Sari la conținut

Preincalzire La Motoarele In 2t De Pe Scutere Cu Cvt


alias
 Share

Postări Recomandate

Ce parere aveti este necesara, utila sau nu preincalzirea scuterelor cu motor in 2T si

transmisie variomata (CVT) ? Evident ca vor fi si pareri pro si contra, unele dintre ele chiar exagerate poate, dar fiecare are dreptul la opinie si mai mult ii poate ajuta pe ceilalti motoristi sa invete din greselile sau sfaturile semenilor si sa-si prelungeasca viata motorului lor. Argumenteaza-ti parerea, pentru ca parerea ta conteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor cu ardere interna trebuie incalzit la temperatura normala de functionare inainte de a fi bagat in sarcina, adica punctul in care toate dilatarile calculate din motor acopera jocurile din proiect. Dupa cum stiti, metalul isi schimba proprietatile in functie de temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu cand incalzeam jawa (acum e prea distrusa si nu mai merita) o incalzeam 5 min pe loc fara soc (doar o porneam cu socul si il taiam imediat si o tineam din acceleratie) si dupa aia mergeam 10-11 km usor si ma jucam cu toate vitezele (schimbam pana intre 3000 si 4000) dupa aia forja maxima! :moto: chiar se simte! daca nu ma crezi alege-ti un loc liber de vreo 300-400 de metri si cronometreaza-te! prima data cu motorul rece da-i forja si vezi timpul, dupa aia incalzeste-l frumos si fa din nou cronometrarea! ai sa fii uimit! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Jawa, ij si alte asemenea trebuie sa prinzi momentul de cand a ajuns la temperatura optima si pana se supraincalzeste, cand pierde putere :moto: Timpul asta e destul de scurt vara si nelimitat iarna (pana in 10 grade) . Vara se simte clar difrenta cand intri in padure la umbra , motorul prinde viata. Dar problema asta tine mai mult de randamentul volumetric...amestecul ajunge in cilindru prea cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:moto:

 

Poi in cartea motoretei ce scrie?

Sunt convins ca-ti atrage atentia la cativa pasi de urmat (recomandabil) pana sa pornesti motoreta, dupa pornire, pe timpul mersului si la oprire ...atat pe caldura cat si pe racoare !!! :moto:

 

Parerea mea? porneste-l cu soc(daca ai), taie socul dupa 30 sec-1min dela pornire si las-o pornita in ralanti macar 5 min inainte de a o urni... NU TE JUCA CU GAZUL PE TIMPUL CELOR 5 MIN DE INCALZIRE (FORJE SCURTE CA S-O AUZI CHIPURILE CUM BARAIE !! :moto: )

 

Asadar ce am zis io e un chic mai defalcat decat ce ti-au spus (corect) Axa-scamangiul si Stresul :moto:

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da sunt de acord, orice motor cu ardere interna trebuie incalzit pana ajunge la temperatura normala de functionare, astfel se prelungeste mult durata de viata a motorului, care este mai mica la motoarele in 2T comparativ cu 4T, iar daca mai tinem seama si de capacitate si de uzura ...

Am auzit multi experti in ale motociclismului care se dadeau rotunzi ca ei isi pornesc motoarele si le dau gaz direct, pe bani por ce-i drept, dar pacat de motoarele alea, radeau de mine ca stau 10-15 min (depinde de sezon si de temp de afara) sa incalzesc scuterul, pana-l simt eu asa ca-i ready, dehhh ce poti sa le faci!

Poate o sa vada si alti "experti" topik-ul asta, asa poate realizeaza ca-si bat jok de motoarele lor, dar ce sa-i faci daca sunt baietii lu taticu sau lu mamica... :moto:

 

Drum uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da sunt de acord, orice motor cu ardere interna trebuie incalzit pana ajunge la temperatura normala de functionare, astfel se prelungeste mult durata de viata a motorului, care este mai mica la motoarele in 2T comparativ cu 4T, iar daca mai tinem seama si de capacitate si de uzura ...

Am auzit multi experti in ale motociclismului care se dadeau rotunzi ca ei isi pornesc motoarele si le dau gaz direct, pe bani por ce-i drept, dar pacat de motoarele alea, radeau de mine ca stau 10-15 min (depinde de sezon si de temp de afara) sa incalzesc scuterul, pana-l simt eu asa ca-i ready, dehhh ce poti sa le faci!

Poate o sa vada si alti "experti" topik-ul asta, asa poate realizeaza ca-si bat jok de motoarele lor, dar ce sa-i faci daca sunt baietii lu taticu sau lu mamica... :moto:

 

Drum uscat!

 

:moto: Nu te lua chiar dupa toti mocofanii!! :moto:

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 min cred ca e exagerat, dar 5 min acolo pana iti pui casca/manusile/termini tigara/etc nu strica.

 

Iarna la -15 grade sau mai rece, ea fiind acoperit doar cu o prelata, mi-au trebuit cam 15 min ca sa o scol din somn, faceam asta cel putin o data pe saptamana, simti ca parca-i somnoroasa dupa 10 min, oricum se simte ca a mers ceva (si este mai treaz) dar parca mai lipseste ceva putere, pe care o are abia dupa 14-15 min. Pai daca era mai frig cine stie poate stateam 2-3 ore la o bere(a se citi vin fiert ) :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de la XX spune sa stai pe loc sa o incalzesti cu socul tras pina acul indicator de temperatura se ridica deasupra zonei albe marcata "cold".

Deci unii scriu ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor trebuie incalzit, dupa cum a zis si Axa.

 

Iar stressu' o fost aproape chiar prea grijuliu cu ea, din ce povesteste. But guess what? Merita! Daca motorul ar avea gura, cred ca ti-ar multumi.

 

 

Aceeasi paralela o putem face si la masini ... am vazut destui care dimineata, bagau cheia, contact si porneau de pe loc imediat, fugind cu ele la munca. Nu m-a mirat cand se plangeau ca trebuie sa se duca la service (uzura prematura si zgomote suspecte).

Dar, ata ete, procentul loazelor de soferi corigenti la tehnica automobilului (macar minimul de bun simt, acolo) e coplesitor mai mare decat la motociclisti.

Pacat de saracele autovehicule, ca n-au gresit cu nimic...

 

 

later edit: procentul la auto e coplesitor si in general, nu doar comparativ :moto:

Editat de Mr.Watt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor trebuie incalzit.

DAR ! La motoarele moderne nu mai trebuie stat pe loc 1/4 de ceas.

Este suficient 1 min. dupa care se impinge socul pana la limita la care motorul merge rotund si se pleaca bine merci.

DAR ! Nu se ambaleaza la max. ci se tureaza pana la 50% din capacitate pana se ajunge la temp. optima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Orice motor trebuie incalzit, dupa cum a zis si Axa.

 

Iar stressu' o fost aproape chiar prea grijuliu cu ea, din ce povesteste. But guess what? Merita! Daca motorul ar avea gura, cred ca ti-ar multumi.

Aceeasi paralela o putem face si la masini ... am vazut destui care dimineata, bagau cheia, contact si porneau de pe loc imediat, fugind cu ele la munca. Nu m-a mirat cand se plangeau ca trebuie sa se duca la service (uzura prematura si zgomote suspecte).

Dar, ata ete, procentul loazelor de soferi corigenti la tehnica automobilului (macar minimul de bun simt, acolo) e coplesitor mai mare decat la motociclisti.

Pacat de saracele autovehicule, ca n-au gresit cu nimic...

later edit: procentul la auto e coplesitor si in general, nu doar comparativ :moto:

 

am fost si nu... eu merg sportiv, foarte sportiv, duc jawa la limita ei, si la acceleratie si in curbe (tobele si scatitele mele sunt polizate, e misto seara cand se vad scanteile in curba, e fain cand toti se dau la o parte :moto: ) si de asta am grija pe cat se poate de ea prin mai toate metodele posibile in afara de mersul normal... ulei sintetic pana si in cutie, avans reglat odata la 2 zile (nu, nu glumesc), bujii foarte bune, tobe curatate odata la luna (de obicei duminica la gratar), odata la luna verificata compresia sa fie egala (daca nu e ma joc din avans la fiecare cilindru) carburatia reglata iar la luna.... etc. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu incalzirea am inteles e necesara... good point asa ziceam si eu desi nu prea o practic...

Dar am si eu o intrebare... am un scuter Italjet Fromula 50 racit cu aer... mi-a mancat zilele.... in ziua in care l-am luat am facut 20km cu 2 persoane pe el si deodata incepe sa ciricaie si se opreste... segmentzii :moto:, hai o fi fost uzat(l-am luat SH)... iau eu piston cilindru, bolt, segmneti, rulment cu ace si cu gandul ca am motorul ca nou ma bazez pe el... dupa 1000 de km aud odata cum trozneste... se agatzase segmentul de evacuare... desfac motorul, constat, cumpar piston si segmenti, mai fac 1000 km cand eram cu un prieten la un drum de vreo 15km si opresc linistit la un popas, la intrarea in oras... deodata scade turatia pana se opreste motoru, ne fiind in sarcina... dau la demaror, se invarte de 2 ori si nu ai vrea.... pun piciorul pe pedala face cateva rotatii si nimic... mai dau cateva pedal si mi se blochaza... ma invatzaem i-ar s-au spart segmentii, de data asta si pistonul avariat grav... se vede la avatar pistonul :moto:...

Deci intrebarea mea este ce dracu are scuterul asta... de mananca segmnetzi pe paine, mentionez ca de fiecare data ii agatza pe evacuare, am garitura buna la evacuare, am taiat toba in doua si am curatzato cat de bine s-a putut, nu am joc/bataie in ambielaj.

Ma gandesc eu asa sa fie de vina rodajul, eu de fiecare data cand ii montam set nou il lasam sa arda vreo 10l de benzina la relanti in curte mu motorul usor turat si roata ridicata pe cric... mentionez ca are racire prin volanta si nu cred ca l-ar fi avantajat daca era in mers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci scuteru meu nu pleaca dupa loc daca nu il las 5 minute sa se incalzeasca.Daca il accelerez se opreste.Odata nu l-am lasat.decat 1 minut si la primi 200 m s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca..

Eu sunt obligat sa o incalzesc.

PS.racirea este pe apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci scuteru meu nu pleaca dupa loc daca nu il las 5 minute sa se incalzeasca.Daca il accelerez se opreste.Odata nu l-am lasat.decat 1 minut si la primi 200 m s-a oprit si nu a mai vrut sa porneasca..

Eu sunt obligat sa o incalzesc.

PS.racirea este pe apa.

 

Al meu inainte trebuia incalzit; altfel murea. I-am dat relantiul mai tare si acum pleaca de pe loc chiar si daca nu il las sa se incalzeasca. Dar tot il las - il pornesc in garaj, il imping afara, inchid usa la garaj, deschid poarta, il imping, inchid poarta, are timp sa se incalzeasca :moto: .

 

Pe mine ma ingrijoreaza relantiul, daca e ceva mai tare dat, nu afecteaza procesul normal de incalzire? Nu se incalzeste brusc? Socul la mine e electric.

Editat de wabit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Al meu inainte trebuia incalzit; altfel murea. I-am dat relantiul mai tare si acum pleaca de pe loc chiar si daca nu il las sa se incalzeasca. Dar tot il las - il pornesc in garaj, il imping afara, inchid usa la garaj, deschid poarta, il imping, inchid poarta, are timp sa se incalzeasca :angryfire: .

 

Pe mine ma ingrijoreaza relantiul, daca e ceva mai tare dat, nu afecteaza procesul normal de incalzire? Nu se incalzeste brusc? Socul la mine e electric.

Pot sa ii fac ce i-asi face tot nu pleaca doar cand e foaarte cald afara si nu merge mai tare de 10 km.h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

De curand mi-am luat un Yamaha Aerox.

Fara sa ma laud aiurea va spun ca e o bijuterie si pana acum nu mi-a facut probleme. Legat de pornire, la prima pornire din zi m-am obijnuit sa trag socul si sa il tin 20 de secunde maxim 30 si pe urma sa il tin din acceleratie inca 30 de secunde. Pe urma il mai las vreo 2 minute sa se incalzeasca . Dupa aia merge bine , si am mers si 2 pe el aproximativ 140 de kilo. Daca il pornesc si dau sa plec cu el, nu se opreste sau altceva dar simt ca nu trege cum trebuie.

 

 

post-9760-1146172727_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci intrebarea mea este ce dracu are scuterul asta... de mananca segmnetzi pe paine, mentionez ca de fiecare data ii agatza pe evacuare, am garitura buna la evacuare, am taiat toba in doua si am curatzato cat de bine s-a putut, nu am joc/bataie in ambielaj.

Ma gandesc eu asa sa fie de vina rodajul, eu de fiecare data cand ii montam set nou il lasam sa arda vreo 10l de benzina la relanti in curte mu motorul usor turat si roata ridicata pe cric... mentionez ca are racire prin volanta si nu cred ca l-ar fi avantajat daca era in mers...

 

 

Salut, poate te ajuta asta...

post-9269-1146469811_thumb.jpg

 

Daca ai nelamuriri PM sau reply aici.

Asfalt uscat si salutari cu farul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Iarna la -15 grade sau mai rece, ea fiind acoperit doar cu o prelata, mi-au trebuit cam 15 min ca sa o scol din somn, faceam asta cel putin o data pe saptamana, simti ca parca-i somnoroasa dupa 10 min, oricum se simte ca a mers ceva (si este mai treaz) dar parca mai lipseste ceva putere, pe care o are abia dupa 14-15 min. Pai daca era mai frig cine stie poate stateam 2-3 ore la o bere(a se citi vin fiert ) :lol:

 

 

 

Am si eu o parere de spus (m-am plimbat anu trecut toata iarna cu scuterul meu peugeot sv 50 care mi l-a furat... dar eu is sigur ca nu are legatura statu dejaba langa el doar ca sa-l incalzesti .. eu ii dadeam o pedala maxim 3 si pornea .. ma urcam pe el trageam de acceleratie progresiv pana se tura (5-10 secunde) si se pornea incet din loc dupa care mergeam 200-300 metri cu el destul de incet pana simteam ca s-a incalzit suficient sa aiba fortza motoru ( Eu is sigur ca nu se forteaza daca STI sa ai grija si nu e nevoie sa stai pana s-a incalzit ...eu unul nu stateam sa-mi pierd vremea si sa inghetz langa el) am avut ultimadata 14570 km inainte de furt si mergea IMPECABIL. Eu am facut in 10 luni 5800 km cu el (pana mi l-a furat) si in tot acest timp mi s-a infundat bujia o singura data cu benzina .. mi-a scos-o un mecanic si i-a dat cateva pedale fara bujie dupa care mi-a pus alta si mergea fara probleme

Editat de filipgabriel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea? porneste-l cu soc(daca ai), taie socul dupa 30 sec-1min dela pornire si las-o pornita in ralanti macar 5 min inainte de a o urni... NU TE JUCA CU GAZUL PE TIMPUL CELOR 5 MIN DE INCALZIRE (FORJE SCURTE CA S-O AUZI CHIPURILE CUM BARAIE !! :lol: )

 

si daca nu sta pornit ce poti sa-i faci ?

scuteru' meu are soc electronic, da-i stricat :cheers: :cheers:

eu il pornesc, si il tin din acceleratie cam 30 sec- 1 min. dak nu-l tin accelerat se opreste. bineinteles... nu-l tin turat tare... doar asa cat sa mearga rotund.

face treburile astea din cauza shocului ? adik din cauza shocului trebuie sa-l tin io accelerat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i pierdere de vreme. Maresti viata motorului daca ai rabdare cateva minute sa-l lasi sa se incalzeasca si pe langa asta si performantele sunt mult mai bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i pierdere de vreme. Maresti viata motorului daca ai rabdare cateva minute sa-l lasi sa se incalzeasca si pe langa asta si performantele sunt mult mai bune.

 

:cheers: :lol: :crack:

 

Asfalt uscat si salutari cu farul! :crack: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...