Dan Nastase Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 (editat) BSA M20 parcat langa un Hurricane Apropo de WW2, Hurricane si pilotii romani... un mic paradox: Si Agarici si Bazu Cantacuzino au luptat o peroada zburand cu ele contra "aliatilor"... Editat Septembrie 19, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marlon Brando Postat Septembrie 27, 2013 Share Postat Septembrie 27, 2013 Marele as roman de vanatoare Cpt Alexandru Serbanescu ( Alecu) peste 55 victorii aeriene. Motocicleta sa un BMW R12 solo cu nr. A 0700 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Noiembrie 16, 2013 Share Postat Noiembrie 16, 2013 Un filmulet cu o coloana de moto a armatei romane zundapp ks 600 cu atas cred la minutul 3.15. http://www.youtube.com/watch?v=mT8VnRMd85w O poza color cu un zundapp ks 600 undeva pe frontul de est. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Decembrie 7, 2013 Share Postat Decembrie 7, 2013 http://www.autoevolution.com/news/a-wwii-treasure-buried-in-the-forest-photo-gallery-66922.html?tua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 11, 2013 Share Postat Decembrie 11, 2013 (editat) WW2: BMW R75 din dotarea armatei romane. Editat Decembrie 11, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 Viena. 1945. Romanian soldiers fron 1st tank regiment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 (editat) Cam mic tancul... ) O alta curiozitate: http://www.historynet.com/invasion-of-yugoslavia-waffen-ss-captain-fritz-klingenberg-and-the-capture-of-belgrade-during-world-war-ii.htm Editat Decembrie 12, 2013 de Ancalagon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 12, 2013 Share Postat Decembrie 12, 2013 legat de curiozitatea ta http://www.military-art.com/mall/more.php?ProdID=541separat: La invazia din Cehoslovacia 1968 in prima linie cu rolul de a avansa cat mai repede a fost regimentul 50 sovietic de motociclete. Poze si alte date nu am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Sovieticii și coloanele de prizonieri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) During the great encirclement battles of Operation Barbarossa in 1941 the Germans captured huge numbers of Soviet prisoners of war, whole armies fell into their hands. Around 3.6 million men were captured. By 1942 most of them were dead. It is a war crime that gets surprisingly little attention. - See more at: http://ww2today.com/28th-february-1942-the-fate-of-soviet-prisoners-of-war#sthash.u4Tnoqky.dpuf Ce BMW... Care Zundapp?!... Ural face bine la moral!!... Soviet prisoners escorted by Romanian soldiers. russian tank crew man surrendering to romanian soldiers (russia 1942) Sa revenim... oarecum: Editat Decembrie 13, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Referitor la motocicletele armatei romane avute in dotare in razboi. Ele au fost zundapp ks 600 si bmw r35 pentru armata si bmw r12 pentru aviatie. Au mai fost imortate cateva dkw de 500 varianta militara dar putine. Pe langa acestea au mai fost utilizate si altele rechizitionate sau de captura nsu , harley etc. La capitolul bmw r75 si zundapp ks 750 informatiile sunt mai confuze, in poze ele apar la noi dupe 23 august 44 deci e posibil sa fie de captura de la nemti. Daca or fi fost cateva date de nemti inainte de 23 august au fost putine utilizate in special pe frontul din moldova. Partea cu prizonierii prezentata de domnul Dan Nastase s-a intamplat la ambele parti. Era si rea intentie dar era si foarte greu sa hranesti si sa adapostesti sute de mii de oameni.Atat rusii cat si nemti avand mari probleme si batai de cap cu aprovizionarea propriilor trupe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Partea cu prizonierii prezentata de domnul Dan Nastase s-a intamplat la ambele parti. Foarte corecta observatia. De aceea am si dat replica la "coloanele de prizonieri" luate de sovietici. Pentru obiectivitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Decembrie 14, 2013 Share Postat Decembrie 14, 2013 A nu se crede că aveam altă impresie. Doar că numai pe acea poză o aveam. Iată și partea cealaltă... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 ...numai pe acea poză o aveam. Te doare capu'!... ...Da; nici eu nu ma simt prea bine... Harley Davidson WW2 Ostfront: Rumänisches Motorrad auf Feldweg / 1941 Fotograf: Willy Pragher. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Decembrie 15, 2013 Share Postat Decembrie 15, 2013 DKW NZ 350-1,1944,pastrat excelent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) DKW NZ 350-1,1944,pastrat excelent. Motorul DKW-ului de la acea vreme era identic la ambele variante(razboi ci civila) si avea pe partea stanga un capac de vizitare a ambreiajului. Avea forma ovala fixat in doua suruburi purtand insemnele marcii(facute masiv din turnare). Pe partea dreapta demarorul de 6V (cu dimensiuni marite) era acoperit de un capac din aluminiu ambutisat in doua trepte. Motorul nu este in mod cert DKW, doar seamna... cel mai probabil provine de la IJ-350 sau IJ-49(si acesta intr-o versiune mai recenta - datorita cavitatii aflate pe CV care ulterior a fost acoperita pentru a proteja ansamblul filtru/carburator). Lolo ar putea sa dea cred mai multe amanunte. Contactul era prevazut cu un capac semisferic culisant de protectie. Deasemeni era prevazut cu o parghie de actionare ce oscila in amprenta vizibila. Becul rosu indica doua stari: contact "ON" inainte de pornire si functionarea dinamului dupa pornirea motorului. Intre far si jugul superior exista o piesa din tabla ambutisata in care era incastrat ceasul vitezometrului(aici lipseste). Totusi in mare motocicleta este reprezentativa pentru acea vreme, incanta privirea si iti capteaza atentia cu toate detaliile(probabil a apartinut unui serviciu medical). Felicitari detinatorului! Editat Decembrie 16, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Motoarele nu sunt identice.Varianta civila a avut motor cu carterele din aluminiu si dinam mare,fereastra de vizitare in capacul stang,contact pe rezervor,etc.,la fel si varianta militara imbunatatita a DKW-ului NZ/43.Dupa 1944,modelul militar NZ-1 a fost fabricat cu carterele din fonta,cutie ramforsata,samd., ca si cel de mai sus...Acelasi motor a fost copiat de rusi si pus pe IJ dar de aluminiu.Exista multe detalii si modificari care le-au fost aduse de-a lungul timpului celor 3 modele,adica: DKW NZ 350 civil,DKW NZ 350/43 militar si DKW NZ 350-1 militar,dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum. Asa este,lipseste kilometrajul si capacul care acopera arcul dar asta nu l-a impiedicat sa se vanda recent la o suma formata din 5 cifre.Motocicleta se afla in Croatia. Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Lance-Corporal Don Fife of No.2 Provost Company, Canadian Provost Corps (C.P.C.), on a motorcycle en route to Falaise - 12 August 1944. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) Motorul DKW-ului de la acea vreme era identic la ambele variante(razboi ci civila) si avea pe partea stanga un capac de vizitare a ambreiajului. Avea forma ovala fixat in doua suruburi purtand insemnele marcii(facute masiv din turnare). Pe partea dreapta demarorul de 6V (cu dimensiuni marite) era acoperit de un capac din aluminiu ambutisat in doua trepte. Motorul nu este in mod cert DKW, doar seamna... cel mai probabil provine de la IJ-350 sau IJ-49(si acesta intr-o versiune mai recenta - datorita cavitatii aflate pe CV care ulterior a fost acoperita pentru a proteja ansamblul filtru/carburator). Lolo ar putea sa dea cred mai multe amanunte. Contactul era prevazut cu un capac semisferic culisant de protectie. Deasemeni era prevazut cu o parghie de actionare ce oscila in amprenta vizibila. Becul rosu indica doua stari: contact "ON" inainte de pornire si functionarea dinamului dupa pornirea motorului. Intre far si jugul superior exista o piesa din tabla ambutisata in care era incastrat ceasul vitezometrului(aici lipseste). Totusi in mare motocicleta este reprezentativa pentru acea vreme, incanta privirea si iti capteaza atentia cu toate detaliile(probabil a apartinut unui serviciu medical). Felicitari detinatorului! Motoarele nu sunt identice.Varianta civila a avut motor cu carterele din aluminiu si dinam mare,fereastra de vizitare in capacul stang,contact pe rezervor,etc.,la fel si varianta militara imbunatatita a DKW-ului NZ/43.Dupa 1944,modelul militar NZ-1 a fost fabricat cu carterele din fonta,cutie ramforsata,samd., ca si cel de mai sus...Acelasi motor a fost copiat de rusi si pus pe IJ dar de aluminiu.Exista multe detalii si modificari care le-au fost aduse de-a lungul timpului celor 3 modele,adica: DKW NZ 350 civil,DKW NZ 350/43 militar si DKW NZ 350-1 militar,dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum. Asa este,lipseste kilometrajul si capacul care acopera arcul dar asta nu l-a impiedicat sa se vanda recent la o suma formata din 5 cifre.Motocicleta se afla in Croatia. Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante: 32a797c798e04cc5740cea3c1cd9ce716.jpg17.jpg 18.jpg15.jpg 13.jpg14.jpg 19.jpg20.jpg 4bike are dreptate Editat Decembrie 16, 2013 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 DKW NZ 350-1,1944,pastrat excelent. 1.jpg2.jpg 3.jpg4.jpg 5.jpg6.jpg 7.jpg8.jpg 9.jpg10.jpg 11.jpg12.jpg Poti face o mica,comparatie cu DKW-ul de razboi din fotografiile prezentate de Ovidiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) ....dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum. ... Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante... Asa consider si eu, dar fiind un topic destinat motoarelor care au facut razboiul cred ca este cazul sa faci putina istorie adevarata... asa-i? Acesta este motivul pentru care am intervenit! Deci cateva cifre: - DKW NZ-350 apare in '38 evident in varianta civila. - In '39 incepe WW2. An in care DKW-350 este transformat in varianta militara(dispare cromul de pe rezervor si alte modificari minore). Este destinata furieratului si a unitatilor cu deplasare rapida. - In mai '44, datorita cerintei mari de masini de lupta si din lipsa aluminiului incepe fabricatia motorului cu carcasa din fonta. Acest model nu este reprezentativ, industria germana fiind la pamant in acel moment disperat, daca te uiti pe toate fotografiile ce mai exista din acele vremuri, ai sa vezi NZ-350(vezi foto pusa de Ovidiu) motor care a dus teoretic 5 ani de razboi. - In mai '45 oficial Germania capituleaza. Pozele sunt relevante, iar in imaginea de ansamblu nu am distins gravura capacului, in plus umbra acea mi-a creeat impresia de cavitate. Apoi la motorul de NZ 350-1 mai sunt multe de povestit... In privinta pretului nu am nimic de comentat, provine din acele vremuri si nu intereseaza pe nimeni cati km de razboi a facut sau nu a facut. Editat Decembrie 16, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thvlad Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 DKW NZ 350-1,1944,pastrat excelent. 1.jpg2.jpg 3.jpg4.jpg 5.jpg6.jpg 7.jpg8.jpg 9.jpg10.jpg 11.jpg12.jpg Salut! O intrebare de la un necunoscator: pe ghidon, in partea stanga, se remarca doua parghii. Banuiesc ca una dintre ele este comanda ambreiajului, dar ce actioneaza cealalta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Kurt Meyer - Panzermeyer pe motocicleta comandantul regimentului de grenadieri din cadrul diviziei 12 ss Hitleryungen, moto pare un bmw r 61, domnul din atas este doctorul sef al diviziei. Si o poza alaturi de ofiteri romani pe frontul de est ( atunci Kurt Meyer facea parte din divizia 1 ss Liebestandarte ) . Referitor la productia industriala a Germaniei in timpul razboiului, ea a atins cel mai inalt nivel in 1944 cu toate bombardamentele aliate, nu era la pamant . Calitatea masinilor , motocicletelor etc . a scazut dar mai ales a scazut calitatea finisajelor, inca din 1943 la unele categorii de tehnica dar asta este normal la un razboi de uzura. Eficienta insa nu a scazut . Daca avea dkw nz cilindru de fonta sau aluminiu pentru nevoile frontului nu conta prea mult . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Eu acum am gasit topicul si am stat cateva ore sa il citesc tot si sa descarc toate pozele.Mai ales din primele pagini sunt superr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Eu acum am gasit topicul si am stat cateva ore sa-l citesc tot si sa descarc toate pozele. Mai ales cele din primele pagini sunt super. Cind o sa descoperi oare si cartea de gramatica, cea de literatura...?! Si parca ai promis ca termini cu postatul aiurea...ala de la MZ era ultimul post! Ontopic: http://www.romanialibera.ro/tehnologie/auto/foto-inedite-ce-motociclete-utilizau-soldatii-armatei-ruse-in-primul-razboi-mondial-303074.html Asta din clip este coafata rau, dar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.