reali, nu scoate pic de fum albastru si am mers 45 mii cu acelasi set de bujii. Dar: in prima jumate de tur al Romaniei de anul asta (apropo cei care n-au bagat ochii la aventura asta de 25 de zile cu africana- /index.php?showtopic=426470 ) in partea facuta in jumatea de nord a tarii, cu toate drumurile pe alocuri infernale, cu forjele enduro respective, in aprox 2000 km vacuta nu a mincat decit 400 grame de oloi si e si de-ala, cel mai ieftin (mobile 10w-40). Dar am ajuns in suuuud. Intr-o parte a turului am tras un drum blitz pe autostrada soarelui tur retur cu inca vre-o 400 de km de sosele topite de caldura, respectiv in total vre-o 1000 km. Asta dupa ce pusesem oloiul la nivelul maxim.

 

Cu africa zdravan supraincarcata bineinteles si la viteze de 120-140 la dus si 150-160 la intors ca ma grabeam. M-am intors seara cu parbrizul de la casca demontat ca se rupsese unul dintre reazeme, doar cu ochelarii de soare, aia ai castii, si ca sa nu ma ajunga conservarii aia cu xenoane albastre in conditiile in care vedeam destul de rau, am bagat constant 150 si peste uneori, sa stau doar pe banda a doua. Apoi peste doua zile ies din Bucuresti catre sud si pe la Turnu Magurele ma pune iuda sa verific oloiul si constat cu groaza ca vacuta imi bause in 1300 km cam un litru, avea uleiul chiar la virful jojei.

 

Cei care afirma ca mobra lor nu consuma ulei cind sare de 50 mii halucineaza sau se dau ca scolerii. Orice motor, chiar relativ nou, consuma ulei cind il forjezi in teren. Africana mea folosita decent in oras si pe sosea in regimuri sub 130 la ora , fara forje enduro, consuma cam 800 grame - 1L la 5000 km. Pun litrul ala in motor si la 7000 il schimb pe tot. Filtrul il schimb la doua schimburi de ulei, mai des e abuz. Dar daca-i dau in gura africanei pe austostrada vara la ture inalte si in plina tractiune, se pare ca consumul urca chiar la 1 L la 1500 km. Am discutat cu un guru al motoarelor care mi-a spus ca e absolut normal consumul si sa nu-mi fac griji. Si tot asa mi-a spus sa incerc cu 15W50 vara. Oricum stiu din diverse surse ca africana nu necesita reparatie capitala (pistoane segmenti) pina pe la 200-250 mii km, si si atunci e posibil sa o mai intinzi 50-60 mii cu o segmentare. Eventual pe la 150 mii ii schimbi simeringurile si segmentii. Asta daca schimbi filtrul la timp, macar la doua schimburi de ulei. Calitatea uleiului cu care umbli nu prea conteaza. Normal ca daca-l forjezi, e mai bine sa umbli cu oloi ieftin, ca se papa oricum si cel scump.

 

Consumul de ulei depinde esential si de calitatea uleiului si de cit e de vechi e. Daca forjezi motorul cu ulei vechi (peste 4000km ) in el, il papa imediat masiv, asa am patit eu, tocmai v-am povestit. Am sa incerc si eu cu 15w-50 vara. In mod sigur va scadea drastic consumul. Fa un test simplu, scoate cite o bujie de la fiecare cilindru si aia nu trebuie sa fie neagra uleioasa, ci de o frumoasa culoare de caramel deschis. Daca e asa, poti sa uiti de povestea cu uleiul.

 

 

Mesaj completat

Ca va consuma vacutzele ulei in orasele voastre din sud (Bucuresti- Timisoara) nu ma mir, ca am vizitat tocmai si am avut placerea indelunga de a-mi auzi pentru prima data ventilatorul torcind mai tot timpul, in traficul infernal deasupra asfaltului topit. ma mir cum circula la voi choperistii raciti cu aer, aia cred ca au consumuri serioase de ulei.

Mesaj completat

Multumesc de raspuns. Releul e ok, urmeaza sa masor bobinele. Insa nu am gasit bobine de rd03,noi, in eventualitatea in care una ar fi in scurt. Am gasit un site, unde ar fi bobine de transalp din '90, insa nu stiu daca se potrivesc: http://www.busters-accessories.co.uk/produ...=Ignition-Coils

O parere?

Sanatatea releului nu are absolut NIMIC de-a face cu starea bobinelor. releul este de fapt un redresor trifazat comandat pe cele trei faze de un unic circuit de reglaj, care limiteaza tensiunea de iesire la 14, 3 volti. daca una sau mai multe bobine sint cu spire in scurt sau intrerupe, partea din releu care redreseaza faza aceea va fi descarcata si va lucra rece. Releele s-au ars din cauza calitatii execrabile fiind facute 100% in china. mai bine monteaza un releu universal http://www.ignitech.cz , alea sint facute in cehia si sint adevarate la care adaptezi un cooler de calculator. Dupa aia nu ai treaba. Eu va recomand de fapt la toti sa va montati xenoane, pe linga ca "va scot din intuneric" definitiv, mai si consuma doar 35w bucata, adica exact consumul "felinarelor italiene" pe care le aveam inainte, motiv pentru care la circa 100 mii km vacutza mea merge tot cu releul original si inca neracit suplimentar.

Mesaj completat

Iar cdi-urile s-au ars aproape sigur din cauza bobinei de inductie. Terstul e simplu. Se fac 5-10 km cu motorul, apoi se compara temperatura bobinelor. Daca una din ele are spire in scurt, se va incalzi mai tare decit cealalta. dar este posibil ca cdi-urile sa fie facute mai nou tot in china :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...