Sari la conținut

SuperTenere 2010


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 746
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_
Nu o fi mai bun ST 850-ul lui Cristi-Mic, eventual cu adaosuri marca Touratech?

 

Exista S10 si cu motor de TDM900 cu tot cu injectie. Pacat ca nu a putut importa si ABS-ul. Este facut de un individ fie din Benelux fie din ceva tara nordica. Nu mai stiu.

Ce vreau sa zic este doar ca aceste comparatii chiar nu isi au rostul.

E ca si cum as zice ca ce imi trebuie ultimul C sau E cand si-asa am Cobra si functioneaza.

Cred ca unui om care isi permite lejer C sau E, chiar e ironic/jignitor sa ii spui asa ceva.

Daca nu ne-o permitem noi, nu inseamna ca nu sunt imens de multi care si-o permit lejer si ca nu este o evolutie totala si fireasca.

Prin natura noastra suntem consumatori si lacomi/doritori de mai mult/mai bine. Majoritatea macar. Tot din categoria caracteristicilor ce declanseaza costuri - unii chiar usor vanitosi sau macar orgoliosi.

E ceva rau in asta?

Sincer, eu prefer si un tanc super electronizat pentru soselele lumii civilizate langa un catar super simplu si fiabil. Ma lovesc zilnic de chestia asta cand cobor dintr-un Vw 94 de la lucru si urc intr-un Vw 2008 al unei cunostiinte. Sa fim seriosi. Nu exista termeni de comparatie.

 

Sa nu va mire schimbarea mea de atitudine. Sunt in continuare un pic sictirit ca nu este ceea ce credeam. Dar vreti sa va zic ceva?

Acum mai bine de o luna a postat cineva un link catre un chestionar adresat fanilor acestei motociclete (cred ca @Glad1ator). Era pe site-ul Yamaha, daca nu ma insel.

Am intrat de atunci la idei cand am vazut ca fiecare intrebare ma trimitea spre notiuni precum motor imens, plin de gizmo-uri electronice, comportament rutier 98%, etc.

Ceva de genul :

* Ce frane ati vrea sa aiba - trilulilu a, trilulilu b, c-abs.

* Credeti ca este un plus un sistem de control al stabilitatii? ....

* Vi se pare oportuna introducerea unui sistem de selectare a hartilor de rulare? :D

Genul acesta de chestionar.

 

Trebuia sa imi fi dat seama de atunci ca acesta va fi rezultatul. Nu m-as mai fi agitat aiurea ca un Pepsi. In sinea mea poate am realizat ca asa va fi, dar am tot sperat sa nu.

Cum spuneam ... apar doar calitatile stradale ale acestei motociclete.

M-am impacat de`azi-dimineata cu ideea ca nu e decat un adventure wanna be foarte tare si cu sanse foarte serioase la o parte mare din piata.

 

Ei lasa ca pentru R100GS exista vreo 50 (daca nu mai multe) produse pe Touratwat. Iar daca si R100GS avea nevoie de chestii in plus ...

Touratwat ... :o

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai era logic ca va fi un soi de 1200 gs iar roata de 19" pe fata spunea totul din start. Eu ma gandeam totusi la ceva mai suplu, mai usor si sa arate cel putin la fel de bine ca Tenereul.

Treaba e ca au iesit 260 de kile ce n-au treaba cu ce facea vechiul supertenere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Pai era logic ca va fi un soi de 1200 gs iar roata de 19" pe fata spunea totul din start. Eu ma gandeam totusi la ceva mai suplu, mai usor si sa arate cel putin la fel de bine ca Tenereul.

Treaba e ca au iesit 260 de kile ce n-au treaba cu ce facea vechiul supertenere...

 

Pai 260 este, din cate inteleg eu, acest model de serie limitata, ce are atasate toate accesoriile. Adica tot pe acolo pe unde e si Adv-ul echipat.

Acuma, daca, prin 2011 cineva il cumpara fara aceste accesorii, transformandu-l in, sa zicem, un concurent pentru 1200 Gs-ul simplu eu cred ca nu e greu sa iti dai seama pe unde e Gs-ul simplu. Motor care, din pmdv, are ceva lipsuri fata de Adv.

 

XTZ-ul de 750 a fost si el o bestie la vremea lui. A fost adventure wanna be -ul vremilor ei, cand mapamondul era 3/4 o lume a treia si cand cine chiar vroia sa colinde isi lua, in cel mai bizar si greoi caz, R80Gs-ul ala spartan cu far rotund care era prosteste de simplu.

Pe vremea aceea lumea mergea cu monocilindre racite cu aer si simple pana si pentru Pacala.

XTZ-ul a fost promovat prin victoriile unor sinucigasi in Paris-Dakar. Sinucigasi care aveau pe mana oricum mobre mai usoare si mai puternice decat ce se vindea in magazine. Si lumea l-a cumparat atunci exact pentru ce zicea americanul de pe advrider ca se cumpara un adventure mare - iti dadea impresia ca esti cel mai tare, ca esti primul care treci pe acolo, ca esti calare pe o mobra ce castiga Dakar-ul, etc, cand de fapt tu stateai 90 % din timp pe sosele cu ea.

 

Prin anii 90 o mare parte din mapamond s-a civilizat si chiar nu iti mai renta sa iti rupi c.. pe un mono de 600 cand tara in care mergeai fie isi asfaltase bine multe strazi sau cand drumul pana in Enduristan si inapoi (75% din total) il faceai pe sosele.

Daca nu sosele macar macadam drept.

Asa ca, usor-usor s-a schimbat si mentalitatea si muschiul, obisnuindu-se cu bestiile de 200 kg+.

Concluzionand - 750-ul este usoara dupa standardele de azi, dar atunci era o balabusta. Parerea mea.

Daca as fi carcotas, as zice ca inca este si azi. Nu vreau sa ma gandesc cum o fi sa te apuce voodoo serios si sa crezi ca poti baga off-road turistic sustinut cu ea. Oriunde prin Romania, Ucraina sau tari de pe aici de prin zona unde mai poti sa bagi serios prin munti. Nu vorbesc de namoale si mlastini preistorice de prin Rusia...

Ma intreb:

Ce rost ar fi avut un concurent pentru F800Gs? Mie chiar nu mi se pare un best-seller motocicleta asta. Chiar daca imi face cu ochiul pentru on/off turistic (80-20) nu o consider decat un model de nisa.

Asa ca nu mai bine faci un adventure wanna be, super plin de inovatii electronice ideale pentru sosele (foarte important), solid, mai ieftin si mai fiabil ca Bmw-ul?

Hmm?? Cred ca se va vinde mai mult si mai bine decat 800Gs-ul.

 

Cum ar fi sa scoata si la Tenere ceva de nisa daca tot au facut-o cu Fazerul de 800? Ar fi prea tare, dar cred ca deja bat campii (fiindca Fazerul de 800 inclin sa cred ca nu are nici o concurenta la 4 in linie).

Mesaj completat

Daca as fi carcotas, as zice ca inca este si azi. Nu vreau sa ma gandesc cum o fi sa te apuce voodoo serios si sa crezi ca poti baga off-road turistic sustinut cu ea. Oriunde prin Romania, Ucraina sau tari de pe aici de prin zona unde mai poti sa bagi serios prin munti. Nu vorbesc de namoale si mlastini preistorice de prin Rusia...

Edit-ul pi.m. :

 

Si cand zic off-road serios nu ma refer la mers cu 20 la ora 500 de km. Ci mers macar 30 km/h. Hai 40. Vreau sa vad si eu cine tine un ritm sustinut cu animale din astea. Si le aduce intregi acasa. Aaa, ca mergi asa copacel-copacel, e una. Dar nu e mers in teren. Sau nu e o moto de teren.

Mesaj completat

Poate am ajuns noi sa credem ca poti face off-road cu ST si pentru faptul ca dai 1500-2000 de euro pe una.

Bani de bere pentru un vestic. Asa ca normal ca te dore undeva si dai cu ea de pamant.

Mesaj completat

Poate conform aceleiasi logici o sa apara un american (sau un roman, fiindca am vazut din astia si pe forum), o sa ia ST-ul si o sa plece cu ea la Erzeberg. O sa o faca prastie, dar, frate, e adventure si uite, poate...

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e grea dupa toate standardele, d-aia speram ca asta sa fie sub 200 de kile, dar na... cu monstrul ala de motor (e aproape dublu), bascula cu cardan si vorba ta, cadrul ala nesimtit din otel... plus toate sistemele alea de frana si control al tractiunii(ABS, ESP, toate conductele si firele), normal ca trag la cantar. Yamaha a zis clar ca vrea sa bata 1200 GS-ul si sunt sigur ca poate la fel de bine sa faca tot ce face si asta... insa cand o dai cu muntele si desertul, te gandesti si la ce poate LC8-ul...

Asta e, noi vrem o mobra care sa le faca pe toate. Chestia e ca vechiul super tenere le face, dar le face prost ori mediocru.

Totusi, zici ca asta e "trendul", insa, sunt sigur ca daca pe LC8 scria Yamaha, Honda sau chiar BMW, altfel ar fi stat lucrurile.

Ma gandesc ca avand pistoanele alea nesimtite ca de monocilindru, o sa aiba un cuplu nesimtit (nu ala de pa foaie) si la drum lung rar cand o sa schimbi din ultima treapta. E un tourer de drumuri proaste, insa protectia la vant in zona superioara lasa de dorit. Nustiu, incerc sa-mi placa, dar nu-s atat de entuziast ca tine (tot 990 adventure R ramane tinta mea momentan :o)

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu ca si altii (se stiu ei) carora ne place sa bagam "vacile " in noroi sunt un pic dezamagit

Eu chiar ma gandeam ca poate imi iau ST, desi am rotile de la 1200gs in garaj. Asteptam sa vad ce iese. Aveam dubii. Nu mai am.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citez dintr-un mail, din grupul -Yahoo-xtz750group-

 

" Just had an email through from the big cheese at Yamaha UK and he

confirms UK retail price is £13,499.

 

He wants to know the general feeling within the 's10 community' to the

new model, from reading the posts so far i get the feeling people are a

little indifferent? .... its not what we wanted but could have been worse?

 

Jenna

Raidxtreme(UK) Ltd "

 

spune tot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Nustiu, incerc sa-mi placa, dar nu-s atat de entuziast ca tine (tot 990 adventure R ramane tinta mea momentan :o)

 

Daca intri pe topicul posesorilor de 950/990 nu o sa iti vina sa crezi ce citesti. Distractia (usurarea motocicletei) vine cu un cost. Eu m-am cam obisnuit cu o motocicleta care se opreste cand vreau eu, nu cand vrea ea. Pentru mine ar fi de neimaginat sa bag mii de euro bune si dupa aceea sa cheltui non stop sute de euro pentru tot felul de minuni prost gandite din fabrica. La o motocicleta din 2000+.

 

Iti aduci aminte topicurile despre rivalitatea GS - 950/990?

Ai vazut la ce concluzie a ajuns toata lumea in cele din urma. Si-au dat mana intru prietenia dintre mere si pere. Una e sport si fun alta e lux si relaxare.

Noi am fi vrut ca Yamaha sa fie sport si fun. Ei au vrut sa concureze la lux si relaxare. Probabil ca au comparat vanzarile Ktm vs. Bmw si toate implicatiile strategiei lor si au realizat ca asa e mai bine. Si poate ca aveau multe solutii tehnice pe care puteau sa le arunce direct intr-un adventure de lux (americanii zic ca transmisia cardanica seamana bine cu cea de pe FJR), decat sa o ia de la capat cu cercetarea pentru comportament sportiv. Si poate ca si-au dat seama ca o mobra sportiva nu are cum sa aiba robustetea monstrului asta.

 

Gandindu-ma la mai toate forumurile pe care intru cred ca Gs/Adv are cifre de vanzare mult mai bune decat 950.

Entuziast? Nu as putea spune. Cam tot ce am scris a fost la rece. Daca am scris mult este fiindca sunt oltean la origine.

Revenind la entuziasmul meu, as putea sa il descriu mai degraba ca pe o satisfactie minima a faptului ca, macar in clasa asta in care au intrat, o sa aiba un cuvant de spus.

 

Nu ne ramane decat sa ne lasam loviti de un postalion cu bani si sa ne luam atat 800GS / 990-ul, cat si Adv/ST-ul. Fiindca se pare ca, pe zi ce trece, devin 2 clase distincte.

 

Concluzionand?

- Pentru puristii ST, aceasta motocicleta este o dezamagire. Super Tenerele nu a fost ea o motocicleta 100% "Dakar ready" nici inainte, dar vreo 85% era. Noi visam la perpetuarea spiritului sportiv si continuarea legendei. Nu a fost sa fie. Asta este. Pacat. Din puctul nostru de vedere.

- Pentru motociclistii pasionati de ture lungi pe sosea (inclusiv de calitate indoielnica; poate si macadam neted), in confort si siguranta, inconjurati de o aura de aventura (suficient de multi, ma gandesc) este ideala. Mai ales daca va bate Bmw la robustete, fiabilitate, confort si gizmo-uri.

In cazul asta felicitari Yamaha ca va avea un cuvant de spus impotriva unei motociclete care deja acapara serios.

 

Sunt curios un singur lucru. Cum se vor comporta cardanul si suspensiile. Acesta este singurul lucru la care ma gandesc ca la un calcai al lui Ahile la motocicleta asta impotriva concurentei sale.

Mesaj completat

Citez dintr-un mail, din grupul -Yahoo-xtz750group-

" Just had an email through from the big cheese at Yamaha UK and he confirms UK retail price is £13,499.

He wants to know the general feeling within the 's10 community' to the new model, from reading the posts so far i get the feeling people are a

little indifferent? .... its not what we wanted but could have been worse?

Jenna

Raidxtreme(UK) Ltd "

 

Pai de obicei, din ce am observat eu pe net, la modul profan, cifrele astea sunt cam la fel peste tot. Adica in America in USD, Europa in Euro si la englezi in GBP.

ST-ul 2010 este un full option editie limitata. Probabil la anul va fi mult mai ieftina.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns la mailul anterior: hai mai asta ca e interesant, nu mai bag citate ...poate mai supar pe cineva......

 

"" If the big cheese at Yamaha is asking you what the community thinks please tell him accurately. Maybe make up a poll.

I don't think we are indifferent.

I think we are VERY disappointed. And shocked at the price.

My take on the posts, and certainly my own view, is that we did not want GS1200/Multistrada clone (see the new Bike magazine, just out)

If anything we wanted an F800GS clone (Imitation is the sincerest form of flattery)

We wanted a modern S10 with maybe a bit more power, bit more cruising ability and definitely not heavier.

We did not particularly want a Euro-Trailie, we wanted a bike that could walk the walk, not talk the talk.

Please quote me: say that grumpy old bastid Peter Watts wanted a bladdy XTDM900 not an XTGS1200.

 

No, I am definitely very disappointed. Perhaps betrayed. They don't understand us. Let the wallets do the talking.

 

How many orders do they have so far? ""

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Raspuns la mailul anterior: hai mai asta ca e interesant, nu mai bag citate ...poate mai supar pe cineva......

 

"" If the big cheese at Yamaha is asking you what the community thinks please tell him accurately. Maybe make up a poll.

I don't think we are indifferent.

I think we are VERY disappointed. And shocked at the price.

My take on the posts, and certainly my own view, is that we did not want GS1200/Multistrada clone (see the new Bike magazine, just out)

If anything we wanted an F800GS clone (Imitation is the sincerest form of flattery)

We wanted a modern S10 with maybe a bit more power, bit more cruising ability and definitely not heavier.

We did not particularly want a Euro-Trailie, we wanted a bike that could walk the walk, not talk the talk.

Please quote me: say that grumpy old bastid Peter Watts wanted a bladdy XTDM900 not an XTGS1200.

 

No, I am definitely very disappointed. Perhaps betrayed. They don't understand us. Let the wallets do the talking.

 

How many orders do they have so far? ""

 

Pai exact ce ziceam Z. Pentru o mana de freaksi, maniaci cu mitul Tenere ca noi, e trist frate. Existenta si pasiunea noastra sunt barometrul ingeniozitatii inginerilor Yamaha si a capacitatii lor de a fabrica fiare inzestrate cu povesti. Acum, din pacate, o mana de pasionati a ceea ce a fost candva de vis nu trebuie sa fie intotdeauna creatoare de noi tendinte. Noile tendinte le da piata. Si piata a zis strada. Ata ete.

Pentru Yamaha ca firma eu zic ca e un pas inainte si se va vinde bine.

Auzi, stii care e faza tare ?

Ca fanii Honda au fost primii tristi, atunci cand li s-a comunicat ca RD07-le (a, parca) il mai lasa in productie pana se obisnuiesc cu socul ca Varadero va fi noua Africa Twin :o :D .

Na, sa nu zica lumea ca ma iau numai de Bmw :) .

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios un singur lucru. Cum se vor comporta cardanul si suspensiile. Acesta este singurul lucru la care ma gandesc ca la un calcai al lui Ahile la motocicleta asta impotriva concurentei sale.

Am avut XZ550S. Cardanul era simplu, la fel ca asta... singura "problema" cu el a fost ca s-a tocit protectia (burduful) de la iesirea din cutie, atingea crucea de el. In rest, nu pot face o comparatie cu paraleverul BMW-ului, dar ciclistica la motocicleta aia la nivel de anii 80 era superba. Touringul perfect. Lua singura curbele. XTZ750 e varza la capitolul asta, fata de XZ550. Ma dadeam mult mai tare atunci si cel mai rau m-am speriat cand i-am dat o goarna pe Victoriei si apoi pe frana cu frana de motor d-aia grava, a caraiat cardanul ca toti dracii. Am crezut ca l-am rupt, dar avea un fel de protectie precum e "ambreiajul" la bormasinile cu acumulatori sau la cheia dinamometrica.

Daca XT1200Z are macar spatele cum il avea XZ550-ul, eu zic ca e foarte reusit la capitolul asta :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca nu mi se pare atat de scump, asta desi dai mai multi bani pe el decat pe un GS clasic chel.

 

Cica ar umbla vorba prin targ ca acel 261 KG ar fi cu toate prostiile pe ea, gen crashuri, genti, suporti de bagaje. Tare curios sunt de primele teste.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul este relativ OK. Macar cricul central sa intre in banii astia, pt ca sper ca minunile electronice sa fie toate incluse. Ca pozitionare functie de dotari si valente, este undeva intre GS si ADV. Testele si parerile primilor propietari sant interesante. Greutatea in sine nu mi se pare o problema, daca centrul de greutate este jos si nu o simti in mers. Mai greu cu ridicatul de jos.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ridicatul de jos, dar mai ales din stanga. Sincer sa fiu, cred ca la fiecare cazatura pe stanga tre' sa versi niste bani la Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica ar umbla vorba prin targ ca acel 261 KG ar fi cu toate prostiile pe ea, gen crashuri, genti, suporti de bagaje. Tare curios sunt de primele teste.
Rezervarile pentru prima editie Super Tenere vor incepe in martie 2010, motocicleta facandu-si debutul pe piata europeana ca o editie speciala de un an, ce va avea in standard un pachet de dotari adventure: genti laterale din aluminiu, protectie pentru far, scut motor din aluminiu si un autocolant special.

E clar, autocolantu' ala atarna mult la cantar :o

Ce e insiruit acolo nu cred sa depaseasca 10-15 kile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ridicatul de jos, dar mai ales din stanga. Sincer sa fiu, cred ca la fiecare cazatura pe stanga tre' sa versi niste bani la Yamaha.

 

Poate se ofera si asistenta cu elicopterul de banii astia :o

 

E clar, autocolantu' ala atarna mult la cantar :D

Ce e insiruit acolo nu cred sa depaseasca 10-15 kile...

 

Nici ABS-ul nu vine standard la BMW.

 

Pretul este relativ OK. Macar cricul central sa intre in banii astia, pt ca sper ca minunile electronice sa fie toate incluse. Ca pozitionare functie de dotari si valente, este undeva intre GS si ADV. Testele si parerile primilor propietari sant interesante. Greutatea in sine nu mi se pare o problema, daca centrul de greutate este jos si nu o simti in mers. Mai greu cu ridicatul de jos.

 

2560.jpg

 

intra si cricul central. practic intra tot ce se vede in fotografii, exceptand-o pe cea de mai jos care prezita absolut toate accesoriile.

 

4011.jpg

 

Astept cu maxim interes primele testride-uri.

Editat de paul_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prost au mai gandit japanese astia "o motocicleta care face inconjurul lumii" pe toate tipurile de teren... Filtrul ala de ulei e chiar in calea pietrelor care nu se vor sfii deloc sa il gaureasca, si in acelasi timp galeria aia expusa pe toata partea dreapta care inevitabil va trebui schimbata dupa doua trei iesiri off mai serioase! Scutul ala de plastic e mai meschin decat al V-strom-ului de 1000 ...

 

 

 

Nu mai imi place, deloc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie un scut serios sa protejeze zona... insa sunt sigur ca "touratecharii" nu vor intarzia sa "rezolve" problema. Fie vorba intre noi, daca te-ai gandit sa faci off-road serios cu matahala asta, ai gresit din start... si nu din cauza galeriilor si a filtrului de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am galeriile tot acolo si n-am avut vreodata probleme. Dar da, filtrul ala e pus aiurea, ca la 'Stroame, de altfel.

 

Cred ca s-au chinuit mult pana sa faca toba atat de urata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am galeriile tot acolo si n-am avut vreodata probleme. Dar da, filtrul ala e pus aiurea, ca la 'Stroame, de altfel.

 

Cred ca s-au chinuit mult pana sa faca toba atat de urata.

:o

"prostii" dracu' astia de la Yamaha, cand te gandesti ca tot ei au fost primii care au pus motor 4T pe motorete, 2 cilindrii, exup... numai "bazaconii" au in cap :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]Yamaha, cand te gandesti ca tot ei au fost primii care au pus motor 4T pe motorete[...]

Really?Aveam vaga impresie ca Honda a pus deja in 1951 4 stroke pe bicicletele sale. Ma rog, ce nu se vinde peste 150.000 nu se pune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...