Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 stiu ) dar asta am avut la indemana si arata si bine pe mobra. pt far iau ceva mai "uman". tu de cat ai pus masa, ce grosime? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 2 sau 2.5, nu mai tin minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 pune-l cit de gros gasesti, fara sa exagerezi, deja peste 2 cum a zis SP e exagerat. si sa fie cit mai scurt, eventual daca esti dispus sa te complici si un releu, ca sa nu rezolvi doar "returul" (masa). vezi doar ca punind un releu e iar belea, ca poate intra apa si te trezesti ca te uiti pe balcon si nu stii de ce-i farul aprins (am patit). in general nu-i o idee rea sa meentii la un minimum modificarile la motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Cum a dat frigul s-a dus si bateria mea, daca ii dau curent dimineata merge ok toata ziua asta pana a doua dimineata cand dau la automat invarte de maxim 6-7 ori si moare, normal ar trebui sa porneasca dar ea si cat invarte, invarte f greu. De circulat poate ca voi circula cu ea aproape zilnic dar pe distante foarte scurte, max 10km pe zi, intrebarea mea este daca merita sa iau baterie noua acuma sau sa o las pana la primavara, mi-e sa nu o termin si pe cea noua pana'n primavara dat fiind faptul ca voi circula putin si ea ramane pe moto in frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc. Editat Decembrie 4, 2013 de RedFox200 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 4, 2013 Admin Share Postat Decembrie 4, 2013 Pai daca mergi cu ea zi de zi trebuie sa-ti iei. O baterie noua nu se strica intr-o iarna, cind da zapada scoate-o de pe motor, du-o in casa si odata pe luna pune-o pe un redresor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc. O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) incearca sa o duci la un centru de baterii sa vezi ce e cu ea... acolo o masoara, masoara si lichidul din ea (daca nu e pe gel), eventual completeza... Un test din acesta este cam 10 lei si de obicei dureaza o zi - sa vada cum se incarca... Editat Decembrie 4, 2013 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Hai sa intreb si aici, poate am noroc... Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc. Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla. Am revenit. La mine nu e bateria de vina... am pus una de 14Ah si nimic. In schimb, cand am facut strap intre bornele releului de pornire, a invartit... si cu cea de 14Ah, si cu cea mica de 6Ah. Deci problema e electrica, dar din alta parte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni pus pe redresor inseaman sa o lasi un ciclu complet de incarcare, nu doar pus dimineata . Chestia asta dureaza in jur de o zi +/- destule ore in functie de multi factori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Si nu pe redresor de masina. Redresor cu incarcare mica, e recomandat in general ca incarcarea sa fie de 10 ori mai mica decat puterea bateriei. Un ciclu de vreo 8-10 ore, si daca face la fel, atunci stii sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Exista mai multe tipuri de redresoare. Cu o sursa de curent constant, pe masura ce bateria se incarca, rezistenta interna scade si voltajul sursei creste. O astfel de incarcare trebuie supravegheata si trebuie masurata tensiunea astfel incat sa nu se treaca de 15.5V. Mai degraba la 15.2 v eu as deconecta sursa de la borne. Redresoarele automate pe de alta parte reusesc sa rezolve problema supravegherii incarcarii pentru ca la momentul cand rezistenta interna a bateriei a scazut la nivelul la care incarcarea acesteia e maxima, scade si curentul de incarcare. Si redresoarele astea sunt de mai multe feluri - mai avansate sau mai rudimentare. Cand bateria este foarte descarcata, la conectarea acesteia pe un astfel de redresor, curentul de incarcare va fi maxim sau aproape de maximul pe care il poate scoate la iesire dispozitivul. Un redresor de putere mica (cu curent de iesire mic 0.4-1.2A) este foarte bun pentru mentenanta bateriilor moto pentru ca riscul de supraincarcare e mic. In schimb, pentru o baterie foarte foarte descarcata, in prima faza a incarcarii este mult mai eficient un redresor puternic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 salutare, foloseste cineva baterii fiamm ? tocmai ca vreau sa cumpar una pentru moto si as vrea sa stiu niste pareri despre ele.. daca se merita sau nu avand in vedere pretul destul de mare (160 lei) pentru 12v si 8 ah cu garantie pe 6 luni... am de ales intre ele si bateriile rombat. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 160 RON e pret mic. o Yuasa e citeva sute de RON. din experienta cu vreo 3 marci diferite de baterii pot sa zic ca pretul e destul de corelat cu calitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 ce inseamna cateva sute? pt a mea o yuasa e in jur de 175 lei (10Ah). oricum e relativ, mai depinde si de ce putere are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 gen: http://store.yuasabatteries.com/p/ytx9 asta e tipul la care ma duce selectorul pe site-ul lor oficial. la noi pretul ar fi in EUR, deci se duce spre 400 RON. e o YTX9BS, tipul probabil cel mai des intilnit. CCA 135A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 mobra mea nici nu exista in baza lor de cautare ) dar pt ea e recomandata YB10AL-A2 si asta a fost pretul primit, in jur de 175 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Are de suferit releul de incarcare sau alternatorul daca pun redresorul pe baterie fara sa iau bornele jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Are de suferit releul de incarcare sau alternatorul daca pun redresorul pe baterie fara sa iau bornele jos? Poti pune linistit,nu are ce sa pateasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Poti pune linistit,nu are ce sa pateasca. Si eu tot asa stiam, dar azi mi-a zis cineva sa iau bornele jos cand o incarc, cica ar avea releul si/sau alternatorul de suferit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Pai de ce ar avea de suferit? Intreb retoric... regulatorul primeste curent de la alternator, alternatorul nu primeste de la baterie. Deci... bateria e oarecum separata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 (editat) nu e suficient sa pui asa problema, multe se pot strica in ciuda faptului ca intuitiv n-are ce sa pateasca, dar ideea e ca n-are nici o treaba, poti sa pui linistit asa. dar nu vad de ce e lenea asa de mare. Editat Decembrie 6, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile .Multumesc din nou Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile .Multumesc din nou Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat. PS:Nu am vazut ca mai sunt pagini.Unde am citit era era de prin 2006 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Deci,totusi am facut corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.