JIJ Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 mi-am cumparat un kit de lant regina si vreau sa-l montez singur insa nu am mai schimbat niciunul pana acum deci nu sunt foarte sigur cum se face. am dat jos pinionul, foaie si lantul cel vechi. Din ce intelesesem eu, procedura este urmatoarea ca sa le pun pe cele noi: -montez pinionul -montez foaia -pun roata si o dau maxim in fatza -masor lantul, il tai si-l nituiesc (este lant pe nituri, nu cu sigurantza) Problema mea este ca lantul cel nou in cutie nu l-am gasit desfacut cum ma asteptam, ci inchis intr-o bucla ca atunci cand este pus pe motocicleta, cu toate zalele nituite perfect. Una dintre zale este desenata cu verde si nu sunt sigur ce reprezinta asta pt ca este la fel de bine nituita ca toate celelalte, deci nu se poate desface de acolo. Are cineva idee cum il pot desface sa-l pun pe motor si cum il pot inchide la loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 1 montezi pinionul 2 montezi foaia si de aici incolo apeleaza la un specialist : 1. lantul nu se taie ... daca e pt modelul motocicletei tale ar trebui sa fie perfect 2. lantul se nituieste cu presa de lant sau daca nu ai e mai nasol .. oricum nu te sfatuiesc sa dai cu ciocanul in el pana se duce naibii... 3. ti-am zis toate astea pt ca sunt enorme fortele care actioneaza asupra lui... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 Nu e nevoie sa-l desfaci deloc, daca a venit inchis il montezi demontand bascula de pe motor. Asta e varainta 1. Varianta 2 este sa-l desfaci folosind o presa de lant, si sa-l inchizi folosind aceeasi presa. Multi dintre cei care vor scrie dupa mine vor spune ca nu e indicat sa-l desfaci, nu e sigur, eu zic ca fiecare face ce vrea cu lantul lui. Presa ai putea sa o folosesti si in caz ca e mai lung decat trebuie... scoti 2 zale. Presa de lant au la orice service moto, de cumparat cea mai ieftina ajunge la 36 euro, au chiar si la Louis. Totusi, e mai simplu sa scoti bascula - daca nu ai presa. Un model de presa - in principiu sunt toate la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 Un model de presa - in principiu sunt toate la fel. Nu-s chiar la fel, 10003170 de exemplu e doar pentru DID. Da, s-ar putea sa mearga si pe Regina, dar nu e recomandat/facut pentru asta. Pentru cel pentru Regina (10003166) trebuie sa mai cumperi si doua ciocane si sa chemi un prieten. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 Nu-s chiar la fel, 10003170 de exemplu e doar pentru DID. Da, s-ar putea sa mearga si pe Regina, dar nu e recomandat/facut pentru asta. Eu o am pe 10003170 si am folosit-o pe lant EK de cateva ori si merge perfect. M-am jucat mult cu ea, si iti zic ca merge pe orice lant de dimensiunile specificate acolo, nu cred ca marca lantului are vreo importanta.. Teilung 520, 525, 50 (530) und 532 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 3. ti-am zis toate astea pt ca sunt enorme fortele care actioneaza asupra lui... Fortele de actiune sunt pe Verticala lantului( adica pe lungime) nu pe orizontala in capul boltutului nituit. Mesaj completat Multi dintre cei care vor scrie dupa mine vor spune ca nu e indicat sa-l desfaci, nu e sigur, eu zic ca fiecare face ce vrea cu lantul lui. Nu are absolut nicio problema daca este desfacut. Singura problema este nu vei mai putea folosii in conditii optime boltul vechi. Mai bine dai 20 lei si ei o za de legatura noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Are cineva idee cum il pot desface sa-l pun pe motor si cum il pot inchide la loc? Daca a venit inchis, desfa totusi bascula (cu oczia asta mai cureti/gresezi ce mai e pe acolo) si asa montezi lantul fara sa il tai. Daca vrei totusi sa tai lantul ca sa il montezi, asigura-te ca ai o za cumprata in prealabil. Am vazut ca se gasesc pe Louis si za demontabila (cu siguranta) si za nedemontabila (care se nituieste cu aparat de nituit). Din cite am citit pe forumuri, multa lume se fereste de zaua de inchidere a lantului cu siguranta demontabila. Bafta si spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Fără presă. http://www.garagenight.tv/ep-8-chain-and-sprockets-part-2/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianminzu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Si dupa toate acestea, mergi la service si vezi ca este mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Daca nu ai presa de lant e periculos sa actionezi pentru ca ai putea strica lantul dar si pentru a da jos bascula i-ti trebuiesc stendere si chei eventual ceva pneumatic si in plus autoblocant pentru suruburi si piulite obligatoriu.Parerea mea e sa apelezi la un prieten care se ocupa cu asta sau dute la un servis moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Cam cum ai putea să strici lanțul? Crezi că e din plastelină? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianminzu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Daca nu ai presa de lant e periculos sa actionezi pentru ca ai putea strica lantul dar si pentru a da jos bascula i-ti trebuiesc stendere si chei eventual ceva pneumatic si in plus autoblocant pentru suruburi si piulite obligatoriu.Parerea mea e sa apelezi la un prieten care se ocupa cu asta sau dute la un servis moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JIJ Postat Februarie 19, 2010 Autor Share Postat Februarie 19, 2010 La service vreau sa evit sa merg doar pt ca nu am nici unul in oras. Speram sa fie vreo smecherie cu zaua aia desenata cu verde si sa scap de dat jos bascula. Nu am menghina pt lant si nici za de legatura prin urmare o sa dau jos bascula si o sa ma rog sa se potriveasca lantul la fix pt ca este pt modelul motocicletei mele. Unsoarea aia lipicioasa cu care vine lantul din fabrica se curata sau se pune pe motoreta asa cum e? Pt ca in clipul trimis mai sus de MadMike vad ca l-au lasat asa, dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza... Multumesc pt sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 il speli dupa prima utililizare (500 km)aia "lipicioasa" este vasilica din fabrica si e ft ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Monteaza lantul prin demontarea basculei In acest fel ai si oportunitatea sa ungi rulmentii basculei, plus ca pastrezi lantul in starea lui originala, fara sa ai probleme sau sa fii nesigur pe integritatea lui la viteze mai mari. Nu e mare teorie sa dai jos bascula...pare complicat dar in realitate e foarte simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Fără presă. http://www.garagenight.tv/ep-8-chain-and-sprockets-part-2/ Pai lantul lui este deja inchis din fabrica - - oamenii aia in clip arata cum se monteaza un lant care a venit deja DESCHIS si are zaua de legatura care se preseaza cum arata ei in clip. El daca vrea sa desfaca lantul cu dalta si ciocanul.. tare ma intreb cam cate ciocane o sa-i traga lantului ala cand da pe alaturi. Ca sa desfaci un lant pe care vreai sa-l si folosesti ulterior (adica il desfaci ca sa il poti monta) (ca in cazul lui) se recomanda folosirea unei prese. Mesaj completat ..... si o sa ma rog sa se potriveasca lantul la fix pt ca este pt modelul motocicletei mele. Unsoarea aia lipicioasa cu care vine lantul din fabrica se curata sau se pune pe motoreta asa cum e? Pt ca in clipul trimis mai sus de MadMike vad ca l-au lasat asa, dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza... Multumesc pt sfaturi! Pai nu e nevoie sa te rogi nicaieri - poti pur si simplu sa numeri zalele de pe lantul vechi si de pe lantul nou... daca e acelasi nr de zale - se potriveste exact. Maglavaisul ala se da pe lant. Uita-te atent la zaua cu verde si pun pariu ca aia e zaua care se desface, uita-te atent la ea si o sa vezi ca bolturile sunt altfel decat restul. Zaua aia e cea care se poate depresa si presa la loc. Casca ochii la ea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JIJ Postat Februarie 19, 2010 Autor Share Postat Februarie 19, 2010 Zaua aia e cea care se poate depresa si presa la loc. Casca ochii la ea! Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul. Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 (editat) Pai nu e nevoie sa te rogi nicaieri - poti pur si simplu sa numeri zalele de pe lantul vechi si de pe lantul nou... daca e acelasi nr de zale - se potriveste exact. Maglavaisul ala se da pe lant. Uita-te atent la zaua cu verde si pun pariu ca aia e zaua care se desface, uita-te atent la ea si o sa vezi ca bolturile sunt altfel decat restul. asta daca si pinioanele au acelasi numar de dinti Mesaj completat Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie poate este ca si la drujba ... ca sa stii unde sa te opresti cu numaratul Foarte bine ai facut ca ai demontat bascula... un lant rezista la tractiune 3.5-4 tone... daca nu-l nituiesti bine si se rupe inchipuie-ti cam ce s-ar intampla daca s-ar infasura in jurul pinionului din spate blocand roata Editat Februarie 22, 2010 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 asta daca si pinioanele au acelasi numar de dinti De obicei au. poate este ca si la drujba ... ca sa stii unde sa te opresti cu numaratul Nu cred. Foarte bine ai facut ca ai demontat bascula... un lant rezista la tractiune 3.5-4 tone... daca nu-l nituiesti bine si se rupe inchipuie-ti cam ce s-ar intampla daca s-ar infasura in jurul pinionului din spate blocand roata Bai, astea cu ne-nituitul corect si depresare si presare si ruptul lantului sunt cam "urban legends" asa.. Mesaj completat Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie Ai uitat sa zici "multumesc pentru sfaturi" dar lasa.. ca noi subintelegem din context. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JIJ Postat Februarie 22, 2010 Autor Share Postat Februarie 22, 2010 ............ dar pe ambalajul lantului scrie ca se spala cu apa sau gaz, apoi se usuca si lubrifiaza... Multumesc pt sfaturi! V-am multumit tuturor pt sfaturi in al doilea post al meu, imi cer scuze ca nu mi-am dat seama ca trebuie sa repet la fiecare post. Pinionul a fost cu un dinte mai mare decat cel vechi, si totusi s-a potrivit. Multumesc pt sfaturi si mustrari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 V-am multumit tuturor pt sfaturi in al doilea post al meu, imi cer scuze ca nu mi-am dat seama ca trebuie sa repet la fiecare post.Pinionul a fost cu un dinte mai mare decat cel vechi, si totusi s-a potrivit. Multumesc pt sfaturi si mustrari! Okok, scuze Totusi, acum ca ai un dinte in plus, raportul de transmisie se schimba.. sau ambele pinioane au un dinte mai mare? Nota: Eu cand zic pinion ma refer si la "foaie" si la "pinionul de atac" ambele sunt pinioane. Vezi ca se schimba datele problemei cu totul, adica motocicleta nu o sa se comporte cum stiai tu, sau asa ai vrut de la inceput? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 Nu zic ca n-ai dreptate, s-ar putea sa fie, insa ochiul meu neantrenat n-a vazut nici o diferenta intre ea si restul.Am dat bascula jos si l-am montat asa, s-a potrivit perfect si am lasat lipiciul ala pe lant desi mi se pare un mare aspirator de mizerie sa stii ca am vazut chestia asta la lanturile regina. vin inchise, una din zale este marcata cu un marker verde, dar fara a fi za de legatura. stiu ce este o za de legatura, chiar daca este din cea nituita sau cu siguranta, cea marcata este identica cu celelalte, chiar ma gandeam de ce o fi marcata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 Lanturile Regina "endless" nu au za de legatura. Toate zalele sunt nituite. Adica boltul are capul latit peste za. Este alegerea ta sa distrugi o za si pui za de legatura in locul ei, dar e de preferat sa nu o faci daca nu stii bine cu ce se mananca. Zaua marcata este pentru CTC. Sa stie operatorul de unde incepe si unde termina, ca doar nu se apuca sa numere zalele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 (editat) Salutare tuturor.. a venit vremea sa imi schimb si eu lantul la mobra... simplu aparent..lantul pe care l-am luat este desfacut...si are za de legatura care se nituieste...avand in vedere ca nu am presa, e ok daca ii cumpar o za de legatura cu siguranta? Sau ar fi bine sa ma feresc de varianta asta? Editat Martie 18, 2010 de SEBYK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 Depinde de mobra. Daca e ceva enduro-touring.. mai hai, daca e sportiva - NU. In general mie nu-mi place metoda asta cu siguranta, (daca te pune cumva pacatul sa cumperi asa ceva ai grija ca acea clema de siguranta se monteaza mereu cu varful spre directia de mers a lantului!!!) Nu cumpara nimic, monteaza lantul si fara presa, nu e mare lucru. Chemi un prieten sa te ajute, pui lantul si inchizi zaua apoi o presezi cu un dorn si un ciocan, chemi un prieten sa te ajute si sa tina pe partea cealalta ceva de metal, incat sa poti bate. Daca nu ai un dorn de forma potrivita il faci la polizor. Bati in gaurica din bolturi de cateva ori tare si scurt si gata, se umfla imediat si nu le mai desface nici naiba. Nici sa nu insisti cu batutul pentru ca apoi risti sa blochezi zaua aia, sau sa o faci sa fie mai stransa decat celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.