Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

bateria nu are, dar laptopu are

la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru

La care baterie te referi? Ca alea de laptop au gestiunea lor cu integrat specializat.

Inseamna ca nu merge un releu normal.

La mobrele electrice la fel se supravegheaza fiecare celula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

bateria nu are, dar laptopu are

la fel ca si cu celulele cu liion de 3,6V, ele au doar protectia termica pe ele, incarcarea o gestioneaza incarcatoru

Paaai daca e asa, cum naiba merg pe moto? Eu unu nu mi-as asuma riscul unei asemenea baterii care, in cazul unui releu defect (care livreaza, sa zicem, 16V - letali pentru LiXX) stiti la ce ne asteptam sub fund? Sincer, nu cred ca sunt asa, doar cu protectie termica. Logica imi spune ca in interor este un circuit electronic care gestioneaza incarcarea. Nu sunt suficient de electronist cavsti exact cum arata circuitulala si cum face sa gestioneze incarcarea SIMULTAN cu consumul. Ce stiu este ca o celula de LiIon are 3,6V NOMINAL (ceea ce inseamna 4,1V instare incarcata) Aceste valori tin de chimia interna a celulei, nu sunt "negociabile". O depsire cu 0.2V a tensiunii maxime / celula duce la deteriorarea sa iremediabila, iar depasirea cu mai mult duce la un rezultat . . . sa zicem, extrem de neplacut. Deasemenea, in domeniul pragului de tensiune la descarcare, lucrurile stau si mai rau, sub nici o forma nu trebuie sa scada tensiunea sub 2,7V / celula, ca nu o mai trezesti din moarte clinica nici cu fanfara.

 

In aceste conditii, aproape sigur managementul incarcarii se face intern si, sigur, sunt si circuite de protectie. Cum sunt facute sa reziste la curenti mari, e alta discutie luuunga.

 

Valorile de mai sus sunt pentru LiIon.

LiPo e si mai sensibil

LiFeSO4 e mai induratoare dar cu nominal de 3,3V /celula x 3 celule = 9,9 V, tensiune cu care demaroarele noastre nu-s chiar fericite. 4 celule? Cam mult pentru becuri si, in general, pentru electronica vehiculului.

 

Daca stie cineva mai multe despre subiect, poate ne lumineaza

» Post actualizat in 19 May 2015 23:03

Si inca ceva:

 

1. Ar fi trebuit sa apara pe masini, nu? Nu am auzit (inca) asa ceva, probabil tocmai datorita dificultatilor de incarcare (curentul de pornire nu e o problema, se pun mai multe celule in paralel)

2. Celule de LiXX au un obicei urat: se debalanseaza usor datorita modificarilor in chimia interna. Fenomenul se compenseaza prin incarcare "balansata", practic se incarca fiecare celula in parte, incarcatorul facand analiza permanenta a tensiunilor pe fiecare celula (unele fac si analiza pe tensiune totala).

 

Iata argumente in plus petru care cred ca aceste baterii moto au multa electronica in ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt că văd că discutia devine serioasă, mă gândesc să contribui cu un link : http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=757934

 

Nu ma pricep la electrică mai deloc, dac acum un an cred am citit tot ce se scrisese pe respectivul topic, de acolo am tras concluzia ca la tehnologia LiFePo4, cel putin la momentul ăla, tata si mama lor erau Antigravity. De altfel la un moment dat tot pe ADV spunea ca respectivul thread este " world largest battery database".

 

Pe lângă comparatii head to head sunt si teste distructive, de unde rezultă ca tehnologia LiFePo4 e mult mai putin periculoasă decât cea pe plum de ex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din aceste argumente ai uitat plaja redusa a temperaturii de functionare (mai ales in partea de jos)

 

Da, asa e, uitasem si aspectul asta. L-am constatat, curentul debitat este drastic redus la temperaturi joase. Isi revine, intr-o oarecare masura prin incalzire proprie. Dar ... de obicei este prea tarziu. Motorul, ori a pornit intre timp, ori nu mai porneste deloc.

 

La temepraturi inalte (>65 grd C temepratura bateriei, temperatura care se atiunge usor la + 35 grd C ambiental + caldura degajata la curenti mari de descarcare) creste pericolul exponential.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorii Litiu-ion au potentialul de a deveni tehnologia acumulatorului dominant in urmatorii ani, dar nu la motociclete, pentru ca nu se justifica pretul de cost si utilitatea. AGM -ul va face fata multi ani in cazul motocicletelor. Da, s-au dezvoltat rapid in ultimii ani pentru utilizarea in electronica de consum cum ar fi: telefoane mobile, notebook-uri, etc. Sunt in uz in cazul automobilelor electrice, auto EV-uri care sunt echipate cu acumulatori litiu-ion, Tesla Roadster, Think City și Mitsubishi iMiev. Energia specifica in cazul acumulatorilor litiu-ion variaza de la 50 Wh / kg la 200 Wh / kg pentru cei mai avansați, iar densitate de putere poate fi la fel de mare, practic 2000 W / kg !



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pacat ca la motoreta te intereseaza curentul de scurt circuit mai mult decat puterea.

Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa sa explici mai concret? Practic ma intereseaza ce vrei sa spui legat de curentul de s.c si putere, care putere?

Gandeste cam ce ar fi vrut sa spuna :D Banuiesc ca prin curentul de scurcircuit s-a referit la curentul max debitat care te ajuta la pornire si prin putere s-a referit la capacitate.

Eu cam asta am inteles ca vrea sa zica si cam are dreptate din punctul meu de vedere.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca poate sa faca o asa asimilare dupa zeci de pagini cat s-a scris pe aici despre acumulatori. Tot ce este posibil...Poate ceva legat de automobilul electric/ motocicleta electrica, puterea motoarelor electrice, referire la ce am scris mai sus, mai vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cu cat circulam mai mult, cu atat durata de viata a acumulatorului este mai mare ! Stationarea motocicletei= autodescarcarea acumulatorului, cat si cum ? depinde de numarul si tipul consumatorilor activi pe perioada cat motorul nu functioneaza( ECU, ceasul de bord, alarma). Practic in sezon moto primavara-vara-toamna, iesiri curente, dar nu scurte de 3-4 km, iar iarna mentenanta cu incarcator cu inteligent. La un acumulator moto de capacitate mare(20Ah), si un curentul de descarcare care variaza in functie de tipul consumatorilor, se poate observa in tabel numarul de zile dupa care acumulatorul ajunge de la 100% acumulator incarcat la 50% sau 100% acumulator descarcat/total !

post-74268-0-98877500-1434272471_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La R1-ul meu curentul consumat cu cheia din contact scoasa este cu mult sub 1mA, undeva la 0.5mA. Cu toate astea, bateria se descarca cam devreme, trebuie sa o pun pe incarcator daca sta mai mult de 1 luna. E o baterie low cost, am mai vorbit de ea, acum e in sez 3, porneste fara probleme si daca o pornesc din 5 in 5 secunde de 10 ori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorul din tabel este un AGM de la Yuasa, iar tehnologia isi spune cuvantul. Daca reusesti sa o duci 5 ani ..chiar este o afacere cu un low cost :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad preturi OK la Yuasa in ultimele doua luni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai este si scaderea TVA-ului, uite ca nu am luat in calcul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cui ii pasa de asa ceva? Mie nu ! O caruta de bani aruncati pe baterie. Vezi doamne..l i :)))

Mie, ca vroiam sa-mi pun una mica, mica, sa o pot da afara in 5secunde. Dupa ca ca a luat foc, a mai ars si ECU-ul moto, ZX10 2012. Verificat cu alt ECU , moto porneste, 14.5V incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paguba de 500 euro, in cazul in care gaseste la second un ECU. Nou la kaw este peste 1400 euro!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie, ca vroiam sa-mi pun una mica, mica, sa o pot da afara in 5secunde. Dupa ca ca a luat foc, a mai ars si ECU-ul moto, ZX10 2012. Verificat cu alt ECU , moto porneste, 14.5V incarcarea.

Avea pe ea ceva electronica sau era "chioara"? Daca nu avea electronica de supraveghere a incarcarii si descarcarii trebuia sa te astepti, regulatoarele mobrelor noastre au curentul limitat doar de constructia statorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habarnuam, e vinduta de un importator de la noi, JMF parca, nu-s sigur, Vorbind zilele astea cu Alex Seban, boss-ul de la Monster Garage, el invirtindu-se in lumea curselor, mi-a dat cel putin 4 exemple cu baterii litiu luind foc, in ultimul an.


» Post actualizat in 01 Jul 2015 19:05

Paguba de 500 euro, in cazul in care gaseste la second un ECU. Nou la kaw este peste 1400 euro!

Da, cam 3-400, se gasesc pe USA, problema e ca ECU-urile ale sint restrictionate la putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...