maephisto Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Azi am scos la lumina motorul, dupa o luna de iernat la caldurica. A stat la caldura, nu l'a deranjat nimeni...asa ca ma gandeam ca o sa zbarnaie de la primul contact. De unde... s'a chinuit un pic sa porneasca, a mimat o pornire si apoi nimic. Face ca atunci cand nu ai benzina in rezervor. Prima chestie la care m'am gandit, a fost ca am lasat toata perioada asta destul de putina benzina...maxim 2 litrii in rezervor, asa ca am impins'o pana la benzinarie si i'am mai bagat inca vreo 5 l . Dar tot nimic, acelasi comportament. Bateria nu are nici o problema , functioneaza ok...am incercat si pornirea impinsa, tot nimic. Vreo idee ce sa mai incerc, sau care ar putea fi problema? Mersi. P.S. : Motorul e un Suzuki Savage (LS650) cu un cilindru, si pana acum nu mi'a facut nici o problema, mecanica sau de orice fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Cum ai testat bateria? Esti sigur ca-i incarcata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TrekOut Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Si eu Duminica i-am dat o cheie, insa am uitat sa-i trag socul si ma chinuiam sa porneasca si nimik, dupa 5 incercari am vazut socul ca nu este tras. L-am tras si a pornit din prima. La fel cu vreo 3 litri de benzina in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 ai innecato )) da bujia jos, curato si incearca iar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 sint mai multe chestii care cred ca se combina la prima pornire dupa iarna. 1. frigul face uleiul foarte viscos -> motorul se va invirti o idee mai greu 2. e posibil ca nici bateria sa nu fie in stare ideala (veche si/sau neincarcata suficient) -> idem 3. frigul face ca aprinderea benzinei sa fie mai dificila daca se combina cele 3, si daca eventual nu sint nici bujiile chiar noi, ai carburatia putin dereglata si nici nu ai lasat robinetul pe pri citeva secunde, va porni greu. daca nu porneste in 10-15 secunde se uda bujiile si dupa aia devine si mai greu sa porneasca, mai ales ca se descarca si bateria mai tare. prima chestie e ca bateria trebuie sa fie in stare buna si bine incarcata, daca e mai varza ai sanse slabe s-o pornesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maephisto Postat Ianuarie 12, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2010 Motocicleta a stat la caldura toata perioada asta...pe hol, deci frig nu i'a fost nici o clipa.Si bateria presupun ca e ok, pt ca farurile, claxonul, toate electricele functioneaza. Si socul era tras, dar tot n'a pornit. Am remarcat umezeala pe cilindru, in jurul bujiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 (editat) Motocicleta a stat la caldura toata perioada asta...pe hol, deci frig nu i'a fost nici o clipa.Si bateria presupun ca e ok, pt ca farurile, claxonul, toate electricele functioneaza. Si socul era tras, dar tot n'a pornit. Am remarcat umezeala pe cilindru, in jurul bujiei. probabil nu mai e benzina in carburi. ai dat pe pri inainte? farurile si claxonul nu indica nimic despre starea bateriei, farurile se aprind si cind bateria e aproape complet descarcata. un bec de far consuma 4 amperi, electromotorul citeva zeci. daca motorul e pornit zilnic chiar si o baterie in stare proasta face fata, daca a stat mult nepornit atunci se vede diferenta. mie anul trecut mi-au trebuit cam 30-40 de secunde de dat la demaror pina a pornit. bujiile se unda inauntrul cilindrului, pentru ca ajunge o gramada de benzina care nu se aprinde pe acolo. daca le scoti o sa vezi ca sint ude la propriu. Editat Ianuarie 12, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Ori nu ai benzina in carburator, ori ai prea multa. Daca ai acces usor la bujie scoate-o si vezi daca e uda. Daca nu e, insemna ca e carb. gol; pune pe "pri" (daca ai pozitia asta), lasa 20 de secunde, da-l pe normal si incearca sa pornesti cu socul tras sau cu acceleratia blana. Daca e bujia uda arde-o, invarte motorul de cateva ori cu ea scoasa, pune-o la loc si dupa aia incearca sa pornesti motorul fara soc si fara acceleratie. Pentru comparatie: mobra mea a stat afara. Prima data cand a nins n-am pornit-o vreo 5 zile si la prima pornire a luat-o dupa 2 incercari de 5 secunde la automat doar cu soc si cu cateva secunde de "pri" inainte. La a doua ninsoare a stat nepornita vreo 10 zile si n-a mai fost asa usor: a luat-o dupa vreo 5 incercari a cate 10 sec, cu sprituri de acceleratie intre ele, "pri" si la final acceleratie blana. Avantajul meu a fost ca stiam sigur ca nu e inecata, era doar uscata sau inghetata la carburatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 A mea sta la iernat afara (in parcarea firmei) de mai bine de o luna, spalata, gresata, cu rezervorul plin si cu bateria scoasa si bagata la caldura. Un singur lucru am uitat sa fac: sa pun tzaspacul ala pe "PRI". Ce anume face pri-ul asta? E tarziu daca il pun acum? Fostul proprietar mi-a zis ca trebuie comutat cand pun motoru "la iernat", nu stiu mai mult de-atat. Fara mistouri va rog, sunt habarnist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 A mea sta la iernat afara (in parcarea firmei) de mai bine de o luna, spalata, gresata, cu rezervorul plin si cu bateria scoasa si bagata la caldura. Un singur lucru am uitat sa fac: sa pun tzaspacul ala pe "PRI". Ce anume face pri-ul asta? E tarziu daca il pun acum? Fostul proprietar mi-a zis ca trebuie comutat cand pun motoru "la iernat", nu stiu mai mult de-atat. Fara mistouri va rog, sunt habarnist. mai citisem un sfat pe aici, cind abia aflasem de forum, ca unii recomanda pastrarea motocicletei cu nisip in cilindri robinetul de benzina are o supapa actionata de vid. daca te uiti vezi ca-i sint atasate 2 "furtume", unul pentru alimentarea cu benzina, iar celalat furnizeaza de la carburatoare vidul care deschide supapa doar cind motorul se invirte. daca motorul sta pe dreapta mult si se evapora benzina, pozitia pri face bypass la supapa vacuumatica si astfel curge benzina direct in carburi. fostul proprietar stia el ceva, dar fix pe dos. nu se recomanda lasarea robinetului pe pri in afara cazurilor cind nu mai e benzina in carburi tocmai pentru ca zgiltiind-o s-ar putea sa ajunga multa benzina in cilindri, direct din rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Azi am scos la lumina motorul, dupa o luna de iernat la caldurica. A stat la caldura, nu l'a deranjat nimeni...asa ca ma gandeam ca o sa zbarnaie de la primul contact. De unde... s'a chinuit un pic sa porneasca, a mimat o pornire si apoi nimic. Face ca atunci cand nu ai benzina in rezervor. Prima chestie la care m'am gandit, a fost ca am lasat toata perioada asta destul de putina benzina...maxim 2 litrii in rezervor, asa ca am impins'o pana la benzinarie si i'am mai bagat inca vreo 5 l . Dar tot nimic, acelasi comportament. Bateria nu are nici o problema , functioneaza ok...am incercat si pornirea impinsa, tot nimic. Vreo idee ce sa mai incerc, sau care ar putea fi problema? Mersi. P.S. : Motorul e un Suzuki Savage (LS650) cu un cilindru, si pana acum nu mi'a facut nici o problema, mecanica sau de orice fel. pune bateria la un redresor, da jos bujia si curat-o, daca e uda pe electrozi s-a innecat, da un pic la automat fara bujie sa iasa surplusul de vapori de benzina, dac nu inseamna ca nu a venit benzina in carburi si incearca dupa ce ddai robinetul pe PRI(daca ai optiunea asta).cam atat, tre sa porneasca. mai citisem un sfat pe aici, cind abia aflasem de forum, ca unii recomanda pastrarea motocicletei cu nisip in cilindri robinetul de benzina are o supapa actionata de vid. daca te uiti vezi ca-i sint atasate 2 "furtume", unul pentru alimentarea cu benzina, iar celalat furnizeaza de la carburatoare vidul care deschide supapa doar cind motorul se invirte. daca motorul sta pe dreapta mult si se evapora benzina, pozitia pri face bypass la supapa vacuumatica si astfel curge benzina direct in carburi. fostul proprietar stia el ceva, dar fix pe dos. nu se recomanda lasarea robinetului pe pri in afara cazurilor cind nu mai e benzina in carburi tocmai pentru ca zgiltiind-o s-ar putea sa ajunga multa benzina in cilindri, direct din rezervor. corect, fara faza cu nisipul in cilindrii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
havrincea Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 pune bateria la un redresor, da jos bujia si curat-o, daca e uda pe electrozi s-a innecat, da un pic la automat fara bujie sa iasa surplusul de vapori de benzina, dac nu inseamna ca nu a venit benzina in carburi si incearca dupa ce ddai robinetul pe PRI(daca ai optiunea asta).cam atat, tre sa porneasca. corect, fara faza cu nisipul in cilindrii... corect... sau vin eu cu bateria mea sa incercam si asa... sau lasa motorul acolo ca si asa nu mergi cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dublu JACK Postat Ianuarie 12, 2010 Share Postat Ianuarie 12, 2010 Poate ca repet ceea ce spun antescriitorii mei, etapele sunt urmatoarele: 1.pus "bacteria" pe redresor 2.scos bujia, INLOCUITA 3.golit carburatorul de benzina, undeva in partea de jos a carburatorului, ai un surubel ptr golirea camerei de nivel al carburatorului. 4.montat bujia, bacteria, dat drumul la benzina pe ON, si......cheie. TREBE MUSAI SA PORNEASCA PS:(daca nu porneste, suna-ma) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Ianuarie 13, 2010 Share Postat Ianuarie 13, 2010 (editat) Ar mai fii o treabă: Dacă eÂşti sigur că totul e OK.... atunci dă la automat cu accelerația ținută la maxim (o ții.... nu dai Âşprițuri!!!). Cam aÂşa se porneÂşte in mod normal dacă este înnecată Âşi nu vrei să desfaci chestii. Făcând aÂşa se pot întâmpla următoarele: 1. Dacă deja nu e innecată ... o să învârtă puțin motoru Âşi apoi porneÂşte. 2. Dacă deja e innecată, ce am prezentat mai sus e varianta de pornit când e innecată. Destul de rar porneÂşte inainte să se termine bateria sau nu porneÂşte deloc Âşi atunci tre să dai bujia jos cum au zis anteriorii motoretiÂşti. Dacă dai bujia jos poți verifica Âşi dacă scânteieÂşte. Spor maxim Editat Ianuarie 13, 2010 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maephisto Postat Ianuarie 14, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2010 Mersi de sfaturi. Bateria am testat'o aseara, 11,60 V. Bujia, o sa incerc sa o scot de'acolo si s'o testez, eventual sa o inlocuiesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 Deci, daca e inecata, cea mai simpla cale de pornire este: socul impins, acceleratia la maxim (si asa trebuie sa incremeneasca, nu spituri, nu nimic), si start. Pornire garantata! Dealtfel, au mai zis si altii pe aici chestia asta, dar nu reiese ca SOCUL TREBUIE IMPINS. Deci, nu va atingeti de el. In rest...hai cu primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 bateria tre sa indice cel putin 12,6V inainte sa o pornesti! pune incarcatorul pe ea si dupa ce consideri ca e incarcata, lasa voltmetru pus si vezi la cat scade tensiunea cand dai la demaror; daca scade sub 10 V e vremea sa o cam schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 nisipul din cilindrii absoarbe umezeala si astfel nu va rugineste pistoanele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 daca zici tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 Mersi de sfaturi.Bateria am testat'o aseara, 11,60 V. Bujia, o sa incerc sa o scot de'acolo si s'o testez, eventual sa o inlocuiesc. pune bateria pe un redresor pina atinge 13v(cam atat ar trebuii sa bage redresorul),benzina pe on(pri), bujia verificata, una noua e perfecta(vezi specificatiile modelului),...ar trebuii sa o ia la prima! nu te sfatuiesc sa o inpingi.nu poti stii ce se poate intampla(cum o fii distributia la savage...?) spray de pornire ar merge un jet n filtrul de aer dar atat daca nu o ia nu insista! ps: asigurate ca ai scanteie si benzina ajunge n camera de ardere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 nu te sfatuiesc sa o inpingi.nu poti stii ce se poate intampla(cum o fii distributia la savage...?) N-are nici o importanta cum e distributia la nici un motor. Crezi ca motorul stie ca e invartit de pe stanga sau de pe dreapa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 N-are nici o importanta cum e distributia la nici un motor. Crezi ca motorul stie ca e invartit de pe stanga sau de pe dreapa? cred ca se referea la distributie pe lant sau curea? la masini se poate rupe cureaua de distributie daca e impinsa masina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 si cam ce model de mobra cunosti tu sa aiba distributia pe curea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 si cam ce model de mobra cunosti tu sa aiba distributia pe curea? parca Ducati au distrubutia pe curea. Mesaj completat apropos ca a mentionat cineva de spray de pornire. se gasesc la benzinarii? eu am auzit de niste substante care se pun in benzina, se gasesc si din alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 14, 2010 Share Postat Ianuarie 14, 2010 parca Ducati au distrubutia pe curea.Mesaj completat apropos ca a mentionat cineva de spray de pornire. se gasesc la benzinarii? eu am auzit de niste substante care se pun in benzina, se gasesc si din alea? sprayul e vreo 20 ron. poti cumpara aditivi de pus in benzina, unii sunt pt curatat carbul sau injectorul,altii pt cresterea cifrei octanice.tot la 20 ron...uneori peste iarna apa din benzina se depune la fund,si cand dai sa pornesti...nimic...la masina de exemplu mi s-a aprins martorul de la motor cand am facut plinul cu 95,si am pus apoi 99 plus si de atunci nu mai am probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.