Sari la conținut

montare kit lanț


JIJ
 Share

Postări Recomandate

mi-am cumparat un kit de lant regina si vreau sa-l montez singur insa nu am mai schimbat niciunul pana acum deci nu sunt foarte sigur cum se face. am dat jos pinionul, foaie si lantul cel vechi.

Din ce intelesesem eu, procedura este urmatoarea ca sa le pun pe cele noi:

-montez pinionul

-montez foaia

-pun roata si o dau maxim in fatza

-masor lantul, il tai si-l nituiesc (este lant pe nituri, nu cu sigurantza)

Problema mea este ca lantul cel nou in cutie nu l-am gasit desfacut cum ma asteptam, ci inchis intr-o bucla ca atunci cand este pus pe motocicleta, cu toate zalele nituite perfect.

Una dintre zale este desenata cu verde si nu sunt sigur ce reprezinta asta pt ca este la fel de bine nituita ca toate celelalte, deci nu se poate desface de acolo.

Are cineva idee cum il pot desface sa-l pun pe motor si cum il pot inchide la loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 montezi pinionul

2 montezi foaia

 

si de aici incolo apeleaza la un specialist :

1. lantul nu se taie ... daca e pt modelul motocicletei tale ar trebui sa fie perfect

2. lantul se nituieste cu presa de lant sau daca nu ai e mai nasol .. oricum nu te sfatuiesc sa dai cu ciocanul in el pana se duce naibii...

3. ti-am zis toate astea pt ca sunt enorme fortele care actioneaza asupra lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa-l desfaci deloc, daca a venit inchis il montezi demontand bascula de pe motor.

Asta e varainta 1.

 

Varianta 2 este sa-l desfaci folosind o presa de lant, si sa-l inchizi folosind aceeasi presa.

Multi dintre cei care vor scrie dupa mine vor spune ca nu e indicat sa-l desfaci, nu e sigur, eu zic ca fiecare face ce vrea cu lantul lui. Presa ai putea sa o folosesti si in caz ca e mai lung decat trebuie... scoti 2 zale.

 

Presa de lant au la orice service moto, de cumparat cea mai ieftina ajunge la 36 euro, au chiar si la Louis.

 

Totusi, e mai simplu sa scoti bascula - daca nu ai presa.

 

Un model de presa - in principiu sunt toate la fel.

CHAIN%20TOOL,%20JUMBO.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-s chiar la fel, 10003170 de exemplu e doar pentru DID. Da, s-ar putea sa mearga si pe Regina, dar nu e recomandat/facut pentru asta.

Eu o am pe 10003170 si am folosit-o pe lant EK de cateva ori si merge perfect.

 

M-am jucat mult cu ea, si iti zic ca merge pe orice lant de dimensiunile specificate acolo, nu cred ca marca lantului are vreo importanta..

 

Teilung 520, 525, 50 (530) und 532

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. ti-am zis toate astea pt ca sunt enorme fortele care actioneaza asupra lui...

Fortele de actiune sunt pe Verticala lantului( adica pe lungime) nu pe orizontala in capul boltutului nituit.

Mesaj completat

Multi dintre cei care vor scrie dupa mine vor spune ca nu e indicat sa-l desfaci, nu e sigur, eu zic ca fiecare face ce vrea cu lantul lui.

Nu are absolut nicio problema daca este desfacut. Singura problema este nu vei mai putea folosii in conditii optime boltul vechi. Mai bine dai 20 lei si ei o za de legatura noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva idee cum il pot desface sa-l pun pe motor si cum il pot inchide la loc?

 

Daca a venit inchis, desfa totusi bascula (cu oczia asta mai cureti/gresezi ce mai e pe acolo) si asa montezi lantul fara sa il tai.

 

Daca vrei totusi sa tai lantul ca sa il montezi, asigura-te ca ai o za cumprata in prealabil. Am vazut ca se gasesc pe Louis si za demontabila (cu siguranta) si za nedemontabila (care se nituieste cu aparat de nituit).

Din cite am citit pe forumuri, multa lume se fereste de zaua de inchidere a lantului cu siguranta demontabila.

Bafta si spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai presa de lant e periculos sa actionezi pentru ca ai putea strica lantul dar si pentru a da jos bascula i-ti trebuiesc stendere si chei eventual ceva pneumatic si in plus autoblocant pentru suruburi si piulite obligatoriu.Parerea mea e sa apelezi la un prieten care se ocupa cu asta sau dute la un servis moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

Daca nu ai presa de lant e periculos sa actionezi pentru ca ai putea strica lantul dar si pentru a da jos bascula i-ti trebuiesc stendere si chei eventual ceva pneumatic si in plus autoblocant pentru suruburi si piulite obligatoriu.Parerea mea e sa apelezi la un prieten care se ocupa cu asta sau dute la un servis moto.

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La service vreau sa evit sa merg doar pt ca nu am nici unul in oras. Speram sa fie vreo smecherie cu zaua aia desenata cu verde si sa scap de dat jos bascula.

Nu am menghina pt lant si nici za de legatura prin urmare o sa dau jos bascula si o sa ma rog sa se potriveasca lantul la fix pt ca este pt modelul motocicletei mele.

Unsoarea aia lipicioasa cu care vine lantul din fabrica se curata sau se pune pe motoreta asa cum e? Pt ca in clipul trimis mai sus de MadMike vad ca l-au lasat asa, dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza...

Multumesc pt sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monteaza lantul prin demontarea basculei

In acest fel ai si oportunitatea sa ungi rulmentii basculei, plus ca pastrezi lantul in starea lui originala, fara sa ai probleme sau sa fii nesigur pe integritatea lui la viteze mai mari.

 

Nu e mare teorie sa dai jos bascula...pare complicat dar in realitate e foarte simplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai lantul lui este deja inchis din fabrica -

 

- oamenii aia in clip arata cum se monteaza un lant care a venit deja DESCHIS si are zaua de legatura care se preseaza cum arata ei in clip.

 

El daca vrea sa desfaca lantul cu dalta si ciocanul.. tare ma intreb cam cate ciocane o sa-i traga lantului ala cand da pe alaturi.

 

Ca sa desfaci un lant pe care vreai sa-l si folosesti ulterior (adica il desfaci ca sa il poti monta) (ca in cazul lui) se recomanda folosirea unei prese.

Mesaj completat

.....

si o sa ma rog sa se potriveasca lantul la fix pt ca este pt modelul motocicletei mele.

Unsoarea aia lipicioasa cu care vine lantul din fabrica se curata sau se pune pe motoreta asa cum e? Pt ca in clipul trimis mai sus de MadMike vad ca l-au lasat asa, dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza...

Multumesc pt sfaturi!

Pai nu e nevoie sa te rogi nicaieri - poti pur si simplu sa numeri zalele de pe lantul vechi si de pe lantul nou... daca e acelasi nr de zale - se potriveste exact.

 

Maglavaisul ala se da pe lant.

 

Uita-te atent la zaua cu verde si pun pariu ca aia e zaua care se desface, uita-te atent la ea si o sa vezi ca bolturile sunt altfel decat restul.

Zaua aia e cea care se poate depresa si presa la loc. Casca ochii la ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zaua aia e cea care se poate depresa si presa la loc. Casca ochii la ea!

Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.

Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu e nevoie sa te rogi nicaieri - poti pur si simplu sa numeri zalele de pe lantul vechi si de pe lantul nou... daca e acelasi nr de zale - se potriveste exact.

 

Maglavaisul ala se da pe lant.

 

Uita-te atent la zaua cu verde si pun pariu ca aia e zaua care se desface, uita-te atent la ea si o sa vezi ca bolturile sunt altfel decat restul.

asta daca si pinioanele au acelasi numar de dinti :lol:

Mesaj completat

Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.

Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie

poate este ca si la drujba ... ca sa stii unde sa te opresti cu numaratul :D

 

Foarte bine ai facut ca ai demontat bascula... un lant rezista la tractiune 3.5-4 tone... daca nu-l nituiesti bine si se rupe inchipuie-ti cam ce s-ar intampla daca s-ar infasura in jurul pinionului din spate blocand roata :) ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta daca si pinioanele au acelasi numar de dinti :lol:

De obicei au.

 

poate este ca si la drujba ... ca sa stii unde sa te opresti cu numaratul :D

Nu cred.

 

Foarte bine ai facut ca ai demontat bascula... un lant rezista la tractiune 3.5-4 tone... daca nu-l nituiesti bine si se rupe inchipuie-ti cam ce s-ar intampla daca s-ar infasura in jurul pinionului din spate blocand roata :) ;)

Bai, astea cu ne-nituitul corect si depresare si presare si ruptul lantului sunt cam "urban legends" asa..

 

Mesaj completat

Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.

Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie

Ai uitat sa zici "multumesc pentru sfaturi" dar lasa.. ca noi subintelegem din context.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

............

dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza...

Multumesc pt sfaturi!

 

V-am multumit tuturor pt sfaturi in al doilea post al meu, imi cer scuze ca nu mi-am dat seama ca trebuie sa repet la fiecare post.

Pinionul a fost cu un dinte mai mare decat cel vechi, si totusi s-a potrivit.

Multumesc pt sfaturi si mustrari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am multumit tuturor pt sfaturi in al doilea post al meu, imi cer scuze ca nu mi-am dat seama ca trebuie sa repet la fiecare post.

Pinionul a fost cu un dinte mai mare decat cel vechi, si totusi s-a potrivit.

Multumesc pt sfaturi si mustrari!

Okok, scuze :)

 

Totusi, acum ca ai un dinte in plus, raportul de transmisie se schimba.. sau ambele pinioane au un dinte mai mare?

Nota: Eu cand zic pinion ma refer si la "foaie" si la "pinionul de atac" ambele sunt pinioane.

 

Vezi ca se schimba datele problemei cu totul, adica motocicleta nu o sa se comporte cum stiai tu, sau asa ai vrut de la inceput?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.

Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie

sa stii ca am vazut chestia asta la lanturile regina.

vin inchise, una din zale este marcata cu un marker verde, dar fara a fi za de legatura. stiu ce este o za de legatura, chiar daca este din cea nituita sau cu siguranta, cea marcata este identica cu celelalte, chiar ma gandeam de ce o fi marcata. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lanturile Regina "endless" nu au za de legatura. Toate zalele sunt nituite. Adica boltul are capul latit peste za. Este alegerea ta sa distrugi o za si pui za de legatura in locul ei, dar e de preferat sa nu o faci daca nu stii bine cu ce se mananca.

Zaua marcata este pentru CTC. Sa stie operatorul de unde incepe si unde termina, ca doar nu se apuca sa numere zalele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor.. a venit vremea sa imi schimb si eu lantul la mobra... simplu aparent..lantul pe care l-am luat este desfacut...si are za de legatura care se nituieste...avand in vedere ca nu am presa, e ok daca ii cumpar o za de legatura cu siguranta? Sau ar fi bine sa ma feresc de varianta asta?

Editat de SEBYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de mobra. Daca e ceva enduro-touring.. mai hai, daca e sportiva - NU.

In general mie nu-mi place metoda asta cu siguranta, (daca te pune cumva pacatul sa cumperi asa ceva ai grija ca acea clema de siguranta se monteaza mereu cu varful spre directia de mers a lantului!!!)

Nu cumpara nimic, monteaza lantul si fara presa, nu e mare lucru.

Chemi un prieten sa te ajute, pui lantul si inchizi zaua apoi o presezi cu un dorn si un ciocan, chemi un prieten sa te ajute si sa tina pe partea cealalta ceva de metal, incat sa poti bate.

Daca nu ai un dorn de forma potrivita il faci la polizor.

Bati in gaurica din bolturi de cateva ori tare si scurt si gata, se umfla imediat si nu le mai desface nici naiba.

Nici sa nu insisti cu batutul pentru ca apoi risti sa blochezi zaua aia, sau sa o faci sa fie mai stransa decat celelalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...