Thomas Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 E asa greu sa se accepte ideea ca in momentul in care esti la viteza de XXX km/h in oras risti sa ti-o furi rau ? Adik eu unul sa o patesc cand o ardeam aiurea... pai sa mor daca as mai scoate capul. Vorba 'ceea "Am tras paiul scurt, asta este, suport consecintele" Care consecinte, in general, se agraveaza direct proportional cu marirea vitezei. "Interesul" nostru primar ar trebui sa fie ajunsul in siguranta ACASA, nu la SPITAL. Educatia soferilor...asigurarea si ras-asigurare, apoi iar asigurare... discutam discutii. Scolile de A si B sunt tot varza, permise inca se iau pe shpagi si pile, agramati care nu stiu sa se semneze iau 26 pct la sala, etc. Cei care sunt in trafic sunt extrem de blazati, nu ii intereseaza de soarta celorlalti, etc (or fi si exceptii, dar acestea n-ar trebui sa se simta vizate de ce am scris) Ar trebui, repet, sa ne cunoastem interesul de a ajunge INTREGI unde avem nevoie, sa ne bucuram de placerile pe 2 roti, etc. Daca stam sa aducem argumente PRO faptului ca avem dreptul, daca rulam cu >150 km/h... da, avem drepturi pe drum cu prioritate. Insa daca as fi mulat pe o conserva care nu m-a observat in curba cand eu veneam cu mult peste viteza legala... ma mai incalzeste cu ceva ? In spital (in cel mai fericit caz) asta ma va incalzi ? Nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Sorin-ce viteza avea ala, e treaba lui. -daca il loveai era vina ta, tu trebuia sa te asiguri -am masina, si nu am vazut vreo motoreta care sa vina ATAT de tare incat sa NU O VAD dela hmm 100,200,300 metri. serios. da poate ca e de la mine, ca merg atent. Uncle Fester: -Deci, clar: o motocicleta care merge cu triplul vitezei legale in oras nu are nici o sansa sa fie vazuta de un sofer care s-a asigurat MAI MULT DECAT TEMEINIC ! Acum ganditi-va cati soferi stau sa se asigure atatea secunde ... Adip total gresit...secunda 05 din filmul auto ia sa nu mai fie "ai decis ca e liber" ci " ma asigur temeinic, deci inca o data" si in felul asta vezi orice vine Am ales cateva idei care au fost mai iesite in evidenta... Ambele tabere au avut mai multi exponenti. Aripa ratiunii a avut cel mai bun postator in Uncle Fester, tot ce simteam eu ca este de spus a scris el, mult mai bine decat as fi putut eu. E clar ca limitarea de 50 km/h in oras nu e inventata numai sa ne enerveze pe noi, cred ca a fost calculata pentru a reduce pericolul de accidente in situatii extreme. Noi ne suparam ca in majoritatea situatiilor simtim ca se poate merge si mai tare fara pericol, probabil chiar avem dreptate, pentru ca acolo nu exista acel "worst case scenario". Dar e clar ca la momentul depasirii vitezei legale trebuie sa ne asumam si responsabilitatea eventualelor consecinte, si daca o patim, sa nu mai cautam greseala la altii. Eu am de a face zilnic cu acelasi scenariu, la serviciu trebuie sa parchez masina sau motorul dupa o curba larga pe bulevardul central al orasului. De cate ori ies din acel loc, sunt in pericolul de a fi troznit daca de dupa curba vine cineva foarte tare, nu am cum sa prevad aparitia lui dupa curba, iar acei cativa zeci de metri sunt insuficienti pentru evitarea accidentului daca, sa zicem, vine cineva cu 100, poate chiar mai putin. In caz de accident cine e vinovat? Mai este neacordare de prioritate? Ca esti pus in imposibilitatea de a o acorda. Si Adip, chiar daca te-ai asigurat de 100 de ori, strada are 2 sensuri(daca e sa mergi spre stanga), si esti nevoit sa iti iei privirea macar pentru o fractiune de secunda. Ramane sa calculezi tu cate se pot intampla in aceea fractiune, daca vehicolul A sau B circula cu mult peste viteza legala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adip Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 (editat) Si Adip, chiar daca te-ai asigurat de 100 de ori, strada are 2 sensuri(daca e sa mergi spre stanga), si esti nevoit sa iti iei privirea macar pentru o fractiune de secunda. Ramane sa calculezi tu cate se pot intampla in aceea fractiune, daca vehicolul A sau B circula cu mult peste viteza legala. ceea ce vreau eu sa subliniez e urmatorul lucru..si se pare ca nimeni nu il sesizeaza: intre o masina care vine cu 150 si un motor care vine cu aceesi viteza se pare ca toti nu observa motorul....ca de , circula prea repede, dar observa masina intr=o situatie de cedeaza trecerea Nu este asa...este o falsa iluzie...de aia zic sa ne asiguram bine, pt ca majoritatea nu da importanta faptului ca motorul care vine cu 150 e periculos....pt ei conteaza doar masina ca are 150...PE AIA O VAD , MOTORUL IL IGNORA...si sa nu imi spuneti ca nu e asa Editat Aprilie 19, 2006 de adip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
puya123123 Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 mi-e lene sa citesc atatea posturi dar un lucru e clar si evident,drumul ofera prioritate si nu viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 intre o masina care vine cu 150 si un motor care vine cu aceesi viteza se pare ca toti nu observa motorul....ca de , circula prea repede, dar observa masina intr=o situatie de cedeaza trecerea Hai sa nu cadem in paranoia. Motorul il observa mai greu pentru ca nu sunt obisnuiti si pentru ca e mult mai mic decat o masina (ca vedere frontala) cu viteza si demarajul urban net superior majoritatii masinilor. E logic sa vezi mai greu ceva mai mic, in plus e logic sa vezi bine ceea ce te astepti sa vezi si sa treci cu privirea lucrurile neobisnuite. Ceea ce e net corect din partea ta, e ca trebuie sa avem grija si pentru ceilalti participanti la trafic, dar nu uita ca siguranta pe sosea e sarcina tuturor, nu numai a noastra. E ca la tango, e nevoie de doi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AS25 Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Hai sa nu cadem in paranoia. Motorul il observa mai greu pentru ca nu sunt obisnuiti si pentru ca e mult mai mic decat o masina (ca vedere frontala) cu viteza si demarajul urban net superior majoritatii masinilor. E logic sa vezi mai greu ceva mai mic, in plus e logic sa vezi bine ceea ce te astepti sa vezi si sa treci cu privirea lucrurile neobisnuite. Ceea ce e net corect din partea ta, e ca trebuie sa avem grija si pentru ceilalti participanti la trafic, dar nu uita ca siguranta pe sosea e sarcina tuturor, nu numai a noastra. E ca la tango, e nevoie de doi. Mare dreptate ai. BRAVO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adip Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Hai sa nu cadem in paranoia. Motorul il observa mai greu pentru ca nu sunt obisnuiti si pentru ca e mult mai mic decat o masina (ca vedere frontala) cu viteza si demarajul urban net superior majoritatii masinilor. E logic sa vezi mai greu ceva mai mic, in plus e logic sa vezi bine ceea ce te astepti sa vezi si sa treci cu privirea lucrurile neobisnuite. Ceea ce e net corect din partea ta, e ca trebuie sa avem grija si pentru ceilalti participanti la trafic, dar nu uita ca siguranta pe sosea e sarcina tuturor, nu numai a noastra. E ca la tango, e nevoie de doi. Nu e vorba de paranoia...e vorba de ceva real. eu nu spun ca ala care circula cu 150 in oras are dreptate si e "regele soselelor" din contra...fiecare isi asuma riscul si isi calculeaza /minimizeaza acest risc ( daca are cat de cat rfesponsabilitate- daca e un maniac care nu gandeste, fii sigur ca nu o sa se gandeasca niciodata ca din intersectia respectiva poate sa iasa un altul...sau merge pe principiul "mie nu mi se intampla nimic" Ce este cert , este ca manevra de asigurare, sau cum naiba s-o numi ea, trebuie sa o stapanim cel mai bine. Viteza , e usor sa o producem , asigurarea...necesita mai mult "studiu". Tu ai dreptate in ceea ceea ce spui si mai ales ai subliniat bine : E logic sa vezi mai greu ceva mai mic, in plus e logic sa vezi bine ceea ce te astepti sa vezi si sa treci cu privirea lucrurile neobisnuite.. Din pacate e foarte greu ca toti sa constientizeze asta si sa actioneze in consecinta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Prietene........ daca ai fi mai calm si ai citi cu atentie omul s-a asigurat corespunzator si totusi s-a aratat valentino care ratase o curba si a nimerit in Bucuresti. Prieteni nu suntem, si calm is my middle name. Te rog sa citesti ATENT definitia asigurarii, in sensul ca A TE ASIGURA inseamna sa lasi pe altul sa treaca nu SA TE BAGI TU IN FATA (indiferent de valentele - voluntare sau involuntare, si oricum e o OBLIGATIE DE REZULTAT NU DE CONDUITA) adica ce vreau eu sa intelegi tu (poate si altii) se numeste ca te-ai ASIGURAT atunci cand NU AI ACCIDENTAT. Da, cel din primul post nu a accidentat, deci s-a asigurat... sa-ti dea tie sanatate sa ai parte de 20 de de-astia pe zi, si sa vii sa ne povestesti ce marfa e. Apropos..... stie careva ce s-a mai intamplat in urma accidentului de la Hoghiz la care baiatul cu R1 s-a infipt intr-o masina care trebuia sa-i dea prioritate? la 200 km/h faci exact 55m/s adica daca vezi un far la 200m zici ca, normal dupa parerea mea, ai timp berechet sa te bagi, si ce sa vezi.... e un Mig 21 dar trage un oki pe forumul vecin, unde-s si baietii care au filmat. Au fost destul de multi prin intersectia aia in ziua aia, ciudat... sute de metri de vizibilitate.... Asa ca cine e de vina pana la urma.... dupa lege vorbind .... ala care nu da prioritate sau ala care avea viteza mult peste cea legala in exact acel moment? Prietene -ca sa pastrez nota in care am inceput - dupa domnu politist, iti spun eu, nu conteaza ce viteza ai, tu trebuia sa te asiguri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
minidv Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 @Sorin: viteza legala in oras este 50 km/h, asta inseamna cam 14 metri pe secunda (hai 15). In orice intersectie "de cartier" (nu discutam de giratorii sau intersectiile foarte mari), n-ai vizibilitate mai mult de 300 de metri din diverse motive (masini parcate, pomi si alea alea). Asta inseamna maxim 6 secunde pe-o parte, 6 secunde pe partea ailalta (in realitate, probabil mult mai putin). Film auto: 00:00:00 - esti oprit in punctul de vizibilitate maxima si te asiguri 00:00:01 - te uiti in stanga, scanezi ochiometric peisajul (macar 2 secunde iti ia asta) 00:00:03 - te uiti in dreapta, la fel 00:00:05 - ai decis ca e liber, te uiti cutezator inainte, bagi in viteza si dai le pedala (sa zicem 1 secunda, desi ma-ndoiesc ca sunt multi soferi care conduc atat de sportiv) 00:00:06 - masina se pune in miscare, cu demaraj tipic unei masini (10-15 secunde pana la suta, fata de 5-6 secunde pentru o motocicleta), deci ... 00:00:08/00:00:09 - masina e in "punctul critic" din intersectie, adica in mijlocul ei, calare pe ambele sensuri Total, 10 secunde (mi se pare mult oricum, dar sa zicem ca te asiguri TEMEINIC) din momentul in care masina a oprit ca sa se asigure Filmul moto (50 km/h constant, 15 m/s): 00:00:00 - intra in zona de vizibilitate 00:00:18 - a parcurs 270 m, e aproape de centrul intersectiei Filmul moto (150 km/h constant, 42 m/s): 00:00:00 - intra in zona de vizibilitate 00:00:06 - e in centrul intersectiei Deci, clar: o motocicleta care merge cu triplul vitezei legale in oras nu are nici o sansa sa fie vazuta de un sofer care s-a asigurat MAI MULT DECAT TEMEINIC ! Acum ganditi-va cati soferi stau sa se asigure atatea secunde ... mie mi se par destul de bine facute filmele ...dar oricum ...cum a zis cineva ....drumul cu prioritate confera prioritate nu si dreptul de goni ca disperatul ....parerea mea este ca aici a fost multa vorbarie ...cand de fapt este un lucru simplu ....cand esti pe motocicleta esti ca "biscuitele in dunga " si la 50 km/h si la 150 km/h si tre sa fii foarte atent chiar daca esti pe drum cu prioritate ...daca esti kamikaze ...treaba ta faci ce vrei ....eu era sa ma fac praf cu ij-ul de un atv care a dat cu spatele in diagonala intr-o intersectie de cartier ...numai eu stiu cum l-am evitat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bombitza Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Stau in zona si merg de multe ori pe acel drum. Intersectia aceea nu este usoara deloc si necesita foarte multa atentie, drumul care cedeaza prioritatea( Soimus) nu este perpendicular pe drumul prioritar( Drmul Gazarului) ci este un pic in unghi ceea ce face ca vizibilitatea sa fie redusa. Mai mult in acelasi unghi inchis drumul iese dintr-o curba usoara. Ca sa poti iesi de pe Soimus in siguranta trebuie sa te asiguri foarte bine dar, daca motociclistul a venit cu viteza din acea curba, va spun ca este foarte greu sa il observi. Mai mult pe acea portiune drumul este foarte prost deci nu se circula cu viteza.... Bafta!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 stiu si ce am vrut sa zic eu, conduc in mod curent o "conserva " clasica ca sa zic asa fara prea mari demaraje, mi s-a intamplat de multe ori ca, trecand pe verde printr-o intersectie, dupa cateva secunde sa-mi vajaie cate un motor pe la ureche, motor care statuse la stop probabil, nu neg, dar care in 2 sec. m-a ajuns. Si pana sa apuc sa ma uit din spate la el, e deja la 2-300 m in fata mea. Pai ce sa ma asigur tata la vitezele astea cand acum e un punct departe, in spate (greu de distins punctul ala printre masini, intr-o oglinda cat o palma, asezata la 50 cm de ochii mei), in secunda urmatoare imi urla in ureche, apoi vad un punct in fata ? Ma felicit mereu in astfel de situatii ca avem aceeasi directie de mers si n-am virat si ca nu sunt prea aproape de linia dintre benzi pe care tocmai a trecut "regele soselelor" Ma bucur ca ai inteles ca si din spate pot veni motoare nu numai din lateral. Pe mine la scoala de soferi m-au invatat sa semnalizez si sa ma asigur si daca vreau sa ococlesc o MUSCA. Pe tine nu? Abia astept sa vad cand iti iei tu motor si mergi cu 50 la ora. Ia sa te vad la o trecere de pietoni cum te ASIGURI tu, cum dai tu PRIORITATE masinilor...tare sunt curios... stai si astepti pana iti creste barba ?? sigur nu... te pui si treci ca doar e trecere de pietoni. si daca vezi ca vine un CAPSAT cu viteza si nu are intentia sa opreasca o iei la fuga...nu? doar nu vrei sa fi emblema pe botul masinii... mestere...las-o mai incet si nu te mai ambala...LIMITA DE VITEZA E 50%....so, CONFORMEAZA-TE si pliscul mic. Shaq Stimabile domn, esti invitatul meu pentru o plimbare in Bucuresti sa-ti arat cum traversez eu ca pieton. Cat despre mersul cu masina, si cu motoreta esti la fel invitatul meu cand iti doresti (tu esti pasager evident). Cat despre... perminte-mi sa te citez "CONFORMEAZA-TE si pliscul mic" mi se pare ca esti usor nesimtit. Atitudinea ta, imi aduce aminte de domnii de la timisoara parca, ce-au binevoit sa-l bata pe fotograful din bucuresti la bikersparty anul trecut. Am sa te rog sa-ti verifici limbajul, cel putin cand mi te adresezi. Multumesc anticipat. Deci in concluzie Sorine, daca tu o sa mergi cu 140km/h pe drum cu prioritate dar cu vizibilitate scazuta si o sa te infigi intr-o duba care iese de pe un drum secundar o sa mori prosteste si ala nici macar nu o sa faca parnaie. Eu zic ca sa te mai temperezi putin si sa nu mai fii atat de patimas in replici. Si eu tin cu motoristii, dar tin ochii larg deschisi la realitate. Noroace! In concluzie fester, daca vrei sa-mi zici ceva, doar mie foloseste PM. Poti sa arati EXACT locul de unde ai tras tu concluzia ca eu merg cu 140 ? POti sa-mi arati unde spun eu ca intru intr-o duba ? Si ce ti se pare ca e "patimas" in replicile mele ? Ce sa temperez ? Sincer sa fiu, shi mie mi-a trecut chestia asta prin minte. Conduc conserve de 16-17 ani shi motoare de 13, shi tre' sa recunosc ca atunci cand pleci, intorci etc o conserva, te uitzi shi tu la 50-100 m. inapoi, iar la 150-200 la ora un motor parcurge dist asta in 2-3 secunde. Timpul de reactzie uman e de 1 sec., la care se adauga alte fractziuni de secunda "tehnice" pana la franarea efectiva. Ma intreb shi ce se intampla cand dai la viteza asta intr-un canal fara capac . De vazut, il vezi de la max. 50 metri. ei bine, va spun eu: la 200 un capac de canal semi-nepus nici nu se simte. nici la 150. si nu-l vezi, de obicei STII ca e acolo pentru ca de obicei ii dai 150 unde STII CA NU E CANAL... etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shakal Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Stimabile domn, esti invitatul meu pentru o plimbare in Bucuresti sa-ti arat cum traversez eu ca pieton. Cat despre mersul cu masina, si cu motoreta esti la fel invitatul meu cand iti doresti (tu esti pasager evident). Cat despre... perminte-mi sa te citez "CONFORMEAZA-TE si pliscul mic" mi se pare ca esti usor nesimtit. Atitudinea ta, imi aduce aminte de domnii de la timisoara parca, ce-au binevoit sa-l bata pe fotograful din bucuresti la bikersparty anul trecut. Am sa te rog sa-ti verifici limbajul, cel putin cand mi te adresezi. Multumesc anticipat. "CONFORMEAZA-TE si pliscul mic" s-a inteles gresit. Poate ca sunt "usor" nesimtit dar ideea este urmatoarea: "Legea e lege, nu avem dreptul decat sa ne conformam. 50km/h nu e putin.. Cat despre atitudinea mea "a la Trust Guys"...te rog. Cred ca ti-ai facut o impresie gresita... Mda.... De mers prin Buc. cu un mijloc de transport..sincer, mai bine as lua metroul. Acelasi trafic infernal este si in Timisoara si crede-ma am vazut si aici destule, nu trebuie sa fac 600 km ca sa vad acelasi lucru. Daca vrei putem discuta la un party despre cum sa fi calcat de masina pe trecerea de pietoni - eu traversand pe culoarea verde, si multe alte cele legate de mijloacele de locomotie pe care culmea tot semenii nostrii le conduc, dar care nu dau nici o para chioara pe ce se poate intampla in secunda urmatoare. Inconstienta UCIDE !!! regards, Shaq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 "CONFORMEAZA-TE si pliscul mic" s-a inteles gresit. Poate ca sunt "usor" nesimtit dar ideea este urmatoarea: "Legea e lege, nu avem dreptul decat sa ne conformam. 50km/h nu e putin.. Cat despre atitudinea mea "a la Trust Guys"...te rog. Cred ca ti-ai facut o impresie gresita... Mda.... De mers prin Buc. cu un mijloc de transport..sincer, mai bine as lua metroul. Acelasi trafic infernal este si in Timisoara si crede-ma am vazut si aici destule, nu trebuie sa fac 600 km ca sa vad acelasi lucru. Daca vrei putem discuta la un party despre cum sa fi calcat de masina pe trecerea de pietoni - eu traversand pe culoarea verde, si multe alte cele legate de mijloacele de locomotie pe care culmea tot semenii nostrii le conduc, dar care nu dau nici o para chioara pe ce se poate intampla in secunda urmatoare. Inconstienta UCIDE !!! regards, Shaq da-da trust da! Sa vedem ce-or face anul asta, ne vedem acolo, sper. Sunt de acord cu tine, 50 e 50. Daca sari de ea raspunzi. Si daca e cazul, sa platesti. Da nu tre sa le dam apa la moara celor care spun ca daca vii cu 70 nu mai ai prioritate. Bai, sincer, ma gandeam azi, dupa posturile astea, c-am mers cu masina... daca m-as baga si eu cu masina asa, ca vad ca vine unu cu 150 si sa-i tai eu fata, ca vrea muschii mei, ca eu sunt ala regulamentar... Ce haios!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shakal Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 (editat) da-da trust da! Sa vedem ce-or face anul asta, ne vedem acolo, sper. Sunt de acord cu tine, 50 e 50. Daca sari de ea raspunzi. Si daca e cazul, sa platesti. Da nu tre sa le dam apa la moara celor care spun ca daca vii cu 70 nu mai ai prioritate. Bai, sincer, ma gandeam azi, dupa posturile astea, c-am mers cu masina... daca m-as baga si eu cu masina asa, ca vad ca vine unu cu 150 si sa-i tai eu fata, ca vrea muschii mei, ca eu sunt ala regulamentar... Ce haios!!! Nu shtiu daca o sa ne vedem la nici un party anul asta pt k am 2 luni de specializare in Germania... nu cred ca voi putea ajunge...sorry Cat despre viteza... ce sa zic, omul e inconstient. sunt care au viteza mult prea mare si ei se cred chetzul de duba sau regii shoselelor - ce e drept este cand are prioritate - dar asta nu inseamna ca te lasi purtat de val si nu te mai uiti la vitezometru. Conducatorul auto care taie calea altuia, ori nu l-a vazut (vizibilitate redusa), ori nu a vrut sa-l vada, deci...ar fi bine ca unii dintre noi sa o lase mai moale... va spun din experienta. In 2002 era sa fiu "imbracat" in "parpalac de lemn" din cauza mea care rulam cu 140 la ora si ma uitam in alte parti si nu la drum. cand am ridicat privirea am vazut stopurile aprinse de la un bus... numai D-zeu stie cum am scapat, cum am pus frana, am pornit lumina si claxonul, si am reusit sa ocolesc masina pe partea dreapta.... multumesc Doamne ca ai fost acolo, altfel mergeam cu masina statului...(banuiti voi care din ele....) Shaq Editat Aprilie 19, 2006 de shakal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adip Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 Hai sa nu cadem in paranoia. Motorul il observa mai greu pentru ca nu sunt obisnuiti si pentru ca e mult mai mic decat o masina (ca vedere frontala) cu viteza si demarajul urban net superior majoritatii masinilor. E logic sa vezi mai greu ceva mai mic, in plus e logic sa vezi bine ceea ce te astepti sa vezi si sa treci cu privirea lucrurile neobisnuite. Ceea ce e net corect din partea ta, e ca trebuie sa avem grija si pentru ceilalti participanti la trafic, dar nu uita ca siguranta pe sosea e sarcina tuturor, nu numai a noastra. E ca la tango, e nevoie de doi. Nu e vorba de paranoia...e vorba de ceva real. eu nu spun ca ala care circula cu 150 in oras are dreptate si e "regele soselelor" din contra...fiecare isi asuma riscul si isi calculeaza /minimizeaza acest risc ( daca are cat de cat rfesponsabilitate- daca e un maniac care nu gandeste, fii sigur ca nu o sa se gandeasca niciodata ca din intersectia respectiva poate sa iasa un altul...sau merge pe principiul "mie nu mi se intampla nimic" Ce este cert , este ca manevra de asigurare, sau cum naiba s-o numi ea, trebuie sa o stapanim cel mai bine. Viteza , e usor sa o producem , asigurarea...necesita mai mult "studiu". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bit_name Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Salut! Am dat peste forum din greseala. Dar m-a surpris evenimentul descris de Remyx, deoarece eu locuiesc in zona aceea si cand ma intorc de la servici vin chiar pe Soimus si fac stanga pe Gazarului. As vrea sa-i spun lui Sorin ca Remyx are mare dreptate despre acea intersectie. Maximum de vizibilitate Remyx eu zic ca este mai putin de 100 de metri, dar cel putin la o viteza regulamentara este totul OK, dar asa cum a mentionat Remyx ca acel motociclist se deplasa cu vitaza, si chiar la 80-90KM/h in acea intersectie POT FI MARI PROBLEME!!!! Iar Sorin, m-a surprins faptul ca ai spus "daca de la 300 de metri vin eu cu 120kmh, si nu ma auzi, trebuie sa iti ia cineva permisul pentru ca esti surd." Tu nu te gandesti la faptul ca te afli printre strazi, blocuri, case care pot sa disperseze sau sa te induca in eroare ecou? Plus faptul ca omul acela avea copil mic in masina, si daca il apuca plansul? Crezi ca iti mai auzea motorul tau turat la 10000 rpm? Sau dupa cum stii foarte bine ca masinile noi sunt izolate fonic binisor, deci reduc destul de mult din zgomotul de afara. Sper ca nu ne spui acum ca sa ne luam si aplificatoare de sunet pentru mediul ambiant! Aici chiar nu pot sa-ti dau dreptate, mai ales ca stiu zona respectiva FOARTE bine. Plus faptul ca acea persoana cu motocicleta nu si-a cumparat strada pentru el ca sa poata gonii cu sutele de km/h. Iar regulamentul spune: reduceti viteza astfel incat sa evitati orice pericol. Este adevarat ca este interpretabil si ai sa spui ca cel de pe motocicleta considera ca 100KM/h e vitaza cu care poate evita orice pericol, dar tot in regulament iti si spune care e viteza legala, care nu e 100KM/h, ci 50KM/h deci o reduci sub 50KM/h Plus faptul ca pe tot Gazarului sunt stradute laterale. Si multe din ele nu ai vizibilitate decat daca iesi cu botul masini un pic pe Gazarului pentru a putea sa te asiguri ... iar cel cu motorul care goneste ca nebunul agata botul masini nu e vinovat? Tinand cont ca cel cu masina s-a oprit pentru a se asigura. Imi cer scuze daca am folosit un limbaj mai dur sau te-am jignit cu ceva, nu contest ca nu are si Remyx o parte din vina, dar cea mai mare vina o poarta cel care se deplaseaza cu viteza!!! Ca e cu motocicleta sau masina de sute ce CP, nu conteaza! Respectati regulamentul si mai ales incercati sa va ganditi si la ceilalti din jur! Sincer conduc de 6 ani de zile, si am condus aproape in toata Romania si cel mai rau imi e frica DE CEILALTI soferi care din inconstienta sau din teribilism ar putea sa intre in mine, iar eu conduc regulamentar! PS: apropo de stradutele alea de pe Gazarului: acum cativa ani buni, tatal meu era sa loveasca un copil care i-a sarit pur si simplu de pe o stradutza in Gazarului. Noroc ca nu avea mai mult de 40-50KM/h si a reusit doar sa-l plonjeze pe capota masini. Ce s-ar fi intamplat la 100KM/h? Poti sa-mi spui? Bafta si coduceti prudent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Dupa cum poate stii, in ROMANIA, DAI PRIORITATE INDIFERENT DE VITEZA CU CARE CIRCULA VEHICOLUL. Bai da daca nu spuneai aberatia asta nu te descalificai de tot. Fa-ma sa inteleg: care sint circumstantele in care eu pot face o curba la stanga daca am vizibilitate 500m daca trebuie sa dau prioritate la tot ce vad? Pentru ca, nu-i asa, nu pot aprecia viteza, deci de unde stiu ca nu are 345kmh sau 687kmh? Poate sa fie el si la 6 kilometri tot trebuie sa-i dau prioritate. Dat fiind ca sint rare locurile in lumea asta unde pe urmatoarele citeva sute de metri nu circula nimic, rezulta ca nimeni nu va face vreodata la stinga. Cit despre aia cu zgomotul de la 300 de metri, esti glumet, oamenii tin geamul inchis si muzica in masina, te aude abia de la 10 metri. Ideea e asa: cazul lui Uncle Fester e unul naspa. Cite masini vedeti pe zi? 100-200? Cite pe an... sa zicem la 100 de zile de mers? 10-20.000? Cam citi oameni care gresesc sint in 10.000? unii de oboseala, unii din neatentie, unii de idioti, unii de figuri, unii ca n-au ce cauta la volan si au carnetul pe pile? 1%? 10%? Sa zicem 0.01% (ceea ce ar pune Bucurestiul in fruntea topului galactic de corectitudine si atentie la la volan). Fiecare e invitat sa-si calculeze speranta de viata nemutilata daca lasa totul pe mina soferilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 majoritatea nu da importanta faptului ca motorul care vine cu 150 e periculos....pt ei conteaza doar masina ca are 150...PE AIA O VAD , MOTORUL IL IGNORA...si sa nu imi spuneti ca nu e asa Nu stiu ce ti se pare ciudat ca , mai ales noaptea, mai usor observi un vehicul care are o lungime peste 4m, latime peste 1,50, inaltime peste 1,50, 2 lumini de pozitie, 2 faruri si eventual 2 proiectoare (astia vitejii manelari din masini obligatoriu baga si proiectoarele la viteze mari, sa cartierul ca trece jupanul), decat un vehicul relativ ingust (cat are un moto latime ? 50-60 ?) scurt, cu o singura lumina in fata (nu stiu daca s-ar sesiza pozitia, din cate am vazut eu, ca un nepriceput, motoarele au pozitia tot in far, nu ? ). Deci comparam noaptea o orga de lumini care lumineaza din trotuar in trotuar si care merge cu 150 si un bec care merge cu 150. Pe care-l vezi mai usor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Bravo ! majoritatii motociclistilor care au inteles ca nu numai soferii trebuie sa-i vada pe ei ci si ei pe soferi, sau daca nu ii vad sa-si inchipuie ca s-ar putea sa fie acolo. Tipul asta de motorist are cele mai multe sanse sa ajunga la pensie. Pentru restu', Sorin si inca vreo doi, am doar regrete pentru faptul ca au sanse majore sa contribuie degeaba la fondul de pensii, pentru ca in stilul asta si cu mentalitatea "sunt pe prioritar, pot sa-i dau cat vreau ca raspunde ala care are cedeaza" n-o sa ajunga la cine stie ce varsta venerabila. Totusi sper sa scapati, daca nu pe mintea voastra, macar printr-o minune. Oricum, e bine ca se discuta asa ceva pe forum si ca parerile sunt in majoritatea lor realiste. Respect.Speedy. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nuca Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Mama frate ce bataie! Stati sa sterg monitorul de sange! Bai nene, concluzia este ca daca se intampla accidentu singurul vinovat era ala care nu a acordat prioritate (ii zice omor din culpa), chiar daca mobristu avea undeva intrea 1 si 300 de km/ ora! Asa ca mai bine lasati draq cearta si luati-va la bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Mama frate ce bataie! Stati sa sterg monitorul de sange! Bai nene, concluzia este ca daca se intampla accidentu singurul vinovat era ala care nu a acordat prioritate (ii zice omor din culpa), chiar daca mobristu avea undeva intrea 1 si 300 de km/ ora! Asa ca mai bine lasati draq cearta si luati-va la bere Sa crezi tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nuca Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Am pierdut atata timp citind tot topicul ca sa-mi dau seama de ceea ce stiam oricum: 1. Nu-i mai injurati tot timpul pe conservari; 2. Sunt o gramada de motociclisti dependenti de adrenalina pe care ii tine mobra si nu se pot abtine; 3. Legat de primul punct, vedeti ca vi se poate intampla si voua (in calitate de motociclisti) sa conduceti conserve si sa nu vedeti mobristii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Ma bucur ca ai inteles ca si din spate pot veni motoare nu numai din lateral. Pe mine la scoala de soferi m-au invatat sa semnalizez si sa ma asigur si daca vreau sa ococlesc o MUSCA. Pe tine nu? Abia astept sa vad cand iti iei tu motor si mergi cu 50 la ora. Stimate domn, fara suparare acum, m-am uitat la profilul Dvs. Pe vremea cand eu invatam cum e cu semnalizatul prin capitala si din ce directie vin motoarele pe strada , Dvs. erati cam de varsta fiului meu .... Da, daca ne vom cunoaste veti avea surpriza sa constatati ca poate cihar cu 50 voi merge, imi voi lua un motor sa ma delectez cu el, asa cum fac si cu masina (imi place vehiculele incarcate de istorie, imi place surubareala), nu sa demonstrez altora ce Rossi s-a nascut in Drumul Taberei. Intamplator in blocul vecin , intr-un garaj, au "salasul" niste harley-isti. Ii admir de multe ori trecand, tacticosi, pe strada. Genul ala de motociclism imi place si genul ala de motocicleta imi doresc . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silenti Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Ma bucur sa vad ca majoritatea posturilor sunt realiste. Celor 2-3 pustani care au impresia ca pot circula cu viteze de F1 prin oras pe drumuri cu prioritate le doresc mult noroc pentru ca au nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Aprilie 20, 2006 Share Postat Aprilie 20, 2006 Bai nene, concluzia este ca daca se intampla accidentu singurul vinovat era ala care nu a acordat prioritate (ii zice omor din culpa), chiar daca mobristu avea undeva intrea 1 si 300 de km/ ora! Dupa 11 pagini se pare ca unii inca mai trag concluzia asta.Credeti frate ce vreti,dar nu va faceti iluzii sa nu aveti deziluzii.Nu este indeajuns sa vii pe drumul prioritar ca sa ai dreptate.Ca sa ai intrutotul dreptate,trebuie sa te deplasezi regulamentar pe drumul prioritar si aici intra mult mai multe aspecte decat viteza.Crezi ca daca vii "pe prioritate" beat,cu un vehicul neinmatriculat,fara numere,fara permis,sau cu permis de alta categorie,cu alte gabaritedecat cele din cert de inmatriculare si un alt conducator auto nu-ti acorda prioritate e in exclusivitate vina lui?In plus valoarea unui conducator auto,indiferent de nr. de roti cu care este echipat vehiculul pe care-l conduce se cunoaste dupa nr. de accidente evitate(am mai spus treaba asta!),asa ca daca n-ai putut evita coliziunea indiferent daca vina iti apartine sau nu, nu esti decat o varza care stie doar sa accelereze,indemanare care nu necesita mari aptitudini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.