Sari la conținut

Certuri La Service


Postări Recomandate

Haideti sa va povestesc si eu ce se inampla la service-uri de la noi ca de ieri n-am liniste.

 

Am avut un moto guzzi pe care am zburdat vara trecuta dar care nu mi-a apartinut. Motorul fiind vechiut si neiubit avea mici/ mari probleme. Pentru ca nu mai mergea decat intr-un cilindru l-am dus la service in iarna, unde acolo a stat o luna fara sa aiba cineva timp de el.

 

Apoi am auzit de un alt service, la piata Chibrit, la Nea Constantin. Ca repara super si pe bani decenti, ca e om de inteles, pasionat de moaore si cu experienta in domeniu. A inceput sa renasca speranta in mine ca o sa il pot repara si inapoia proprietarului.

 

 

Discutam la bani, imi spune ca o sa fie cam 250 Ron, plus piesele care o sa le mai cumpram, dau avans 50 ca deh, asa se face, plec fericita acasa cu speranta ca mai exosta oameni de toata isprava.

 

Am uitat sa mentionez si e f important ca am fost cu un prieten care a mai umblat la motorul asta, se pricepe si i-a zis omului exact ce fel de motor e, sa scoata capacul de la chiuloasa cu grija, sa aiba grija cum scoate axa, ce i-au facut ei, ce fel de aprindere, si care s-ar putea sa fie problema. Noi banuiam ca sunt niste tacheti uzati care trebuie facuti. De fapt am recurs la service din lipsa de timp.

 

 

 

Intai am primit telefon ca a rupt garniturile sa facem altele - facut 70 ron

Apoi dupa 2-3 saptamnani a sunat victorios ca e gata motoreta sa venim s-o luam.

Am luat-o dupa inca o saptamana, aici din vina mea pentru ca nu am avut cele 3 mil pe care i-a cerut in final.

Am mers ieri, impreuna cu poprietarul si cu cel care s-a ocupat de dus piese, explicat de fiecare data ... si surpriza, motoreta mergea tot intr-un cilindru...

Au umblat, s-au uitat omul a zis ca asta e, el si-a facut treaba, s-ar putea sa fie de la aprindere dar la asta nu se pricepe. :angryfire:

 

Pentru ca nu si- facut treaba, am vrut sa negociem din cei 3 mil sa nu ii dau toti banii, din motive evidente.

Nu mai spun ca s-a laudat de reglat carburatoare si apoi a recunoscut ca nu le-a reglat ca nu despre asta era vorba iar cand a fost luat la intrebari a mai zis ca "nu a aprofundat problema".

 

Mai exact a zis ca daca nu ii dam toti banii ca nu vrea nici un leu, ca e pierderea lui, ca n-am fi primii de genul asta si tot asa. Am vrut sa ii dam macar o parte si apoi daca reglam noi aprinderea si merge sa ii dam si restul. Nici n-a vrut sa auda, a plecat si ne-a lasat acolo ca pe niste idioti.

 

 

In final vreau sa va spun sa aveti mare grija unde va duceti motoretele, mai ales daca e vb de probleme complicate, macar sa aveti pe cineva care se pricepe. Eu probabil ca o luam si nici macar nu imi dadeam seama ca merge intr-unul asa pe loc.

Acum e acasa, o sa se uite baiteii la ea, daca ii fac aprinderea si merge, am sa ii dau totusi banii pentru ce a facut, daca nu, asta este, pt mine inseamna timp si nervi irositi.

Editat de ninja_skija
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, se strica omul cand da de bani, ce sa zic... Acum 2 ani mie mi-a facut-o cum trebuie, dar se vede ca si-a schimbat naravul.

 

Foarte bine ca ai zis, sa stie lumea ce si cum.

 

(dau delete si la recomandarea mea de atunci, Pacasac :angryfire: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistita, ca tehnica asta cu "repar ce stiu, nu ce e stricat" e o tehnica uzuala in categoria service, in aceeasi gama se inscrie si expresia "dar munca mea cine o plateste". Cred ca problema trebuia abordata totusi un pic altfel - pasul 1 - da scanteie pe bujia respectiva sau nu. pasul 2 - masurat compresia pe cilindrul respectiv (in felul asta se diagnosticau si segmentii si supapele si tachetii etc. etc...). Apoi mers fie la mecanic fie la electronist.

 

Pe cand asa, daca i-ai dat din prima ideea sa desfaca motorul...... s-au cam amestecat task-urile.... aici depinde de ce ati vorbit prima data. Daca vorba a fost "desfacem si reparam ce-i stricat", atunci are el dreptate. Daca vorba a fost "vreau sa mearga in doi cilindri motorul", atunci ai tu dreptate. Practic, daca e sa o luam asa, orice motor peste 40-50.000 de km are uzura, dar asta nu inseamna ca nu mai poate merge inca 50.000 cu uzura respectiva. Pe electrica insa e mai clara problema - ori scanteieste cand trebuie, ori nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru probleme minore la care nu aveam timp eu am lasat motorul la el si a fost ok.

 

E la 2 strazi de serviciul meu.

 

Stiu mai multi care au reparat probleme minore acolo.

Pentru chestii grave, mosulik are dreptate. Un compresiometru ... nu vreau sa zic osciloscop

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistita, ca tehnica asta cu "repar ce stiu, nu ce e stricat" e o tehnica uzuala in categoria service, in aceeasi gama se inscrie si expresia "dar munca mea cine o plateste". Cred ca problema trebuia abordata totusi un pic altfel - pasul 1 - da scanteie pe bujia respectiva sau nu. pasul 2 - masurat compresia pe cilindrul respectiv (in felul asta se diagnosticau si segmentii si supapele si tachetii etc. etc...). Apoi mers fie la mecanic fie la electronist.

 

Pe cand asa, daca i-ai dat din prima ideea sa desfaca motorul...... s-au cam amestecat task-urile.... aici depinde de ce ati vorbit prima data. Daca vorba a fost "desfacem si reparam ce-i stricat", atunci are el dreptate. Daca vorba a fost "vreau sa mearga in doi cilindri motorul", atunci ai tu dreptate. Practic, daca e sa o luam asa, orice motor peste 40-50.000 de km are uzura, dar asta nu inseamna ca nu mai poate merge inca 50.000 cu uzura respectiva. Pe electrica insa e mai clara problema - ori scanteieste cand trebuie, ori nu.

 

 

In afara de cele enumerate de tine atentzie shi la benzina: ii vine benzina in carbu' de pe cilindru' ala care shomeaza?

 

Asha ai toate date ecuatziei

 

BENZINESHTE, SCANTEIESHTE DA' NU PORNESHTE :angryfire:

 

Succes la gasit necunoscuta...

 

 

 

Shi ON TOPIC: plateshte-i shi tu intr-un piston :angryfire:

Editat de BAlanuS-u'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa raspund si eu aici, pentru ca, pana la urma, eu l-am recomandat pe nea Gica Irinei. Mie mi-a facut treaba buna la VTR si pe bani cinstiti - motiv pentru care l-am si recomandat. Imi pare rau ca Irina a plecat dezamagita de la el... din varii motive :angryfire: si sper sa rezolvati problema asta pe cale cat mai amiabila.

 

Asfalt uscat tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gasindu-ne intr-o tara mioritica, in care nu exista , (si nici nu cred ca a existat vreodata) o cultura legata de motociclism, in care nu a apucat sa se cristalizeze o cultura tehnica in general vorbind, si chiar si ce a mai fost s-a topit dupa '89 inecata in deliciile societatii de consum la care 'se pune botul cu efervescență'....

 

personal , avind de-a face cu tot felul de mincinosi si oameni de nimic, prefer sa ma descurc singur.Si oricum motorul (ca si nevasta, izmenele, si sculele de pescuit) este o chestie foarte personala si nu permit nimanui sa puna mainile unsuroase.

 

daca ai vre-o problema cu drăguța(nevasta) o duci la la vre-un 'specialist' sa va rezolve problemele , sau te ocupi personal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gasindu-ne intr-o tara mioritica, in care nu exista , (si nici nu cred ca a existat vreodata) o cultura legata de motociclism, in care nu a apucat sa se cristalizeze o cultura tehnica in general vorbind, si chiar si ce a mai fost s-a topit dupa '89 inecata in deliciile societatii de consum la care 'se pune botul cu efervescenţă'....

 

personal , avind de-a face cu tot felul de mincinosi si oameni de nimic, prefer sa ma descurc singur.Si oricum motorul (ca si nevasta, izmenele, si sculele de pescuit) este o chestie foarte personala si nu permit nimanui sa puna mainile unsuroase.

 

daca ai vre-o problema cu drăguţa(nevasta) o duci la la vre-un 'specialist' sa va rezolve problemele , sau te ocupi personal?

 

 

 

Daca are probleme cu... n-o duci la ginecolog, o repari singur?... :angryfire:

 

 

Sunt de acord cu cei care sse pricep si isi repara motaorele singuri, bravo lor. Eu una nu ma numar printre cei cu astfel de veleitati. Deci apelez la service, sperand ca acolo este cineva care cu asta se ocupa cum eu ma ocup de emigrare in Canda. Pentru asta da omul banii la mine, si vb unui om f drag mie, daca un client nu si-ar indeplini visul pentru ca eu nu i-am facut dosarul bine, ca deh atat m-am priceput, ar fi corect sa ii iau banii?

 

 

In alta ordine de idei, i-as fi dat banii dar macar sa imi fi spus. Fato, eu am facut asta asta asta dar tot nu merge, hai s-o iei.

 

Dar nu, haide, motorul e gata, s-a reparat. Plus atitudinea lui cand mi-a zis ca nu sta in banii aia iar eu i-am zis ca pentru mine conteaza ca sunt munciti.

Editat de ninja_skija
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

In alta ordine de idei, i-as fi dat banii dar macar sa imifi spus. Fato, eu am facut asta asta asta dar tot nu merge, hai s-o iei.

 

Dar nu, haide, motorul e gata, s-a reparat. Plus atitudinea lui cand mi-a zis ca nu sta in banii aia iar eu i-am zis ca pentru mine conteaza ca sunt munciti.

 

 

ninja, cre' ca serviciu' shi-a lasat amprenta shi te-a facut sa-tzi formezi nishte ashteptari cu un grad prea mare de naivitate... Cre' ca de multe poveshti ce le-ai spus la mushterii tai cu Canada ai inceput shi tu sa crezi (ca ala munceshte ca meshteru' de peste garla)... :angryfire:

 

Oricum ai scapat cu motoru' cel putzin asha cum l-ai dus acolo... Un prieten shi-a dus cutia de pe Simson la unii care faceau suduri in aluminiu sa-i faca nu-s ce la ea... Cand a luat-o avea sudate toate gaurile :lol: :angryfire: :moto: :hurt: :( :eek: . Da' macar i-au facut un discount (ca deja era prestatzie engros). Partea buna: :( a reushit sa dea jos sudura (numai datorita faptului ca mareatza lucrare a fost executata pe plaiuri mioritice... la standarde MADE IN ROMANIA ... :lol:)

Editat de BAlanuS-u'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pe ideea (confirmata din ce in ce mai des) ca NU AVEM MECANICI in Romania. Toti sint niste bombe, care invata din greseli, si cum le vin tot timpul motoare diferite, gresesc invariabil.

Vreau sa vad si eu unul care a facut scoala adevarata, care are scule adevarate...

Concluzia....faci rost de un manual de service pentru motorul tau, il citesti cu atentie, si te apuci de lucru. Totul e scris ca pentru prosti, nu ai cum sa gresesti ceva. Macar stii ca o faci cu mina ta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia poate lua amploare. Cel mai bine cand te duci la un service este sa spui simptomele, nu ce crezi tu ca e de reparat. Dac faci asa risti sa patesti ca unul care a venit la mine (cu conserva) zicand: "vreau sa schimb amortizoarele fata". I le-am schimbat si dupa aia vine cu o falca in cer si una in pamant ca "tot bate!". Stai nene un pic, eu ti-am facut ce ai cerut, nu m-ai intrebat ce bate, ba chiar eu ii spusesem ca mai are jocuri colo si colo si ca daca tot e desfacut ar fi bine sa mai schimbe cate ceva dar n-a vrut. In cazul asta mi s-a parut absolut normal sa ii iau banii pe inlocuit amortizoarele.

In alta ordine de idei, daca vreau sa emigrez si nu iese treaba inteleg ca nu platesc ? Beton, cand ne-apucam de dosar ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi faci dosarul fara sa-mi iei banii inainte iti repar eu GUZZU tot fara bani inainte. Platesti dupa si in rate si ai si garantie la lucrare.Am scule am knowhaul si am si experienta!Stii cred ca tu ai gresit trebuia sa-i duci mobra si sa-i zici exact : Nu merge un cilindru.PUNCT. Cum pana mea adica daca eu pun garnitura de chiuloasa naspa si se strica la un BMW de 6 cil care costa 300 RON numai garnitura de la VIKTOR REINTZ (desigur) il pun pe ala sa o plateasca ca sunt eu prost? Pai ala da cu masina peste mine in secunda DOI dupa ce ca iau o gramada de bani pe reparatie numai manopera nu mai vorbesc de piese ala cand iese pe usa garajului are garantie ca altfel se duce la altul si uite asa mai pierzi un "clent" care este nemultumit. Stii ce trebuia sa-i faci sa-i dai banii si sa-i ceri garantia cat este ca durata apoi te duce-ai din nou cu aceeasi problema ca de vorba aia esti in garantie!

Oricum stai linistita se "cerne" incet incet treaba si meseriasii vor disparea sau vor fi mai putini fraieri pe care sa-i repare!

Ce zici ne combinam?

 

Discutia poate lua amploare. Cel mai bine cand te duci la un service este sa spui simptomele, nu ce crezi tu ca e de reparat. Dac faci asa risti sa patesti ca unul care a venit la mine (cu conserva) zicand: "vreau sa schimb amortizoarele fata". I le-am schimbat si dupa aia vine cu o falca in cer si una in pamant ca "tot bate!". Stai nene un pic, eu ti-am facut ce ai cerut, nu m-ai intrebat ce bate, ba chiar eu ii spusesem ca mai are jocuri colo si colo si ca daca tot e desfacut ar fi bine sa mai schimbe cate ceva dar n-a vrut. In cazul asta mi s-a parut absolut normal sa ii iau banii pe inlocuit amortizoarele.

In alta ordine de idei, daca vreau sa emigrez si nu iese treaba inteleg ca nu platesc ? Beton, cand ne-apucam de dosar ?

Stii cum sunt Romanii sufera de sindromul POSTREPARATOR si chiar daca il sfatuiesti pe client ce e mai bine pt el zice ca vrei sa-i iei banii si ca mai merge asa cum este chestia e ca-i zboara roata desi stia,ca tu i-ai zis ca e naspa si tot tu esti de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pe ideea (confirmata din ce in ce mai des) ca NU AVEM MECANICI in Romania. Toti sint niste bombe, care invata din greseli, si cum le vin tot timpul motoare diferite, gresesc invariabil.

Vreau sa vad si eu unul care a facut scoala adevarata, care are scule adevarate...

Concluzia....faci rost de un manual de service pentru motorul tau, il citesti cu atentie, si te apuci de lucru. Totul e scris ca pentru prosti, nu ai cum sa gresesti ceva. Macar stii ca o faci cu mina ta...

 

Perfect de acord!

 

Oricum stai linistita se "cerne" incet incet treaba si meseriasii vor disparea sau vor fi mai putini fraieri pe care sa-i repare!

 

Au trecut deja 16 ani si nu se mai cerne odata pleava...ba din contra parca-i tot mai rau. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@#dcsan Ori n-ai citit cu atentie ori nu stiu ce sa mai zic.

 

Garniturile pe care le-a rupt meseriasul, erau originale, cele pe care le-am platit eu si facut din nou, nu.

De aia am dus motoreta la service ca mergea intr-un cilindru :angryfire:

Editat de ninja_skija
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@#dcsan Ori n-ai citit cu atentie ori nu stiu ce sa mai zic.

 

Garniturile pe care le-a rupt meseriasul, erau originale, cele pe care le-am platit eu si facut din nou, nu.

De aia am dus motoreta la service ca mergea intr-un cilindru :angryfire:

Ba am inteles perfect . Cum adica asta spuneam dac eu sunt prost si sparg un segment sa zic sau ca si aici rup o garnitura ce il chem pe ala sii zic stii am rupt astea nu vrei tre sa mai dai inca o data banii pe piese.Pai scuza-ma ala ma pune sa-i platesc si ce nu avea stricat la masina. Acum depinde si de la client la client ca astia pe care-i am io nici nu coboara din casa trimite sluga sa-mi dea cheile de la masina si nici nu-ti spun ce chitrosi sunt desi la reprezentanta platesc triplu decat le iau eu si pe piese si pe manopera.

Eu asta am zis trebuia sa-l intrebi cat ai garantie la lucrare o zi 30 de min cat ca daca erai in garantie eu asa stiu tre sa faca sa mearga masina fara sa te coste extra!Adica uite aici un exemplu de client: /index.php?...ic=41578&st=10& Care stie ca este in garantie si stie ce drepturi are asta ma suna si daca trage un partz mai pe stanga motoreta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pe ideea (confirmata din ce in ce mai des) ca NU AVEM MECANICI in Romania. Toti sint niste bombe, care invata din greseli, si cum le vin tot timpul motoare diferite, gresesc invariabil.

Vreau sa vad si eu unul care a facut scoala adevarata, care are scule adevarate...

Concluzia....faci rost de un manual de service pentru motorul tau, il citesti cu atentie, si te apuci de lucru. Totul e scris ca pentru prosti, nu ai cum sa gresesti ceva. Macar stii ca o faci cu mina ta...

 

Sunt perfect de acord. La noi e expresia aceea celebra: "Nu merge piesa X la Mercedesu' asta? Lasa sefu ca ii adaptam una de Dacie, sa vezi ce-o sa mearga cu aia... n-are moarte domnu', pa cuvant!"

Eu nu am dus motocicleta in service la BMW si am prefferat sa ii fac singur diversele operatiuni, inclusiv schimbatul lantului de distributie. Cum spunea si Cristi-mic: cu manualul de reparatii in mana, citind atent, e aproape imposibil sa gresesti, basca iti mai arata si poze. Impreuna cu un prieten care are si el o moto identica si a mai facut una-alta la ea, si care pe deasupra poseda un bun simt tehnic ne-am apucat de treaba si unde nu ne-am descurcat -> chemat un inginer mecanic, care a facut si o facultate si mai si gandeste, nu repara in mod automat dand aceeasi solutie indiferent de cauza problemei. Rezultat: piesele schimbate in bune conditiuni, cu multa grija, rabdare si atentie.

 

On topic: am fost la dl. Constantin sa schimb simeringurile la furca. Treaba a fost facuta ok, cu grija si cu pricepere, singura problema a fost ca dupa ce am cautat simeringuri prin tot orasul, nu am gasit simeringuri identice ci a gasit unele cu o cota "p-aproape" pe care le-a mai "alezat" un pic(!). Au fost ok cam 2000km si au inceput sa curga. Partea buna a fost ca am deprins modalitatea de schimbare a lor, si consider ca banii cheltuiti au meritat. A doua oara am schimbat singur simeringurile.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut rabdare sa citesc intreg topicul..

dar.. nu am inteles eu bine sau tu esti suparata/indispusa ca nu ti-a acceptat nenea ala banii?

Poate privesc eu problema prin ochi ceva mai tineri sau poate ca imi scapa ceva dar... ai dus motoru` la el ca sa-ti rezolve o problema (ca mergea intr-un piston), ti-a rezolvat problema? NU! atunci pentru ce sa ii dai bani? ca sa nu mai vorbesc de ce ti-a rupt el (ca mecanic, atunci cand duci motocicleta la el ar trebui sa intre in grija lui, adica de ex daca el o tranteste din neatentie pe jos e problema lui, el plateste; daca el iti rupe ceva la ea, din vina lui, iar la fel mi se pare normal ca sa plateasca el)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Binenteles ca nu trebuie sa platesti un leu daca nu ti-a facut treaba. De-aia e mester si nu firma. Nu trebuie sa te simti tu prost.

O regula generala este sa stai cu mesterii cand repara la motor. Fara termene, tu te grabesti si vrei sa fie gata cel mult a doua zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

... cred ca cel mai bine e la service autorizat, chiar daca e mai mult...si stai cu omu langa tine ca sa vezi ce face. Pe mine m-au invitat sa stau pe un scaun chiar langa moto si nu s-au suparat ca i-am intrebat tot felul de tampenii...ca deh, nu ma pricep. Pe urma m-am dus frumos la casierie, am platit... lu nenea i-am dat un sticlontz si gata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cred ca cel mai bine e la service autorizat, chiar daca e mai mult...si stai cu omu langa tine ca sa vezi ce face. Pe mine m-au invitat sa stau pe un scaun chiar langa moto si nu s-au suparat ca i-am intrebat tot felul de tampenii...ca deh, nu ma pricep. Pe urma m-am dus frumos la casierie, am platit... lu nenea i-am dat un sticlontz si gata!

la serice autorizat nu primeste dom'ne cu harburi din astea ei repara numai avioane noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...