Sari la conținut

Dakar 2010 ...


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 101
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

daca vreti sa vedeti cat de distractiv poate fi rally raidul, dar dintr=io alta perspectiva, ascultati maine in timpul cursei radio maray http://radiotime.com/WebTuner.aspx?StationId=9651&

l-au descoperit baietii de pe advrider. Chilienii comenteaza Dakarul ca la fotbal; eu nu inteleg nici o boaba de spaniola, dar m-am distrat tare - oamenii aia traiesc la maxim. Recomand momentul in care ajunge Chaleco Lopez in CP-uri sau in sosire :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dakar

 

Buenos Aires (Argentina) – Antofagasta (Chile) – Buenos Aires (Argentina)

 

1-17 ianuarie 2010

 

 

 

 

 

Martin Freinademetz este în primii 40 de supraviețuitori ai Atacamei

 

 

 

După Âşase zile în Chile, caravana Dakar-ului revine pe 13 ianuarie în Argentina, iar printre cei 93 de supraviețuitori ai deÂşertului Atacama se află Âşi Martin Freinademetz. Fosta vedetă a snowboardului mondial Âşi organizatorul celui mai dificil raliu hard enduro al lumii, Red Bull Romaniacs a trecut cu bine peste cei aproape 2000 de km din cel mai arid deÂşert al lumii Âşi se află pe locul 39 în clasamentul general.

 

 

 

Cea de 32-a ediție a Dakar-ului a debutat pe 1 ianuarie în Buenos Aires Âşi după trei probe speciale în Argentina a trecut Anzi ajungând în Chile. Aici s-a concurat în cinci probe speciale în care deÂşertul Atacama a făcut ca această parte să fie cea mai dificilă din raliu. Pentru Martin, Atacama a reprezentat o locație nouă în care a fost nevoit să ruleze - cu o motocicletă care cântăreÂşte cu rezervoarele pline aproximativ 200 de kg - pe dune foarte înalte care pentru alți rideri aminteau de cele din Mali (Sahara-Africa). Austriacul, care rulează în Dakar pe un KTM 690 Rally, nu a mai mers în deÂşert de la ediția din 2007 a raliului Âşi dunele înalte din etapa a 9-a nu l-au iertat.

 

Martin Freinademetz: „La cinci km după startul etapei Copiapo-La Serena concentrat asupra road book-ului am căzut foarte rău la coborârea unei dune Âşi norocul meu a fost că în acea zonă erau mulți spectatori. Ei i-au avertizat pe ceilalți concurenți că mă aflu la baza dunei Âşi m-au ajutat să scot motocicleta. Din păcate, m-am ales cu nasul Âşi cu armura sparte Âşi am pierdut foarte mult timp terminând etapa doar pe locul 50. În ultima zi petrecută în Chile, când am mers din La Serena în capitala Santiago, am încercat să fiu prudent pentru că am încă dureri musculare în urma căzături din dune. Drumurile sinuase în zonă deluroasă mi-au permis să îmi conserv locul în clasamentul general, unde am ca obiectiv clasarea în primii 40.”

 

Austriacul, care de peste Âşase ani cutreieră Carpații pentru ai „chinui” în cadrul Red Bull Romaniacs pe cei mai buni piloți de enduro Âşi trial din lume, concurează în Dakar 2010 cu licență din partea Federației Române de Motociclism.

 

 

 

Pe 13 ianuarie, Dakar-ul revine în Argentina, caravana urmând să traverseze Anzi prin Pasul Libertadores aflat la o altitudine de 3.500m. Trecând prin acest pas concurenții Âşi echipele de asistență vor vedea Aconcagua (6.962 m), cel mai înalt vârf din cele două Americi. Etapa Santiago de Chile – San Juan (Argentina) măsoară 434 km din care 220 de km sunt reprezentați de proba specială. La începutul acestei probe concurenții se vor afla la o altitudine de aproximativ 3000 de metri, urmând să ajungă în bivuacul de la San Juan care este situat la aproximativ 800 de metri altitudine.

 

 

 

Cea de a 32-a ediție a Dakar-ului se încheie pe 17 ianuarie în Buenos Aires, iar actualul lider al clasei moto este triplul câÂştigător de la Red Bull Romaniacs, Cyril Despres.

 

 

.

post-34-1263385010_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vreti sa vedeti cat de distractiv poate fi rally raidul, dar dintr=io alta perspectiva, ascultati maine in timpul cursei radio maray http://radiotime.com/WebTuner.aspx?StationId=9651&

l-au descoperit baietii de pe advrider. Chilienii comenteaza Dakarul ca la fotbal; eu nu inteleg nici o boaba de spaniola, dar m-am distrat tare - oamenii aia traiesc la maxim. Recomand momentul in care ajunge Chaleco Lopez in CP-uri sau in sosire :wacko:

 

ilie dobre era cel mai bun

dar aici era afectat de ceva...sau defect...

Mesaj completat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vreti sa vedeti cat de distractiv poate fi rally raidul, dar dintr=io alta perspectiva, ascultati maine in timpul cursei radio maray http://radiotime.com/WebTuner.aspx?StationId=9651&

l-au descoperit baietii de pe advrider. Chilienii comenteaza Dakarul ca la fotbal; eu nu inteleg nici o boaba de spaniola, dar m-am distrat tare - oamenii aia traiesc la maxim. Recomand momentul in care ajunge Chaleco Lopez in CP-uri sau in sosire :wacko:

 

uite ca daca tot sunt la munca am zis sa ascult radio:

programul cursei nu il stiu asa ca am ascultat prostiile intai de toate; nu pot da inainte la radio

ceea ce am inteles este ca zilele astea sunt alegeri prezidentiale in chile, DAR se vorbeste mult mai mult de dakar decat de alegeri si se pune accentul pe faptul ca "dakarul ne arata lumii".

 

as putea spune ca, acum cel putin, este o discutie placuta, si frumos e ca accentul e pe moto

 

dar nu sunt obisnuit cu acecntul si e greu greu :D

 

 

daca aflu ceva in direct postez :lol:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si KTM sunt cam in aceeasi postura. La anul trebuie sa vina c-o motocicleta noua, de 450.

 

Delicat. Nu stiu ce o sa faca. Actualul ktm 450 de enduro nu se poate bate cu 450-ul de la Yamaha la "tavaleala".

O ipoteza interesanta pe advrider - kit-uri de 450 pentru actualele 690-uri!!! Cu toate ca eu cred ca e prea mic motorul pentru monstrul ala

 

 

Mesaj completat

_____________________________________________________________________

 

Verhoeven a castigat etapa de azi!!!!!! bravo lui. Merita!!!

 

Coma a gresit drumul chiar la inceputul etapei si i-a mai tras si pe cativa dupa el (Fretigne, Rodrigues, Faria)

Mesaj completat

_____________________________________________________________________________

 

fantoma lui Geoana a lovit si la Dakar :wacko: Verhoeven s-a culcat pe primul loc si s-a trezit pe 3

 

07:25 - Bike 8 - Verhoeven loses his victory during the night…

 

The winner of the 11th special yesterday, Dutchman Frans Verhoeven (BMW) received a nasty surprise late last night, when the race stewards gave time credits to the riders who opened the road and were tricked into heading in the wrong direction after 13 km due to incorrect markings set up by an Argentine policeman. As a result, victory for the 11th special was awarded to Spaniard Marc Coma (KTM), 5’13 ahead of Frenchman David FrĂŠtignĂŠ (Yamaha) and 5’37 in front of Frans Verhoeven. However, it is especially in the general standings that these changes have significant consequences, because although Despres is still way out in front, he now has a lead of 1.20:54 over… “Chaleco” Lopez (Aprilia)! Following the corrections to the standings, the Chilean now has exactly the same time as the Pal Anders Ullevalseter (KTM)! Having gone to bed as runner-up to Despres, 7’01 ahead of “Chaleco”, the Norwegian woke up this morning in joint second place…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul chinezesc de la BMW-ul lui Verhoeven a crapat azi :banana:

Imi pare rau pentru olandez.

 

Martin e inca pe ultima bucata din speciala. Ceva se intampla acolo; f multi rideri sunt inca pe traseu. Sper sa nu fie nimic grav ca e foarte aproape de finish.

Martin in actiune

Mesaj completat

___________________________________

 

Martin a terminat si ieri si e pe un bun loc 39. Mai are 2 zile si probabil va obtine cea mai buna performanta romaneasca la Dakar; Mani a terminat pe 46 in 2007. Sper sa se asfalteze mult in 2010 :cheers: , sa fie bani la Vectra pentru o noua participare solida la anu.

post-1160-1263500421_thumb.jpg

post-1160-1263500566_thumb.jpg

post-1160-1263500588_thumb.jpg

post-1160-1263500617_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo Cyril.

Sa vedem la anul ce-o mai face ktm. Nici moto si nici bicla de 450 n-o sa tina la rally. Yamaha e mai solida iar Aprilia mai puternica. Si nu-i vad pe criza asta sa scoata un motor in V de 450...Las sa mai vina si altii...Oricum vacile de 690 erau foarte frumoase...

Editat de univet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Românul" a ieșit pe 39 ... cu aproape 16 ore în plus față de timpul învingătorului.

 

ideea e că a iesit. bravo lui. si cred că... îsi merita titulatura de roman faca ghilimele....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo Martin.

Bravo Cyril. Imi pare rau pentru Coma, dar asta ei :cheers:, cei mai bun inving. Cat despre KTM, erau dubii, dar nu chiar asa de mari. Ca si multi altii sunt foarte curios ce o sa se petreaca la anu, cand aceasta scadere de cilindree a adus multi pretendenti la tron, cand se pare sa Dakarul se va intoarce in Africa. Yamaha e rezistenta, Aprilia e puternica dar e italianca, iar restu (inclusiv) ktm nu au ceva destinat clar RR. Toate motoarele de 450 sunt motoare de enduro cu rezervoare marite, bune etapelor tehnice si nu celor de viteza cum sunt in general in Dakar.

Asa ca om trai si om vedea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dakar 2010

 

Dakar 2010 un vis împlinit pentru Martin Freinademetz

 

 

Organizatorul cel mai dificil raliu hard enduro din lume, Red Bull Romaniacs, a izbutit să termine Dakar-ul Âşi în configurația America de Sud. Originar din Tirol, austriacul care a concurat cu licență din partea Federației Române de Motociclism s-a clasat la finalul celor două săptămâni de Dakar pe locul 39 la general.

Dependent de adrenalina dată de sporturile extreme, Martin Freinademetz a devenit cunoscut în întreaga lume datorită performanțelor din snowboardul mondial, însă din 2004 s-a concentrat mai mult pe motociclism. Din acel an organizează în România, mai precis la Sibiu, Red Bull Romaniacs, iar în acest an s-a chinuit pentru a doua oară în dune alături de rideri pe care îi supune celor mai dure trasee din Carpați. Anterior, Martin a mai concurat în Dakar în 2007 (aceasta a fost ultima ediție din Africa a raliului) Âşi după ce si-a împlinit visul de a termina acest raliu mutarea sa în America de Sud l-a determinat să revină. S-a întors în Dakar pentru că în Argentina Âşi Chile raliul este diferit Âşi trebuie să faci față unor provocări precum probe speciale la altitudini de peste 2000 de metri, etape de legatură la peste 4000 de metri altitudine, rulare în cel mai arid deÂşert al lumii etc.

După 14 probe speciale, care au măsurat aproximativ 4500 de km (în total raliul a avut 8937 km pentru clasa moto), trecând prin zone precum Anzi, Atacama sau Patagonia, Martin vorbeÂşte despre diferențele dintre Dakar-ul din Africa Âşi cel din America de Sud Âşi despre cum a reuÂşit să termine pe locul 39 fără să aibă asistență tehnică.

Dakar 2007 versus Dakar 2010

În Africa, mai ales în Mauritania Âşi Mali, dacă aveai o problemă tehnică Âşi nu erai un pilot care să aibă asistență rapidă atunci raliul se termina pentru tine. Aici în Argentina Âşi Chile poți oricând să ieÂşi la un drum, unde găseÂşti un localnic care te poate duce până în bivuac să iei ce piesă îți trebuie Âşi astfel ai Âşanse să mergi mai departe. Etapele de legatură sunt însă mult mai lungi decât cele din Africa Âşi după ce mergi 400 de km pe o probă specială să rulezi după aceea 300 de km în regim de legătură este frustrant Âşi te oboseÂşte foarte mult.

Publicul

Este uimitor ce se întâmplă aici. Oamenii sunt fani ai sportului cu motor Âşi indiferent dacă eÂşti ultimul sau primul eÂşti aclamat Âşi toți vor să facă fotografii cu tine Âşi să te ajute dacă ai pățit ceva pe proba specială. E uimitor nu am văzut aÂşa ceva nicăieri în lume.

Atacama

Acest deÂşert este foarte uscat Âşi spre deosebire de dunele din Mali sau Mauritania, în Atacama este foarte mult fesh fesh. Mai precis, un nisip extrem de fin aproape ca făina Âşi este foarte greu să mergi sute de km pe aÂşa ceva. Plus în zilele petrecute în Atacama era mai bine pe proba specială decât în bivuac. Au foat zile cu peste 40 de grade Âşi pe motocicletă mai bate vântul, însă în bivuac când ajungeam Âşi trebuia să lucrez la motocicletă era foarte greu de suportat pentru că eram în cel mai arid deÂşert.

KTM 690 Rally

Eu mi-am văzut motocicleta abia când am ajuns în Argentina. Până la Buenos Aires nu am mers pe o motocicletă atât de mare Âşi de grea. În Dakar 2007 mi-a fost mai uÂşor, pentru că acolo am mers cu un KTM 525 transformat pentru rally-raid Âşi acea motocicletă cântărea cu rezervoarele pline aproximativ 150 de kg, în timp ce KTM 690 Rally cântăreÂşte 200 de kg. Este extraordinară pe suprafețe rapide.

Cel mai greu moment

A treia probă specială a fost infernală pentru mine. În această ultimă etapă, înainte de trecerea în Chile, am mers pentru prima dată în dune cu o motocicletă aÂşa de mare. ÂŞtiam cum se comportă una de 150 de kg, însă una care are 200 de kg Âşi în Âşaua căreia nu ajungi cu picioarele jos nu. A fost o zi foarte grea pentru brațele mele.

Plus mersul în praf a fost atât de chinuitor, mai ales că erau zone în care nu putei depăÂşi Âşi când mă întâlneam cu un quad era deja aproape imposibil să mai văd ceva în față.

A fost dificil Âşi să fiu singurul austriac Âşi să nu fie nici un rider român. În 2007 au fost Marcel Butuza Âşi Mani Gyenes Âşi ar fi fost extraordinar dacă ar fi putut să vină Âşi în 2010.

Cel mai important om

Sigi, soția mea, m-a ajutat mult în timpul acestui raliu. Nu am avut asitență tehnică luam piese de la KTM, însă din cauza problemelor financiare nu am avut mecanic Âşi trebuia să ne ocupăm noi de tot.

Ce urmează acum?

Cel mai important eveniment din an pentru mine este evident Red Bull Romaniacs. Chiar Âşi aici în Dakar aproape nimeni nu îmi spune Martin, toți mă strigă Romaniacs. Între 26 Âşi 30 iunie mă voi reîntâlni cu câțiva din piloții care au concurat în Dakar 2010, însă de această dată ne vom vedea la Sibiu pentru că ei vor fi concurenți la Romaniacs.

 

post-34-1263927749_thumb.jpg

post-34-1263927789_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...