danradu Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Salut , o intrebare cunoste cineva , unde as putea vopsi si eu un bloc motor , si parti componente ale motorului . trebuie sa fie o vopsea termica , sa reziste la temperaturi inalte si sa reziste , nu sa se cojeasca dupa cateva ore de mers . Normal ca operatiunea presupune curatarea vechii vopsele si apoi aplicarea celei noi . este cineva care sa mai lovit de probleme de genul ? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 trebuie tinut cont de faptul ca nu orice vopsea poata fi data pe motor... cea aplicata de producator nu afecteaza racirea motorului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danradu Postat Decembrie 9, 2009 Autor Share Postat Decembrie 9, 2009 posibil dar nu cred , cel mult poate sari ori coroda aliajul , dar nu cred ca poate influenta racirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 Te asigur ca vopsirea "aiurea" cu vopsea a motorului afecteaza racirea motorului. Ca fapt divers ... cate blocuri motor de autoturisme ai vazut vopsite ? de fabrica .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 O data ce racirea se face la interior cu lichid si nu cu aer, nu vad cu ce ar putea afecta vopseaua temperatura motorului ... La masina nu se vede motorul printre carene sau in cazul neakd-urilor tot timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danradu Postat Decembrie 9, 2009 Autor Share Postat Decembrie 9, 2009 (editat) Te asigur ca vopsirea "aiurea" cu vopsea a motorului afecteaza racirea motorului. Ca fapt divers ... cate blocuri motor de autoturisme ai vazut vopsite ? de fabrica .. nu este vorba de vopsit aiurea ori cu vopsea obisnuita , zic de vopsea speciala care sa reziste la temperatura , sa faca priza pe blocul motor , dar intradevar cineva priceput trebuie sa faca treaba asta , altfel iese naspa. exemplu motorului meu , vine din fabrica vopsit si are rol in primul rand estetic si chiar daca motorul s-ar raci cu aer ... nu cred ca ar incomoda , in fond este vrb ce strat fin de vopsea Ps am gasit o persoana care cere 500 Ron , ptr demontat de pe motoreta motorul , vopsit si pus la loc , acum ramane sa ma vad cu el si sa vad ce si cum Editat Decembrie 9, 2009 de danradu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 O data ce racirea se face la interior cu lichid si nu cu aer, nu vad cu ce ar putea afecta vopseaua temperatura motorului ...Ia stai la soare cu o haina lucioasa argintie, si pe urma cu o haina mata neagra. O sa ai ocazia sa observi practic cum influenteaza suprafata transferul termic, daca ai chiulit la scoala.In rest, mai uite-te si tu la niste motoare de motocicleta si o sa observi ca majoritatea au mici aripioare metalice (radiatoare) macar in anumite zone, si ca sunt vopsite in culori inchise si mate. Oare de ce... La masina nu se vede motorul printre careneno comment Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 posibil dar nu cred , cel mult poate sari ori coroda aliajul , dar nu cred ca poate influenta racirea florinelu' are dreptate. cel putin din punct de vedere calitativ fenomenul exista. in unele aparate electronice unde e nevoie de racire cu radiatoare, se poate observa ca radiatoarele din aluminiu sint anodizate in negru. motivul estetic este exclus, devreme ce de multe ori acele radiatoare nu sint expuse. http://ludens.cl/Electron/Thermal.html citez: "Heat sink color If your heat sink will work in the air flow of a fan, the contribution of radiation will be extremely small, compared to the effect of conduction. So, it's best to leave the aluminum bare, as any layer of black paint, with its lower thermal conductivity, will hamper the conduction of heat from aluminum to air more than it may help by increasing radiation. On the other hand, if you bolt your transistors to the back panel of a box, by all means paint that panel flat black! A flat panel dissipates more heat by radiation than by conduction, and here a flat black surface helps a lot! But it helps only if it looks at other objects that are dark, and cooler than the panel, or if it looks at free space. If you place such a black heat sink in the sun, it will absorb heat rather than radiating it, and get very hot! Likewise, placing a black heat sink inside a shiny aluminum box is useless, because its radiated heat will reflect back onto itself. For that reason, paint the inside of aluminum boxes flat black too, so that the electronic parts inside the box can cool themselves by radiation into the aluminum box!" daca vrei sa afli mai multe, intreaba-l pe Gogu de "thermal design" sau "heat sink design". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 9, 2009 Share Postat Decembrie 9, 2009 ...Ca fapt divers ... cate blocuri motor de autoturisme ai vazut vopsite ? de fabrica .. Scuze! Toate blocurile de motoare auto din fonta, se vopsesc! Vopseaua este o protectie anticoroziva, n-are treaba cu racirea, in general racirea este un transfer de caldura facut la nivelul radiatoarului. E bine de stiut ca exista si vopsea cu transfer de caldura ridicat. Culoarea intradevar conteaza. Apoi, aici se pune problema unui motor racit cu aer, asocierea racirii cu apa nu-i potrivita. La motociclete, motoarele sunt compacte, aproape toate includ si cutiile de viteza, sunt confectionate din aliaje de aluminiu, iar suprafata externa asigura racirea fara probleme la 2T. Insa la 4T, uleiul din baie preia cca 10-30% din temperatura pistonului, astfel sunt situatii cand in circuitul pompei de ulei sunt intercalate radiatoare de racire a uleiului. Piesele care sufera incarcari mari de temperatura sunt calota pistonului, apoi camera de ardere si galeria de evacuare aflate ambele in chiulasa. Acestea nu au tangenta cu vopseaua. Carcasele motorului(capacele) pot fii insa protejate(pt aspect), fara probleme de transfer termic. In general sunt slefuite, lustruite, polisate apoi acoperite cu lac pt a oprii procesul de oxidare a aliajului de aluminiu. O alta metoda de protectie(aproape imposibila) fiind eloxarea. Toate lacurile rezista la temperaturi ce ajung catre 200 grade C, insa nu toate lacurile rezista la solventi si uleiuri, nu au aderenta buna pe aluminiu, nu au pelicula suficent de rezistenta sau elasticitate, etc. Astfel lacul indicat este un polimer, compus din lac+ingredint de elasticitate+ingredient reactiv(aluminiu)+intaritor, lac ce se aplica in strat subtire uscat in cuptor in cateva minute. In lipsa lui se poate folosi si lacurile auto, lacuri cu intaritor, accesibile in service-urile auto, etc. Aripioarele cilindrului si chiulasa pot fii vopsite cu lac negru de sobe fara probleme(vopsea ce intruneste aproape toate calitatile)! Totul insa depinde de indemanarea fiecaruia in pregatirea pieselor inaintea lacuirii/vopsirii, pregatirea ramane factorul principal... restul sunt vorbe! Mesaj completat Ia stai la soare cu o haina lucioasa argintie Confuzie, radiatia solara este altceva, ultravioletele sunt absorbite/reflectate(respinse) de culoarea inchisa/deschisa, argintiul reflecta cel mai mult. UV strabat vidul. In rest ai dreptate, negrul mat, al radiatoarelor asigura transferul cel mai bun, o mai buna radiere termica catre un mediu mai rece(aerul din jur), in vid transferul ar fii aproape nul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Corneliu Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Si eu vreau sa vopsesc blocul motor la Honda Steed. Fostul proprietar l-a chinuit cu o vopsea spray, dar si aluminiul a oxidat si arata destul de nasol. Mi-ar place chiar sa-l vopsesc negru si sa las capacele cromate. Credeti ca e nevoie de sablare sau doar curatere temeinica cu smirghel si apoi primer + vopsea? Daca doresc sa aiba culoarea naturala a aluminiului, cu ce substante se poate curata blocul motor sa arate ca nou? Probabil ca va trebui oricum vopsit cu lac special. Multumesc anticipat pentru raspunsul vostru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Si eu vreau sa vopsesc blocul motor la Honda Steed. Fostul proprietar l-a chinuit cu o vopsea spray, dar si aluminiul a oxidat si arata destul de nasol. Mi-ar place chiar sa-l vopsesc negru si sa las capacele cromate. Credeti ca e nevoie de sablare sau doar curatere temeinica cu smirghel si apoi primer + vopsea?Daca doresc sa aiba culoarea naturala a aluminiului, cu ce substante se poate curata blocul motor sa arate ca nou? Probabil ca va trebui oricum vopsit cu lac special. Multumesc anticipat pentru raspunsul vostru. cred ca smirgheluirea ar trebui sa fie suficienta. aluminiul din care sint facute motoarele are din fabrica un strat protector (email, tratament chimic?). daca acel strat s-a stricat (sau a fost stricat) nu prea o sa mai arate bine. poti sa polisezi aluminiul ca sa-l faci oglinda, dar neprotejat trebuie sa ai foarte mare grija cu el, ca se pateaza extrem de usor. daca vrei sa-l lacuiesti iar e problema pt. ca suprafata bine slefuita dauneaza la aderenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Ideea de baza este ca in constructia cel putin a blocurilor motor este de dorit o suprafata cu porozitati pentru a eficientiza racirea zice teoria vreo 5%. O sa caut in cursurile de la faculta si revin cu materialul in cauza. Eu personal am vazut modele auto scumpe (peste 30000 euro) si de firma care nu au blocul motor vopsit. Mesaj completat pana una alta am gasit asta in cartea MOTOCICLETA... batraneasca ce-i drept Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 10, 2009 Share Postat Decembrie 10, 2009 Ideea de baza este ca in constructia cel putin a blocurilor motor este de dorit o suprafata cu porozitati pentru a eficientiza racirea zice teoria vreo 5%. O sa caut in cursurile de la faculta si revin cu materialul in cauza. Eu personal am vazut modele auto scumpe (peste 30000 euro) si de firma care nu au blocul motor vopsit. ete na, da' de-alde Ferrari de ce le-or fi vopsind? ca are si culoarea rolul ei in racire e clar. intrebarea e care e aportul cantitativ, nu calitativ. motorul meu, de exemplu, care are racire aer/ulei are peste aluminiu un strat protector, email sau ce-o fi. suprafata e lucioasa, deloc poroasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Corneliu Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 Blocul meu motor arata destul de inestetic, mai ales pentru un chopper, ar trebui sa fac ceva in acest sens. E clar ca emailul din fabrica s-a dus de-a lungul timpului din diverse cauze (are 15 ani), asa ca singura solutie pe care o vad este revopsirea blocului motor cu o culoare argintie, care sa aminteasca de culoarea originala. Stie cineva un atelier care se poate ocupa de asa ceva, ma refer la demontare, pregatire, vopsire si remontare. Vopseaua trebuie sa fie una termorezistenta si aici e marea mea problema .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 incercati swaintech: http://www.swaintech.com/store.asp?pid=10972 vopseaua se numeste bbe. mie mi-a scazut temperatura la aprilia cu 15 grade, de la 85 la 70, la drum lung, in oras nu ma intereseaza. trebuie sa mai spun ca mi-am acoperit si pistoanele si chiulasele in interior plus cuzinetii si evacuarea deci numai din bbe nu stiu cu cat exact, banuiesc undeva la 4, poate 5 grade maxim. este rezistenta, am mers pe ploaie torentiala 120 de km si nu s-a desprins si nici prea scumpa nu e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 incercati swaintech: http://www.swaintech.com/store.asp?pid=10972 vopseaua se numeste bbe. mie mi-a scazut temperatura la aprilia cu 15 grade, de la 85 la 70, la drum lung, in oras nu ma intereseaza. trebuie sa mai spun ca mi-am acoperit si pistoanele si chiulasele in interior plus cuzinetii si evacuarea deci numai din bbe nu stiu cu cat exact, banuiesc undeva la 4, poate 5 grade maxim. este rezistenta, am mers pe ploaie torentiala 120 de km si nu s-a desprins si nici prea scumpa nu e. Unde i-ai gasit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 . mie mi-a scazut temperatura la aprilia cu 15 grade, de la 85 la 70, la drum lung, in oras nu ma intereseaza. ma gandeam ca daca scoteai termostatul tot acolo ajungeai.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 (editat) eu am vazut spray de motor (rezistent pana la 650 de grade) in Hornbach sau Baumax (a trecut o luna de atunci...) costa 25 lei e specificat pe el ca e pt motoare si ca rezista la caldura mare "specialistul" din magazin mi-a zis ca multi cumpara sa vopseasca burlanele de la soba (argintiu) si eu sunt tare curios daca iese la spray... Editat Decembrie 12, 2009 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 Unde i-ai gasit? intra pe swaintech.com si o sa vezi acolo. lucreaza si cu romania. ma gandeam ca daca scoteai termostatul tot acolo ajungeai.... nu reducerea temperaturii m-a interesat pe mine ci cativa caluti in plus si ceva fiabilitate. reducerea temperaturii a fost asa, doar un bonus. iar de termostat nu ajungeam acolo decat la drumuri scurte, cand nu se incalzea eficient oricum. la drum lung oricum e deschis ca se incalzeste apa. 70 de grade apa inseamna ~90 la motor, numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 Cum se aplica acest tratament ? Pe site nu se explica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daredan Postat Decembrie 12, 2009 Share Postat Decembrie 12, 2009 am vazut saptamana asta la Augsburg Militari (pe autostrada spre Pitesti) vopsea pentru motor rezistenta la temperaturi inalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 11, 2010 Share Postat Ianuarie 11, 2010 Cum se aplica acest tratament ? Pe site nu se explica . il aplica ei. poti sa le dai un mail cu intrebari, mie mi-au raspuns in 8 zile. dupa ce le-am trimis rahaturile si pana la intoarcere cu totul a durat 18 zile. 12 lucratoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Ianuarie 11, 2010 Share Postat Ianuarie 11, 2010 (editat) incercati swaintech: http://www.swaintech.com/store.asp?pid=10972 vopseaua se numeste bbe. mie mi-a scazut temperatura la aprilia cu 15 grade, de la 85 la 70, la drum lung, in oras nu ma intereseaza. trebuie sa mai spun ca mi-am acoperit si pistoanele si chiulasele in interior plus cuzinetii si evacuarea deci numai din bbe nu stiu cu cat exact, banuiesc undeva la 4, poate 5 grade maxim. este rezistenta, am mers pe ploaie torentiala 120 de km si nu s-a desprins si nici prea scumpa nu e. ...dacă îmi explică cineva de ce să mă bucur atunci când temperaturaa de regim este 70.... ....apropo, temperatura arătată la bord... senzorul de temperatură este în bloc...NU în radiator... PS. vopsirea blocului ține, în principal, de estetică, mai puțin de protecția aluminiului. Âşi mai puțin de rata transferului termic (vezi motorul de CB 750 din "pozuța" de alături; răcire aer+ulei) Editat Ianuarie 11, 2010 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 13, 2010 Share Postat Ianuarie 13, 2010 ...dacă îmi explică cineva de ce să mă bucur atunci când temperaturaa de regim este 70.... ....apropo, temperatura arătată la bord... senzorul de temperatură este în bloc...NU în radiator... PS. vopsirea blocului ține, în principal, de estetică, mai puțin de protecția aluminiului. Âşi mai puțin de rata transferului termic (vezi motorul de CB 750 din "pozuța" de alături; răcire aer+ulei) la aprilia mea e in radiator... ma rog, la 2 cm de el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Ianuarie 13, 2010 Share Postat Ianuarie 13, 2010 la aprilia mea e in radiator... ma rog, la 2 cm de el... ...bagi mâna-n foc că nu e termocupla electroventilatorului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.