Sari la conținut

cutii de aluminiu


Postări Recomandate

Tot pe aici tin minte ca am gasit diverse solutii pt a prinde cutiile. Imi placeau cele cu roti de carucior. Personal, eu am prins pe cornier (deh...homemade) in partea de jos o balama cu 2 suruburi m5 cu o intaritura pe spate, iar pe laturi, direct de profil (patrat nu rotund ca aici) 2 surburi m5 cu piulita fluture (iar de cutie se tin tot de cornier suruburile). Totusi e cam pacat sa strici frumusete de cutii cu improvizatii...

cutiile nu le stric. asta-i clar. sunt imprumutate si nu le modific in niciun fel.

 

pe de alta parte n-as modifica nici suporturile care au fost gandite pentru un set ce va sa vina.

 

tocmai de-asta solutia gandita a fost pentru prinderile alea din ebonita sau teflon sau plastic dur sau ce naiba o fi. Fac altele la alte cote, le montez pe cutii in aceleasi gauri si cand returnez cutiile pun prinderile originale inapoi.

 

maine ma vaz cu un nene, in continuare daca stiti vreun meserias mi-ar prinde bine si a doua varianta daca asta nu se descurca. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

 

am si eu o dilema legata de prinderile pentru un set de cutii de aluminiu.

 

Am imprumutat cutiile care au fost facute de konvoi.ro (in trecut cand Istvan inca mai lucra si cu "localnici"). Suporturile sunt facute de HD. Chiar daca sistemul de prindere este similar, dimensiunile folosite sunt diferite.

 

Pentru ca as vrea in viitor sa pot pune cutii HD pe suport si cutiile omului nu le pot gauri sa mut prinderile, caut pe cineva in Bucuresti sa bricolez alte prinderi, similare cu cele existente insa la alte cote.

 

Cunoasteti vreun strungar priceput care sa lucreze astfel de prinderi?

 

2 poze pentru exemplificare.

 

Multam.

attachicon.gif2013-07-25 11.58.54.jpg

attachicon.gif2013-08-07 11.24.37.jpg

http://heavyduties.ro/Panniers.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cunosc, de-acolo vin suporturile. Si tehnic si prinderile.

 

Problema este ca le vreau la alte cote decat le fac HD, iar ei sunt prinsi pana in septembrie. Si-asa au fost domni si au dat niste telefoane la un alt client cu mobra similara si l-au intrebat daca il deranjeaza sa mai astepte suporturile pentru ca Melcu' s-a gandit tarziu ca-i trebe.

 

Nu stiu cine-i omul ca i-as da bere insa a fost si el intelegator si a zis ca oricum asteapta cricul si oricum nu pleaca nicaieri asa ca mi-a cedat tevile.

 

Intre timp s-a rezolvat beleaua. Vad cum sunt maine si il intreb pe om daca mai face asa ca daca mai aveti nevoie ... i know some people. :)

 

Aaaa si daca vreti 50 de bucati mai sunt vreo 5 ateliere in Bucuresti care mi-au spus ca nu fac decat serie de minim 50-100. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Iata si alta varianta decat aluminiul classic. Tabla de otel prevopsita (materialul pentru tigla metalica), imbinata strict cu pop-nituri. Le-am facut asa pentru ca asta am avut la dispozitie. Am vrut sa fie ceva mai aerodinamice, usor de dus impreuna detasate, sistem simplu de fixare pe suportii deja existenti. Detalii de gen marime, greutate, coeficient aerodinamic.. 131097581-M.gif inca nu am fiindca-s facute dupa ureche, sau la ochi cum se mai spune. Iata poze si de plac cuiva revin si cu detalii.

 

 

post-9456-0-52697500-1383872295_thumb.jpg

post-9456-0-95857700-1383872315_thumb.jpg

post-9456-0-88670200-1383872331_thumb.jpg

post-9456-0-18221100-1383872440_thumb.jpg

post-9456-0-22860700-1383872486_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata si alta varianta decat aluminiul classic. Tabla de otel prevopsita (materialul pentru tigla metalica), imbinata strict cu pop-nituri. Le-am facut asa pentru ca asta am avut la dispozitie. Am vrut sa fie ceva mai aerodinamice, usor de dus impreuna detasate, sistem simplu de fixare pe suportii deja existenti. Detalii de gen marime, greutate, coeficient aerodinamic.. 131097581-M.gif inca nu am fiindca-s facute dupa ureche, sau la ochi cum se mai spune. Iata poze si de plac cuiva revin si cu detalii.

 

Minerul, arata aiurea, dar a iesit destul de bine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manerele sunt la distanta corespunzatoare sa duci toacele (ambele) cu manusi pe maini de n-ai chef sa le scoti si platbandele alea subtirele sunt defapt de patru ori grosimea tablei, impachetate fromos la up-kant si aplatizate cu ciocanul finutz cat sa nu sara vopseaua. Abia de indoi una cu ambele maini iar ele-s patru pe fiecare maner. Manerele in sine sunt deasemeni din tabla, octogonale, nituite pe lungime finutz pe dedesunt. Ansamblul este suficient de rezistent sa tina bine pasagerul mainile pe ele ca sprijin sau cutiile sa le tii orizontal de te tine incheietura palmei. La stadiul de concept a castigat solutia cea mai eficienta (o singura cutie = o singura mana), asta fiind al treilea model "gandit".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arata chiar f bine.

 

de obicei cand trantesti motoreta se duc colturile de la cutii (am ceva similar si au pleznit ambele - practic se rup niturile si se desprinde tabla de colt) asa ca acolo m-as asigura ca e ranforsat cumva

 

referitor la manere sa stii ca majoritatea prefera sa aiba liber locul acela ca sa mai poate pune ceva deasupra cutiilor...ceea ce la tine nu e posibil

 

bafta

codrut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam d-apreciere. :thanks:

Colturile sunt un pericol iminent la tavaleli, foarte adevarat, mai ales de-ti ramane cate o extremitate a corpului p-acolo pe sub fieratanii.

De aceea cutiile astea au toate incheieturile din cca. 7cm la 45 grade. Sa nu "se dea" la carnitza de om, din orice unghi te-ar prinde, iar de-o fac sa nu fie taieturi adanci.

In plus de asta se deformeaza la impact, destul cat sa amortizaze caderea/ rostogolirea motocicletei rupand acele prinderi din aluminiu dublu, zmulgand probabil niturile si/sau deformand carligele.

Muchiile alea dau totodata si o aerodinamica net superioara la viteze d-asfalt (se elimina o mare parte din curentii turbionari, gen spate de TIR). Dat fiind ca-s dispuse destul de in afara gabaritului motocicletei era una dintre cerintele initiale.

@ bobocu' Manerele incurca bagajul extra de peste cutii doar daca incerci sa transporti un acvariu sau o canistra acolo, ceea ce mi-e greu sa cred sincer. O treanta si un cort sau izopren chiar stau mai bine ca legi si sprijini de el.



Cateva detalii despre: greutate, ramforsari ca tot pomeni cineva de ele, modul de fixare cu nituri pop batute (stemuite) pe interior (asa de dragul confortului in intimitatea bagajului), clantzaibare heftine si modul lor de prindere in imagini: :givemebeer:

Pretul jongleaza pe la 250RON de ti le faci singurel sau pe la 6-700 de ti le face altu'. Sunt necesare: timp, multa rabdare, ceva indemanare, locatie sa poti bocani si murdari in voie, un cleste de nituri, patent, ciocane, o foarfeca buna de tabla si foarte important acces la un up-kant undeva.

post-9456-0-96713200-1383931878_thumb.jpg

post-9456-0-66749900-1383931912_thumb.jpg

post-9456-0-35803600-1383931923_thumb.jpg

post-9456-0-08130400-1383931928_thumb.jpg

post-9456-0-86164300-1383931933_thumb.jpg

post-9456-0-91015700-1383931941_thumb.jpg

post-9456-0-72314300-1383931946_thumb.jpg

post-9456-0-50550200-1383931951_thumb.jpg

post-9456-0-55967400-1383931955_thumb.jpg

post-9456-0-33575600-1383931961_thumb.jpg

post-9456-0-55422000-1383931966_thumb.jpg

Editat de high_dive_eagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prinderile cutiilor de motoreta le-ai facut in ipoteza ca greutatea cutiilor le v-a trage tot timpul in jos. Dar la un hop mai mare s-ar putea sa-ti sara cutiile. Asigura-le si pentru miscarea in sus a lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte adevarat. Asta daca ai vazut doar pozele (mai vechi) cu cutiile atasate pe moto. Erau inca in lucru.

In postul cu detalii, de deasupa alui tau, se pot observa si blocaje cu surub ce trece pe sub breteaua (platbanda) suportilor. Acolo moare. Presupun ca, doar la o tavaleala serioasa in urma careia si cutiile ar fi destul de sifonate sa le mai poti folosi, ar mai putea sa se desprinda (zmulga) de cadrul suport de sustinere.

Oricum multzam fain ca m-ai ajutat sa explic la ce folosesc alea. Dau o bere pentru asta. :cheers:

O cale de rulare asa cum iti doresti! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:hug:

 

Din pacate n-am stat sa pozez. Mi-am propus sa iasa cam asa si pe dincolo iar pe masura ce-mi veneau idei dadeam din manutze. Le-am lucrat aleator cate o ora doua la intervale destul de mari de timp si clar nu ar fi avut o cursivitate pozele. Oricum, daca-ti plac as putea schita niste tipare la care tu sa stabilesti cotele exacte in functie de volumul pe care vrei sa-l obtii. Apoi de nu gasesti acces la un up-kant te pot ajuta prin intermediul unui curier sau posta ceva.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare in iarna asta cred ca ma mai apuc si eu de mesterit. mi-am luat si un aparat de sudura MIG, am mai luat in garaj si o broasca, deci un acces la abkant ar cam trebui sa imi "procur", o sa cam am nevoie de indoit table.

Pentru TDM mi-am luat un topcase si ma gandeam cumva sa ii modific prinderile si suportii de la topcase sa acomodeze si ceva cutii mai mici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata vreme samarii sunt expusi tavaleli este suficient sa ii faci cu nituri si sa te rezumi doar la liniile drepte pe care le permite upkant-ul. Sunt intrucatva la categoria consumabile. Dar la ce loc de joaca are insa milucu sub casa, ma refer la garajul din care eu am luat transaplu, e pacat sa nu accepte provocarea la joaca din partea tehnologiilor de sudura la cald. Succes prietene si astept rezultate in imagini! :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

cu aparatul de sudura o sa incerc sa imi fac suportii pentru acareturi, a mea fiind cheala acum.

mai incerc sa imi fac si un compartiment metalic sub saua, care sa contina o trusa de scule si un kit de pana cu un compresor mic, permanent montat pe motor. in caz de nevoi urgente cred ca e mai comod asa decat sa cauti prin bagaje.

o sa revin si cu poze, doar ca o sa ma apuc doar prin ianuarie. pana atunci mesteresc la un VW 1303

post-3222-0-71111000-1384724593_thumb.jpg

post-3222-0-55107400-1384724608_thumb.jpg

post-3222-0-05925100-1384724723_thumb.jpg

Editat de milucu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place sa vad oameni care surubaresc din pasiune.

Nush ce vrei sa obtii de la brotacu' ala dar am asa un sentiment ca o sa-ti iasa.

 

De-ti trebuiesc indoituri la up-kant pentru cutiile moto si nu numai da-mi PM. Posesorul utilajului este fratemiu, adica nu ma jupoaie chiar daca "...branza e pe bani".

 

Succes!



 

Editat de high_dive_eagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.

cu aparatul de sudura o sa incerc sa imi fac suportii pentru acareturi, a mea fiind cheala acum.

Logic...nu am gandit-o pe asta :)

 

Marfa broasca, sa ai spor la reconditionare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Multzam d-apreciere. :thanks:

Colturile sunt un pericol iminent la tavaleli, foarte adevarat, mai ales de-ti ramane cate o extremitate a corpului p-acolo pe sub fieratanii.

De aceea cutiile astea au toate incheieturile din cca. 7cm la 45 grade. Sa nu "se dea" la carnitza de om, din orice unghi te-ar prinde, iar de-o fac sa nu fie taieturi adanci.

In plus de asta se deformeaza la impact, destul cat sa amortizaze caderea/ rostogolirea motocicletei rupand acele prinderi din aluminiu dublu, zmulgand probabil niturile si/sau deformand carligele.

Muchiile alea dau totodata si o aerodinamica net superioara la viteze d-asfalt (se elimina o mare parte din curentii turbionari, gen spate de TIR). Dat fiind ca-s dispuse destul de in afara gabaritului motocicletei era una dintre cerintele initiale.

@ bobocu' Manerele incurca bagajul extra de peste cutii doar daca incerci sa transporti un acvariu sau o canistra acolo, ceea ce mi-e greu sa cred sincer. O treanta si un cort sau izopren chiar stau mai bine ca legi si sprijini de el.

 

Cateva detalii despre: greutate, ramforsari ca tot pomeni cineva de ele, modul de fixare cu nituri pop batute (stemuite) pe interior (asa de dragul confortului in intimitatea bagajului), clantzaibare heftine si modul lor de prindere in imagini: :givemebeer:

Pretul jongleaza pe la 250RON de ti le faci singurel sau pe la 6-700 de ti le face altu'. Sunt necesare: timp, multa rabdare, ceva indemanare, locatie sa poti bocani si murdari in voie, un cleste de nituri, patent, ciocane, o foarfeca buna de tabla si foarte important acces la un up-kant undeva.

Dupa ce m-a prins un amic in trafic cu cutiile pe trocicleta si i-am desfacut una sa se "joace" cu ea, acum se tine de capul meu sa-i fac un set de cutii de scule, fiindca dupa parerea lui niciuna din alea de plastic nu-s pentru scule metalice ci eventual pentru ace si rame de pescuit. I-am propus aluminiul si el nimic: d-astea vreau ca ala e scump si se indoaie si la presare sau lovire superficiala. Adevarul este ca rezistenta la oboseala a aluminiului e jenant de mica la ce vibratii sunt de incasat mai ales pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa logica asta si avioanele ar trebui facute din fier. Cuvantul aluminiu, cand vine vorba de cutii moto, este folosit asa, generic, de fapt toti cei care fac asa ceva industrial si aproape toti artizanal, folosesc dural care este alta mancare de peste, in multe, multe feluri. Cutiile reusite de tine arata intr-un fel, pot fi folosite, mai ales daca renunti la culoarea aia imposibila, care-ti ia ochii. Singura grija sa nu te tai in muchii ca unele imi par cam ascutite. Legat de pop nituri exista unele etanse la SEA si poate si in alte parti, pt ca la cele obisnuite intra apa pe centru. Spor la surubarit in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...