Jump to content

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Recommended Posts

Cu un voltmetru in timp ce e conectat pe baterie si pus la incarcat sa vezi ce se intampla. Daca trece de 14.2V nu prea e bine, poate sa fie si 14.5V pt agm, dar cam ala e pragul maxim. Si evient sa scoata continu nu alternativ.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 31 minute, cooldeep a spus:

Cu un voltmetru in timp ce e conectat pe baterie si pus la incarcat sa vezi ce se intampla. Daca trece de 14.2V nu prea e bine, poate sa fie si 14.5V pt agm, dar cam ala e pragul maxim. Si evient sa scoata continu nu alternativ.

Pai spune-i si cum sa verifice daca scoate curent continuu sau alternativ.

 

Link to post
Share on other sites
La 22.02.2021 la 22:00, Christian 1 a spus:

Corect,d-aia am un redresor clasic Absaar,pentru dat"picioare-n fund",apoi trec pe cel de Lidl. :)

 Am facut conform recomandarii, am pus pe un redresor clasic la incarcat 24h si apoi pe Lidll si merge🙃

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Djenavar a spus:

 Am facut conform recomandarii, am pus pe un redresor clasic la incarcat 24h si apoi pe Lidll si merge🙃

:)

Link to post
Share on other sites
La 28.03.2021 la 12:42, Silver Arrow a spus:

Pai spune-i si cum sa verifice daca scoate curent continuu sau alternativ.

 


Se opreste la 13.1. Mai mult nu duce. Ajunge la 13.1 si intra in modul de mentinere cu alternarea momentelor de test si incarcare, daca e necesara. 

 

Aprent nu ar fi de la baterie. Montata pe motor nu incarca deloc. Continui investigatiile, mufa de la releu curata. 

Link to post
Share on other sites
Acum 58 minute, Pandy a spus:


Se opreste la 13.1. Mai mult nu duce. Ajunge la 13.1 si intra in modul de mentinere cu alternarea momentelor de test si incarcare, daca e necesara. 

 

Aprent nu ar fi de la baterie. Montata pe motor nu incarca deloc. Continui investigatiile, mufa de la releu curata. 

Poate ca fara sa observi tu atinge rapid 14.5V si apoi comuta pe "float". Asta se intampla si daca bateria este descarcata / sulfatata dar "prostul" pretins inteligent nu stie d'astea.

La 28.03.2021 la 11:43, Pandy a spus:

Cum as putea verifica daca redresorul mei este ok?

Inlocuind redresorul banuit ca "defect" cu unul simplu si bun si urmarind tensiunea si comportamentul bateriei.

Dupa curbele de tensiune / curent din foaia de catalog a producatorului bateriei.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Între astea două:

https://m.emag.ro/redresor-acumulatori-ctek-mxs-3-8-12v-3-8a-9-046-rmxs-12-03x8/pd/DNH7N2BBM/?ref=graph_profiled_similar_d_1_15&provider=rec&recid=rec_49_16_c123027_1095_D_536ab3b50002f1b07c75e7cb6237f30a01e1a8d424619ddd088b405dc2899d5e_1617559562&scenario_ID=49

 

și

 

https://www.smallgear.ro/cumpara/redresor-foxsur-smart-pentru-baterii-auto-moto-12v-7a-controlat-de-908

 

Pe care să îl aleg? Nu mă dau banii afară din casă. Mai am un Optimate 5, care însă are ceva problemă (fostul proprietar l-a neglijat grav, lăsat în ploaie etc, nu știu dacă îl poate repara meșterul meu, îl duc miercuri.

 

 

Link to post
Share on other sites

evident ca e mai bun al doilea

decit primul,mai bine cel de LIDL

insa pt service,ar fi mai bun unul clasic

eu folosesc de pilda o sursa de 12v/40A reglata la 14.5v,e vreo 150-200 lei una,si merge si la pornire auto

uite in genul asta

 https://www.emag.ro/sursa-de-alimentare-12v-40a-480w-stabilizata-metalica-si-ventilator-cu-turatie-variabila-s-480-12/pd/D39WP3MBM/?cmpid=86947&gclid=EAIaIQobChMIyq-Jz5307wIV6e3mCh0G3geBEAQYAiABEgIrTvD_BwE

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsuri!

Ideea e că nu mă complic să am ceva sursă pentru pornire, este o baterie auto de 12v (de la un ups, pentru pompa de recirculare). Aș lua un redresor mai bun decât cel de la Lidl, care nu știe să încarce sub un anumit prag, nu are program pentru desulfatare etc. Foxul arată binișor pe hârtie, CTEK e dovedit că poate multe, diferență de cca 100 lei, nu-i o avere dacă merită 100%.

Tata are acumulator de 74 Ah la mașină, eu de vreo 60-65 (cu Start-stop), pe mobra unul mic de 11 Ah. Ce mai fac cu chargerul: întreținere acumulatori iarna (aduși în casă), incarcat vreun acumulator pe care îl mai montez la garaj, încărcat acumulatori auto dacă mașina face mai mult navetă.

IMG_20210410_162126.jpg

IMG_20210408_162005.jpg

IMG_20210403_114726.jpg

Asta arăta când am vrut să încarc acumulatorul de mai jos, care s-a dovedit a avea un element bulit (tester profesional, făcut retur ca defect).

IMG_20210403_114002.jpg

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, mihai c a spus:

evident ca e mai bun al doilea

decit primul,mai bine cel de LIDL

insa pt service,ar fi mai bun unul clasic

eu folosesc de pilda o sursa de 12v/40A reglata la 14.5v,e vreo 150-200 lei una,si merge si la pornire auto

uite in genul asta

 https://www.emag.ro/sursa-de-alimentare-12v-40a-480w-stabilizata-metalica-si-ventilator-cu-turatie-variabila-s-480-12/pd/D39WP3MBM/?cmpid=86947&gclid=EAIaIQobChMIyq-Jz5307wIV6e3mCh0G3geBEAQYAiABEgIrTvD_BwE

Pe link,astia de la Emag zic de max.13,8V, nici poveste de 14,5V.

Cine fabuleaza, tu sau ei?

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, easy ride on! said:

Cine fabuleaza, tu sau ei?

eu sunt electronist,nu fabulist,dar te las sa crezi ce vrei tu

ca idee generala,cind un dispozitiv e garantat pina la x practic merge mai sus ca sa fie acoperitor

practic,pina spre 15V parca,insa si 14 e ok pt o incarcare de urgenta sau o pornire

pina la urma tens de incarcare a unui acumulator cald trebuie sa fie 13.8V!

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, mihai c a spus:

eu sunt electronist,nu fabulist ... pina la urma tens de incarcare a unui acumulator cald trebuie sa fie 13.8V!

Negativ! 

13,4V-13,8V este tensiunea de "float" (de stand-by), nu tensiunea de încărcare ;

Battery-Chargers-2.thumb.jpg.50eb4e97501504488649cfaa9cb951c3.jpg

 

 

 

 

Fabulist!

Cât despre cei 40A disponibili din sursa în comutaţie, la o densitate de curent de 4-5A/mm pătrat (Cu), cam pentru ce grosime de conductor zici că ar trebui să fie dimensionate clemele, pentru a nu lua foc instalaţia?  😂

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, binox a spus:

Dar de ce doar 4-5A/mm2?

10A/mm2? nu o fi ok?

Ai dreptate. La sectiunile astea mici poti merge in CC linsitit cu 10 A/mmp si DA 100%.

 

Omul am impresia ca se referea strict la cleme. Acolo e problema cu incalzirea daca nu folosesti cablu cu papuc si prins cu surub pe borna acumulatorului.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...