Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Incarcarea rapida a bateriilor AGM nu e posibila dar se poate face cu un incarcator usor modificat ,de 0,25A . Tensiunea maxima (voltaj e o formatie) e de 14,4V . Incarcator gasesti la mine (comanda) sau pe comanda de la louis cu preturi adevarate .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

intrebare.

am constatat aseara o ciudatenie. mi-a lasat un prieten o baterie BOSCH, folosita foarte putin, pt. ca el nu mai merge cu motorul de-o vreme si eu am incarcator. odata la citeva saptamini i-am pus-o pe incarcator, tot timpul se stabiliza la 12,79-12,81V la o zi dupa incarcare, ceea ce indica stare excelenta. o pun aseara pe incarcator, indica eroare. pun voltmetrul, 10,8V.

bateria nu a fost izbita, nu am lasat vreun consumator pe ea, nimic. pus si simplu a stat pe un dulap la temperatura camerei si a fost incarcata cu incarcator special de moto (incarcare inteligenta - curentu constant/tensiune constanta) odata la citeva saptamini si tot timpul a ajuns in starea de incarcare completa in minute.

WTF?

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e scurt pe un element, m-am gindit si eu dar am pus un bec H4 si nici macar nu se inroseste. e descarcata complet. absolut neutilizata si stata pe un dulap, incarcata la ~1 luna timp de circa 1 an, ultima data am pus-o pe incarcator acum 3 zile si a doua zi indica 12,8V. stata doua zile neatinsa la temperatura camerei (ca in tot acest an) si acum muci.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut,

 

deja ma dispera bateriile moto de proasta calitate.. in fiecare iarna am avut bateria in casa unde am incarcat-o 1 data pe luna 6-10h cu un redresor Bosch Battmax 12 pe setarea LOW. Pana acum toate bateriile au rezistat exagerat de putin in comparatie cu orice pocnitoare de baterie auto! (va rog nu imi spuneti ca e de la motor pt ca am verificat tensiunea de incarcare si totul este in parametri corespunzatori).

 

1. Am luat motorul echipat cu ceva Yuasa, daca nu ma insel. Nu stiu cat de veche era, cat de uzata. A mai functionat jumatate de sezon si a crapat.

2. Inlocuit cu Varta AGM YTX7L-BS, care a tinut 1.5 sezoane si a crapat subit.

3. Primavara asta, am decis sa iau ceva mai ieftin asadar am pus o baterie VoltOn iYTX7L-BS cu electrolit-gel si cip de masurare a tensiunii.. acum, pare ca trage sa moara.

 

Duminica am pregatit motorul de iarna si am adus bateria VoltOn in casa, am pus-o la incarcat 6h, iar indicatorul afisa "fully charged" (led verde). Ieri seara, dupa doar 2 zile de stat in debara indicatorul afiseaza "must charge" (led portocaliu). Daca pana la sfarsitul saptamanii afiseaza "not charged" (led rosu), ma duc la distribuitorul de unde am luat-o si le-o dau in cap!

 

Ce baterie recomandati? Acum sincer nu se merita sa cumperi neaparat ce e mai scump pt ca pretul nu garanteaza si calitatea, precum nu e ok sa cumperi nici ce e mai ieftin, totusi exista ceva pe piata care sa reziste macar 2 sezoane?

Chiar mi s-a luat sa inlocuiesc bateria anual.

 

Merci.

 

EDIT: mi-am adus aminte ca unui coleg i-a murit bateria Varta noua, in cutie, dupa ce a stat in garaj 2-3 luni. Am pus-o la incarcat 12h, nimic (-> recycle bin). Tot el are pe motor ceva no-name, din care curge acid si are bornele ruginite, dar de ani de zile functioneaza impecabil, fara sa fie tinuta in casa, incarcata samd. dafuq o.O ???

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

deja ma dispera bateriile moto de proasta calitate.. in fiecare iarna am avut bateria in casa unde am incarcat-o 1 data pe luna 6-10h cu un redresor Bosch Battmax 12 pe setarea LOW. Pana acum toate bateriile au rezistat exagerat de putin in comparatie cu orice pocnitoare de baterie auto! (va rog nu imi spuneti ca e de la motor pt ca am verificat tensiunea de incarcare si totul este in parametri corespunzatori).

 

1. Am luat motorul echipat cu ceva Yuasa, daca nu ma insel. Nu stiu cat de veche era, cat de uzata. A mai functionat jumatate de sezon si a crapat.

2. Inlocuit cu Varta AGM YTX7L-BS, care a tinut 1.5 sezoane si a crapat subit.

3. Primavara asta, am decis sa iau ceva mai ieftin asadar am pus o baterie VoltOn iYTX7L-BS cu electrolit-gel si cip de masurare a tensiunii.. acum, pare ca trage sa moara.

 

Duminica am pregatit motorul de iarna si am adus bateria VoltOn in casa, am pus-o la incarcat 6h, iar indicatorul afisa "fully charged" (led verde). Ieri seara, dupa doar 2 zile de stat in debara indicatorul afiseaza "must charge" (led portocaliu). Daca pana la sfarsitul saptamanii afiseaza "not charged" (led rosu), ma duc la distribuitorul de unde am luat-o si le-o dau in cap!

 

Ce baterie recomandati? Acum sincer nu se merita sa cumperi neaparat ce e mai scump pt ca pretul nu garanteaza si calitatea, precum nu e ok sa cumperi nici ce e mai ieftin, totusi exista ceva pe piata care sa reziste macar 2 sezoane?

Chiar mi s-a luat sa inlocuiesc bateria anual.

 

Merci.

 

EDIT: mi-am adus aminte ca unui coleg i-a murit bateria Varta noua, in cutie, dupa ce a stat in garaj 2-3 luni. Am pus-o la incarcat 12h, nimic (-> recycle bin). Tot el are pe motor ceva no-name, din care curge acid si are bornele ruginite, dar de ani de zile functioneaza impecabil, fara sa fie tinuta in casa, incarcata samd. dafuq o.O ???

 

Bateria de Hornet e foarte mica si foarte usor se va sulfata si va ceda daca se descarca din cauza sistemului de incarcare care nu lucreaza in parametri sau daca faci multe drumuri scurte si nu apuca sa fie incarcata, daca incarcarea functioneaza.

Eu as incepe prin a verifica incarcarea (si chiar as verifica incarcarea o data la doua trei luni cu un voltmetru pentru a ma asigura ca e in parametri.).

 

Daca ai un garaj, solutia cea mai ieftina si buna ar fi sa iei un battery tender pe care sa il conectezi la baterie atat timp cat sta. Aparatele astea vin cu niste mufe care se pot conecta permanent pe baterie si cand o bagi in garaj doar scoti mufa si o conectezi la dispozitiv. O baterie incarcata aproape de maximum se sulfateaza foarte greu. poti avea surpriza sa tii o baterie chiar si 8 sezoane :)

O solutie mai scumpa ar fi sa treci pe un acumulator Litiu-Fier-Fosfat (LFP). Costa mai mult decat o baterie obisnuita de calitate si mult mai mult decat o baterie ieftina. Va costa mai mult la inceput dar cand schimbi motocicleta iti pastrezi bateria. Vei avea nevoie si de un charger special pt astfel de baterii care are si o functie de stabilizare/echilibrare pt elementi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoreta din dotare o ia putin razna. acum vreo luna nu mai incarca, dar de cand am tinut bateria pe redresor vreo 5 ore am prea mult curent pe instalatie, asa incat semnalizarile aproape ca nu mai palpaie si merg incontinuu. sa o fi luat razna releu de incarcare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

nu, tot asa sunt , cum nu are ca daca pornesc faru palpaie mai incet!

Daca face figuri doar cu motorul pornit e foarte probabil ca bateria sa fie moarta si daca o mai folosesti e foarte probabil sa arzi si releul in scurt timp.

Daca face asa cu motorul oprit problema nu are legatura cu cat de mult ai incarcat bateria, ai ceva contacte aiurea, eventual releu de semnalizare cu probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de redresor... daca e de masina sau de moto

daca e de masina trebuie foarte putin, fiind amperajul mai mare (5-10 minute)

daca e de moto trebuie mai mult (de ordinul orelor) - la fel depinde de amperajul de incarcare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu acum un an am avut bateria foarte descacata... a stat ceva timp in frig...

am pus-o pe redresor auto in reprize de 10 minute pana s-a incarcat complet...

In plus, acum merge foarte bine, deci nu i-a cauzat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5-10 minute ca sa incarci o baterie ? Asta e o gluma, nu ?

 

@OP: scrie chiar pe baterie, o incarci la 0.8A timp de 5-10 ore.

 

pai daca bagi 5 amperi timp de 10 minute, depinde cat de terminata este bateria, dar ar fi suficienta incarcarea sa sa-i dai o cheie si sa o ia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...