lil debul Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 Am inebunit cautind motoare si am ajuns sa nu mai stiu exact ce vreau. Cioparele le-am exclus , vitezanele nu ma atrag. Au ramas naked-urile si enduroaicele. Desi BMW-ul asta nu-i chiar enduro , am inceput sa ma gindesc la el. Acuma , doresc si eu niste sfaturi. Dar intii sa ma prezint. Sint un locuitor de la tara , cam 40 km de Bucuresti , deci fac naveta. Nu sint bogat , deci nu-mi permit consumabile foarte scumpe si nu sint nici rabdator , deci nu vreau sa astept enspe luni pt. un filtru sau un cablu. Nu le am cu viteza , un 100-110 zic eu ca ar fi de bun simt , dar vreau totusi un demaraj puternic cind e cazu. Si bineinteles CONSUM CIT MAI MIC. Soseaua pe care merg e beton , asfalt ca-n palma. Ma gindeam si la un DR , ca-mi plac motoarele care vibreaza si au kick. Voi ce ziceti ? BMW , DR , sau poate altceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 Supermoto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Noiembrie 21, 2009 Share Postat Noiembrie 21, 2009 Domne, si eu am vrut un BMW 650 Dakar sau Scarver, motivat si de bizoon si mongolia.ro a lui. Dupa asa un test de anduranta nu cred ca poate spune cineva ceva de rau despre motorul asta. in schimb, am gasit un DR 650 RS ieftin, acum vreo 10 zile si l-am luat. e super! desi arata rau, ca aspect, trage de rupe, nu consuma mult si da senzatii tari in orice treapta de viteza. l-am dus pe niste coclauri care inseamna si noroi adanc, si hartoape, si dealuri, si rauri, si iarba uda...frunze, craci etc...am observat ca m-a iertat de cateva ori, in sensul ca nu m-a trantit, eu fiind incepator la enduro, fie el si soft. e usor de manevrat si de pe loc, si la viteze mici(mie asa i se pare, desi celalalt motor al meu are aproape 250 de kile la gol, poate si de asta.) tobele suna meserie si la accelerare, dar mai ales la decelerare, de-ti vine sa razi singur in casca. e fain de condus. consumabilele/piese de schimb m-au costa asa: - baterie noua-17 euro, Yuasa, de pe louis -placute frana spate- 103 RON, comanda la magazin IXS Sibiu -plastice noi, adica codita spate+carene laterale-30 de euro. -manete ambreiaj si frana 80 RON -ulei motul 10W40 - 38 RON/litrul cam astea le-am luat pana acum. acuma tu hotarasti daca e scump sau nu. kick-ul e kick, da senzatia aia faina de "io l-am pornit!", pe care electro-starterul nu prea o da. a, sa nu uit, farul vede nesperat de bine noaptea! cam astea ar fi. dupa cum vezi, imi plac ambele motoare, cu singura diferenta ca de BMW am auzit/citit, de DR vorbesc din proprie experienta, atata cata este. sper sa-ti fi fost de folos. bafta la alegere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 22, 2009 Share Postat Noiembrie 22, 2009 (editat) Yamaha Super Tenere. Sau Honda Transalp. Cele mai bune rapoarte pret-calitate pentru ce vrei tu. Parerea mea. Vezi ca sunt f. multe topicuri pe subsectiunea "Vreau si eu enduro". Daca citesti macar jumatate din ele, cred ca te vei lamuri ce vrei. Editat Noiembrie 22, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 super tenere nu prea consuma putin in rest isi merita banii,la ce preturi are acuma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
werewolf Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 io am un bmw din 96 :. pret la consumabile e in genu urmator Bujii-40-50 de lei Filtru de ulei 10-30 lei schimb de ulei intre 90 si 130 de lei Cauciucuri (cele mai misto pe care le-am gasit) fatza spate 10 mil amandoua Consum, cu carburatoru reglat la un 90 la ora scoti 3.5-4 litri la 120 la ora eu am scos 4.5-5. De mers merge 160 in blana, De tras trage cam in orice pozitie. Vibreaza dar nu vibreaza ca dr-ul. Dezavantajul cel mai mare e ca te bate vantu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 /index.php?...90&start=90 am scris aici despre f 650 cam tot ce te ar putea interesa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Baga-te cu incredere la un F650, de preferat o varianta cu roata de 19 " sau 21" pe fata (adica nu modelul ST,la care e pe 18", te limiteaza la alegerea gumei fata) . La fel cu modelul pe curea (CS), e destul de rar la noi si nu e cea mai buna varianta de transmisie pentru drumurile din RO. Daca ai bani de unul mai nou pe injectie, castigi ceva la consum...dar nici ala pe carburatie nu haleste mult. In rest, linia "f650" de la BMW e reusita, daca te porti corect cu el si nu il iei gata omorat, mergi zeci de mii de km fara sa bagi in el decat consumabile. In plus, inteleg ca e primul tau motor, caz in care un F este din nou de recomandat, fiind foarte "prietenos" cu calaretul. P.S. Nu vorbesc din auzite, chiar cunosc modelul bine, si pe afara si pe dinauntru. Axa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 corect in ce priveste gumele pe 18,naiba sa le ia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Baga-te cu incredere la un F650, de preferat o varianta cu roata de 19 " sau 21" pe fata (adica nu modelul ST,la care e pe 18", te limiteaza la alegerea gumei fata) . La fel cu modelul pe curea (CS), e destul de rar la noi si nu e cea mai buna varianta de transmisie pentru drumurile din RO. cunosc majoritatea CS-urilor existente in tara. unele dintre ele au vazut si oarece coclauri la viata lor si n-au avut absolut nici o problema cu transmisia (presupun ca te referi la curea). nu-i chiar atat de fragila pe cat pare. singura problema e ca omul vrea enduro iar scarver-ul este orice numai enduro nu. Daca ai bani de unul mai nou pe injectie, castigi ceva la consum...dar nici ala pe carburatie nu haleste mult. In rest, linia "f650" de la BMW e reusita, daca te porti corect cu el si nu il iei gata omorat, mergi zeci de mii de km fara sa bagi in el decat consumabile. ... si releu de incarcare In plus, inteleg ca e primul tau motor, caz in care un F este din nou de recomandat, fiind foarte "prietenos" cu calaretul. P.S. Nu vorbesc din auzite, chiar cunosc modelul bine, si pe afara si pe dinauntru. Axa. in rest da, chiar e o mobritza care merita pentru inceput. daca reusesti sa pui mana si pe unul care are ABS, ai sa vezi ca-ti schimba putin perspectiva despre viata. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 Mie imi place la F650 faptul ca consuma putin bai nene. Nesimtit de putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 2 bujii pe cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norsemann Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 E un motor super...doar sa fie intretinut, adik sa fi avut parte de un minim de "bun simt" de la fostul proprietar...in rest, el ca motor e super economic (NU LA PIESE DE SCHIMB NOI ORIGINALE...ATENTIE)...foarte fiabil, rezistent, poti face si ceva enduro, depinde si de tine...cara greutati fara sa "faca gura"...suspensii OK, pret achizitie OK, sa ii pui parbriz inalt de touring si nu te mai supara vantul...ca viteza maxima se duce si la 180 daca vrei...foarte manevrabil, ciclistica faina...consum MIC... Deci una peste alta... raprotul pret-calitate e SUPER OK... Bafta la achizitie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 23, 2009 Share Postat Noiembrie 23, 2009 viteza maxima constructiva e pe la 165 km/h 180...cam mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
werewolf Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 la vale tras de-o haiabusa prinde 180 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norsemann Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 (editat) MMMda...no comment, chiar nu am chef si nu e loc aici de "flame-uri"...dar unii se pare ca stiu numai sa fac "misto"...asta e... Eu vorbeam ff serios... Nu ca ar fii cel mai important criteriu la un BMW F 650 topspeed-ul...dar ca fapt divers... La mine in cartea tehnica scrie viteza maxima constructiva 163 km/h...de cand mi-am luat BMw-ul am avut probleme cu el mai mereu...cand una cand alta...dar una a fost mereu - FLANSA DE LA GALERIA DE ADMISIE era prajita...si acum am schimbat-o de-abia...deci nu am putut s-o testez, sa vad ce poate, cat poate etc...Sper s-o fac la anu'... Dar in cei 3000 km facuti in ultimele 4 luni de cand o am...am prins cu BMW-ul cu pasagera si plin cu bagaje (topcase plin si 2 sidecases la fel) si cu flansa lipita cu pasta de etansare, care tragea aer fals la greu 155 km /h, si nu era "blana", se mai ducea, dar mi-a fost frica, pt pasagera...eram pe drumul spre Sighisoara dinspre Brasov...al meu se simte bine intre 100-130 km/h, chiar si cu pasager...si abia dupa 140-145 km/h se simte ca e fortat, trage mai greu...dar ma rog... Deci ma intreb cat oi prinde singur, fara bagaje si cu flansa noua luata acum... Cat despre cei 180 km/h spusi de mine, a prins un tip din BZ care a avut acelasi model ca al meu...acum 2 ani, mergea paralel cu un Volskwagen Golf GT parca...si cica a prins exact 182... Acum cine crede bine, cine nu sa incerce... A, si sa nu uit...anu trecut am mers cu un prieten pe Vulcanul lui de 400 cmc, care avea in bord maxim 140 km/h, si a prins cu mine in spate maximum...statea acul cuminte la 140...si vitezometrul mergewa OK, il verificase ca si el era curios...deci de la caz la caz si conteaza si cat de bine pusa la punct e motoreta... Cat despre model in general, parerea mea este: Plusuri: + consum mic de benzina, intre 4,3 si 5,5, depinde de mers si de viteza... + suspensii foarte bune (eu vin dupa un chopper) + fiabilitate, raspuns f bun la comenzi + posibilitate de bagaje ff mare + capacitati de enduro destul de OK, depinde de cauciucuri si de rider + pretabil la ture lungi fara probleme, pozitia in sa si saua in sine f. confortabila + pe asfalt se comporta destul de OK pt un enduro-touring, top-speed destul ciclistica OK + posilitate de accesorii aftermarket destul de variata + autonomie destul de mare, rezervor suficent de mare + cric central (f. util) din fabrica + f. usor de reglat suspensia spate + tabloul de bord destul de OK fata de alte modele (destui indicatori) + franele OK, (mergeau totusi 2 discuri pe fata) + pret achizitie SH ff convenabil + ambreiajul f lejer de actionat, si faptul ca are 2 bujii pe cilindru e un mare atu + buna si pt incepoatori, dar nu numai + cutia de viteze destul de precisa. Minusuri: - pretul mare la piese de schimb, unele chiar greu de gasit... - vibratii destul de mari la unele turatii, dar pasagerelor poate le place... - roata de 21 inch pe fata ar fii fost ideala - cam greuta totusi, uneori se simte la enduro, greutatea...depaseste bine la plin 200 kg... - scutul motorului "mergea" mai bine din metal, nu din plastic cum este din fabrica, si cica releul de incarcare ar fii o "buba" cunoscuta alacestui model - plaja de turatii nu ff larga - sistemul de racire, declanseaza destul de repede ventilatorul, nu as putea zice ca e un punct forte - protectie la vant slabuta din "fabrica"...(un parbriz mai inalt de touring face minuni) Poate or mai fi si altele...dar eu pe astea mi le-am amintit. Si sunt valabile la BMW-ul meu care l-am luat in vara cu 62.000 Km...si fff neingrijit si cu multe consumabile originale din fabrica...Asta e, am avut ghinion sa pice acum, si nu amavut bani sa le inlocuiesc pe toate, dar pana la primavara o sa fie gata de drum.... Deci una peste alta...raportul pret-calitate e OK Editat Noiembrie 24, 2009 de Norsemann Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 Releul de incarcare este o problema comuna la F, dar se poate realoca (daca inca nu s-a prajit), sau se poate achizitiona (350-450 lei), si realoca. Apoi tine j'demii de km. Am mentionat asta pentru ca din spusele voastre suna ca si cum ar fi consumabil la 10-15.000km, ca placutele de frana.. Eu sunt foarte incantat de el per total.. Vineri m-a lovit un matiz in dreapta spate (la viteza destul de mica, ambii in deplasare, dar destul de serios cat sa indoaie bine suportul de coburi), si am ramas (surprinzator) pe roti (m-a iertat offizieru', ca nu cred ca a tinut de "schil"). Suspensiile sunt cam moi pentru enduro, dar foarte confortabile pentru drumuri "a la romania" si eventualele speedbump-uri. Ciclistica este extraordinara, e o jucarie extrem de manevrabila. Consum decent, putere si vit. maxima suficiente, catâr innascut, dar foarte docil.. Si alternativele merita, in special Transalpul (Suzuki Freewind-ul e prea rar la noi, sunt probleme cu achizitia de piese mai ceva ca la bemveu, iar V-Strom-ul intra la categoria F650GS, ori noi vorbim de Funduro).. Daca n-ar fi fost bubele cu care l-am "mostenit", in cei ~20.000 km pe care-i avem impreuna n-am fi schimbat decat releul de incarcare, becul de la far, si senzorul de frana spate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Norsemann Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 Da si eu am mostenit unele bube, dar scap in curand de ele... A...si am uitat ceva fff important...NU SUNT FAN BMW, de fapt nu sunt fan nicio marca...in general, ca am vazut recent topicuri cu discutii in contradictoriu interminabile despre BMW vs Transalp (sau japoneze in general), ceea ce personal consider ca e o mare pierdere de timp...Isi ia fiecare ce crede si ce vrea... Noi sa fim sanatosi...Bafta si multi km de drumuri faine fara incidente... @ Just John: ce norock ai avut...BUCIcurestiul ala e jale...take care Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 Eu sunt foarte incantat de el per total.. Vineri m-a lovit un matiz in dreapta spate (la viteza destul de mica, ambii in deplasare, dar destul de serios cat sa indoaie bine suportul de coburi), si am ramas (surprinzator) pe roti (m-a iertat offizieru', ca nu cred ca a tinut de "schil"). Suspensiile sunt cam moi pentru enduro, dar foarte confortabile pentru drumuri "a la romania" si eventualele speedbump-uri. Ciclistica este extraordinara, e o jucarie extrem de manevrabila. Consum decent, putere si vit. maxima suficiente, catâr innascut, dar foarte docil.. Poate ai vrut sa spui ca suspensiile sunt cam scurte pt enduro. Daca sunt moi, e de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Noiembrie 24, 2009 Share Postat Noiembrie 24, 2009 Poate ai vrut sa spui ca suspensiile sunt cam scurte pt enduro. Daca sunt moi, e de bine Sunt scurte pentru enduro nu-tocmai-soft.. Sunt foarte moi, nu e de bine daca dai "cap" furcii prea repede.. Sunt moi si pe comprimare si pe revenire (nu ma brigeb la terminologie, desi furca de pe baic are 7 reglaje, e facuta pentru FR/DH ).. Oricum, nu am ce sa-i reprosez nici furcii, decat ca e destul de deranjant cand se "pituleste" 10-12 cm din cursa de 17 la o frana nu tocmai brutala la o viteza de 20-30km/h.. Mai ales daca ai pasager/a.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
werewolf Postat Noiembrie 26, 2009 Share Postat Noiembrie 26, 2009 Sunt scurte pentru enduro nu-tocmai-soft.. Sunt foarte moi, nu e de bine daca dai "cap" furcii prea repede.. Sunt moi si pe comprimare si pe revenire (nu ma brigeb la terminologie, desi furca de pe baic are 7 reglaje, e facuta pentru FR/DH ).. Oricum, nu am ce sa-i reprosez nici furcii, decat ca e destul de deranjant cand se "pituleste" 10-12 cm din cursa de 17 la o frana nu tocmai brutala la o viteza de 20-30km/h.. Mai ales daca ai pasager/a.. pui ulei mai gros si se rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shui Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 MMMda...no comment, chiar nu am chef si nu e loc aici de "flame-uri"...dar unii se pare ca stiu numai sa fac "misto"...asta e...Eu vorbeam ff serios... Nu ca ar fii cel mai important criteriu la un BMW F 650 topspeed-ul...dar ca fapt divers... La mine in cartea tehnica scrie viteza maxima constructiva 163 km/h...de cand mi-am luat BMw-ul am avut probleme cu el mai mereu...cand una cand alta...dar una a fost mereu - FLANSA DE LA GALERIA DE ADMISIE era prajita...si acum am schimbat-o de-abia...deci nu am putut s-o testez, sa vad ce poate, cat poate etc...Sper s-o fac la anu'... Dar in cei 3000 km facuti in ultimele 4 luni de cand o am...am prins cu BMW-ul cu pasagera si plin cu bagaje (topcase plin si 2 sidecases la fel) si cu flansa lipita cu pasta de etansare, care tragea aer fals la greu 155 km /h, si nu era "blana", se mai ducea, dar mi-a fost frica, pt pasagera...eram pe drumul spre Sighisoara dinspre Brasov...al meu se simte bine intre 100-130 km/h, chiar si cu pasager...si abia dupa 140-145 km/h se simte ca e fortat, trage mai greu...dar ma rog... Deci ma intreb cat oi prinde singur, fara bagaje si cu flansa noua luata acum... Cat despre cei 180 km/h spusi de mine, a prins un tip din BZ care a avut acelasi model ca al meu...acum 2 ani, mergea paralel cu un Volskwagen Golf GT parca...si cica a prins exact 182... Acum cine crede bine, cine nu sa incerce... A, si sa nu uit...anu trecut am mers cu un prieten pe Vulcanul lui de 400 cmc, care avea in bord maxim 140 km/h, si a prins cu mine in spate maximum...statea acul cuminte la 140...si vitezometrul mergewa OK, il verificase ca si el era curios...deci de la caz la caz si conteaza si cat de bine pusa la punct e motoreta... Cat despre model in general, parerea mea este: Plusuri: + consum mic de benzina, intre 4,3 si 5,5, depinde de mers si de viteza... + suspensii foarte bune (eu vin dupa un chopper) + fiabilitate, raspuns f bun la comenzi + posibilitate de bagaje ff mare + capacitati de enduro destul de OK, depinde de cauciucuri si de rider + pretabil la ture lungi fara probleme, pozitia in sa si saua in sine f. confortabila + pe asfalt se comporta destul de OK pt un enduro-touring, top-speed destul ciclistica OK + posilitate de accesorii aftermarket destul de variata + autonomie destul de mare, rezervor suficent de mare + cric central (f. util) din fabrica + f. usor de reglat suspensia spate + tabloul de bord destul de OK fata de alte modele (destui indicatori) + franele OK, (mergeau totusi 2 discuri pe fata) + pret achizitie SH ff convenabil + ambreiajul f lejer de actionat, si faptul ca are 2 bujii pe cilindru e un mare atu + buna si pt incepoatori, dar nu numai + cutia de viteze destul de precisa. Minusuri: - pretul mare la piese de schimb, unele chiar greu de gasit... - vibratii destul de mari la unele turatii, dar pasagerelor poate le place... - roata de 21 inch pe fata ar fii fost ideala - cam greuta totusi, uneori se simte la enduro, greutatea...depaseste bine la plin 200 kg... - scutul motorului "mergea" mai bine din metal, nu din plastic cum este din fabrica, si cica releul de incarcare ar fii o "buba" cunoscuta alacestui model - plaja de turatii nu ff larga - sistemul de racire, declanseaza destul de repede ventilatorul, nu as putea zice ca e un punct forte - protectie la vant slabuta din "fabrica"...(un parbriz mai inalt de touring face minuni) Poate or mai fi si altele...dar eu pe astea mi le-am amintit. Si sunt valabile la BMW-ul meu care l-am luat in vara cu 62.000 Km...si fff neingrijit si cu multe consumabile originale din fabrica...Asta e, am avut ghinion sa pice acum, si nu amavut bani sa le inlocuiesc pe toate, dar pana la primavara o sa fie gata de drum.... Deci una peste alta...raportul pret-calitate e OK si eu am o honda cb one 400f,are 115 mile si duce acul la capat cu pasager.se mai intampla,unii n-au cum sa inteleaga,si cu toate astea... ce repede as da-o p'un bmw! si diferenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 pui ulei mai gros si se rezolva problema. din pacate, orice ulei ai folosi, suspensia fata ramane moale si se infunda repede. pe de alta parte e o mobra foarte misto, si daca nu ai ghinion ca mine, te poate tine mult si bine bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stircu Postat Decembrie 8, 2009 Share Postat Decembrie 8, 2009 farte tare BMW ul la consum sau la suspensii daca mergi pe asfalt ai sa ai senzatia ca i ar mai trebui un piston lafel ca cel pe care il are PS ca sa faci naveta ai nevoie de o masina (dimineata iti bei cafeaua, seara asculti o muzica ) din pacate, orice ulei ai folosi, suspensia fata ramane moale si se infunda repede.pe de alta parte e o mobra foarte misto, si daca nu ai ghinion ca mine, te poate tine mult si bine bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.