gn77b Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 160 RON e pret mic. o Yuasa e citeva sute de RON. din experienta cu vreo 3 marci diferite de baterii pot sa zic ca pretul e destul de corelat cu calitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 ce inseamna cateva sute? pt a mea o yuasa e in jur de 175 lei (10Ah). oricum e relativ, mai depinde si de ce putere are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 gen: http://store.yuasabatteries.com/p/ytx9 asta e tipul la care ma duce selectorul pe site-ul lor oficial. la noi pretul ar fi in EUR, deci se duce spre 400 RON. e o YTX9BS, tipul probabil cel mai des intilnit. CCA 135A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 mobra mea nici nu exista in baza lor de cautare ) dar pt ea e recomandata YB10AL-A2 si asta a fost pretul primit, in jur de 175 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Are de suferit releul de incarcare sau alternatorul daca pun redresorul pe baterie fara sa iau bornele jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ulita Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Are de suferit releul de incarcare sau alternatorul daca pun redresorul pe baterie fara sa iau bornele jos? Poti pune linistit,nu are ce sa pateasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Poti pune linistit,nu are ce sa pateasca. Si eu tot asa stiam, dar azi mi-a zis cineva sa iau bornele jos cand o incarc, cica ar avea releul si/sau alternatorul de suferit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 Pai de ce ar avea de suferit? Intreb retoric... regulatorul primeste curent de la alternator, alternatorul nu primeste de la baterie. Deci... bateria e oarecum separata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 6, 2013 Share Postat Decembrie 6, 2013 (editat) nu e suficient sa pui asa problema, multe se pot strica in ciuda faptului ca intuitiv n-are ce sa pateasca, dar ideea e ca n-are nici o treaba, poti sa pui linistit asa. dar nu vad de ce e lenea asa de mare. Editat Decembrie 6, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile .Multumesc din nou Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile .Multumesc din nou Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat. PS:Nu am vazut ca mai sunt pagini.Unde am citit era era de prin 2006 "Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) In general se face cam asa: Adaugarea acidului in bateria uscata O perioada de asteptare: 30-90 minute Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit. Deci,totusi am facut corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Nu trebuia sa o descarci dupa ce ai incarcat-o prima oara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Nu trebuia sa o descarci dupa ce ai incarcat-o prima oara. Aha. Nustiu de le cine am auzit ca trebuie descarcata si nustiu ce:(Mersi de ajutor,oricum bateria imi tine bine,e buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 iti zic eu de la cine ai auzit, de la cineva care a auzit de formatare la NiMH si a zis ca aia de la masina e tot baterie, deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 iti zic eu de la cine ai auzit, de la cineva care a auzit de formatare la NiMH si a zis ca aia de la masina e tot baterie, deci... Probabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent. asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema: nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare. si asta: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 discutia a mai fost. eu ramasesem cu impresia de cind am avut Yuasa ca nu trebuie formatata. a pus Thomas un clip facut chiar de cei de la Yuasa in care spunea clar ca trebuie formatata la un anumit curent. asta e alt clip (facut tot de Yuasa) dar pe aceeasi tema: nu stiu sigur, dar probabil acel marcaj "charging method X amps for Y hours" se refera la formatare. si asta: Aia de pe youtube mi-a placut Si chiar am invatat ceva Mersi din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 nope, acel marcaj se refera la incarcarea daca o gasesti descarcata. si din marcaj deduci curentul nominal de incarcare si timpul pina la incarcare full (de obicei curentuxtimpul=capacitatea bateriei in Ah)nu stiu daca e asa. nu mai am bateria Yuasa sa vad ce scria pe ea, acuma am in casa una pe care nu scrie nimic in sensul asta. din amintiri scria "FAST 4A 1h" (era data o varianta lenta si una rapida), ceea ce ar insemna jumatate din sarcina nominala (8Ah). avind in vedere ca exista pierderi la incarcare, ar fi de asteptat ca pt. o baterie complet descarcata sa fie necesara o sarcina mai mare decit cea nominala. vezi in clipul al doilea pe care l-am pus la min 1, la formatare recomanda curent 1/10 din carcina nominala in Ah pt. 3-5 h. adica o sarcina de 1/3-1/2 din cea nominala doar pt. formatare. si cind ma intorceam din delegatii si o gaseam complet descarcata de la alarma, tin minte ca nu ajungea s-o las peste noapte pina era gata, incarcatorul bagind 1A in faza de curent constant. pe pagina de FAQs de la Yuasa is multe chestii interesante: http://www.yuasabatteries.com/faqs.php inclusiv despre lasatul bateriei pe beton (a scris cineva la un mom. dat despre asta): That is something a lot of "old timers" say. The reason they say that is in the "olden days" vehicle starting batteries used to be made with a hard rubber container. This hard rubber would eventually get mini cracks and become porous. So, when placing a battery on the ground or concrete, the battery would discharge through the ground or wet concrete. Nowadays, containers are made from a solid plastic that does not allow any current to flow through it, so the batteries do not discharge, even if they sit in a few inches of water. That is why you will not find your battery having trouble from sitting on the ground or concrete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Aia de pe youtube mi-a placut Si chiar am invatat ceva Mersi din nou Cand sa ma duc sa masor V-olti si amperi mi sa stricat aparatul : (( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 Cand sa ma duc sa masor V-olti si amperi mi sa stricat aparatul : (( Ai(sau aveai) aparat special pt masurat amperii? Din cate stiu astea de mana nu sunt prea exacte cand vine vorba de masurat amperi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 (editat) Ai(sau aveai) aparat special pt masurat amperii? Din cate stiu astea de mana nu sunt prea exacte cand vine vorba de masurat amperi. Exact ,exact de asta Editat Decembrie 13, 2013 de emy15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ce amperi masori? nu ai ce amperi sa masori si nici nu ai mijloacele sa o faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 13, 2013 Share Postat Decembrie 13, 2013 ce amperi masori? nu ai ce amperi sa masori si nici nu ai mijloacele sa o faci. La asta ma gandeam si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.