cosmin_radulescu0175 Postat Decembrie 23, 2009 Share Postat Decembrie 23, 2009 (editat) Am facut acest topic pentru a va cere o parere. Pe scurt: am vazut un Ural cu atas intr-o parcare in vara aceasta la Mamaia. Cred ca motorul era nou (la bord avea 2400 km, si arata foarte bine). Nu stiu ce are aceasta motocicleta, dar m-a fascinat total. Atat de mult incat vrea sa imi cumpar una noua de la reprezentanta. Am luat legatura cu cei de la reprezentanta, am discutat cu ei despre aceste modele. Tinand cont ca vreau o moto de strada am optat pentru un model fara tractiune pe atas adica un Ural Retro sau un Ural Tourist. Vreau sa mentionez ca nu sut un vitezist (viteza nu ma atrage, prefer o plimbare linistita). Am discutat cu mai multi amici pe care ii cunosc si multi mi-au spus ca nu e chiar o alegere inspirata. Aici fiind un topic de comuniste (si implicit de motociclisti care au si au condus asa ceva) vreau sa va pun cateva intrebari: 1.Desi am vorbit cu cei de la reprezentanta intr-o privinta nu prea m-au lamurit: care este diferenta intre un Ural Tourist si unul Retro? Au aceeasi motorizare, amandoua au tractiune doar pe roata din spate (fara atas). Totusi intre ele este o diferenta de 1900 de euro (Ural Tourist cu atas e in jur de 8858 euro iar cel Retro tot cu atas este in jur de 10800euro). Ce are modelul Retro in plus fata de Tourist? Pe care din ele mi l-ati recomanda voi? 2.O astfel de motocicleta poate fi condusa si solo (fara atas)? Demontarea/montarea atasului este dificila? Necesita ceva instrumentatie de reglaj (service), sau o poate face oricine? Pun aceasta intrebare deoarece am serviciu in Bucuresti ... iar mersul prin Bucuresti cu atas nu cred ca e chiar placut. Totusi nu vreau sa renunt definitiv la atas ... pt. ca as dori sa fac cu ea si plimbari in trei (eu, sotia si fetita mea). 3.Condusul unei astfel de motociclete e mai greoi? Foarte multi motociclisti mi-au spus ca o astfel de moto se conduce greoi, mai ales in versiunea solo. Mi-au spus ca nu o sa o pot tine la semafor fiind "foarte inalta, instabila si grea" (oare asa e)? Eu in acest moment am o Yamaha MT-03 de 660 cm, si nici aceasta nu e usoara (are aproape 200 kg) dar o stapanesc bine in traficul din Bucuresti, iar la semafor o "tin" perfect. Oare un Ural fara atas e mai greu de stapanit ? Recunosc ca sunt incepator (motocicleta actuala e prima mea moto si o conduc doar de 6 luni. In afara de asta nu am mai mers decat pe un First Bike Formula al scolii moto). Va fi greu sa merg pe Ural cu/fara atas? 4.Nu in ultimul rand fiabilitatea. Cei de la reprezentanta mi-a dat 2 ani de garantie fara limita de km. Sa inteleg ca nu o sa am probleme cu ea in prima perioada? Problema mea e ca nu ma pricep la mecanica deloc .... Deci daca va fi cumparata de noua pot avea probleme mecanice cu ea (in prima faza evident)? Deci se merita un Ural nou? Stiu multi vor spune sa imi iau un sh. Nu ma tenteaza deoarece mecanica mea e cam nula adica sincer nu ma pricep deloc. O motocicleta noua e totusi una noua (si actualul motor tot de nou l-am luat). Inca o data va spun : motocicleta arata bestial. Va rog, vreau pareri. PS: nu vreau sa renunt la actualul motor. Editat Decembrie 23, 2009 de cosmin_radulescu0175 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) este un utilaj nu un accesoriu cum ar fi margele colorate pe tricou sau ochelarii de pus pe frunte... ...si ca si orice utilaj are nevoie de mentenatza!Si cand spun mentenatza , nu ma gandesc la spalat cu spuma ecologica si schimbat uleiul la 'reprezentantza'... Este ceva mai bine facut decat modelele de 650 , dar are aceleasi betesuguri...si trebuie sa-l asculti , si sa-i dai , si sa-i faci...etc... Cand aud intrebari de astea cu "se merita?" mi se zbarleste parul de pe fund! ...deci trebuie sa te pricepi sa intretii un utilaj...si sa te prinzi cand incepe sa se duca ceva in el...si astea nu te lasa sa uiti de ele! Piesele nu sunt ieftine... Daca poti sa intretii o Dacia 1300 in stare de functionare, tu , cu abilitatile tale de mecanic , atunci poti si un Ural...daca nu , ramai relaxat in continuare pe japoneza... Toate modele au aceiasi motorizare, aceiasi transmisie, da' au kilograme diferite de crom , si culori care se pot asorta cu diferite alte accesorii personale... "nu ma pricep deloc " e abordare de succes in zilele noastre... Editat Decembrie 24, 2009 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Uralul retro arata mai bine. Este un fier rusesc cu ceva importuri de italienesti. Daca nu sari de 3000 de km pe an, cred ca va fi o motocicleta f fiabila. Si lasa atasul pe ea, altfel nu o sa tipe lumea dupa tine pe strada ca ai "BMW de razboi". Are un prieten unul in stare f buna, are ceva de genul 6000 de km, cred ca il da sub 6000 de euro. Daca te intereseaza, dai un semn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) Mentenanta inseamna : verificat/completat uleiul periodic in toate cele 3 zone de umplere/schimbi uleiulmotor cu ulei auto 20W50 si filtrul/mai strangi o piulita/mai cureti cana unui carburator/mai dai cu niste vaselina pe unde trebuie/mai schimbi o bujie daca se duce/dupa o vreme mai strangi suruburile de la culbutori/ schimbi o placuta/ intinzi un cablu sau inlocuiesti unul rupt etc. Exploatare cu mila inseamna: sa o incalzesti/sa nu o accelerezi foarte brusc dar nici sa nu o infranezi din motor prea puternic/sa nu o tii turata sus mult timp/sa nu o tii subturata in sarcina/ sa nu schimbi prea brusc din ambreiaj dar nici sa nu patinezi etc. Per total va fi de 3 ori mai ieftin de tinut in viata ca Yamaha, va fi mai fiabil si il vei indragi. Fiindca Yamaha este o scula frumoasa, rapida dar din plastic, fara personalitatea Uralului. Yamaha MT 03 e ca si cum ai fwte o muiere bitchy&sexy, Uralul e ca si cand ti-ai lua nevasta. (e bine sa le ai pe ambele) PS: mai bine iei un Ural Gear-Up si renunti la ATV. Editat Decembrie 24, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu_OldSchool Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) Salut. Daca as fi avut banii necesari, nu as fi stat pe ganduri si mi-as fi luat un Ranger fara cel mai mic regret. Uite un topic pe ADVRider despre fiabilitatea Ural: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=295819 Totodata, un link despre toate imbunatatirile aduse acestor motociclete din 2006 pana in 2008: http://www.uralnw.com/ural/yearlychanges.html Mai sunt si: 1. Forumul Soviet Steeds: http://www.sovietsteeds.com/forums/ 2. Blogul unui impatimit: http://www.ridethree.com/ 3. Forumul Russian Iron: http://russianiron.com/ironforums.htm Din ce am mai citit pe net, rusii se chinuie sa imbunatateasca imaginea Ural in lume, imagine ce a suferit foarte mult in anii '80-'90 (daca nu ma insel). Totodata, este un utilaj de care trebuie sa ai grija. Daca la o japoneza iti mai permiti sa mai uiti de una-alta, la Ural trebuie sa faci exact ce scrie in manualul de intretinere, cand scrie. Din ce am inteles, mecanica nu e grea, iar trusa de scule care vine odata cu motocicleta este ok. Se spune ca ar trebui sa te feresti de modelele de pana in 2004 din cauza alternatorului rusesc care a cam crapat la foarte multe modele. Acum au alternatoare Denso . Spor in achizitie! P.S. Daca ar fi sa aleg intre Turist si Retro, clar as alege Retro . Sau chiar un Red October (editie limitata - nu stiu daca o mai fi vreuna dintre cele 50 de bucati propuse pentru fabricatie - pretul este identic cu cel al Sportsman-ului). P.P.S. Red October: Toate cele bune! Radu. Editat Decembrie 24, 2009 de smoky_bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) recomand Ural Turist fiindca are cadrul clasic , furca leading link (desi si cea Paioli a Retro e buna, dar mai solida e leading link), roti pe 19, garda la sol mai mare, crom. Editiile lor speciale si optiunile lor scumpe sunt defapt mai ieftin de fabricat ca le lipsesc tot felul de lucruri care odata pe Ural nu erau considerate accesorii (cromul si roata de atas, seaua spate). E pacat sa nu iei cu tractiune la atas ca oricum nu vei da atasul jos la Ural. Conducerea unei moto cu atas difera de cea a unei moto normale. E alta tehnica de condus in viraj, alt gabarit, nu apare problema tinutului la semafor, iar problema manevrarii e usurata de marsarierul din dotare. Ah si cu un Ural the season never ends. Mesaj completat De obicei strainii considera modelul Ural Patrol ca fiind cel mai cuprinzator, si vopsea lucioasa lookul frumos, crom, dotari si tractiune la roata atasului si ciclistica mai solida. Uralul e de preferat asa cum a fost gandit , universal si de sosea frumos si de iarna/noroi si offroad cand apare situatia. Mesaj completat nu ne fa sa ne bucuram degeaba ca mai apare un uralist Editat Decembrie 24, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu_OldSchool Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) Tin sa te contrazic putin Aleko referitor la editiile speciale, daca nu e cu suparare. De exemplu, Red October are roti de 18 inch, cauciucuri Heidenau si un centru de greutate mai jos, lucru care faciliteaza luarea curbelor cu viteza mai mare . Subscriu la ce ai spus in legatura cu tractiunea pe atas si faptul ca, daca ai o astfel de motocicleta, sezonul nu se termina niciodata . P.S. Daca ofera astia conditii mai ok de leasing si/sau creditare la anul, o sa fiu posesor de Ranger . Editat Decembrie 24, 2009 de smoky_bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Tin sa te contrazic putin Aleko referitor la editiile speciale, daca nu e cu suparare. De exemplu, Red October are roti de 18 inch, cauciucuri Heidenau si un centru de greutate mai jos, lucru care faciliteaza luarea curbelor cu viteza mai mare . Subscriu la ce ai spus in legatura cu tractiunea pe atas si faptul ca, daca ai o astfel de motocicleta, sezonul nu se termina niciodata . P.S. Daca ofera astia conditii mai ok de leasing si/sau creditare la anul, o sa fiu posesor de Ranger . 18 inchi inseamna roti mai mici, nu aduc mare diferenta, cauciucuri Heidenau nu inseamna nimic fata de cauciucele rusesti (doar ca se tocesc mai repede), centrul de greutate e suficient de jos la orice Rural. Ce imbunatateste cu adevarat handlingul la Ural e furca fata leading link. In schimb cu 18 inchi pierzi garda la sol, si e nevoie, mai ales daca ai coborat o bordura si ai futut toba finala de 300 Euro. Apropo la curbe totul e tehnica, un copil de 12 ani poate tine un Ural fara probleme pe drum la orice viteza. Ca sa nu mai zic ca au renuntat sa le mai traseze dungi albe, in afara modelului Retro. No Ranger e alta scula . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmin_radulescu0175 Postat Decembrie 24, 2009 Autor Share Postat Decembrie 24, 2009 Va multumesc de raspunsuri. Mi-a placut foarte mult comparatia lui Aleko: Yamaha MT 03 e ca si cum ai fwte o muiere bitchy&sexy, Uralul e ca si cand ti-ai lua nevasta. (e bine sa le ai pe ambele). La yamaha nu vreau sa renunt ... deci sper sa le am pe ambele. Referitor la mentenanta .. sa verific/completez un ulei, sa verific o bujie, de strans un durub no problem astea pot sa fac si eu. Cand am spus ca nu ma pricep m-am referit ca nu ma bag la o reparatie de motor, la o curatare de carburator etc. Exploatare cu mila ... nici aici nu ar fi problema. Nu sunt adeptul vitezei, nici a demarajelor fulgeratoare. Chiar cu Yamaha de la semafor plec linistit. Iar acceleratiile blana nu ma pasioneaza. Observ ca doua persoane de aici mi-au spus "nu dai jos atasul". Eu tocmai de aceea m-am ferit de tractiune pe atas pentru ca vreau sa dau jos atasul cat mai usor. De ce nu se poate da jos? Inca ceva: nu a raspuns nimeni la intrebarea 3 din postul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu_OldSchool Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) 18 inchi inseamna roti mai mici, nu aduc mare diferenta, cauciucuri Heidenau nu inseamna nimic fata de cauciucele rusesti (doar ca se tocesc mai repede), centrul de greutate e suficient de jos la orice Rural. Ce imbunatateste cu adevarat handlingul la Ural e furca fata leading link. In schimb cu 18 inchi pierzi garda la sol, si e nevoie, mai ales daca ai coborat o bordura si ai futut toba finala de 300 Euro. Apropo la curbe totul e tehnica, un copil de 12 ani poate tine un Ural fara probleme pe drum la orice viteza. Ca sa nu mai zic ca au renuntat sa le mai traseze dungi albe, in afara modelului Retro. No Ranger e alta scula . Ok. Acum am inteles. Multumesc pentru lamuriri. Oricum tot Ranger-ul ramane preferatul meu . @cosmin_radulescu0175: Cadrul de Ural Sportsman: Editat Decembrie 24, 2009 de smoky_bad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Cam are dreptate @drobu cu expresia 'se merita'. Daca tu crezi ca o sa faci cine stie ce afacere cumparind un Ural, atunci las-o balta. Insa daca iti place Uralul asa cum e, ai destui bani si esti hotarat, atunci cumpara unul. N-o sa regreti. E putin probabil ca vreunul din cunoscutii tai sa te indemne sa-ti iei Ural nou; mai degraba o sa-ti zica sa cumperi fro 2-3 japoneze sh. Diferentele intre cele doua modele tin de aspect mai degraba, iar pretul mai mare al modelulul Retro este justificat poate prin seria mai mica in care se fabrica, design.... Modelul Retro este destinat in mai mica masura coclaurilor decit Turistul, este mai manevrabil in varianta solo fata de Turist (Turist-ul are furca 'leading-link' care e foarte buna pentru motocicletele cu atas nu si pt moto solo). Montarea/demontarea atasului se face cu sculele "din dotare" in cam 30 min - 1 ora, numai ca trebuie sa rogi pe cineva sa-ti arate ce si cum - il poti ruga pe userul @Aleko care e din Bucuresti. Cei care ti-au spus ca Uralul este o motocicleta inalta, instabila si grea, cred ca au calarit numai plasticaranii; Uralul este intr-adevar o motocicleta (mai) grea, ca na, fierul trage la cantar, dar nu este nici pe departe inalta si mai ales instabila pe loc sau in miscare. Datorita motorului boxer, are centrul de greutate jos si prin urmare este foarte echilibrata. Daca te poti tine pe propriile picioare sigur vei putea tine si un Ural solo pe loc. Legat de intretinere/fiabilitate: cu toate ca mai ales in ultimii ani calitatea a crescut mult, Uralul nu este o motocicleta 'gas and go', adica trebuie sa ai un pic mai des grija de ea. De pilda schimbul de ulei se face la 2500 km nu la 6-10000, dar daca esti din Bucuresti ai reprezentanta aproape in caz ca nu-ti place sa te murdaresti de ulei pe maini. In orice caz, uleiul este ieftin si se gaseste peste tot (auto 20W50 mineral). Eu in 2 ani, am avut o singura si mare problema: s-au ars doua becuri in prima zi cind m-am dat cu motocicleta Acu' ar fi citeva dezavantaje: pretul relativ mare (mai ales pt Retro) comparativ cu alte marci - dar cui ii pasa? si timpul de asteptare 2 -8 luni pana iti vine motocicleta in tara, daca reprezentanta nu o are 'pi stoc'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) Va multumesc de raspunsuri. Mi-a placut foarte mult comparatia lui Aleko: Yamaha MT 03 e ca si cum ai fwte o muiere bitchy&sexy, Uralul e ca si cand ti-ai lua nevasta. (e bine sa le ai pe ambele). La yamaha nu vreau sa renunt ... deci sper sa le am pe ambele.Referitor la mentenanta .. sa verific/completez un ulei, sa verific o bujie, de strans un durub no problem astea pot sa fac si eu. Cand am spus ca nu ma pricep m-am referit ca nu ma bag la o reparatie de motor, la o curatare de carburator etc. Exploatare cu mila ... nici aici nu ar fi problema. Nu sunt adeptul vitezei, nici a demarajelor fulgeratoare. Chiar cu Yamaha de la semafor plec linistit. Iar acceleratiile blana nu ma pasioneaza. Observ ca doua persoane de aici mi-au spus "nu dai jos atasul". Eu tocmai de aceea m-am ferit de tractiune pe atas pentru ca vreau sa dau jos atasul cat mai usor. De ce nu se poate da jos? Inca ceva: nu a raspuns nimeni la intrebarea 3 din postul meu. De ce sa nu dai jos atasul la Ural? 1 ai Yamaha MT 03 care e un all rounder dupa cate stiu, cam ce era si Uralul acum 70 de ani. 2 Continuand, la condus (ciclistica) Uralul e mai aproape de un BMW antebelic sau cel mult 1950 decat de un touring modern. Nu recomand sa iei mana de pe ghidon, nu vei pune genunchiul jos, nu vei face wheelie nu vei face stoppie. Nu zic ca nu se poate sau ca e neplacut (din contra), dar este un pic periculos tinand cont de traficul modern. 3. Solo prinde 160, din cauza cutiei de viteze ti se va parea turat (si chiar este) peste 120. Demareaza suficient, nu chiar ca MT 03. 4. arata prea bine cu atas si ti se va parea inestetic fara atas. In trecut am avut Ural si Nipru solo, acum am doar cu atas si pentru solo folosesc exclusiv fiare (plastice) moderne. Editat Decembrie 24, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Cosmin, iti ia cam 3-4 minute sa inveti sa conduci o moto cu atas, ai timp destul sa perfectionezi stilul. Prietenii tai s-or fi referit la faptul ca nu poti sa mai intri printre masini, in rest nu are de ce sa fie "mersul mai greoi". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) asa si la o adica poti sa-ti ie un Ural cu tractiune la atas si de pe e-bay pentru optiunea 1 WD o basula si un grup de la un Ural din vremuri sovietice (la fel ca cele noi 1WD si eftin). Cand si daca vreodata te apuca schimbi bascula si grupul si mergi solo. Editat Decembrie 24, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 (editat) ...Observ ca doua persoane de aici mi-au spus "nu dai jos atasul". Eu tocmai de aceea m-am ferit de tractiune pe atas pentru ca vreau sa dau jos atasul cat mai usor. De ce nu se poate da jos?Inca ceva: nu a raspuns nimeni la intrebarea 3 din postul meu. Uralul este un motor tipic de atas, poti sa-l dai jos, dar nu mai are "personalitate"! Cei doi, sunt iubitori de atase, "proverbiali" a-s spune, nici nu mi-l pot inchipui pe aleko pe un boxer solo . Ai primit raspuns si la intrebarea 3, probabil n-ai fos atent. Bafta si nu te speria, uralul v-a scoate un bun mecanic din tine, toti am inceput asa, importanta este "dragostea" catre ea, restul vine de la sine. Apoi mereu vei gasii pe cineva sa te ajute in caz de nevoie. Eu nu pot decat sa ma bucur de aparitia unui nou boxer pe sosele, alegere inspirata si asfalt intins! P.S. Tractiunea pe atas o face invincibila in situatii dificile (teren, zapada) v-a iesii aproape din orice situatie... Editat Decembrie 24, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 1.Desi am vorbit cu cei de la reprezentanta intr-o privinta nu prea m-au lamurit: care este diferenta intre un Ural Tourist si unul Retro? Au aceeasi motorizare, amandoua au tractiune doar pe roata din spate (fara atas). Totusi intre ele este o diferenta de 1900 de euro (Ural Tourist cu atas e in jur de 8858 euro iar cel Retro tot cu atas este in jur de 10800euro). Ce are modelul Retro in plus fata de Tourist? Pe care din ele mi l-ati recomanda voi? Retro e mai frumos de zece mii de ori. Alt cadru, alt aspect, alta poveste. Mi-as lua oricand. Urasc cadrul de Turist dar evident treaba asta e subiectiva. Uita-te bine la imagini, sunt destule, nu-ti poate recomanda nimeni nimic, iei ce-ti place. 2.O astfel de motocicleta poate fi condusa si solo (fara atas)? Demontarea/montarea atasului este dificila? Necesita ceva instrumentatie de reglaj (service), sau o poate face oricine? Pun aceasta intrebare deoarece am serviciu in Bucuresti ... iar mersul prin Bucuresti cu atas nu cred ca e chiar placut. Totusi nu vreau sa renunt definitiv la atas ... pt. ca as dori sa fac cu ea si plimbari in trei (eu, sotia si fetita mea). Eu montez atasul in 15 minute la M72, singur, cu minim de scule. Se poate conduce solo fara probleme, chiar si cu furca leading-link, desi e de preferat una telescopica pentru solo. Mersul in Bucuresti cu atas te va "amuza" copios... 3.Condusul unei astfel de motociclete e mai greoi? Foarte multi motociclisti mi-au spus ca o astfel de moto se conduce greoi, mai ales in versiunea solo. Mi-au spus ca nu o sa o pot tine la semafor fiind "foarte inalta, instabila si grea" (oare asa e)? Asta e cea mai mare tampenie pe care am auzit-o in ultimii 15 ani, cine a spus asta nici macar nu stie cum arata un Ural. Iti dau pe a mea, solo, sa te plimbi si sa-mi spui cat de grea ea, fir-ar mama ei a dracului de treaba!! Eu am mers intr-o zi pe un HD Road King si apoi pe Uralul meu solo. Am crezut ca sunt pe bicicleta... Eu in acest moment am o Yamaha MT-03 de 660 cm, si nici aceasta nu e usoara (are aproape 200 kg) dar o stapanesc bine in traficul din Bucuresti, iar la semafor o "tin" perfect. Oare un Ural fara atas e mai greu de stapanit ? Nu!! Recunosc ca sunt incepator (motocicleta actuala e prima mea moto si o conduc doar de 6 luni. In afara de asta nu am mai mers decat pe un First Bike Formula al scolii moto). Va fi greu sa merg pe Ural cu/fara atas? Nu!! 4.Nu in ultimul rand fiabilitatea. Cei de la reprezentanta mi-a dat 2 ani de garantie fara limita de km. Sa inteleg ca nu o sa am probleme cu ea in prima perioada? Problema mea e ca nu ma pricep la mecanica deloc .... Deci daca va fi cumparata de noua pot avea probleme mecanice cu ea (in prima faza evident)? Ural nu mai inseamna rabla, ceva care se strica zilnic pe drum. Vremurile acelea au apus... Vezi pe net ce upgade-uri s-au facut la ele, ai sa intelegi. Intra pe cele doua forumuri americane si citeste si acolo. Deci relaxeaza-te. eci se merita un Ural nou? Stiu multi vor spune sa imi iau un sh. Nu ma tenteaza deoarece mecanica mea e cam nula adica sincer nu ma pricep deloc. O motocicleta noua e totusi una noua (si actualul motor tot de nou l-am luat). Inca o data va spun : motocicleta arata bestial. Va rog, vreau pareri. PS: nu vreau sa renunt la actualul motor. Numai tu decizi daca se merita, ignora ce spun cei care NU AU DE-A FACE CU SUBIECTUL, ei nu te pot ajuta cu nimic. p.s. Cum spuneam eu mi-as lua Retro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Pentru că, în ultimii 3 ani, am plimbat Âşi eu un Ural (chiar dacă este din 1969), îmi exprim Âşi eu părerea. Uralul solo nu este deloc greu de ținut la semafor, din contră. Senzația la ghidon diferă față de ceea ce ai condus tu, dar te vei învăța foarte uÂşor Âşi îți va plăcea foarte mult. Să conduci cu ataÂş vei învăța în 5 minute Âşi îți va plăcea Âşi mai mult. Cel mai bine Âşi mai simplu este să faci o probă de drum. Te înțelegi cu un ataÂşist Âşi rezolvi. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Pana sa dai mii de euro, cumpara-ti un Ural comunist sh cu cateva sute de euro si il incerci! Vei avea in mare parte aceleasi senzatii ca si pe cel nou! Si apoi te hotarasti! Ideea in sine este senzatia pe care o ai! Daca merita, merita! Cine are noroc are, cine n-are...n-are! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Si eu m-as baga la un Retro... Ia-l de la mama lui, ca e mai ieftin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 24, 2009 Share Postat Decembrie 24, 2009 Salut. Am sa incerc sa raspund la intrebarile tale dupa experienta si priceperea mea atit cit ma pricep. Si cel mai sigur dupa perceptia mea. 1. Diferenta dintre Turist si Retro. Prima data platesti "brand-ul". Apoi acele diferente constructive dintre ele. Turist, rotile toate pe 19' , Retro toate rotile pe 18'. Retro, furca telescopica pe fata. In general este o suspensie mai "dura". Suspensia Earles a Turist-ului este mai "moale", mai "dulce". Adica nu simti chiar toate denivelarile si gropile din asfalturile noastre. La condusul SOLO furca telescopica este mai precisa, mai sigura. La EARLES apare un disconfort in viraje, o relativa nesiguranta. Indiferent ce model de Ural alegi, opteaza pentru frina fata pe disc. Are doua calitati. EFICACITATE si SIGURANTA. La fiabilitate, doua variante. Ori functioneaza bine "din prima", ori nu functioneaza bine. Nu opta ptr. frina actionata prin cablu, genereaza probleme si da nesiguranta. Sa te apuci sa confectionezi cabluri si alte cele... cind ti-e lumea mai draga... parca nu merita cind dai un ban ca lumea. 2. Condusul CU ATAS-SOLO. Prima regula. Daca motocicleta este inmatriculata cu atas poate fi condusa si solo. Daca este inmatriculata solo, LEGAL, NU poate fi condusa cu atas. Condusul cu atas nu este o asa mare inginerie. Primii km sint mai "peste mina". Ai spus ca nu esti adeptul vitezei, deci nu este cazul sa-ti faci probleme. In timp i-ti vei perfectiona stilul de condus. Pentru condus solo. Gindeste-te ca are in jur de 250kg, si asa cum scria cineva mai sus, daca poti sta pe picioarele tale poti sa o tii si pe ea intre picioare la verticala atunci cind esti la semafor s-au dai o prioritate. In mers nu se mai pune problema, caci esti motociclist. Sa demontezi atasul nu este greu. Pentru siguranta trebuie doua persoane. Cred ca in manualul ei i-ti dau si instructiuni in privinta asta. 3. Condusul cu atas nu este asa de greu. Motocicleta vine din fabrica cu reglajele facute, deci in momentul cind ai cumparat-o nu trebuie sa umbli la alinieri, reglari de unghiuri si alte minuni. Trebuie sa te obisnuiesti cu dimensiunile ei de gabarit ptr. a nu avea s-au provoca surprize. un pic de atentie si totul va fi perfect. Poti sa iei legatura cu user-i de-ai nostri din Bucuresti care au motociclete cu atas. Personal nu vreau sa cred ca vei fi refuzat de cineva la o proba. 4. Fiabilitatea. Nu cred ca rusii i-si permit sa mai piarda "teren" la capitolul asta. Deja sint destul de scumpe, daca mai sint si "slabe" tehnic... Totusi, se mai pot intimpla si "minuni". Cineva scria mai sus caq este si chestie de noroc. Eu spun ca norocul ti-l mai faci si singur. Din cit am citit la tine la Profile, nu mai esti la virsta la care sa crezi ca toate mincarurile se maninca fierbinti. Daca nu-ti vei bate joc de el, nu te va trada. Sint lucrari periodice de intretinere la el care trebuie facute la termenele indicate si care sint descrise in cartea tehnica. In cazul in care (nu-mi vine a crede asa ceva) nu exista o carte tehnica cu un minim de intretinere data la cumparare, exista informatii pe internet. Numai sa tii cont de ele. Acum in alta ordine de idei. Personal nu te sfatuiesc sa dai atasul jos si sa circuli solo. O vei lipsi de personalitate, de prestanta. Ptr. circulat pe 2 roti si prin Bucuresti o ai pe cealalta. I-ti scriu acum propriile-mi trairi, simtiri. Am facut anul trecut cu Nipra cu atas peste 4000 km. In tara, pe tot felul de drumuri. Nu am simtit in km. astia ca un participant la trafic m-a deranjat, s-au incomodat. Eu am incomodat pe multi in special prin viteza mica de deplasare. In ciuda acestui inconvenient vreau sa-ti spun ca am simtit din partea lor respect si fair-play. Asta inspira o motocicleta cu atas. Nu am vrut si nu vreau sa te influentez, alegerea este a ta. Sarbatori Fericite si La Multi Ani!. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Uralul meu solo are 220 kg iar Niprul 210. Un Harlau mare are 350. in 2010 apare Ural ST, frana disc fata-spate si alte mici imbunatatiri. Pe mine m-ar deranja sa am mobra cu atas si sa nu pot schimba rotile intre ele asa cum se intampla daca ai disc pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Craciun Fericit. Mai Vali, nu te inteleg. Daca intri pe Ural ai sa vezi urmatoarele: Ural retro cu atas. Cu plinul facut greutate=350kg. Maxim autorizat =610kg. Ural retro solo. Cu plin facut =250kg. Maxim autorizat =400kg. Ural Turist cu atas. Cu plinul facut =386kg. Maxim autorizat =630kg. Sint datele scrise de cei de la Ural, si nu prea le-as pune la indoiala. Iar vis-vis de frina si roti. O pana pe roata fata. Mare inginerie sa demontezi roata si sa inlocuiesti camera. Faptul ca roata cu frina pe disc nu este interschimbabila nu este o asa mare daravela. Daca tu pui comoditatea inaintea sigurantei personale si a celorlalti e problema ta. Personal, mai bine fac 10 pene in mijlocul drumului decit sa ma trezesc ca am nevoie de o frinare puternica si mi se rupe, se smulge din nuci cablul de frina si-mi rup gitul eu s-au cine stie ce parascovenie fac altuia. O frina pe disc functionala nu se compara cu o frina pe tambur actionata prin cablu. Si daca pleci la drum cu o motocicleta, si cu atas, fara sa ai o camera buna de rezerva la tine, cam esti degeaba pe asfalt. Sa dai sfaturi pe banii altuia, si care nici nu se pricepe prea bine... e f. simplu. Eu prefer sa arat si partea goala a paharului, nu numai pe cea plina. Omul e sincer cu noi, e incepator, nu se prea pricepe la mecanica, daca scriem ceva sa o facem cum trebuie, ori i-l ajutam, ori i-l lasam in pace. Cam asa vad eu lucrurile. La Multi Ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Decembrie 25, 2009 Share Postat Decembrie 25, 2009 Craciun Fericit. Mai Vali, nu te inteleg. Daca intri pe Ural ai sa vezi urmatoarele: Ural retro cu atas. Cu plinul facut greutate=350kg. Maxim autorizat =610kg. Ural retro solo. Cu plin facut =250kg. Maxim autorizat =400kg. Ural Turist cu atas. Cu plinul facut =386kg. Maxim autorizat =630kg. Sint datele scrise de cei de la Ural, si nu prea le-as pune la indoiala. Iar vis-vis de frina si roti. O pana pe roata fata. Mare inginerie sa demontezi roata si sa inlocuiesti camera. Faptul ca roata cu frina pe disc nu este interschimbabila nu este o asa mare daravela. Daca tu pui comoditatea inaintea sigurantei personale si a celorlalti e problema ta. Personal, mai bine fac 10 pene in mijlocul drumului decit sa ma trezesc ca am nevoie de o frinare puternica si mi se rupe, se smulge din nuci cablul de frina si-mi rup gitul eu s-au cine stie ce parascovenie fac altuia. O frina pe disc functionala nu se compara cu o frina pe tambur actionata prin cablu. Si daca pleci la drum cu o motocicleta, si cu atas, fara sa ai o camera buna de rezerva la tine, cam esti degeaba pe asfalt. Sa dai sfaturi pe banii altuia, si care nici nu se pricepe prea bine... e f. simplu. Eu prefer sa arat si partea goala a paharului, nu numai pe cea plina. Omul e sincer cu noi, e incepator, nu se prea pricepe la mecanica, daca scriem ceva sa o facem cum trebuie, ori i-l ajutam, ori i-l lasam in pace. Cam asa vad eu lucrurile. La Multi Ani! Salut Rock! Un sabot de frana pasuit perfect asigura o franare foarte buna, fara probleme; eu am etrier brembo pe urlalul solo si inca nu m-am obisnuit sa strang maneta asa cum trebuie. Blocheaza instantaneu si daca ai ghidonul virat un grad esti jos fara nici un fel de discutii. Dar la fel de bine blocehaza si jumatatea de tambur de la vechitura de M72. Raman la comoditatea mea si la faptul ca prefer sa NU fac o pana pe strada, desi stiu cum si am cu ce... de fapt, tocmai pentru ca stiu cum e... hahahahaaha si pentru ca nu am rupt niciodata vreun cablu sau mai stiu eu ce pe la frana. Ma mai intereseaza si partea estetica, parerea mea personala e ca mobrele astea arata mai bine cu toate rotile identice. Evident, sunt subiectiv. Greutatile le-am citit din cele 3 ceferticate de inmatricularie pe care le am pe masa, mi-a fost lene sa ma uit pe net si stiu ca raru' poate gresi, am exemple concrete in sensul asta. Oricum, pun mobra mea la bataie, daca omu' va vrea sa vada cat de fantastic de greu e un amarat de rural... Si cat e de greu de manevrat... Oricine a mers pe ea stie de ce capacele de chiuloase sunt tesite in partea de jos... BUHUHUHUHUHUUHUUUUUUUUU... Oricum, eu stiu ca UralMoto a avut destui oameni care au intrebat de mobre si mai putin care au si cumparat. Stu cat costa un Rural si ce stie sa faca. Stiu cati oameni ii sar in cap celui care vrea Rural, spunandu-i ca e un gunoi, ca isi ia "nu-stiu-cate-honde-la-banii-aia"... asa ca macar sa poata noul pasionat sa ajunga pana la achizitia propriuzisa. Acuma, scoate Niprogena la zapada, ca ii e sete... eu nu stau la curte sa le am pe toate la indemana... LA MULTI ANI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Decembrie 27, 2009 Share Postat Decembrie 27, 2009 hai sa-ti spun pareea mea despre ural...ca un fost posesor de ural La uralul meu solo am avut furca leading link iar cine zice ca furca aia nu e buna pentru mersul solo, fara suparare...oamenii aia chiar nu stiu despre ce vorbesc... furca aia pe soolo face pishu' pe multe Paiolii sau mai stiu eu ce furci... Parerea mea despre ural in general...regret ca l-am dat si mi-a da oricand Guzzi pe un Ural cu atas....cu uralul as avea curaj sa plec in jurul lumii...pentru ca stiu cum trebuie bibilit si stiu cum sa merg cu el si mai ales cat de "tare" numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Decembrie 28, 2009 Share Postat Decembrie 28, 2009 (editat) Daca puteam face eu creditu' ala atunci, om eram Editat Decembrie 28, 2009 de mihai_prd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.