Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pune-l cit de gros gasesti, fara sa exagerezi, deja peste 2 cum a zis SP e exagerat. si sa fie cit mai scurt, eventual daca esti dispus sa te complici si un releu, ca sa nu rezolvi doar "returul" (masa). vezi doar ca punind un releu e iar belea, ca poate intra apa si te trezesti ca te uiti pe balcon si nu stii de ce-i farul aprins (am patit). in general nu-i o idee rea sa meentii la un minimum modificarile la motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a dat frigul s-a dus si bateria mea, daca ii dau curent dimineata merge ok toata ziua asta pana a doua dimineata cand dau la automat invarte de maxim 6-7 ori si moare, normal ar trebui sa porneasca dar ea si cat invarte, invarte f greu. De circulat poate ca voi circula cu ea aproape zilnic dar pe distante foarte scurte, max 10km pe zi, intrebarea mea este daca merita sa iau baterie noua acuma sau sa o las pana la primavara, mi-e sa nu o termin si pe cea noua pana'n primavara dat fiind faptul ca voi circula putin si ea ramane pe moto in frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc.

Editat de RedFox200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc.

 

O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa o duci la un centru de baterii sa vezi ce e cu ea...

acolo o masoara, masoara si lichidul din ea (daca nu e pe gel), eventual completeza...

 

Un test din acesta este cam 10 lei si de obicei dureaza o zi - sa vada cum se incarca...

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa intreb si aici, poate am noroc...

Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc.

Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla.

 

Am revenit. La mine nu e bateria de vina... am pus una de 14Ah si nimic. In schimb, cand am facut strap intre bornele releului de pornire, a invartit... si cu cea de 14Ah, si cu cea mica de 6Ah. Deci problema e electrica, dar din alta parte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni :)

pus pe redresor inseaman sa o lasi un ciclu complet de incarcare, nu doar pus dimineata :). Chestia asta dureaza in jur de o zi +/- destule ore in functie de multi factori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu pe redresor de masina. Redresor cu incarcare mica, e recomandat in general ca incarcarea sa fie de 10 ori mai mica decat puterea bateriei. Un ciclu de vreo 8-10 ore, si daca face la fel, atunci stii sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista mai multe tipuri de redresoare.

Cu o sursa de curent constant, pe masura ce bateria se incarca, rezistenta interna scade si voltajul sursei creste. O astfel de incarcare trebuie supravegheata si trebuie masurata tensiunea astfel incat sa nu se treaca de 15.5V. Mai degraba la 15.2 v eu as deconecta sursa de la borne.

Redresoarele automate pe de alta parte reusesc sa rezolve problema supravegherii incarcarii pentru ca la momentul cand rezistenta interna a bateriei a scazut la nivelul la care incarcarea acesteia e maxima, scade si curentul de incarcare. Si redresoarele astea sunt de mai multe feluri - mai avansate sau mai rudimentare. Cand bateria este foarte descarcata, la conectarea acesteia pe un astfel de redresor, curentul de incarcare va fi maxim sau aproape de maximul pe care il poate scoate la iesire dispozitivul.

Un redresor de putere mica (cu curent de iesire mic 0.4-1.2A) este foarte bun pentru mentenanta bateriilor moto pentru ca riscul de supraincarcare e mic. In schimb, pentru o baterie foarte foarte descarcata, in prima faza a incarcarii este mult mai eficient un redresor puternic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, foloseste cineva baterii fiamm ? tocmai ca vreau sa cumpar una pentru moto si as vrea sa stiu niste pareri despre ele.. daca se merita sau nu avand in vedere pretul destul de mare (160 lei) pentru 12v si 8 ah cu garantie pe 6 luni... am de ales intre ele si bateriile rombat.

 

 

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de ce ar avea de suferit? Intreb retoric... regulatorul primeste curent de la alternator, alternatorul nu primeste de la baterie. Deci... bateria e oarecum separata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e suficient sa pui asa problema, multe se pot strica in ciuda faptului ca intuitiv n-are ce sa pateasca, dar ideea e ca n-are nici o treaba, poti sa pui linistit asa. dar nu vad de ce e lenea asa de mare.

 

diagram.jpg

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc

Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile :) .Multumesc din nou :hug:



Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) :)

In general se face cam asa:

Adaugarea acidului in bateria uscata

O perioada de asteptare: 30-90 minute

Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Imi primul rand incep si eu cu o problema/intrebare: Am cumparat de la domnul Gaspar o baterie de Ij de 6V 9 Amperi,si am formatat-o.Dupa ce am formatat-o stiind(tot de pe acest topic) ca trebuie sa o incarci,apoi o lasi la descarcat,apoi incarci si gata,am incarcat-o,am pus un bec de 12V 60 Wati pe ea.Dupa jumatate de ora nu mai putea(se vedea slab) .Problema mea este: Cam cat trebuie sa tina o baterie de 6V 9 Amperi un bec de 12V 60 Wati?Cat tine a mea ,este bine,nu?!?!.Multumesc

Off Topic: Stiu ca vor fii uni care vor zice "Te-ai apucat sa dezgropi morti de 6 ani ..... de dragul de a mai face un post . Crezi ca vei fi mai apreciat daca vei avea mai multe postari sau daca vei deveni super membru etc ". Imi asum toate riscurile :) .Multumesc din nou :hug:

 

Formatarea am focut-o in felul urmator: Am pus lichidul(de la piese auto,am luat 1 litru,nu a intrat tot)am lasat vre-o 12 ore la incarcat,am descarcat-o,am pus iarasi la incarcat vreo 8 ore,iar descarcat.

PS:Nu am vazut ca mai sunt pagini.Unde am citit era era de prin 2006

 

"Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) :)

In general se face cam asa:

Adaugarea acidului in bateria uscata

O perioada de asteptare: 30-90 minute

Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit.

Deci,totusi am facut corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...