Jump to content

Recommended Posts

Cabluri mai scurte de la baterie la becuri.. Rezulta rezista mai mica... Deci mai multa putere ajunge la becuri... Deci mai multa lumina

:)))

felicitari pt explicatie.

:D

m-am tot gandit cum as putea explica dar nu mi-a trecut prin cap.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

intamplator pe aici ! propun mutarea bateriei pe faruri dar ce te faci ca bateria nu stie pe ce motor sau masina este! nici pe mine nu ma duce capul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lungimea cablurilor e in general irelevanta, un cablu suficient de gros are o rezistenta infima, chiar si la cativa metri lungime.

Dar contactele de la butonul de pornire (la modelele mai noi, care taie farurile cand dai la demaror), sau de la comutatorul de faruri, la primul DL1000, se pot oxida, mai ales ca sunt intr-un loc destul de expus, si poate sa apara o mica rezistenta, suficient cat sa-ti manance cativa wati. Zic si eu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lungimea cablurilor e in general irelevanta, un cablu suficient de gros are o rezistenta infima, chiar si la cativa metri lungime.

Dar contactele de la butonul de pornire (la modelele mai noi, care taie farurile cand dai la demaror), sau de la comutatorul de faruri, la primul DL1000, se pot oxida, mai ales ca sunt intr-un loc destul de expus, si poate sa apara o mica rezistenta, suficient cat sa-ti manance cativa wati. Zic si eu :)

Exact.

Eu am mers babeste :D am masurat tensiunea la mufele de alimentare la becurile de far rezultatul 11,9-12,1V in conditiile in care incarcarea la baterie este 14,1-14,3V. Cand pui releu aduci tensiunea din baterie direct la soclul becurilor si farurile lumineaza vizibil mai departe cu lumina mai puternica, mai alba. In plus nu mai scade sau creste intensitatea in functie de turatia motorului si fiind tensiunea mai stabila teoretic si becurile se ard mai greu.

Edited by florin.radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa ce anul trecut unui prieten i-a facut vstromul exact figura cu butonul de lumini... m-am decis si am montat releuri :D

acum ma simt mult mai bine :D

 

Recomand operatiunea tuturor. nu este complicata, nu este scumpa, o poti face singur.

NU recomand taierea cablurilor originale pentru a efectua aceasta operatie.(se gasesc in targ/ebay toate mufele de care aveti nevoie (2mufe H4 mama + o mufa H4 tata)

Daca se intampla sa se strice vreun releu cand esti pe drum... si nu ai cu ce sa il schimb... doar scoti mufa originala din mufa H4 tata care duce la releu si o bagi direct in bec... si ai iar faruri functionale :)

 

Imi schimb parerea despre V-strom. Nu mi se pare deloc inteligent sa treci atatia amperi prin butonul de start. As incerca sa pun si eu relee pe far, poti recomanda te rog un kit cu toate componentele, sau spune-ne de unde ti-ai luat tu componentele?

 

Multam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit-o cu butonul de pornire exact cand nu ma asteptam - eram la o pensiune unde innoptasem si vroiam sa plec spre casa. Nu mai pornea motorul.

De cateva luni de cand luasem motocicleta, mai ales dupa spalare, nu mi se mai aprindeau farurile si nu stiam de ce. Apoi am descoperit ca problema venea de la acel buton si il mai miscam putin pana se aprindeau. Am lasat-o asa, pana in ziua aceea cand nu a mai pornit motorul. Bine ca stiam de unde era problema si m-am dus direct la sursa.

Am desfacut butonul si intai am crezut ca s-au oxidat contactele, dar de fapt era incleiat mecanismul cu arc care impinge puntea aia pe contacte. I-am dat cu wd40 si si-a revenit.

Este un mecanism care impinge un fel de punte de pe contactul de faruri pe contactul de pornire, apoi se intoarce si face punte inapoi pe contactul de faruri. Mie imi ramanea puntea in aer - nu se mai lipea pe contacte si nu mai dadea nici pe faruri, nici pe pornire.

Daca vorbiti de montare releu - ce face acel releu in teorie - preia socul de curent cerut de consumator si il distribuie controlat ? Unde ar trebui montat ? Necesita modificari importante ale instalatiei electrice ? Ei de ce nu au montat din fabrica asa ceva ? Poate ca s-au gandit sau si-au dat seama ca forteaza alte componente si l-au lasat asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 grame de vaselina dielectrica ici -colo si basta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi schimb parerea despre V-strom. Nu mi se pare deloc inteligent sa treci atatia amperi prin butonul de start. As incerca sa pun si eu relee pe far, poti recomanda te rog un kit cu toate componentele, sau spune-ne de unde ti-ai luat tu componentele?

 

Multam,

un kit f bun este acesta: http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/H4_Kits/h4_kits.html#h4dual

eu am cumparat din targ 2 relee, cabluri, si mufe si l-am facut singur.

 

Eu am patit-o cu butonul de pornire exact cand nu ma asteptam - eram la o pensiune unde innoptasem si vroiam sa plec spre casa. Nu mai pornea motorul.

De cateva luni de cand luasem motocicleta, mai ales dupa spalare, nu mi se mai aprindeau farurile si nu stiam de ce. Apoi am descoperit ca problema venea de la acel buton si il mai miscam putin pana se aprindeau. Am lasat-o asa, pana in ziua aceea cand nu a mai pornit motorul. Bine ca stiam de unde era problema si m-am dus direct la sursa.

Am desfacut butonul si intai am crezut ca s-au oxidat contactele, dar de fapt era incleiat mecanismul cu arc care impinge puntea aia pe contacte. I-am dat cu wd40 si si-a revenit.

Este un mecanism care impinge un fel de punte de pe contactul de faruri pe contactul de pornire, apoi se intoarce si face punte inapoi pe contactul de faruri. Mie imi ramanea puntea in aer - nu se mai lipea pe contacte si nu mai dadea nici pe faruri, nici pe pornire.

Daca vorbiti de montare releu - ce face acel releu in teorie - preia socul de curent cerut de consumator si il distribuie controlat ? Unde ar trebui montat ? Necesita modificari importante ale instalatiei electrice ? Ei de ce nu au montat din fabrica asa ceva ? Poate ca s-au gandit sau si-au dat seama ca forteaza alte componente si l-au lasat asa.

Nu este nimic complicat, nici o modificare nu trebuie facuta la sistemul original.

Diagrama de mai jos e de pe net.. dar explica suficient de bine ce este de facut.

IMPORTANT: NU taiati nimic la sistemul original. uitati-va la kit-ul din linkul de mai sus. sunt 3 mufe h4: 2 mama(pt becuri) 1 tata pt a conecta la unul din mufele motocicletei(de aici vor primii releele comenzile)

foglite1116170332.jpg

Edited by kr3at0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de kitul din link, dupa care te-ai inspirat sa-ti faci unul singur, am cateva nedumeriri. Avem din fabrica doua socluri H4 mama, care sunt mufate la becuri.

Kitul vine si el cu doua socluri H4 mama, care se mufeaza la becuri, inlocuind soclurile din fabrica. Ne raman deci doua socluri H4 mama in aer. Unul il conectam cu soclul H4 tata din kit, dar ce facem cu soclul H4 mama ramas ? Cele doua socluri H4 mama din fabrica sunt puse in paralel, deci daca alimentezi unul, dai si la celalalt automat curent. Deci un soclu ramane in aer si necesita o buna izolare anti praf/umezeala ?

Iar ca si conectare fizica pe instalatie, conectorii cu papuci de tip saiba (din link) presupun ca vin pe pinii 30 si 86 pe relee, respectiv direct pe + la baterie si pe masa. Cu astia e simplu, gasim unde sa-i legam pe langa baterie.

Dar nu stiu unde vin legati ceilalti doi papuci, care intra pe pinii 85 si 97 de pe relee - unde se leaga pe instalatia motocicletei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... daci voi vreti sa ziceti ca la DL curentul consumat de cele doua faruri - 10A - trece prin contactul de pe ghidon de la faruri?

hmmm - urasc sa caut in scheme electrice dar nah - o s-o fac si pe asta!

 

pe mine m-ar fi interesat ca atunci cand dau buton la pornire - sa imi decupleze cele doua faruri - o sa mai studiez.

 

stima,

paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Soclul original h4 mama se izoleaza :) si nu avem nici o pb.

 

Faza scurta (1 releu):

- la pinul 30 se conecteaza + de la baterie

- pinul 87 se conecteaza la plus la bec

- pinul 86 se conecteaza la masa (fie la baterie, fie pe cadru.. dupa preferinte. eu am conectat pe cadru (fir mai scurt... deci mai elegant fara prea multe fire la baterie)

- pinul 85 se leaga la + faza scurta din mufa h4 originala mama( de aici va prelua comanda sa aprinda farurile)

- de la mufa mama h4 a kitului se mai trage un fir de masa (pe cadru in cazul meu)
Faza lunga(alt releu):

- idem mai sus :D

Edited by kr3at0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

... daci voi vreti sa ziceti ca la DL curentul consumat de cele doua faruri - 10A - trece prin contactul de pe ghidon de la faruri?

hmmm - urasc sa caut in scheme electrice dar nah - o s-o fac si pe asta!

 

pe mine m-ar fi interesat ca atunci cand dau buton la pornire - sa imi decupleze cele doua faruri - o sa mai studiez.

 

stima,

paul

Nu ma pricep asa de bine, spre rusinea mea, dar trag concluzia din manual ca ar fi trei relee - fuel pump relay, starter relay si side stand relay.

Schema electrica generala este la sfarsitul manualului dl650ak4-9, pagina 700.

Butonul de pornire taie farurile, chiar pe amandoua, cat timp il tii apasat.

Edited by Dogaru Florin George

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) caut scaritza stanga dl650 ...:D

ma phoot in cainii fara stapan de pe strazi si in graba cotidiana.

 

aceeasi stima,

paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum nu gaseam cricuri. avem sa ne punem in cap. acum o sa ajungem sa le dam cu 100 de lei :D

Edited by bozoro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cabluri mai scurte de la baterie la becuri.. Rezulta rezista mai mica... Deci mai multa putere ajunge la becuri... Deci mai multa lumina :)

ti-a dat ATW toate explicatiile pe care ti le-as fi dat si eu.

daca pui releu e cat se poate de bine intrucat prelungesti viata comutatoarelor dar nu aduce vreun plus la capitolul putere :)

atat ATW cat si eu suntem ingineri electronisti (ca sa nu crezi ca vorbim din auzite :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt mine principalul motiv a fost sa scutesc butonul de tensiunea mare... Nu am cunostinte tehnice decat din ce am citit si eu pe net. Nu am de ce sa nu va cred :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

pana acum nu gaseam cricuri. avem sa ne punem in cap. acum o sa ajungem sa le dam cu 100 de lei :D

DL uri sa fie ca crice se gaseste. :) Mai am si eu pe stoc pt 650 vechi si nou. Ale mele vin la pachet cu o talpa marita pt lateral.

Edited by bogdan_harea

Share this post


Link to post
Share on other sites

DL uri sa fie ca crice se gaseste. :) Mai am si eu pe stoc pt 650 vechi si nou. Ale mele vin la pachet cu o talpa marita pt lateral.

Sa imi pregatesti unu'pentru cand e SMAEB ca anu'asta imi iau.

Si apropo: nu faci si fork brace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

p-aci pe la noi aduce cineva givi crashbar pt dl650. de preferinta modelul 2.

un pret?

 

merci,

paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) caut scaritza stanga dl650 ... :D

ma phoot in cainii fara stapan de pe strazi si in graba cotidiana.

 

aceeasi stima,

paul

 

Inteleg ca cainele a fugit de la locul faptei si n-avea nici RCA valabil? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesimtitul!

dar am citit azi in presa locala ca este cautat de stapanire ... si mi-a dat o lacrima ... in coltul gurii!

 

:D

 

stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti-a dat ATW toate explicatiile pe care ti le-as fi dat si eu.

daca pui releu e cat se poate de bine intrucat prelungesti viata comutatoarelor dar nu aduce vreun plus la capitolul putere :)

atat ATW cat si eu suntem ingineri electronisti (ca sa nu crezi ca vorbim din auzite :) ).

Pai crede-ma ca este o imbunatatire vizibila pentru ca iti creste tensiunea la mufa becului. In teorie nu ar trebui sa fie diferenta mare dar in practica este. Masoara si te convingi pierzi 2 minute :)

de la 11,9-12,1V pana la 14,1-14,3V este ceva diferenta.

Edited by florin.radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...