Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

adfbgadfgadf

colegu... ce putere are redresorul????

 

trebuie sa scrie undeva 4-8-10-12 Ah

 

tu ai baterie de 9ah (cred).. deci o incarci 2 ore cu 4 ah sau o ora cu 8ah ... ai prins ideea

 

 

teoretic" cel mai bine pentru baterie e sa o incarci cu 10% din capacitatea ei, adica 1 ah, dar nu pateste nimic daca o incarci cu 4ah, cand e pe motocicleta primeste mai mult curent si nu are nimic.

 

o incarci acum si o pui la pastrare undeva la racoare dar sa nu inghete, o camara.. ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

colegu... ce putere are redresorul????

 

trebuie sa scrie undeva 4-8-10-12 Ah

 

tu ai baterie de 9ah (cred).. deci o incarci 2 ore cu 4 ah sau o ora cu 8ah ... ai prins ideea

 

 

teoretic" cel mai bine pentru baterie e sa o incarci cu 10% din capacitatea ei, adica 1 ah, dar nu pateste nimic daca o incarci cu 4ah, cand e pe motocicleta primeste mai mult curent si nu are nimic.

 

o incarci acum si o pui la pastrare undeva la racoare dar sa nu inghete, o camara.. ceva

O scurta precizare

Ah - amperi ora = capacitate

A - amperi = curentul de incarcare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pun bateria de 8 ah la incarcat cu un transformator de 1 a cate 1 ora pe zi (priza cu temporizare) e ok ?

adica te referi la mentenanta peste iarna? nope. o strici in stilul asta. daca ai un simplu alimentator care furnizeaza 1A, oricum nu-ti va intra 1A in ea, ci mai putin. dar tot e prea mult.

pune-o la incarcat maxim odata la 2 saptamini si monitorizeaza tensiunea pe ea in timpul ala. de fapt masoara la citeva zile tensiune si vezi cit de rapid scade. deja la 0,1V in minus fata de valoarea de 100% e descarcata cam 25%.

la incarcare sa nu treaca de 14,3V sau sa nu stea prea mult, daca se incalzeste si se aude ca fierbe, e semn ca trebuie scos.

dar zi exact ce fel de transformator e ala, e un alimentator din asta de perete?

wallwart.gif

 

conteaza f mult tensiunea, zi ce-i cu el.

 

 

teoria zice ca ideal se incarca cu curent constant pina la un prag de tensiune, urmat de tensiune constanta pina la alt prag. in manualul de la incarcatorul meu e dat asa:

Untitled.jpg

 

 

o intrebare si de la mine. are cineva experienta cu modelul asta de baterie Bosch?

IMG_0120.jpg

 

inca incerc sa-mi dau seama de ce-a crapat subit bateria confratelui meu, fara sa dea semne ca mai are viata-n ea.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am măsurat tensiunea trafului si da 12 v fix. L-am pus pe baterie si am 12,5 v cu el in priza sau scos. Curentul măsurat e în jur de 40 ma. Bateria e buna si încărcată (am pornit luni o motocicleta cu ea)

Editat de dark_lord86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, cred ca pana la urma o sa o pun o data pe luna pe un redresor, cu un bec inseriat pe primar.

1. cum inseriezi becul in primar?

2. ce bec te gindesti sa folosesti?

3. de ce vrei sa faci asta?

 

cel mai bine o baterie se incarca prin masurarea tensiunii la borne, si o incarci in asa fel incit sa ai mereu o tensiune de 13,8V-14,4V la borne. Asta pt ca e mult mai usor sa masori tensiunea decit sa masori curentul ;)

 

aka simulezi incarcarea pe motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf

2. un bec de 75W incandescent.

3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare

 

@performancesolutions unde ?

Editat de dark_lord86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai postat ca traful tau da 12V fix, de ce ai vrea sa mai cobori tensiunea si asa mica?

Desi din formule ai crede ca prin limitarea tensiunii in primar iti va creste curentul in secundar in realitate nu e chiar asa, curentul se va limita in secundar si datorita miezului si a diametrului firelor folosite.

 

Daca tot nu vrei sa-ti iei un redresaor gata facut, poti sa folosesti cu rezultate multumitoare un alimentator "multitensiune", din ala la care poti regla tensiunea de iesire bagind in circuit mai multe sau mai putine spire. Doar ca la ala trebuie sa masori in permanenta tensiunea la bornele bateriei si sa reglezi in asa fel incit sa fie in plaja 13,8-14,4.

Bateria va fi incarcata cind fara alimentator tensiunea la borne se stabilizeaza la 12,8-13,2V la borne.

Ce faci tu acum este calea rapida catre sulfatare = baterie noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu trafu de 12 era pentru intretinere. vroiam sa o bag in priza si sa uit de ea pana la primavara, da vad ca nu se poate.

am un redresor comunist, care da aproximativ 4 A si in jur de 14-14,5v cu care am incarcat cu succes multe baterii

 

probabil o sa imi iau un redresor gata facut... candva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand folositi dispozitive mai mult sau mai putin artizanale pt incarcat acumulatorii auto/moto mai trebuie sa aveti in vedere exact tipul de alimentator.

Daca e cu transformator clasic , doar traf si punte si masori in gol 12V la iesire , aceea e doar o valoare medie, varfurile acelei tensiuni ajung defapt la 12x1,41=16.92V

Daca lasi o baterie conectata la un astfel de alimentator prea mult nu e ok, deci trebuie verificata periodic tensiunea pe baterie ca sa nu ai surprize neplacute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf

2. un bec de 75W incandescent.

3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare

 

@performancesolutions unde ?

 

70, pardon... http://www.e-acumulatori.ro/h-tronic-1/incarcator-si-redresor-auto-moto-vrla-h-tronic-al600-compact.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cite am citit, treaba e asa:

bateriile de UPS (banuiesc ca la acea categorie te referi) suporta descarcare puternica dar nu pot furniza curentii mari necesari la pornire (CCA)

bateriile de pornire nu se impaca cu descarcarile puternice dar furnizeaza pt. durate scurte curenti mult mai mari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand.

Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merita sa te chinui sa incarci o baterie moto cu electronica de la ups. In nici un caz in care un redresor simplu pt moto e cam 50 lei iar un redresor mai destept e pe la osuta si cativa lei .

Tocmai ce am achizitionat un redresor bun - mai mult pentru bateiiile de masina, ca de moto aveam - cu 300 lei (nou, 5 ani garantie, accesorii, etc).

 

Folosirea bateriilor de ups la moto are cateva dezavantaje:

- asigurarea curentului de pornire - chiar daca in unele cazuri merge - nu inseamna ca e ce trebuie

- rezistenta la vibratii/ socuri - am vazut una folosita pe ij (unde bineinteles ca nu are texte legate de curentii de pornire) - dar care a cedat la vibratii, a scurtcircuitat cativa elementi si s-a terminat povestea - a ramas omu pe drum. Fara nici un advertisment

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa intreb si aici, poate am noroc...

Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc.

Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...