Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Salutare! In urma cu 150-200 km am schimbat uleiul/filtrul. Zilele trecute, am obervat ca-i peste nivelul maxim. Sa mai scot din el? Afecteaza in timp cu ceva buna functionalitate a motorului? Inainte de schimb (asta daca are vreo relevanta), motoreta nu mai fusese pornita de aproximativ o luna. Presupun ca s-a scurs destul de bine. Daca imi amintesc bine, cred ca mecanicul a pus undeva la 2900-3000ml ulei (cu tot cu ce-a turnat in filtru).

Noroc!

 

le: o informatie preluata de pe http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9034212&contentId=7063237

"Dacă garaţi motocicleta pentru o perioadă mai lungă, de exemplu peste iarnă, schimbaţi uleiul înainte şi porniţi motorul pentru a îl circula. Uleiul are aditivi puternici anti-corozivi ce acoperă şi zonele de aer din motor, protejând chiar şi componente ce nu sunt acoperite de ulei."

 

Oare de ce peste tot am auzit eu ca uleiul se schimba in primavara?

Editat de petrilacocuz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand zice castrol ca se schimba uleiul?

Prin functinarea motorului in timpul sezonului uleiul oxideza si impreuna cu condensul care apare in motor in timpul depozitarii peste iarna poate coroda anumite componente asa ca este recomandat ca schimbul sa se faca inainte de a baga moto la "hibernat " !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin functinarea motorului in timpul sezonului uleiul oxideza si impreuna cu condensul care apare in motor in timpul depozitarii peste iarna poate coroda anumite componente asa ca este recomandat ca schimbul sa se faca inainte de a baga moto la "hibernat " !

ms :) eu am schimbat uleiul la sfarsitul sezonul pentru ca a trebuit sa schimb presetupa. se pare ca am facut bine ca nu am mai asteptat pana in primavara :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte imi faceam si eu griji cu uleiul vechi lasat peste iarna in motor, sa nu pateasca ceva, etc.

Anul trecut in Februarie am facut reparatie capitala la celalalt motor al meu Honda Dominator. Ultima oara fusese pornit in Septembrie 2012. Uleiul l-am schimbat in Mai 2012 dar la cat consuma, tot completam.

Vreau sa spun ca atunci cand l-am desfacut (dupa aproape 5 luni de stat in garaj neincalzit), inauntru arata perfect, ma asteptam sa aiba rugina pe peretii cilindrului sau depuneri de alta natura pe ici-colo, dar nimic, si motorul e din 96 cu peste 70.ooo km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia cu schimbatul uleiului toamna e veche cu tot felul de argumente pro si contra. Ce mi-a ramas in minte, relatarea unui american care inchiria barci cu motor pe un lac, agrement. Omul hotarat, schimba uleiul in motoarele de barca toamna si le punea la conservat in magazie. Concurenta, alte 3-4 firme cu acelasi profil pe lac, le lasa de izbeliste si primavera la deschiderea sezonului schimbau tot si incepeau circul. Concluzia omului dupa 20 de ani in bransa, motoarele lui le inlocuia dupa 3 ani, ca medie, concurenta la 2 ani. Era vorba de cateva sute de motoare pe intreg lacul, folosite de turisti. O perioada m-am tinut de acest obicei, dar recunosc am mai sarit si peste. :)

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si atunci cum?

schimbi toamna si apoi in primavara? sau in primavara mergi cu ala stat peste iarna?

daca schimbi si primavara - jos palaria.

daca mergi 5k km cu ala stat peste iarna ... eu zic ca mai bine il schimbi primavara si mergi cu el proaspat.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre surplusul de ulei nu stie nimeni nimic? :) Sa stiu cum sa procedez inainte de urmatoarea tura... N-as vrea sa afecteze intr-un mod negativ motorul... (parerile sunt impartite prin alte surse, chipurile ar putea crea o presiune mai mare in motor si n-ar fi prea bine, altii zic ca n-ai nici o treaba)...

Multam'



pai si atunci cum?

schimbi toamna si apoi in primavara? sau in primavara mergi cu ala stat peste iarna?

daca schimbi si primavara - jos palaria.

daca mergi 5k km cu ala stat peste iarna ... eu zic ca mai bine il schimbi primavara si mergi cu el proaspat.

 

stima,

paul

Mergi in primavara cu acelasi, cel putin asa ma dedus eu. Cand imi cautam v-strom, intr-un anunt de vanzare, chiar spunea omul pe undeva "Uleiul schimbat in fiecare toamna/sfarsit de sezon"... m-am cam mirat dar n-am dat importanta..

Editat de petrilacocuz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele trecute, am obervat ca-i peste nivelul maxim. Sa mai scot din el?

 

Daca e doar un pic peste maxim nu cred ca are treaba, dar daca e inundat tot gemuletul, atunci ai putea sa incerci sa scoti.

Banuiesc ca ar merge cu o siringa mare si ceva tub subtire de perfuzii.

Pentru linistea ta ai putea cumpara de la farmacie o siringa mare gen 50ml si o perfuzie - nu cred ca trece de 5-6 lei si scoti pana ajunge la nivel.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia cu schimbatul uleiului toamna e veche cu tot felul de argumente pro si contra. Ce mi-a ramas in minte, relatarea unui american care inchiria barci cu motor pe un lac, agrement. Omul hotarat, schimba uleiul in motoarele de barca toamna si le punea la conservat in magazie. Concurenta, alte 3-4 firme cu acelasi profil pe lac, le lasa de izbeliste si primavera la deschiderea sezonului schimbau tot si incepeau circul. Concluzia omului dupa 20 de ani in bransa, motoarele lui le inlocuia dupa 3 ani, ca medie, concurenta la 2 ani. Era vorba de cateva sute de motoare pe intreg lacul, folosite de turisti. O perioada m-am tinut de acest obicei, dar recunosc am mai sarit si peste. :)

 

Acolo probabil ca e vorba de un mediu foarte umed, motoarele aspira aerul de la suprafata lacului in timpul functionarii, probabil conteaza si locul unde sunt depozitate peste iarna => condens mai mult. Poate eroul nostru avea clienti mai multi, sau barci mai putine deci uzura mai mare pe motoare :-).

Revenind la vacile noastre, nu e mai ok sa le pornim din cand in cand si in timpul iernii, decat sa schimbam toata ziua uleiu' la ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si atunci cum?

schimbi toamna si apoi in primavara? sau in primavara mergi cu ala stat peste iarna?

daca schimbi si primavara - jos palaria.

daca mergi 5k km cu ala stat peste iarna ... eu zic ca mai bine il schimbi primavara si mergi cu el proaspat.

 

stima,

paul

Uleiul nou in motor sta ca si cand ar fi in bidon. Pornit numai cateva secunde pt a umple circuitul nu are condens si rezidurile acumulate in cateva mii de km. Primavara il folosesti ca pe un ulei nou, ceeace si este.

Revenind la vacile noastre, nu e mai ok sa le pornim din cand in cand si in timpul iernii, decat sa schimbam toata ziua uleiu' la ele?

Asta e cea mai proasta solutie. Mai multe reziduri, uzura, condens, fara nici un folos. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre surplusul de ulei nu stie nimeni nimic? :) Sa stiu cum sa procedez inainte de urmatoarea tura... N-as vrea sa afecteze intr-un mod negativ motorul... (parerile sunt impartite prin alte surse, chipurile ar putea crea o presiune mai mare in motor si n-ar fi prea bine, altii zic ca n-ai nici o treaba)...

Multam'

Pai ar trebui ca surplusul de ulei sa ti-l arunce prin epuratorul de gaze in cutia filtrului de aer. Nu iti vor sari simeringurile sau indoi bielele, sau sparge pistoanele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre surplusul de ulei nu stie nimeni nimic? :) Sa stiu cum sa procedez inainte de urmatoarea tura... N-as vrea sa afecteze intr-un mod negativ motorul... (parerile sunt impartite prin alte surse, chipurile ar putea crea o presiune mai mare in motor si n-ar fi prea bine, altii zic ca n-ai nici o treaba)...

Multam'

 

Mergi in primavara cu acelasi, cel putin asa ma dedus eu. Cand imi cautam v-strom, intr-un anunt de vanzare, chiar spunea omul pe undeva "Uleiul schimbat in fiecare toamna/sfarsit de sezon"... m-am cam mirat dar n-am dat importanta..

Pai cam 2700 ml cu filtru cu tot.daca ai pus si este peste semn scoate cu o seringa pina ajungi la nivel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu de fiecare data pun 3 litri si nu-mi bat capul. in manualul meu zice 2900 daca schimb filtrul, dar la cat mai dau pe alaturi si cu cat mai ramane in bidoane ...din aia 3 litri sigur raman doar 2.9 :)

atentie ca 2700 pui doar daca nu schimbi filtrul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La discutia cu schimbat uleiul toamna, mai este o varianta - pun din toamna un ulei nou, dar mai ieftin (vreun mineral ceva, dar tot de moto), care se da jos primavara si se pune uleiul cel bun. Filtrul se schimba doar toamna, la schimbul din primavara ramane acolo. Totodata, la schimbul din toamna pun si un aditiv in uleiul vechi, las motorul sa mearga vreo 10 min, apoi scurg totul. Aditivul subtiaza uleiul si-l plimba prin toate orificiile. Uleiul ieftin pus peste iarna mai spala si colecteaza impuritatile, astfel incat, la schimbul din primavara, motorul este cat mai curat posibil.

Acum nu dati cu parul, fiecare cu bufnita lui...

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu in fiecare primavara, fara a porni deloc motorul peste iarna, inainte de a-i asculta sunetul, dau jos tot uleiul din motor intr-un vas curat, uscat ca mai apoi cu o palnie cumparata special pentru ea, trag un ciorap de dama peste palnie cu degetul apasat peste ciorap torn usor uleiul fara a da pe jos. Veti fi surprinsi sa vedeti ce ramane in ciorap, de zici ca esti la cautatorii de aur de pe Discovery. De la pilitura de aluminiu, la silicon, etc. Uleiul se curata foarte frumos.

 

Operatiunea dureaza 25 minute, ca am timp. Dupa operatiune , aici e partea faina, iti trag sa zicem vreo 30 pedale fara contact, ca sa imi aduc aminte de sezonul trecut, dupa care urmeaza pornirea efectiva.

 

Cum spunea si colegul mai sus, uleiul are timp sa curete tot in motor, in 6 luni. Foarte important e sa fie curatat si surubul de golire care deobicei e prevazut cu un magnet pentru atragerea piliturii metalice.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...