Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Ma laud si eu, am arcul cel mov montat pe mobra. Nu ma pot pronunta dupa cativa km prin oras si fara pasager, dar am simtit ceva imbunatatiri. Dupa primele plimbari mai revin cu detalii, per total pare sa merite investitia de doar 100 de euro plus manopera.

 

Am ajuns la concluzia ca toti rulmentii folositi de suzuki sunt de rahat. Adica la 30 si de mii a fost shcimbat rulmentu de jug si intre 45 si 55 rulmentii cei de la roti. Acum am ajuns si eu in zona tripodului. Ce pot sa zic am un mic joc aproape insesizabil, dar existent, pe directia de lucru a bascului la rulmentii care fac legatura intre oase si tripod sau cum so numii piesa aia. Apoi mai exista un joc mic mic mic de tot si la rulmenu in care intra telescopu tot pe directia de lucru a basculei. Acum problema cea mare, ultimul rulment de la tripod ala care sta prins fix de cadru, are joc in toate directiile. S-a incercat scoaterea axului dar fara sorti de izbanda. Va trebui sacrificat cu flexu axul acela si inlocuit. S-a deformat ceva, idea e ca se invarte dar nu se poate scoate. Adevarul este ca este printre cei mai expusi rulmenti si nu vad sa aibe vreo protectie impotriva intemperiilor.

Dupa cum bine stiti m-am mai plans io pe forum de bataia laterala a rotii spate, defapt a basculei. Adica o data ridicat motoru pe cricu central daca lovesti cu piciorul bascula de pe partea cu lantul se aude ca nu e perfect inchegata mobra si ca exista un joc undeva. La mine este un joc foarte foarte mic, aproape insesizabil. La intalnirea de la herculane am luat la picioare toate basculele intalnite in cale. Fie ca au stat pe cricu central, lateral sau chiar cu rideru pe ele. Singura care nu a batut deloc a fost la Foxy, fiind cel mai nou vstrom dintre toate existente acolo. In rest toate au batai laterale ale basculei mai mari sau mai mici. Cele batrane au jocuri serioase rau care chiar ma ingrijoreaza. Acel joc vine din rulmentii de la bascula. Partea interesanta e ca pana nu am strans axul basculei la 100Nm cum zice cartea nu a mai existat jocu lateral al basculei. Piulita aia de necesita cheie speciala se strange la 90Nm. O data strans la cuplu am inceput sa simt jocu lateral. Am incercat scoaterea basculei, dar niste ingineri de origine asiatica s-au gandit sa bage o teava de toba prin aceasta bascula. Am evitat desfacerea tevilor de esapament din galerie si nu am reusit sa la scot. Evident ca nu am ajuns la inspectarea rulmentilor sa vad daca au cumva ceva bucse care ar putea fi inlocuite. Solutia trista descoperita, comandarea tuturor rulmentilor si inlocuirea lor. 2 la bascula plus toti cei de la tripod si evident manopera. Cum spuneam, suzi plus rulmenti egal un mare rahat. Acum la roti am 2Rs kit aftermarket cred ca allbals. E clar ca acele semeringuri suplimentare de la roati nu au viata lunga si la un moment dat intra apa acolo, dar daca din fabrica ar fi fost rulmenti capsati pe ambele parti, ar fi durat mult mai multa vreme sa se srice.

Si mai are o mizerie de piesa vstromu asta, anume suportul cricului lateral. La mine are un oarecare joc. Evident ca nu ma deranjeaza si nu ma afecteaza cu nimic, dar ma plang si eu.

 

Dilema mea ramane, cum naiba scot bascula fara sa desfac suruburile de la galerie ?

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma laud si eu, am arcul cel mov montat pe mobra. Nu ma pot pronunta dupa cativa km prin oras si fara pasager, dar am simtit ceva imbunatatiri. Dupa primele plimbari mai revin cu detalii, per total pare sa merite investitia de doar 100 de euro plus manopera.

 

Am ajuns la concluzia ca toti rulmentii folositi de suzuki sunt de rahat.

poti sa tai galeria si nu mai e nevoie de desfacut surubul de la galerie :P

daca iti comanzi rulmentii sa iti comanzi neaparat si bucsile/caile de rulare. Ai bucsi si la rulmentii de la bascula si la toti rulmentii de la tripod/oase.

nu am inteles exact care ax nu iasa din rulmentul tripod/cadru. suburl de acolo nu iese?

Legat de calitatea acelor rulmenti - au simeringuri de protectie insa datorita expunerii la mizerie/apa - nu au nici o sansa sa reziste fara mententanta/ungere.

Si nici nu este asa complicat de desfacut acolo - cred ca intr-o ora termini treaba cu bere cu tot.

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa, unge, pune la loc, strange la cuplu. Si daca schimbi rulmentii la bascula in 15000 km iar o sa ai acel mic joc.

 

exact de asta imi era frica si m-am gandit serios sa mai aman aceasta lucrare pana nu prezinta un joc serios care sa afecteze ciclistica cu adevarat.

 

http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/2008/DL650A/REAR+CUSHION+LEVER/parts.html surubul/axul numarul 5 nu il pot scoate din cadru si contrar desenului nu am montate cele 2 saibe acolo. Nu mai zic ca pt a ajiunge la nenorocitu ala de surub trebuie dat jos si cricul central si nu poti bate cu vreun baros sanatos in el ca stau tevile de esapament in drum. Ivanp eu sunt dispus sa dau berea daca tu reusesti sa scoti surubul/axul numarul 5 din desen astfel incat sa il mai pot folosi fara sa comand altu, iar pana comand alt rulment acolo sa stiu ca are vaselinsa :) Aduci tu "ora" ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact de asta imi era frica si m-am gandit serios sa mai aman aceasta lucrare pana nu prezinta un joc serios care sa afecteze ciclistica cu adevarat.

 

http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/2008/DL650A/REAR+CUSHION+LEVER/parts.html surubul/axul numarul 5 nu il pot scoate din cadru si contrar desenului nu am montate cele 2 saibe acolo. Nu mai zic ca pt a ajiunge la nenorocitu ala de surub trebuie dat jos si cricul central si nu poti bate cu vreun baros sanatos in el ca stau tevile de esapament in drum. Ivanp eu sunt dispus sa dau berea daca tu reusesti sa scoti surubul/axul numarul 5 din desen astfel incat sa il mai pot folosi fara sa comand altu, iar pana comand alt rulment acolo sa stiu ca are vaselinsa Aduci tu "ora" ?

nu mai amana.

daca surubul 5 nu iese - sigur nu mai e vaselina acolo de multa vreme. daca are joc "in toate directiile" posibil ca nu mai are nici "camasa" la ace.

Cele 2 saibe mari si foarte subtiri sunt intre tripod si urechile acelea din cadru - nu ai cum sa le vezi pana nu scoti axul acela si tripodul - :D.

Problema mea e ca nici cu flexul nu stiu cum il scoti. eu as cauta o solutie sa il tin bine la inmuiat in degripant sau wd40 pana cedeaza si iese prin bataie laterala (ii pui o piulitza foarte lata in capatul surubului si bati usor lateral pana cedeaza in piulitza).

Neaparat trebuie sa dai jos geleria ca sa poti scoate si bascula ca sa verifici rulmentii de bascula daca mai au vaselina.

PS - nu mai stiu cum se da jos galeria oem dar (daca trebuie) o sa ai ceva distractie si la desfacut cele 2 suruburi care fixeaza galeria de motor fix la evacuare :D - atentie ca-s de otel care se infileteaza in aluminiu si daca nu insurubezi bine pe filet de la inceput cu simt - o sa devina complicat.

 

ne tii la curent!

:D

 

stima,

paul

» Post actualizat in 23 Mar 2016 11:35

mai un PS - daca ai joc longitudinal in diverse locuri la tripod - sa verifici ca nu s-au ovalizat gaurile la oase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - nu mai stiu cum se da jos galeria oem dar (daca trebuie) o sa ai ceva distractie si la desfacut cele 2 suruburi care fixeaza galeria de motor fix la evacuare :D - atentie ca-s de otel care se infileteaza in aluminiu si daca nu insurubezi bine pe filet de la inceput cu simt - o sa devina complicat.

 

eu am reusit sa rup un surub din ala si am cam muncit sa rezolv problema . spre norocul meu am refacut filetul destul de usor dar nu as vrea sa mai trec inca o data prin faza asta :))

 

daca e nevoie sa spargi piulitele poti folosi asa ceva :

http://www.yato-shop.ro/YT-0585-Set-Dispozitive-Spart-Piulite-4-piese?search=YT-0585

YT-0585-800x800.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si foarte important : cand il montezi la loc sa pui vaselina cuprata sau pasta cuprata!

Caius daca erai mai pe aproape iti dadeam eu .am si vaselina si un spray cu zeama de cupru. daca are cineva nevoie prin zona bucurestiului ii dau cu mare drag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cica de aia cuprata trebuie si intre bujii si cilindrii, dar cum nu am avut asaceva am folosit la masina, din colectia de sprauri, de aia cu grafit, in teorie face acelasi lucru :) La masina amexagerat un pic cu folosirea si am aplicat inclusiv pe fise, atat in delcou/bobina cat si la buji. Vom vedea in timp cum se comporta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Am si eu un v strom 1000 k7.

De cand l am luat imi pleca intr in cilindru la rece apoi la prima acceleratie pleca si al doilea. Mergea bine in ture dar la relanti sau cand reduceam mai dadea cate un rateu. Am schimbat bujii, acelasi lucru. A parut ca nu mai are probleme cu benzina de afara.

Am masurat pipe, bobine pare totul ok. Filtre ok.

Nu am sincronizat clapete dar nu vad legatura.

Nu am nici o eroare pe bord in modul diagnoza.

A patit cineva asa ceva?

 

Ps cum dau de baietii de la tng, ca nu vad rubrica de contact :)).

» Post actualizat in 26 Mar 2016 13:17

S a rezolvat problema, o piesa pe admisie era sarita de la locul ei. Simptomele ma duceau cu gandul catre altceva. Multumesc bozoro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare V-Stromitsti,

 

O miica problema. In toamna am setat surubul de cold start astfel incat motorul sa porneasca pe la 1600-1700 rpm cand e rece. Toate bune pana saptamana trecuta cand am observat ca porneste cateodata la 2000 rpm, dar cum am zis doar cateodata si nu tot timpul. Este cand porneste la cat trebuie (1600-1700 rpm), dar este si cand porneste la 2000 rpm dupa care scade la 1600-1700 rpm.

 

Trebuie sa umblu iar la surubul de cold start sau poate sa fie vorba despre altceva?

 

Multumesc,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si tie!

iti porneste mai sus cand e frig frig? posibil sa ai o usoara denivelare de la uzura pe cama de la fast idle si sa actioneze un pic mai mult decat la temperatura la care ai facut tu reglajul ...

eu nu mi-as bate capul.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Paul,

 

Nu cred ca are legatura cu temperatura de afara. Daca ies cu mobra, fac o tura de o ora de exemplu, il opresc si il pornesc dupa 5-10 minute porneste cateodata la 2000 rpm...motorul inca nu s-a racit.

 

 

salutare si tie!

iti porneste mai sus cand e frig frig? posibil sa ai o usoara denivelare de la uzura pe cama de la fast idle si sa actioneze un pic mai mult decat la temperatura la care ai facut tu reglajul ...

eu nu mi-as bate capul.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-au dat burdufele ...

stima,

paul

 

In alta ordine de idei au ramas prin garaj o pereche de burdufuri din cauciuc de foarte buna calitate pentru jambe si un corpul injector (de pe o motoreta cu 30k km si folosit foarte putin de mine - functioneaza perfect).

 

Daca si le doreste cineva (100lei burdufele si 500lei corpul) - dati-mi un semn.

attachicon.gifprotectii jambe.jpgattachicon.gif20160319_215139.jpg

 

stima,

paul


» Post actualizat in 19 Mar 2016 23:51

Ah - si o cheie pentru jug (150lei):

attachicon.gifcheie jug.JPG

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu fac o tura scurta duminica, merg cu kawasaki kle 500

 

acesta este traseul https://www.google.r...67674!3e0?hl=en

 

mai merg cu 5 prieteni, daca este cineva interesat ne putem intalni la omv ul de la 1 decembrie 1918 la 09 00, plecarea la 09 15


» Post actualizat in 01 Apr 2016 20:39

7 moto sunt pana la urma,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

A schimbat cineva semnalele OEM si ii prisosesc. Am reusit sa-l sparg pe stanga fata si doresc sa cumpar unul in loc.

Prefer sh.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

 

A schimbat cineva semnalele OEM si ii prisosesc. Am reusit sa-l sparg pe stanga fata si doresc sa cumpar unul in loc.

Prefer sh.

 

Multumesc!

ai mesageria plina,am eu daca mai esti interesat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dicutii cu cat si depsre suspensia spate. Frane si consum

 

Dupa studiul pietei si experientelor personale ale unor colegi de pe aici m-am decis sa nu invetesc o avere intr-un telescop wilbers sau unu hyperpro, cu tot felu de reglaje mai mult sau mai putin folositoare. Asa ca dupa recomandari am ales sa investesc 105,9 euro aici http://store.so-products.com/ . Usor neseriosi oamenii in sensu ca l-am platit in 19 decembrie, iar ei au emis factura in 8 ianuarie si a ajuns la adresa in germania in 12 ianuarie, in conditiile in care eu am parasit germania in 10 ianuarie. Asa ca am asteptat sa vina careva de pe acolo cu ocazia pastelor catolice cu cutia mea de carton cu un arc mov in ea.

 

Discutia e simpla, cica tine cu ceva kg in plus per centimetru de compresie si in total parca are peste 20 si de kg in plus fata de cel din fabrica si cel mai important lucru este un arc progresiv nu unul liniar ca cel din fabrica. O data montat movulica l-am scos la o tura cu pasager. E cu totul alta viata. In primul rand cand se suie pasageru din doatare nu se mai lasa asa tare spatele. Cand te lasi in scarite si sari ca bezmeticu pe ele nu simti nici o data ca vei ajunge la capatul telescopului, iar miscarea lui e minima. Dupa primele curbe cu denivelari, impresia este pozitiva. Apoi parasesc asfaltu pt un drum pietruit. Pai inainte pe acolo daca aveam 40 la ora, acum meream cu 50-60. A aparut o senzatie de siguranta care nu exista inainte. Apoi iar asfalt iar curbe si curbe, incredibil cat de bine inchegata se simtea mototoreta. Asa ca am parasit din nou asfaltu pt un drum cu mai putina piatra, mai mult pamant, dar uscat. Apare primu hop mai sanatos, imi zic ca acu dau cu scutu de pamant, strang tare din buci surpriza, nu avea nici pe draq, parca mai aveam cativa centimetri de joaca. Bun. Urmeaza o urcare draceasca de vreo 24% nu ceva pietre si evident inevitabilele fagase. De vreo 3 ori am zis ca voi da cu burta de pamant si ca acolo raman, in timp ce ma gandeam bine bine cum naiba plec mai departe si cum va ajunge mobra n vale. Surpriza dupa primu fagas nimic, dupa al 2 lea nimic, dupa al 3 lea nimic, deja am prins curaj si am ajuns sus fara nici o problema. Deci fratilor, Nici singur nu am avut asa o senzatie de siguranta cum a reusit acest nou arc sa imi ofere. Eu am setata suspensia spate cu preloadul la maxim, iar reboundul undeva usor dupa jumate. Furca fata are preloadul la maxim pe ambele brate. Impreuna, eu pasageru si rucsacul meu din fatza, imbracati si cu ceva bagaje minime avem usor peste 185 de kg. Apai cand mai punem si bagajele sau echipamentul de camping sarim de 210 kg. Daca stiam ca se poate sa se modifice asa de radical suspensia cu un pic peste 600 de lei (daca calculam si manopera) o faceam din momentul in care am cumparat vstromul.

 

Recomand la toata lumea care merge cu pasager sa investeasca o suma modica pt confortul si de ce nu siguranta echipajului. Este pt prima oara cand simt mobra inchegata si toata la locu ei asa cum ar trebui sa fie.

 

 

Si daca tot am dat roata jos am observat ca dupa doar vreo 13500 s-au gatat placutele de frana Goldfren modelul AD. Nush ce sa zic, daca au tinut mult, sau putin, idea e ca cele cu care am luat mombra leam folosit eu peste 17 mii de km si neamtu inca o gramada. Cel mai tare defapt ma deranjeaza ca pe discul spate au aparut semne vizibile de uzura. Am trecut si pe spate pe brembo albastre, dar spre deosebire de toata lumea care le lauda asa de mult, eu pot spune ca senzatia de franare e mai slaba decat la goldfren. Vedem noi cati km vor tine si cum va arata discu, dar asta abea la anu. Sunt dezamagit si de goldfren si momentan si de brembo.

 

 

Tot cu ocazia primaverii, am facut consumul peste iarna. Decembrie-martie. Mobra folosita exclusiv in oras pe distante scurte si deplasari de minim 10 minute. Adica daca ma plimbam 7 minute, mai asteptam 3. Nu pot sa spun ca defiecare data ajungea temp la 90 de grade, dar am incercat de fiecare data sa tin vstromu pornit minim 10 minute. Temperatura minima afara -12 grade, dar de regula intre minus 5 si plus 5. In cei doar 400 de km am avut un consum de doar 9,04 la suta. Evident benzina de 98 ca am zis ca poate sta mai multa vreme, si oricum benzina se invecheste si pierde din cifra octanica. Pana acum am facut in oras vreo 4mii de km cu un consum mediu de 6,47 litri la suta. Nu am multe de zis pe tema consumului, dar ma asteptam sa fie mai mic, adevarul e ca iarna trecuta am avut un consum de 7,5 la suta cu benzina normala de 95, dar parca nu a fost asa frig sau nu m-am plimbat eu pe asa friguri ca anul asta sau poate faceam trasee mai lungi, nu imi aduc aminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a venit vremea sa imi fac din nou rcaul. Sa imi pice fata. 410 lei pe un an. In conditiile in care anu trecut platisem vreo 190 lei si nu am avut vreo dauna vreodata. Asa ca recent am auzit ca iti poti muta clasa de bonus/malux de pe un vehicul vandut pe altu, daca e din aceasi categorie. Am trimis brokerului de asigurari un set de acte, CV, polita veche de la motociclul vechi, copie CI, dovada de radiere (de la primarie) si declaratia pe propria rapsundere ca pe vechea polita nu au fost incidente. Si uite asa din B4 am B6 desi conform actelor trebuia sa am B7 si de la 410 am de plata 363 lei. Cata vreme era asigurarea 100-200 de lei nu ma interesa daca e cu 10/20 de lei mai scumpa si oricum nu stiam de artificiul asta cu mutarea clasei de bonus/malux, dar uite ca se poate. Deci Vraji, ivanp si ceilalti care ati mai facut upgrade la mototorete si nu ati rezolvat inca cu asigurarea o puteti face, daca nu acum la urmatoarea asigurare, e pacat sa le dati bani aiurea asiguratorilor. din pacate operatiunea aceasta necesita un broker si nu se poate face online via emag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...